Премини към съдържанието

Препоръчан отговор

публикувано (редактирано)

Здравейте колеги,

Имам Samsung Syncmaster 2033HD, който прави проблем от 3 месеца. Понеже е извън гаранция се свързах със сервиза на Samsung и искаха за ремонт  + диагностика 150 лева. Аз за 300 мога да си купя нов при това с гаранция 2 години. Явно няма да го давам на ремонт и ще се опитам да го отремонтирам, ако не стане здраве да е. Значи за проблема: Като натисна копчето за включване (няма значение дали на дистанционното или на самия панел на ТВ-то) синия индикатор премигва няколко пъти, понякога се чува звука за включване, понякога не и след това телевизора изключва тотално и го изключвам от контакта. След известно време, може и ведната пак го включвам в контакта и тръгва или пак изпада в описаното състояние. Случва се както си работи да изключи и след време или веднага пак да се включи - изчадие с характер.

Отворих го, нямаше привидно дефектно кондензатори, но все пак понеже много се оплакват от кондензатори при Samsung ги смених и ефектът е никакъв. Забелязах сякаш малко нагоряло по изолационното тиксо на жълтия трансформатор и подозирам него, но има един черен, който също не ми вдъхва доверие. Насочил съм се към захранването, защото според мен нещо там куца и прецаква работата на телевизора.

Как мога да тествам със сигурност дали е един от тези трансформатори ?

 

Моля ако някой има опит с този модел/подобен да сподели своя опит.

Това е точният трансформатор, който е черният. (не изглежда на външен вид да е потъмнял)

В момента телевизора не е при мен ,за да снимам, затова прикачвам снимка на захранването, което е за 2333HD, но е много подобно на моето.

 

Благодаря за помощта !

post-307720-0-76763900-1394231195_thumb.

Редактирано от DD-WRT (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Гост
публикувано (редактирано)

Здравейте колеги,

Имам Samsung Syncmaster 2033HD, който прави проблем от 3 месеца. Понеже е извън гаранция се свързах със сервиза на Samsung и искаха за ремонт  + диагностика 150 лева. Аз за 300 мога да си купя нов при това с гаранция 2 години. Явно няма да го давам на ремонт и ще се опитам да го отремонтирам, ако не стане здраве да е. Значи за проблема: Като натисна копчето за включване (няма значение дали на дистанционното или на самия панел на ТВ-то) синия индикатор премигва няколко пъти, понякога се чува звука за включване, понякога не и след това телевизора изключва тотално и го изключвам от контакта. След известно време, може и ведната пак го включвам в контакта и тръгва или пак изпада в описаното състояние. Случва се както си работи да изключи и след време или веднага пак да се включи - изчадие с характер.

Отворих го, нямаше привидно дефектно кондензатори, но все пак понеже много се оплакват от кондензатори при Samsung ги смених и ефектът е никакъв. Забелязах сякаш малко нагоряло по изолационното тиксо на жълтия трансформатор и подозирам него, но има един черен, който също не ми вдъхва доверие. Насочил съм се към захранването, защото според мен нещо там куца и прецаква работата на телевизора.

Как мога да тествам със сигурност дали е един от тези трансформатори ?

 

Моля ако някой има опит с този модел/подобен да сподели своя опит.

Това е точният трансформатор, който е черният. (не изглежда на външен вид да е потъмнял)

В момента телевизора не е при мен ,за да снимам, затова прикачвам снимка на захранването, което е за 2333HD, но е много подобно на моето.

 

Благодаря за помощта !

Убеден съм, че трафчетата не могат да бъдат дефектни под никакъв предлог. Особено големият траф в жълто ограден на импулсното захранване. Откачи куплунзите които са 2 горе на платката и погледни долу ниско в дясно има малка напечатана с боя схема на изводите за напреженията. Можеш да премериш всяко едно от тях, спрвмо маса. Ще внимаваш кое определяш за маса, понеже може да се натъкнеш несъзнателно на първичната част на инпулсното, която е разделена с оптрон спрямо вторичната. Най- добре е да видиш около куплунга къде е масата. И аз предполагам че е нещо свързано с импулсното захранване, но не се забелязват видимо дефектни елементи, което съвсем не значи, че няма такива. Поста си ще го дописвам или редактирам, за да мога да гледам платката с елементите и да отговарям по нататък.

