Премини към съдържанието
15 години Kaldata.com – време е да почерпим! Прочети още... ×
TheDarkAngelOfHope

Внимание ! с новия оторизиран сервиз на Lenovo за България

Препоръчан отговор


Здравейте,не знам дали мястото на темата е тук тъй като Lenovo не продават само лаптопи и ако модераторите преценят нека я преместят :)И така на въпроса. До скоро нямаше оторизиран сервиз на Lenovo в България, а лаптопите се пращаха в Полша (предполагам и другата им техника). Работата ми е свързана с това да продавам IT техника и да приемам рекламиации, така че долу горе бях запознат с работата на сервиза в Полша, не съм имал лоши впечатления от тях. Аз лично харесвам марката Lenovo и последните ми два лаптопа са именно такива. Преди 2 седмици забелязах че имам проблем с хард диска, пуснах тестове и видях че има лоши сектори. Обадих се на call центъра на Lenovo и те ми казаха, че вече имат сервиз в България - Вю пойнт. Говорих и с Вю пойнт, разбрахме са да изпратя лаптопа с куриер за тяхна сметка (както си беше и преди). Лаптопа е Lenovo Y510p с хибриден диск Sata3 1TB 5400 rpm + 8GB SSD. Ипаратих го през фирмата от която го купих в Русе. До тук всичко е нормално. В сряда си получих лаптопа с протокол че е заменена част хард диск. Обръщам латопа да го видя от долу и какво да видя ? Вю пойнт са преценили, че трябва да ми сложат гаранционна лепенка на един от болтовете за да не мога да отворя капака. Ограничават ми достъпа до хард диск и RAM памет, а такава лепенка не е имало когато съм купил машината, от сервиза в Полша също никога не са връщали лаптоп с гаранционна лепенка на основния капак под който са диска и RAM паметта. Добре, както й да е пуснах лаптопа инсталирах го всичко е наред, харда е 1TB, обаче пускам Aida64 за да видя ей така какво са ми сложили и ... сложили са обикновен диск Sata2 1TB 5400 rpm (ест. направих проверка и в BIOS). Не че е кой знае каква разлика, но в крайна сметка не съм платил 2000лв и след ремонт да ми слагат диск който е доста по - бавен от този с който съм купил лаптопа (той лаптопа работеше по - добре с повредения диск). Доста се ядосах и писах на Lenovo във facebook. Казаха че ще направят проверка.Днес (петък) от фирмата в Русе ми се обадиха, че при тях е пристигнал SSHD диск 1TB. Ок, ама лаптопа има някаква измислена гаранционна лепенка и ако се скъса се губи гаранция. И каква е ползата, че са пратили диска в Русе, като за да не се наруши гаранцията трябва да се пратят диска и лаптопа пак в София и да чакам сигурно пак 2 седмици, защото някой е решил че може да се мине метър и да сложат някакъв си диск там и че евентуално няма да проверя и всичко ще е ок. Защото един обикновен потребител едва ли би погледнал какво точно са му заменили диска. Говорих пак с Lenovo България за тая простотия с лепенката и ми казаха, че другата седмица ще ми дадат отговор как ще се процедира за смяната на диска.Да не говорим че лаптопа нямаше M.2 слот за SSD и е само с 1г гаранция, поръчан е от asbis. Питах и затова, реално с колко години гаранция е лаптопа и чакам отговор от Lenovo. Това вече са си мой грешки че не съм до гледал нещата при поръчката и към това нямам кой знае какви претенции.Та с толкова много писане искам да кажа на потребителите на Lenovo да внимават ако изпращат нещо за гаранционно обслужване. С какви компоненти пращат машината и с какви ще са заменени. Съжаляв, че не си записах данните на батерията за да проверя дали е същата.Добре че хората от Lenovo се опитват да направят нещо по въпроса и се надявам да мога да си сменя хард диска без да се налага да пращам лаптопа пак в София. Защото обмислям и да сложа SSD и какво тогава ? Трябва да пратя пак лаптопа в сервиза за да ми сменят диска с SSD и да си платя куриер и работата на сервиза ? Това за мен са глупости ! Другата простотия е че имам купен лиценз за Windows 8 Pro и при смяната на диска излезе, че вече се ползва на друг компютър и преди да остановя че диска не е какъвто трябва звънях в MS България да ми го активират заради смяната на диска и сега след новата смяна пак няма да мога да активирам, надявам се от MS да не ми откажат и да не изгоря с един Windows.Благодаря за вниманието. Ще пиша какво е станало като ми отговорят от Lenovo.

