Премини към съдържанието
15 години Kaldata.com – време е да почерпим! Прочети още... ×
PC doctor

ЗА и ПРОТИВ пазаруването от Интернет магазини

Препоръчан отговор


Доста предложения, доста линкове и цяло чудо стана тук в тази тема . Вместо да се стигне до нещо като упътване към авторката на темата , то се получава обратния ефект - объркване .

Всеки си има предпочитания към нещо си . Всеки си харесва еди какво си . Един имал проблеми с едно , друг с друго .

За пазаруване от сайтове на лаптопи и всякакви готови монолитни устройства ( таблети , телефони , падове и т.н ) е смешно да се говори при наличие на огромни магазини част от огромни вериги такива . Какво в сайтовете може би машините са японски или американски ? По-евтини са с по 100 лева ? Нищо такова . Единственото нещо което човек си купува заедно с лаптопа от сайта е несигурността . Получава същата машина като от магазина с 20 -30 лева по евтино и до тук свършва всичко хубаво на този вид пазаруване що се отнася за лаптоп .

 Авторката на тази разбрицана тема да взема там паричките или както мисли да купува този лаптоп , да отива в Технополис или Техномаркет и да си вземе който лаптоп на нея и харесва ( все пак ще го използва тя  а не еди кой си някой ) . Единственото нещо което е нужно  да гледа конкретно  са параметрите на процесора- примерно Intel i3- 1.8 Ghz или нагоре   От тук натам за целите който са описани от нея за работа с тази машина без значение е това с каква видеокарта е -вградена или маркова , без значение е колко много ще е рамта -вече на пазара нов лаптоп за 800 лв. с по малко от 4Гб РАМ няма или се срещат рядко много . Дисковете на почти всички машини от този ценови клас са поне по 500 Gb.

 Линкове до безкрай може да се дават и какво от това ? Авторката ще си хареса някой от тях -ок . Оказва се че това е от сайта " Олеле ниски цени боже  -днес ни има, утре да ни няма може  " и какво?Купуваме и  после - смукане на пръсти при проблем някакъв .

 За това авторката да се взема в ръце и да отива в магазина , там да гледа каквото и е написано ( за процесора ) , да купува и да е спокойна и за гаранция и за всичко .

Успех желая .

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Доста предложения, доста линкове и цяло чудо стана тук в тази тема . Вместо да се стигне до нещо като упътване към авторката на темата , то се получава обратния ефект - объркване .

Всеки си има предпочитания към нещо си . Всеки си харесва еди какво си . Един имал проблеми с едно , друг с друго .

За пазаруване от сайтове на лаптопи и всякакви готови монолитни устройства ( таблети , телефони , падове и т.н ) е смешно да се говори при наличие на огромни магазини част от огромни вериги такива . Какво в сайтовете може би машините са японски или американски ? По-евтини са с по 100 лева ? Нищо такова . Единственото нещо което човек си купува заедно с лаптопа от сайта е несигурността . Получава същата машина като от магазина с 20 -30 лева по евтино и до тук свършва всичко хубаво на този вид пазаруване що се отнася за лаптоп .

 Авторката на тази разбрицана тема да взема там паричките или както мисли да купува този лаптоп , да отива в Технополис или Техномаркет и да си вземе който лаптоп на нея и харесва ( все пак ще го използва тя  а не еди кой си някой ) . Единственото нещо което е нужно  да гледа конкретно  са параметрите на процесора- примерно Intel i3- 1.8 Ghz или нагоре   От тук натам за целите който са описани от нея за работа с тази машина без значение е това с каква видеокарта е -вградена или маркова , без значение е колко много ще е рамта -вече на пазара нов лаптоп за 800 лв. с по малко от 4Гб РАМ няма или се срещат рядко много . Дисковете на почти всички машини от този ценови клас са поне по 500 Gb.

 Линкове до безкрай може да се дават и какво от това ? Авторката ще си хареса някой от тях -ок . Оказва се че това е от сайта " Олеле ниски цени боже  -днес ни има, утре да ни няма може  " и какво?Купуваме и  после - смукане на пръсти при проблем някакъв .

 За това авторката да се взема в ръце и да отива в магазина , там да гледа каквото и е написано ( за процесора ) , да купува и да е спокойна и за гаранция и за всичко .

