Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

D101149

Въпроси и проблеми относно велосипеди

Препоръчан отговор

публикувано (редактирано)

Здравейте! Трябва ми задна нова капла, разбрах, че аеро каплата без задна ос е 22лв. за стоманената не знам... Та дайте идеи дали да си взема стоманената без стени или аеро капла? ето ви двата модела 
Забележете каплите : Стоманените: 
Публикувано изображение

Аеро:
Публикувано изображение
както виждате 1-та снимка е без това черното(стени), а на второто има стени 

Редактирано от Djani_Varna (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Аеро е много неточно название.

Шините са едностенни, тази "без черното" и много стенни (две и повече стени). Безспорно двустенните, които наричаш "аеро" са по-здрави и по-добрият избор.

Публикувано изображение

Не си казал какъв стил караш и на каква машина ще слагаш.

И като казваш "без ос", само шина ли ще взимаш и ще наплиташ, или цяла капла ще взимаш?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Честно да ви кажа проблема не ми е в каплата а в оста, а да взема да се възползвам по този повод и да си взема една капла с една ос  :D Та.. Относно колелото ми се води Mountine Bike (то толко Mountine ама както и да е)  :hush:  Та 26 цола мисля да си вземам един приятел си взел и видях, много ми харесаха неговите (двустенни).. И като видях твоя коментар със сигурност ще си ви взема двустенна :) Та относно карах из гората и сигурно вече няма, щото си ...... каплата и оста  :shock11: В момента карам само шосейка :) Всеки ден по 16-30километра

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Здравей,предна или задна ще да е тази капла? Ако е задна и главината не е на шлици, а е на резба, то определено ще имаш проблеми, ако го товариш в планината. Говоря за оста.Занимавал съм се с МТБ, машината сам си си я сглобявах, а преди това карах по-обикновено колело и страдах и аз от счупени оси отзад.Нека разбием каплата на съставните ѝ части: шина, спици, главина. В главината са ти лагерите и оста. Ако проблема ти е чупенето на ос, то смяната на шината няма да реши този проблем. Трябва да се насочиш към качествена главина, а шината вече решихме да е двустенна, просто защото е по-здрава. Но тя страда само от тежки удари. Да кажем да се забиеш на камък или силна да удариш ръбчето на бордюр.Относно чупенето на ОС, говоря за задна такава, разликата в главините най-вече е в това дали венците се навиват на винт или се надяват на шлици. Ако се навиват на винт остава разстояние м/у лагера и ухото на рамката в което се генерират усилия. Всичко това води до чупене на оста при натоварване. Ако е на шлици лагера лагерува непосредствено до ухото на рамката и няма как да се създадат тези усилия, което прави оста много по-здрава.Отделно идва момента и дали ще е на гайки захвата или ще е с QR. QR-а също отслабва здравината на оста, но ако е на шлици главината, то няма от какво да се притесняваш толкова.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ти си направо енциклопедия  :D Благодаря за съветите :) Дойде моментът утре отивам и си вземам една капла да се надявам да дават с нея и ос.. Ако ли не ще има и нова ос  :)


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ти си направо енциклопедия  :D Благодаря за съветите :) Дойде моментът утре отивам и си вземам една капла да се надявам да дават с нея и ос.. Ако ли не ще има и нова ос  :)

:)Оста върви с главината. Ако взимаш нова капла, наплетене, то няма как да няма ос.Ако взимаш 2-ра ръка, провери състоянието на компонентите.Успех с покупката и да кажеш после какво си взел.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Здравейте! Един приятел ми препоръча един магазин за вело части, но отидох в друг, защото беше доста далеч  :shock11: Та с мисълта, че ще има същите неща и какво да видя? Капла за колело 80лв  :shock11: И така стана,че си купих една много готина ос с всичко лагери и т.н + регулиране на каплата ми + една счупена спица дето излезе и не знаех изобщо за нея  :no-no: Ми излезе около 30лв - 25лв ос + 5лв реглаж + спица (която имах в къщи  :D ) Та утре ме чака бая каране около 30-40 километра.. Утре е теста ще видим дали ще отивам пак в магазина, но този път за капла или ще карам с тая.. Утре по това време ще има отговор  

Редактирано от Djani_Varna (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ами успех ти пожелавам!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Главина за тези пари е бюджетна и не бива да се очаква много от нея. Но така и не казахте точния си стил на каране. Ако карате по шосе, няма да имате проблем, но ако скачате, спускате и като цяло карате по-агресивно, ще Ви трябва по-добра от тази, която сте си взели. (за която съдя само по цената!)

