Премини към съдържанието
15 години Kaldata.com – време е да почерпим! Прочети още... ×

Препоръчан отговор


Здравейте,в друг форум питах и не ми отговориха,затова ще пробвам и тук. 

Преди около месец от един мобилен оператор,на който съм клиент ми се обадиха с предложение за ip телевизия и интернет на доста прилични цени. Тъй като съм абонат на въпросния оператор от 3-4 години и досега не съм забавял и ден сметка,отделно и изплащам мобилен телефон ми казаха,че за мен предлагат промоционални условия. Офертата дойде точно,в момент в който бях решил да сменям стария оператор и беше с доста приемливи цени за целия промоционален срок и след 2-3 уточнителни разговора се съгласих. Сега преди няколко дни ми дойде първата сметка,която се оказа доста висока. Веднага се обадих на оператор да разбера проблема. Оказа се че при разговорите със служителката оферирала ме е възникнало недоразумение. В пакета от промоции влиза достъп до каталог с филми и промоция при ползването му. Част от тези филми са платени,като цените са обявени при избирането на филма (това не го оспорвам). Тук идва недоразумението. Поради нечия грешка аз съм разбрал,че достъпът и гледането на филмите от този каталог са безплатни за следващите 6 месеца. Оказа се,обаче че само достъпът до каталога е безплатен,а филмите се плащат. Като съм пускал,аз съм и наемал тези филми за 24 часа. Поисках да чуя разговорите ми със служителката,защото ми се върти в главата изразът "Ще можете да гледате филмите безплатно за цели 6 месеца" ,което за мен означава,че филмите в каталога са безплатни. Тъй като в процес на разговорите с въпросната служителка,която ме оферира се получиха 2-3 разминавания,които уточнихме в последния момент,но иначе променяха както датата на включване (със сигурност объркването в случая е по тяхна вина),така и месечната ми такса (през цялото време пояснявах,че искам договор за 1 година,а цената на 2ри телевизор ми беше представена,като при договор за 2 години) искам да съм сигурен каква е истината преди да преценя какво ще правя. Ако аз наистина съм се прецакал сам ще пия една студена вода,ще си платя сметката и край по въпроса. Обаче,ако наистина спомените не ме лъжат и служителката е казала,че мога да гледам филмите безплатно нямам намерение да плащам. Та при разговора ми с операторката,с която уточнихме проблема ми беше отказан достъп до тези записи с думите "кажете кой ден сте говорили и ние ще преслушаме разговора" . Този вариант мен не ме устройва,защото честно казано не им вярвам. Другото,което изникна като изненада се оказа една функция за запис на предавания,която също се оказа платена. На мен ми беше представена,като безплатна функция. Тя не ми е генерирала разход,тъй като наистина е безплатна,но под формата на промоция за определен срок!!! Операторката не ми каза за какъв период е този срок и каза че вероятно е за целия период на промоцията (а,тя е за целия период на договора - 12 м). Тук интересното е,че според предоставения договор срокът на услугите,които споменах,които ползвам промоционално е 1 месец. Както и да е отказах се веднага от услугата с филмите въпреки че отново ми беше казано,че безплатния срок е 6 месеца ?! След всичко това искам да знам аз,като лице,което съм бил записван (и уведомен за това) при всеки разговор проведен от началото на оферирането,до крайното решение имам ли право на достъп до тези записи. Навярно накрая ще се стигне от КЗП,но ми се щеше да уточня проблема и без тяхната намеса и загуба на време. Как мога да изискам копие от разговорите с мен и длъжни ли са от оператора да ми ги предоставят? Ако се окаже,че наистина ми е казано,че мога да гледам филмите безплатно имам ли право да оспоря сметката?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Вие прочетохте ли договора преди да го подпишете?