Успех желая .

и се наричаш PC Doctor... по-добре си мълчи и не давай съвети за покупка на компютърна техника...

По закон, след покупката на каквато и да е стока през интернет, потребителя има право в 7 дневен срок да я върне и да си получи парите обратно без да дава обяснения защо я връща (при определени условия за състоянието на стоката, разбира се). Отделно от това има магазини, които предлагат стоките си и онлайн и дават 2-седмичен срок за тест на лаптопите. За каква несигурност говориш?!?

Вярно е, че повечето хора не правят съществена разлика м/у параметрите на лаптопите, но това означава ли, че трябва да си купуват лаптопи, които не са оптималния вариаянт м/у качество/параметри/цена?

  • Харесва ми 5

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Благодаря за поста ти .

1. Съвети дали ще давам или не си е моя лична работа , не твоя и не на никой друг .

2. Не ми цитирай закони за търговията в интернет че ми става смешно . Когато се попрецакаш сам , имаш прее....ни приятели или си срещал един белюк народ с проблеми след интернет пазаруване на лаптопи и телефони тогава с твоите цитати на закони можеш да си ги разпечатиш и да си ..... знаеш натам .

3. Когато някой човек каже че лаптопа му трябва за еди какво си и разполага с еди колко си пари е редно да му се предлагат за негова информация няколко модела , а не 30 . Това какво ще си купи той , сам ще си реши .

4. Нищо общо няма между онлайн пазаруване от Техомаркет примерно и такова от на бай Х.... сайта . Това си го набий в главата .

5. Оптималната покупка няма да я направиш за човека нито нито ти , нито аз . Почти никой или много рядко човек ползвал форуми за информация отива и купува това което му е написано . Винаги си пита хора около него , те отиват с него в магазина и от твоето и моето мнение не остава нищо , забравено е .

6. Не на последно място , знаеш ли какво означава  "Доктор " освен научна титла ? Означава и "лекар " Лекаря лекува , а не продава или купува . Лекува "заболявания " след възникнали проблеми или поражения от съвети давани на кило от който и както падне .

 

Не ме интересува какво мислиш изобщо . Когато пиша нещо го пиша съобразно онзи който пита и изхождайки от това което съм видял с очите си . Лесно е да се дават съвети за чуждите пари нали ? После човека като му дойде до главата проблема ти ли ще му покриваш гаранциите ? Ти ще му плащаш ремонтите ? Кой си ти ? Ти си един като мен , профил на еди никой си незнаен  от някакъв форум . Това е истината приятел .Не мисли само за това какво е най добро като параметри , мисли че за това се дават не 3 или 5 лева . Ти не четеш ли колко пъти се каза сакън да не надвишава еди колко си лева ? Замисли се малко де .

Не желая спорове и разправии . Кофти е .

Аз съвети за това какво точно някой да иде да си купи никога не давам и никога няма да дам . Давам насока и толкова .

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Единственото нещо което човек си купува заедно с лаптопа от сайта е несигурността ......................днес ни има, утре да ни няма може  " и какво? Купуваме и  после - смукане на пръсти при проблем някакъв .

 

 

Технобакалиите не са вечни и също може да фалират някои ден.

Ритони и Мултирама фалираха ............... 

Но това не е проблем, всяка една техника си има официален вносител и в гаранционната карта са изброени оторизираните сервизи.

 

На мен най-близкия техно магазин ми е на 20км. отиване и връщане ми е 10лв толкова струва и доставката до вратата ми.

 

Налагало ми се е да се възползвам от гаранция на продукт купен от технобакалия в магазина не приеха уреда трябваше сам да издирвам оторизирания сервиз и да обикалям един час града.

А 30те дни в които по закон трябваше да ми отстранят повредата реално са 45 защото се смятат работните дни а те са 21-22 в месеца. И съответно през седмица се налагаше да звъня до сервиза да чакам по телефоните, 2-3 пъти да прескачам до там за да ги юркам и чак като вдигнах един грандиозен скандал се задействаха и ми от ремонтираха техниката.