На електролитния кондензатор C 105 мисля че не греша, трябва да имаш задължително право напрежение в границите 305 - 320 волта. Тук бъди много внимателен при измерването. Мериш директно на плюса и минуса на кондензатора. При положение че има това напрежение, значи че първичната част на захранването, заедно със греца са изправни. Продължаваме понататък.

Долу вляво има голям радиатор с мощен транзистор на него - Q101. При биполярен транзистор на неговият колектор /корпус/ трябва да има същото напрежение. Самия транзистор не се вижда за да зная дали е биполярен или FET. Независимо с какъв транзистор са направили блокингенератора, на колектора или дрейна му трябва да има напрежението, измерено на електролитният кондензатор.Отново прояви особено внимание поради високото напрежение. Понякога транзистора е без подложка и на корпуса на радиатора има напрежението, ако транзистора е с метален заден корпус. Сега се насочи към средата на платката вдясно. Виждаш втори радиатор, на който се намират най -вероятно 2 интегрални схеми от серията 7805 и  7812. Обикновено са такива. Гледано срещу интегралните схеми, дясното крайно краче на всяка от тях е изхода на стабилизираното напрежение, което ще е  на едната 12 волта, а на другата 5 волта. /предполагам, че не греша/Провери тези напрежения дали излизат, защото те се явяват като основни на цялото захранване. Ако липсва някое, напиши кое е то. При положение на липса на някое от двете напрежяния, сега се насочи към първото, но този път ляво краче на всяка една схема. Това е входното и напрежение, което тя ще стабилизира. При 7805, входното напрежение на схемата трябва да е 8 или повече - до 12 волта, а при 7812 - от 15-до към 17 волта. Това е ориентировъчно и ти ще кажеш колко си измерил. Ще мериш с цифров волтметър на право напрежение.При положение че липсва някое от изходните напрежения - 5 и 12 волта - ще извадиш схемата и ще я замениш с нова. На магазина са по 0.50 до към 1,30 лева. Продължаваме нататък, само да погледна платката отново че пиша като си я представям визуално. Ако всичко излезе че работи до този момент, остави платката да поработи приблизително за около 15 минути и сега с пръст опипай електролитните кондензатори, намиращи се в дясната страна на платката - 2 жълти и мисля 3 сини. Ако са топли или парят - веднага сменяш кондензатора независимо, че не е надут, като спазваш поляритета му и неговото работно напрежение - задължително.При липса на същите, можеш да ги подмениш с по- големи по капацитет и работно напрежение, стига последните да се монтират безпроблемно и да не пречат евентуално на горната тенекиена плоча, която е екран, ако я има.Това е най- общо за цялото ти импулсно захранване. Ако всичко работи нормално, остава да провериш и входната платка, на която е монтиран куплунгът за свързване с видеокартата на компа и на която се намира микроконтролерът.Там евентуално всичко ще е с SMD елементи и трябва много внимателно да огледаш и провериш къде са вързани захранванията по платката. За сега толкова. Като направиш тези позиции, постни за резултат а аз ще се постарая да продължим.Желая ти успех и за сетен път те предупреждавам да бъдеш внимателен с първичната част на захранването /лявата долна част на платката.Напрежението знаеш, че не признава никакво приятелство с никого. Който не е внимателен, бързо пада под масата!

Редактирано от Гост (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Мене май ми прилича на проблем с процесора му.

П.С. Извинете за намесването.

Редактирано от Атанас Пачoff (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост
публикувано (редактирано)

Мене май ми прилича на проблем с процесора му.

П.С. Извинете за намесването.

Няма проблем Наско, но нека да стигнем до него. Ако се окаже той, по е добре да си купи нов монитор. Процесора или контролера ще е с поне 64 крачета от четирети страни и той не може нищо да направи с него. Трябва станция или аз да му го разпоя. Има си технология за тази работа при ръчно отпояване. Но не си струва да купува цяла платка., която наистина ще е от порядъка на минимум 150 лева + труда.Аз му написах за импулсното, но като гледам той е споменал, че неговата платка е почти единтична с тази на снимката. Tогава всичко се подразбира и за нея, но трябва сам да се ориентира кое какво е и мисля, че ще се справи. Tой е умно момче!

Редактирано от Гост (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Колега,ако си намерил решение на проблема моля те кажи.Имам същия,и не мога да намеря платка за него!!!


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не се набутвай в стара чужда тема. Не знам защо се мислиш за компетентен и да диагностицираш проблем.

Ако напишеш кое село си и в кой сервиз си опитал може да получиш насоки.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.