Ако не сте, това си е лично ваша грешка.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

М странно, а защо търсиш точно разговорите. Те по принцип няма сила на доказателство, освен ако не са изискани по съответен ред и са правени от власти имащи право на това, най-общо казано. Разумно и ефективно е да си погледнеш договора. В него трябва да са описани условията ясно и недвусмислено. В случай, че оператора не е изготвил законосъобразен договор и противоречи на общоприетите законови разпоредби и норми, естествено че си в правото си и дори можеш да ги подведеш под съдебна отговорност за умишлено подвеждане и измама. Но ако всичко е изготвено законосъобразно и си си сложил парафа, ще пиеш една студена вода и ще се извиниш на доставчик за причинените неудобства. Разбирам, че си емоционален щото в скапаната ни държавица никой не го еня, но това положението. Ако се стигне до там, че ще си решавате спора пред официални органи, всичко описано по-горе няма да е от значение. 

 

п.п. Искам само да допълня, защото много често се среща схващането, че щом един договор е подписан, автоматично това означава, че всичко е свършило и ние сме ощетени на всяка цена. Такова нещо няма, много зависи от това как е изготвен договора. Подписания договор си е подписан, но ако той не е законосъобразен, много лесничко се обявява за нищожен и отпада в съдебна зала.

Редактирано от exwol (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

що не казваш че са вицаком и аз сам с иптв и имахме за филми някакъв пакет за 5лв на месец и се обядихме на 123 да го спрат а и тези филми ги има и в  вб7 някои /безплатно/ имаш директен достъп от телевизора и филмите си пише кои колко струва от каталога не знам какво да направиш... дано поне дане е бая голяма сметката те филмите до 2.90лв  са най скъпите  ама си има договор и пише всичко

Редактирано от nasko999 (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Изумявате ме! Оферират ви по телефона и разчитате на думата на някой чиято работа е да зароби още и още будали на всяка цена

Не четете ли договора като пристигне? Или бързате да сложите подписче и после при първата сметка идва и неприятната изненада.

 

п.п Днес отивам да си платя сметката за телефон пред мен скандал един момък си взел телефонче на изплащане за левче на месец

ама не си дочел договора телефончето си е левче ама върви с договорче и таксичката му е 40 и кусур левчета на месец а договора е за 24 месеца.

Служителката беше любезна и дори му обясни как да си намали тарифния план след 2-3 месеца с което му спестява доста пари ама младежа тъпо и упорито повтаряше нали в рекламата по телевизията казаха лев на месец.


  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Вие прочетохте ли договора преди да го подпишете?

Ако не сте, това си е лично ваша грешка.

A,вие нали разбрахте че в договора и в офертата нещата седят по съвсем различен начин дори и при разговор,който съм провел преди 2 дни? При заблуждаваща оферта КЗП има право да обяви договора за невалиден. Не ми беше въпроса какво да правя,а дали имам право да изискам записа. Моля някой който има идея да ми отговори.

 

що не казваш че са вицаком и аз сам с иптв и имахме за филми някакъв пакет за 5лв на месец и се обядихме на 123 да го спрат а и тези филми ги има и в  вб7 някои /безплатно/ имаш директен достъп от телевизора и филмите си пише кои колко струва от каталога не знам какво да направиш... дано поне дане е бая голяма сметката те филмите до 2.90лв  са най скъпите  ама си има договор и пише всичко

 

Трябва ли да намесвам имена на компании? Някой може да каже,че правя реклама или антиреклама. Още повече не мога да твърдя кой е крив и прав в случая.

 

 

М странно, а защо търсиш точно разговорите. Те по принцип няма сила на доказателство, освен ако не са изискани по съответен ред и са правени от власти имащи право на това, най-общо казано. Разумно и ефективно е да си погледнеш договора. В него трябва да са описани условията ясно и недвусмислено. В случай, че оператора не е изготвил законосъобразен договор и противоречи на общоприетите законови разпоредби и норми, естествено че си в правото си и дори можеш да ги подведеш под съдебна отговорност за умишлено подвеждане и измама. Но ако всичко е изготвено законосъобразно и си си сложил парафа, ще пиеш една студена вода и ще се извиниш на доставчик за причинените неудобства. Разбирам, че си емоционален щото в скапаната ни държавица никой не го еня, но това положението. Ако се стигне до там, че ще си решавате спора пред официални органи, всичко описано по-горе няма да е от значение. 