 

Знаеш ли за колко дена ми замениха дефектирал продукт от сайт "еднодневка" написах им един меил и един път звъннах по телефона и това беше след 4-5 дни ми замениха продукта с чисто нов нищо че го бях ползвал 4 години. Куриерски разходи в двете посоки 15-16лв.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

...

Не си прав...Имали сме не една ли 2 теми във форума, всички завършили благополучно с проверени сайтове. Визирам laptop.bg и Ardes, като най-сигурни и надеждни. Не са никак едноневки, както ги наричаш и спазват всички закони и регламентации, имат и отношение към клиента.1 път само ми се е налагало да заменям стока, от sky.bg един HDD. Замениха ми го след няколко часа (близко ми е и отидох до офиса им). Даже предложих да им занеса целият компютър за диагностика, но казаха, че щом съм сигурен, то само HDD-то да им върна.Ardes към Август месец кандидатстваха за сертификат за контрол на качеството 9001:........ (нещо си там), не помня коя е точно номенклатурата. Лично им помогнах да финализират документите към една определена точка от документацията и тя беше страшно клиентски насочена.Недей да говориш толкова такива неща, сайтовете са много читави, много са коректни и спазват точките на закона стриктно!

  • Харесва ми 8

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

 Който има време и реши нека прочете , за всички останали - здраве .

Привет на всички писали по тази тема , без значение какво и как . Уважаемите Jo , Ken , trial version и други , разбирам вашите доводи и нямам претенцията да съм последна инстанция . Пиша това което ми е показала практиката и което ми диктува логиката .

 Разбира се че има и 2-3 или 4  доказано грамотни сайта който са си чисти интернет магазини и всичко им е наред и като хората (незнайно до кога )  Това не го отричам . Против съм пазаруването на лаптопи , телефони , таблети и т.н. устройства от всевъзможни сайтове , чиито линкове се дават наляво и надясно , с единствената цел че видиш ли в тях се предлагал еди какъв си лаптоп с еди каква си характеристика . С чиста съвест мога да кажа че на маса от сайтовете така наречената "сервизна поддръжка " всъщност е несъществуваща такава . В момента няколко сайта при повреда на стоката им пращат куриер , взема се техниката ( каквато и да е тя - лаптоп , тел. и т.н ) и се ремонтира къде ли не и с какво ли не  по разни квартални сервизчета  , при разни хора такива като нас тук в техните домове и т.н . Към този момент с мой приятели и не само ,правим каквото ни се донесе от 3 такива сайта -от инсталации до ремонти . Аз лично когато имам време , другите с това си се занимават основно , но всеки от тях си е купил различна техника за ремонти . Имена на въпросните сайтове няма да споменавам поради обяснима причина -работата с техните стоки носи пари на семейството ми . Гаранциите който се поемат пред клиента естествено са от сайта за това че някой е направил ремонт на повредената техника .... вкъщи , в повечето случай с подръчни средства . Октомври 2013  на клиент на един от въпросните сайтове имаше проблем с чипсета на лаптоп купен април същата година  - частично разлепен , след прегледа се каза че ремонта струва около 100 лева , от сайта отговора беше -" Закрепете го някак си да работи " . Съответно процедура с топъл въздух , притискане е "тапа " под капака и лаптопа пали и работи за 30 лв . След 2 седмици естествено отново проблем , само че този път ремонт не се разреши  ,защото вече нещата логично бяха станали още по-зле и цената за грамотен ремонт отиваше на други пари . На въпросния клиент лаптопа беше върнат с протокол измислен от "сервизна " поддръжка че техниката е била повредена от самия клиент вследствие системни механични неправомерни действия - удряне , транспорт в работещо състояние затворен в чанта и всевъзможни глупави обяснения . По лаптопа имаше драскотина от челната страна на кутията причинена по невнимание с ципа на чантата , но това беше основание за отказана " гаранция " Съответно преди да се върне , на лаптопа беше свалена силиконовата тапа за притискане на чипсета и толкова .

 Към днешна дата у дома има 1 лаптоп от въпросните сайтове - Аsus x550Lb с повреден дисплей , вече е сглобен и в 10 ч  ще бъде върнат отремонтиран с... матрица втора ръка доставена от човек от сайта вчера .