Редактирано от TheDarkAngelOfHope (преглед на промените)
  • Харесва ми 8

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Това с лепенката наистина е несериозно. Навсякъде по света твърд диск, памет и записвачка са CRU (customer removable units) части, само тук "дай да прокараме гаранционно, пък и пари да вземем". Lenovo G510 има по дифолт сервизна лепенка на един от болтовете на сервизния капак, но още докато сервиза беше в Полша, от call центъра твърдяха, че щом лепенката не обозначава по някакъв начин сериен или партиден номер може да се къса.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

И аз имах лепенка на Lenovo Y570 мисля че беше на един от болтовете на охлаждането, там го приемам, не всеки трябва да бута там, но да не мога да си сменям диска е простотия. Вчера говорих с търговския представител (или нещо подобно) на Lenovo за България, но не можа да ми даде отговор на въпроса за лепенката, бил специфичан случай и не можел да ми каже какво да правя. Утре ще звъня във Вю пойнт и ако го искат да им го пращам ... сигурно ще продам лаптопа и няма да си купувам повече лаптопи Lenovo, нито ще продавам (дори и да е не професионално) :)

Редактирано от TheDarkAngelOfHope (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

След няколко дни чудене какво и как да направя все още не съм го измислил :DНа 04.Март бях на презентация на Lenovo за предстоящи модели и ала бала. Водеше я продуктов мениджър (или нещо подобно) на Lenovo България. Казах му за моя случай и не можа да ми отговори защото бил от скоро във фирмата, а случая ми бил частен.Днес реших да се обадя на call центъра на Lenovo България, разказах им случката и човека на телефона ми каза да махам лепенката, да сменям диска и ако се наложи гаранционно обслужване по нататък да съм обеснял на Вю пойнт, каква е ситуацията и защо съм махнал лепенката. Проблем нямало да има ...Веднага след това звъня във Вю пойнт, обеснявам ситуацията и те ми казват, че трябва да пратя лаптопа и диска при тях, да си направят проверка и да заменят каквото трябва. Също така ми казаха че вече всеки upgrade трябвало да минава през гаранционен сервиз, а не да се прави от собственика на лаптопа (дори RAM и HDD).За съжаление - Българска работа. Казах му на тоя от Вю пойнт че лаптопа няма да им го пратя, пожела ми приятен ден и това беше разговора.Обмислям вариант да се обърна към Защита на потребителите, да видя те какво ще ми кажат ...

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Тъжна история, но в случая според мен е безсмислено да се обръщате към комисията. Току що разгледах сервизното ръководство на Y510p и там е посочено, че диска не е CRU част, единствено памет и записвачка. Тази комисия работи с документи, а в случая те не са във Ваша полза. Това, че дискът не е CRU е изключително изненадващо от друга страна, тъй като достъпът до него е абсолютно еднакъв както и за паметта. Самата лепенка се слага, за да може да мине най-класическия отказ за гаранционно обслужване т.нар. "неправилна експлоатация". Късате лепенката,сменяте диска, недай си Боже влиза след една година за клавиатура примерно и сервиза констатира (дефектация във връзка с неправилна експлоатация).