Редактирано от g060dimitrov (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Главина за тези пари е бюджетна и не бива да се очаква много от нея. Но така и не казахте точния си стил на каране. Ако карате по шосе, няма да имате проблем, но ако скачате, спускате и като цяло карате по-агресивно, ще Ви трябва по-добра от тази, която сте си взели. (за която съдя само по цената!)

Не! Не карам агресивно :) Карам за кеф по пътя.. Не карам вътре в гората, а само по шосе ;) 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ами честита и безаварийни километри! За тези цели вярвам,че ще Ви свърши добра работа.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Днес карах 8 километра никакъв звук,никакво тракане :) Проблемът е решен ;) Сега ме чака една смяна на задният венец (6 скоростен)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Днес карах 8 километра никакъв звук,никакво тракане :) Проблемът е решен ;) Сега ме чака една смяна на задният венец (6 скоростен)

:)Ако е на резба те съветвам да смениш и главината, заедно със венеца и да минеш на шлици. Но ти си знаеш финансите!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

:)

Ако е на резба те съветвам да смениш и главината, заедно със венеца и да минеш на шлици. Но ти си знаеш финансите!

Ще послушам съвета ти относно като каза шлици за това ли имаш предвид Публикувано изображение

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Не мисля,че има 7 скоростен зъбен блок на шлици или поне не са толкова разпространени. За мен това, което виждам е зъбен блок на резба.

Редактирано от g060dimitrov (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не мисля,че има 7 скоростен зъбен блок на шлици или поне не са толкова разпространени. За мен това, което виждам е зъбен блок на резба.

 

Извинявай, би ли ми посочил къде точно на снимката има резба!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Снимката е такава. Резбата остава навътре. Цък Цък

Редактирано от g060dimitrov (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Извинявай, би ли ми посочил къде точно на снимката има резба!

На резба трябва да е.Това нещо, като с гайка, дето виждаш поставено над венеца, това е ключа за свалянето на венци на резба. Това се вкарва в тези отвори и с ключ, обикновено 19 или 21 се отвива самият венец.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

На резба трябва да е.Това нещо, като с гайка, дето виждаш поставено над венеца, това е ключа за свалянето на венци на резба. Това се вкарва в тези отвори и с ключ, обикновено 19 или 21 се отвива самият венец.

 

Украйна съм парчетосвал, но такова със скорости не съм. Имам едно новичко Dunlop и не ми се иска да го пипам. Имам проблем само с превключването на на най-големият зъбак на големият венец

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Украйна съм парчетосвал, но такова със скорости не съм. Имам едно новичко Dunlop и не ми се иска да го пипам. Имам проблем само с превключването на на най-големият зъбак на големият венец

Ми настрой го. Вероятно трябва да пипнеш ограничителният винт.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ми настрой го. Вероятно трябва да пипнеш ограничителният винт.

 

Не е това....не мога да разбера какво му е. ТРябва му майстор, скоростите са Шимано

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не е това....не мога да разбера какво му е. ТРябва му майстор, скоростите са Шимано

Добре, я опиши малко по-така проблема. Какво трябва да значи "проблем само с превключването на на най-големият зъбак"?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добре, я опиши малко по-така проблема. Какво трябва да значи "проблем само с превключването на на най-големият зъбак"?

 

На големият венец са три скорости, на малкият шест.

Когато превключвам на големият венец скоростите на малкият и средния зъбак няма ядове, но на най-големият не иска да се качи веригата

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...