 

п.п. Искам само да допълня, защото много често се среща схващането, че щом един договор е подписан, автоматично това означава, че всичко е свършило и ние сме ощетени на всяка цена. Такова нещо няма, много зависи от това как е изготвен договора. Подписания договор си е подписан, но ако той не е законосъобразен, много лесничко се обявява за нищожен и отпада в съдебна зала.

 

Търся записа,не защото го смятам за доказателство,а защото смятам че след като съм записан и всеки служител във въпросната компания може да си го слуша имам право и аз да го чуя. Oще повече не мисля да правя панаири и да занимавам КЗП,ако сам съм си виновен. Затова исках да чуя разговора и ако съм подведен по някакъв начин да си търся правата. Иначе договорът очевидно не е описан адекватно защото сроковете силно се разминават с това,което твърдят операторите. И въпреки всичко не сроковете са ми драмата в момента,а това дали съм подведен или не. За мен ако ми е казано,че мога да гледам филмите безплатно,а в договора не е описано обратното съм подведен. 

И пак нека не се отклоняваме.. Имам ли право да изискам и какъв е начина разпечатка или запис от телефонния разговор? 

Изумявате ме! Оферират ви по телефона и разчитате на думата на някой чиято работа е да зароби още и още будали на всяка цена

Не четете ли договора като пристигне? Или бързате да сложите подписче и после при първата сметка идва и неприятната изненада.

 

п.п Днес отивам да си платя сметката за телефон пред мен скандал един момък си взел телефонче на изплащане за левче на месец

ама не си дочел договора телефончето си е левче ама върви с договорче и таксичката му е 40 и кусур левчета на месец а договора е за 24 месеца.

Служителката беше любезна и дори му обясни как да си намали тарифния план след 2-3 месеца с което му спестява доста пари ама младежа тъпо и упорито повтаряше нали в рекламата по телевизията казаха лев на месец.

Не,вие ме изумявате. Будалите ходят и се разправят в клона,когато ги подведат,а не се допитват до КЗП,които просто обявяват договора за нищожен. 

За 3ти път си задавам въпроса "мога ли да изискам запис или разпечатка на разговора"? Ако го чуя и реша,че съм подведен до месец договорът ми ще е обявен за нищожен. Ако го чуя и се окаже,че съм разбрал грешно просто ще си платя сметката. Елементарно е.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

groti има специализирани адвокатски форуми в които могат да ти отговорят на въпроса, тук май си нямаме адвокат.

 

Бил съм в твоята ситуация по телефона ми обещават едно в договора пише друго.

Парен каша духа и от години изчитам внимателно това което подписвам, преди 5 години не изчетох внимателно един договор и още 3 години ще му сърбам попарата и аз като теб се доверих на думите на служител но реалността се оказа друга.

 

успех и дано докажеш че си прав 

 

http://www.kzp.bg/index.php?mode=viewd&group_id=1&document_id=4811 прочети този текст мисля че е полезен.