 Нека уважаемите колеги който бързат да пращат хората по сайтове за какво ли не , да си мислят че няма по лесно нещо от това да даваш съвети но парите да ги дава друг . Последствията са за онзи който плаща , а не за онзи който дава съвет . Пак ще кажа , пазаруването от 2-3 сайта и онлайн магазините на големите вериги магазини за техника няма нищо общо с това през разни пляскани къде ли не линкове на каквито сайтове попадне . Има грамотни хора тук , който мислят с главите си и когато дават линк за нещо го правят с мисълта за проверени и грамотни неща , но 2пъти повече са тези който мислят единствено ровейки в интернет за това че някъде си се продава еди какво си и е малко по-добро или малко по-евтино от магазина .

 На тези който пазаруват от сайтове лаптопи желая преди всичко късмет, и да мислят с главите си когато дават парите си . Това не е сирене -плащаш, режеш ,ядеш и тоалетна .

Призовавам колегите който казват неща от сорта " Няма значение от къде е купена техниката , има си сервизна мрежа на самата марка" да спрат с тези неща , това е нелепо .Марките си имат сервизи ,но ако продавача няма сключен договор за сервиз и поддръжка ,сервизната мрежа на марката не работи по гаранцията издавана от търговеца . Сайтовете и магазините не са официални вносители на еди какви си марки , това с търговци .   Също така призовавам онези който казват че "техно бакалниците " също може да ги няма , да се замислят какъв е шанса тази верига магазини да я няма и каква е вероятността сайта на Бен Хур да го няма след 1 година - 1 срещу 99% .

 

 Хубав и спорен ден желая на всички !

Редактирано от PC doctor (преглед на промените)
  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Моля модератор да направи подходяща тема в която да премести мненията и културно да обсъдим въпроса с онлайн поръчките.

 

 Който има време и реши нека прочете , за всички останали - здраве .

 

 Хубав и спорен ден желая на всички !

Уважавам мнението ти, макар да съм съгласен частично с него.

Аз лично давам линкове само към сайтове от които съм пазарил и съм доволен.

Техника поръчвам предимно от 3 сайта,няколко пъти съм имал проблеми и са реагирали адекватно и в рамките на седмица направо ми замениха продуктите.

Спрях да давам линкове към сайта на един от най-препоръчваните търговци във форума защото ми изпратиха дъно Асрок с капачка върху процесора от друга марка и без задължителните стикери върху буксите за захранване. Може да са го тествали или причината да е съвсем невинна, но за мен това е недопустимо и ме загубиха завинаги като клиент.

Бях посредник и дъното не беше за мен, исках да го върна веднага но собственика му каза че щом работи няма да издребнява.

От емаг не бих пазарил по простата причина че контакта с тях е невъзможен чаках 2-3 минути на телефона и се отказах.

Щом не вдигат телефона когато искам да им дам пари каква е гаранцията че ще ми вдигнат ако имам проблем?

 

Не търся най-ниската цена и винаги се информирам дали дадения продукт може да се регистрира в сайта на марката, международната гаранция и застраховката за мен са задължителни.

Обикновено проверявам и в официалния сайт дали и какво точно покрива гаранцията.Често звъня и на съпорта да се информирам до колко е легитимен сайта.

 

За техно веригите купувам телевизор на 11тия ден телевизора дава дефект нося го в сервиза и чакам 45 календарни дни (според сервиза това са 30 работни). Дефекта е отстранен и да чукна на дърво телевизора работи вече доста години без никакви проблеми.

За клиент поръчваме голяма бройка телевизори два от телевизорите дават дефект.След едномесечно ходене по мъките издадоха протокол че не подлежат на ремонт.

Реших че ще отида в магазина и просто ще взема два нови телевизора да ама не...... от техното дават ваучери.

Ваучера обаче не е със сумата която сме платили а с цената но която последно са ги продавали тоест около 100лв по малко. И понеже сме пазарили на фирма от защита на потребителите вдигнаха рамене.

 

Между другото съм онлайн клиент на технотата по удобно,бързо и евтино.Пък и онлайн прескачам продавач консултантантите което е огромен плюс.