Редактирано от snachev (преглед на промените)

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Можеш ли да ми дадеш линк към това ръководство ? :)Все пак до някъде в моя полза е че при първия ремонт са ми сложили друг по - ниско производителен диск без да ме уведомят, също така не съм купил лаптопа с тая лепенка, ако си бях заменил диска сам нямаше да имам лепенка, но все още щях да имам гаранция. И ако не е CRU защо от Lenovo са пратили диска който трябваше да ми сложат в сервиза ?То е ясно че нищо няма да стане, накрая ще им пратя лаптопа да сменят диска, те ще го бавят 30 дни защото съм се правил на интересен да им създавам проблеми ...Цялата история е много глупава, защото ако реша да заменя диска със SSD трябва да им пратя лаптопа и SSD-то с куриер за моя сметка, да си платя поставянето на SSD-то и да ми го върнат с куриер за моя сметка. Ако случайно SSD-то се прецака докато всичко е в гаранция аз трябва да пратя лаптопа до сервиза на Lenovo, да демонтират SSD-то и да ми го върнат, след това да пратя часта към нейния гаранционен сервиз и след като ми я върнат аз отново да я пратя към Lenovo сервиз за да я поставят и чак след това да си получа лаптопа обратно и всичко за моя сметка ...Има и друг вариант, да оставя лаптопа с тоя Sata 2 диск и да им върна тоя който са ми пратили. Пускам лаптопа за продаване и да ми се маха от главата ...

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Да, факта, че изпращат само диска след допуснатата неточност си е точно CRU сервизиране. Според мен има не особено ясна политика на работа или по-скоро пълен хаос, който при тези условия оставя потребителя в пълно недоумение ще има ли гаранция, няма ли. Нещо, което е важно и не съм убеден, че е посочено в гаранционните условия е следният сценарий:влиза лаптоп например заливан, като резултат дефектирала клавиатура. Сервизът се произнася с цена за клавиатура 140лв, клиентът отказва, поради безумната цена. В този случай гаранцията се анулира, поради отказ на потребителя да плати "ПЛАТЕН ГАРАНЦИОНЕН РЕМОНТ".

Заповядай ръководството:http://download.lenovo.com/consumer/mobiles_pub/ideapad_y410py510p_hmm.pdf

На 86-та страница започват частите. Звездичките в CRU графата показват нивото на трудност според LENOVO за монтаж-демонтаж, степенувани от 1 до 3.

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Аз съм го имал това свалено ама не съм го гледал чак до там :)Ако реша да стигна до защитата, това не е много в мой минус защото не е на Български, те много държат всичко да е написано на Български. Да не говорим че в кутията нямам ръководство на какъвто и да било език, имам само диск с driver-и, може би и ръководството да е там но тък като нямам CD не мога да го видя. В гаранционната карта която ми дават няма нищо описано за CRU. А щом RAM паметта е CRU, тогава пак тая лепенка е поставена не правилно и мога да кажа че ми нарушава правата на потребител. Има какво да се каже пред защитата. Въпросът който почнах да си задавам е има ли смисъл да се занимавам с глупости заради това, като всичко може да се реши много лесно :)И имам притеснения, от защитата, да не се заядат с русенската фирма от която съм поръчал, защото те нямат никаква вина в случая, те са само един посредник ...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

 

 

Ипаратих го през фирмата от която го купих в Русе.

Не знам дали не трябва и да си смениш фирмата доставчик. Аз съм имал 10 години фирма за продажба на компютри и никога не ми се е налагало да се интересувам от това къде има оторизиран сервиз и кой ще го поправя или сменя. Има проблем нося го във фирмата от която съм го взел и те ми го връщат и всичко си е било нормално. В много редките случай които съм имал проблеми, винаги са ми съдействали и съответно са вземали моята страна пред официалния вносител и там нали се сещаш че по друг начин подхождат към клиент които им прави оборот стотици хиляди.

 

P.S. Декември и аз си взех Леново , но ме дразнеше бавния диск и преди месец си взех SSD обадих се да питам дали ще има проблем ако си го сменя сам и ми казаха че няма проблем да си го сменям.

Редактирано от metodi23 (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Няма проблем да смениш диска защото не е ходил в новия оторизиран сервиз да ти нашият една малоумна лепенка. На старото Lenovo и аз си смених RAM памет и си добавих SSD дори без да питам. Колкото до фирмата, няма какво да и сменям, познаваме се с хората и сме работили заедно няколко години.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.