Редактирано от trial version (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Емоционален си и не си от много слушащите, и не разбираш как точно да си търсиш правата. Т.е. пънеш се за нещо, което не разбираш съвсем. Явно не си се докосвал до такива разправии. Опитах се да те насоча най-правилно, но ти си знаеш твоето и се караш на всичко отгоре. Знам, че те е яд, но ако искаш да постигнеш нещо, трябва малко да помислиш. Ако искаш слушай, ако не, се оправай както намериш за добре. Щом талкова държиш да ти отговоря на конкретния въпрос - НЕ! Няма сила, която да ги накара да ти дадат въпросният запис, освен ако те сами не се съгласят. Ти си се съгласил с него, когато автоматична система те е предупредила, че ще го правят, така че и тук не можеш да ги гониш. Записът може да се изиска само от съответните органи имащи право на това, ама едва ли някой ще тръгне да го иска. И тези записи се правят с цел вътрешен контрол и информация на фирмата. Пак ти казвам, колкото и да искаш да им натриеш носа, че не са прави, няма как по начина, който ти се иска. Нема никакво значение, какво сте си говорили с някаква слабоумна служителка по телефона. Важното е какво има черно на бяло в договора. Ще има значение, какво сте си говорили само ако имаш свидетел на разговора и той потвърди, че служители на въпросната копания умишлено са те подвели.

 

п.п. Ако има оферта (независимо в какъв вид, важното е да е публично обявена и да идва доказано от компанията, която я обявява т.е. да се намира в техен офис, представителство или да имат сключен договор за медийно разпространение) и тази оферта въвежда в заблуждение потенциалните клиенти и има сериозни разминавания. То тогава е възможно договорните отношения произтекли следствие на нея, да се обявят за невалидни, без да се гледат казусите по същество. Това се прави от съответните органи, че даже и фирмата може да търпи санкции.

Редактирано от exwol (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Емоционален си и не си от много слушащите, и не разбираш как точно да си търсиш правата. Т.е. пънеш се за нещо, което не разбираш съвсем. Явно не си се докосвал до такива разправии. Опитах се да те насоча най-правилно, но ти си знаеш твоето и се караш на всичко отгоре. Знам, че те е яд, но ако искаш да постигнеш нещо, трябва малко да помислиш. Ако искаш слушай, ако не, се оправай както намериш за добре. Щом талкова държиш да ти отговоря на конкретния въпрос - НЕ! Няма сила, която да ги накара да ти дадат въпросният запис, освен ако те сами не се съгласят. Ти си се съгласил с него, когато автоматична система те е предупредила, че ще го правят, така че и тук не можеш да ги гониш. Записът може да се изиска само от съответните органи имащи право на това, ама едва ли някой ще тръгне да го иска. И тези записи се правят с цел вътрешен контрол и информация на фирмата. Пак ти казвам, колкото и да искаш да им натриеш носа, че не са прави, няма как по начина, който ти се иска. Нема никакво значение, какво сте си говорили с някаква слабоумна служителка по телефона. Важното е какво има черно на бяло в договора. Ще има значение, какво сте си говорили само ако имаш свидетел на разговора и той потвърди, че служители на въпросната копания умишлено са те подвели.

 

п.п. Ако има оферта (независимо в какъв вид, важното е да е публично обявена и да идва доказано от компанията, която я обявява т.е. да се намира в техен офис, представителство или да имат сключен договор за медийно разпространение) и тази оферта въвежда в заблуждение потенциалните клиенти и има сериозни разминавания. То тогава е възможно договорните отношения произтекли следствие на нея, да се обявят за невалидни, без да се гледат казусите по същество. Това се прави от съответните органи, че даже и фирмата може да търпи санкции.

 

Виж,колега,работя за огромна фирма,която е смятана за част от онези недосегаемите институции. Виждал съм удоволетворени жалби и спечелени дела срещу тази фирма за неща,каквито не ми ги побира умът. Подписът върху договор съвсем не е това,което всеки се опитва да го изкара - нещо,което не подлежи на преразглеждане и прочие. Правата знам как да си ги търся - КЗП. Въпросът е друг - аз не искам да бягам от моята отговорност. Смятам че ако момичето,с което говорих се е изразила правилно ,а аз съм в грешка няма лошо да изпия студената вода. Но това мога да го установя само ако пак чуя разговора,защото по мои спомени е едно,по техни думи е съвсем различно. Има явен конфликт и разминаване в информацията и смятам,че не е никак коректно едната страна да няма достъп до информация. Както казах информацията при предложения договор от разстояние и договорът,който получавам на практика са крайно различни. И тук говоря за срокове на промоции и неща касаещи месечната ми вноска. А,реагирах емоционално защото отговорите от рода на "подписал сте договор" и "да сте чел ситния текст" са именно за онези бюрократи от институциите,които се мислят за недосегаеми,а за във форум за взаимопомощ. Смятам че изказвания от този тип са крайно излишни,защото обикновено са изказани от хора,които никога не са имали опит в тези спорове. На фирмата не съм ядосан,на момичето още по-малко,защото за момента не съм сигурен,че те са виновните. Ядосвам се когато някой дава мнение,без да има опит и по въпроси,които не го питат.