 

От Метро техника не бих закупил поради една причина там дефакто пазариш като юридическо лице и реално гаранцията важи 12 месеца. Защита на потребителите не могат да помогнат при проблем, защото става въпрос за отношения между фирми (картата ми е издадена на едноличен търговец) Налагало ми се е да връщам продукт и бяха супер разбрани и отзивчиви но въпреки това не бих купил нищо сериозно от тях.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Мненията са разделени. За сега ще оставя темата тук, за напред ще видя на къде ще я местя.Спазвайте добрият тон!!!

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Само да вметна, че това с кварталните сервизчета го правят и от големите вериги (в моя случай техномаркет). След една командировка като се върнах в БГ и се шматках из София, влязох в Техномаркет и си купих едно 32 инчово тв, което беше доста намалено на Panasonic. Като питах защо му е толкова ниска цената, дали има някакви дефекти, отговора беше: "разбира се че не, просто е мостра и е по-стар модел, затова е на тази цена". Платих го, помолих ги да го изпратят към Сливен и това беше.

Разбира се че се оказа с дефект, но не го проверявах както трябва тогава, пък и беше уж временен вариант. При чисто бял екран, имаше някакви черти по екрана все едно е бърсан с мръсен парцал и оставен така да засъхне. Аз си помислих че е това наистина и със спец. препарат и парцалче за почистване на монитори и тв-та го забърсах както трябва, пускам след малко пак .jpeg чисто бялата снимка и си стоят чертите. Занесах го в магазина наскоро като си дойдох пак отпуска, така или иначе не го гледам като съм по чужбините, поне белкем го оправят. При връщането в магазина го отворихме от кашона, показах къде са тези черти, записаха ми данните, ксерокопия на гаранционната карта и касовата бележка и казаха че го пращат в сервиз. След 2 дена ми се обажда едно момиче и ми казва: - Господине какъв точно е проблема с тв-то защото го гледаме от 2 дена и не виждаме никакви "хоризонтални черти по екрана". Обясних им че на чисто бял екран, или ако на картината има сняг или друг светъл фон се виждат черти все едно от мръсен парцал. Мацката ми казва ами може ли да дойдете на еди кой си адрес и да покажете. Отивам там с SD картата пускам им чисто бяла снимка, показвам им чертите. И мацката ми казва, - Ами на мен ми обясниха съвсем друго от магазина. Казаха ми първо, че е плазма и има черти хоризонтални, да го отворим и почистим отвътре екрана. Ние имаме лиценз да отваряме плазмени телевизори, но не и LCD.

А сервиза им се намира в един гараж между 2 блока до циганската махала и ремонтират вътре какво ли не. Едни хора преди мен си бяха занесли прахосмукачката. А вътре видях сошуари, касетофони, стари тв-та и всякаква електроника общо взето. Така че това изказване че големите техновериги са супер сериозни и едва ли не при тях техниката се ремонтира само в марковите сервизи е несериозно изказване. При въпроса ми какво правим тогава? Мацката казва,- ами пращаме го към София, но 30-те дни почват да текат на ново. Ха дано поне да е обяснила на колегите си какъв е проблема, че ми стана смешно като видях как гледат Дискавъри от булсат с доста кофти качество и се пробват да видят нещо.

Няма да фалират защото са големи бакалии и докато масово от там се пазарува ще могат да продават постоянно по-стари модели техника и от време на време ако искат да ремонтират нещо развалено.

Лично аз, пък и предполагам доста други хора ще се съгласят с мен, е по-добре когато не ти се налага да плащаш в цената на продукта заплатата на персонала. Които се водят консултанти но доста често разбират по-малко от средно напреднал потребител на домашна електроника. Наема на тези големи халета или помещения в моловете, рекламите им и т.н. Разбира се че ще гледат после да избият от някъде тези разходи, я от сервиз, я от по-стари модели или просто залежала стока.

Интернет магазините и те са далеч от европейските или американски стандарти, но все пак са по-малкото зло според мен. Лично за мен е по-добре за същите пари да купя лаптоп от такъв магазин, защото е с по-добри параметри от същата марка и модел лаптоп който се продава в технобакалията. Най-вероятно са взети и от едно и също място, с по-голяма отстъпка за технотата разбира се. Общо взето в България нито големите ни вериги за техника са като хората, нито големите ни интернет магазини, но прогрес уж има. И ще има и по-голям стига нашите търговци да не са такива печалбари и да гонят изгодата на всяка цена.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.