След като ми отговори категорично - Не,не мога да ги принудя да ми дадат запис следва да направя нещо,което исках да е последната опция - КЗП и жалба. Това ми коства време и занимавка,коства време и занимавка и на комисията за нещо,което не съм сигурен,че съм прав. Дали КЗП ще изиска записите..доколкото съм чувал със сигурност ще ги изиска. Въпросът ми тук е решен - не,не мога да изискам записите. Благодаря

 

groti има специализирани адвокатски форуми в които могат да ти отговорят на въпроса, тук май си нямаме адвокат.

 

Бил съм в твоята ситуация по телефона ми обещават едно в договора пише друго.

Парен каша духа и от години изчитам внимателно това което подписвам, преди 5 години не изчетох внимателно един договор и още 3 години ще му сърбам попарата и аз като теб се доверих на думите на служител но реалността се оказа друга.

 

успех и дано докажеш че си прав 

 

http://www.kzp.bg/index.php?mode=viewd&group_id=1&document_id=4811 прочети този текст мисля че е полезен.

 

 

 

 За нещо такова говорим. Изчетох го..фигурира частта с "Други две нелоялни практики на същия телеком се изразяват в подвеждане на потребителя с действия, които се квалифицират като професионална некомпетентност и предоставяне на непълна и заблуждаваща информация" , но става въпрос при 2 седмичния срок за прекратяване. Ти явно си бил потърпевш в онези години (а те бяха до скоро),когато тези компании вилнееха и лъжеха безнаказано.  Всъщност аз имам роднина,работил до скоро в същия оператор на позиция,на която имаше поглед върху делата и проблемите с клиенти. Каза,че ако подам жалба в КЗП и наистина има разлика в това,което са ми обещали по телефона,а съм получил на практика (пак казвам при положение ако служителката казва,че мога да гледам филмите безплатно ,а в договора няма никаква информация за въпросната услуга,като изключим цената на абонамента след изтичане на промоцията) последствията за тях ще са жестоки. Просто исках да знам дали момичето е казало такова нещо или не,защото имам такъв спомен,но човек понякога чува това,което иска,а не това,което му казват.

Благодаря за пожеланието. За съжаление явно ще трябва да опра до КЗП

Редактирано от groti (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Виж,колега,работя за огромна фирма,която е смятана за част от онези недосегаемите институции. Виждал съм удоволетворени жалби и спечелени дела срещу тази фирма за неща,каквито не ми ги побира умът. Подписът върху договор съвсем не е това,което всеки се опитва да го изкара - нещо,което не подлежи на преразглеждане и прочие. Правата знам как да си ги търся - КЗП. Въпросът е друг - аз не искам да бягам от моята отговорност. Смятам че ако момичето,с което говорих се е изразила правилно ,а аз съм в грешка няма лошо да изпия студената вода. Но това мога да го установя само ако пак чуя разговора,защото по мои спомени е едно,по техни думи е съвсем различно. Има явен конфликт и разминаване в информацията и смятам,че не е никак коректно едната страна да няма достъп до информация. Както казах информацията при предложения договор от разстояние и договорът,който получавам на практика са крайно различни. И тук говоря за срокове на промоции и неща касаещи месечната ми вноска. А,реагирах емоционално защото отговорите от рода на "подписал сте договор" и "да сте чел ситния текст" са именно за онези бюрократи от институциите,които се мислят за недосегаеми,а за във форум за взаимопомощ. Смятам че изказвания от този тип са крайно излишни,защото обикновено са изказани от хора,които никога не са имали опит в тези спорове. На фирмата не съм ядосан,на момичето още по-малко,защото за момента не съм сигурен,че те са виновните. Ядосвам се когато някой дава мнение,без да има опит и по въпроси,които не го питат.

След като ми отговори категорично - Не,не мога да ги принудя да ми дадат запис следва да направя нещо,което исках да е последната опция - КЗП и жалба. Това ми коства време и занимавка,коства време и занимавка и на комисията за нещо,което не съм сигурен,че съм прав. Дали КЗП ще изиска записите..доколкото съм чувал със сигурност ще ги изиска. Въпросът ми тук е решен - не,не мога да изискам записите. Благодаря

 

Ами колега аз точно това казвам, което си описал от части и ако прочетеш внимателно мненията ми ще разбереш. Остави това къде работиш и т.н. Опитвам се да ти кажа, че стига да знае човек как да действа и си търси правата по правилния начин е възможно да спечели независимо, че става дума за големи фирми. Сега няма да изброявам, какво, защо и как знам, не е тук мястото. Като казах, че реагираш емоционално имах предвид, че реагираш така във връзка с казуса ти, а не че си реагирал емоционално във форума. Още по-малко аз не съм ти отговорил по начина, който си описал: "А,реагирах емоционално защото отговорите от рода на "подписал сте договор" и "да сте чел ситния текст"... ". Относно подписа в/у договора го обясних още в послеписа на пост #3 и на мен ми е пределно ясно това, което споменаваш. Но пак бъркаш в основата на възприятието на казуса ти, мислиш в грешна посока и се хващаш за незначителни неща, на които никои общо взето няма да обърне внимание ако се стигне до решаване на спора пред официални институции. Не е въпроса в това, какво смяташ за правилно ти (знам, че ти се иска правдата да възтържествува, всички сме така), въпроса е с какви данни работят компетентните институции. Т.е. почти съм убеден, че КЗП няма да изиска въпросния запис. Може да направят проверка за законосъобразността на догорите и офертите, но записи няма да слушат. Може, при положение, че самата фирма им предложи, но това едва ли. Следващо нещо, изглежда смяташ, че е некоректно фирмата ти отказва достъп до записа, ами те не са длъжни. Тези записи се правят за собствен контрол и това вече ти го казах в предните постове. Ако искаш записи си правиш една система и си записваш на воля. Та с две думи, остави го тоя запис и се съсредоточи в/у останалата част - договора, условията по него и оферта (ако я има публично обявена). Прави ми и впечатление, че си готов да поемаш отговорности, няма такова нещо приятел, забрави го това! Само по това ти изказване и по изказването, че видиш ли си щял да занимаваш КЗП (която за това е създадена), говори за пораженски подход и мислене. Или взимаш нещата сериозно и си търсиш правата до дупка с всякакви средства, или им теглиш една майна и се примиряваш. Има и вариант да се опиташ да се споразумееш с тях извън тези разправии, но и за това трябва коренно различен подход. Не ти ги казвам тези неща, за да се заяждам или обидя, напротив в твоя полза е. Не ме разбирай грешно аз съм на твоя страна.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ти въобще имаш ли писмен договор и прочете ли какво подписваш? Откога и по какъв начин казаното в зарибяващ разговор е станало клауза в договор? Защо пищиш сега а не провери за мнения в интернета за въпросната тарифа / оферта? Сигурно не си единствен. Е, ще научиш че рекламата си е измама и не трябва да се връзваш по трудния начин - с малко вътрешно. За следващия път да си знаеш.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.