Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Архивирана тема

Темата е твърде стара и е архивирана. Не можете да добавяте нови отговори в нея, но винаги можете да публикувате нова тема, в която да продължи дискусията. Регистрирайте се или влезте във вашия профил за да публикувате нова тема.

Black Dragon 777

Притеснения относно завоите

Препоръчан отговор


Здравейте калдата маняци  :D .Наскоро изкарах шофьорските курсове,след някой друг ден ще ми е готова книжката,така че разбирате,че съм млад шофьор,с никакъв опит(ако не броим шофьорския курс) .Предстои ми път през шипка , но на курсовете само градско съм се учил и мисълта ми е преди да влезеш в завоя,не можеш да разбереш дали завоя е много голям ли как да го нарека(мисля че ме разбрахте) или е малък.И преди това на коя скорост да превключа (знам че си зависи от скоростта и от завоя но все пак ... това ми е притеснението,иначе в градски условия или извън градско  се справям идеално,но в балкана не знам ..

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ясно ! Ми те от едно време ги раздават книжките.

Ти защо не пита инструктора си ами си задаваш въпроси във форума от сорта "как се вземат завои" !!!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Едно запомни, какъвто и да е завоя - винаги натискай спирачка преди него! Вече ,когато си в завоя - там преценяваш дали трябва да подадеш газ или не.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Едно запомни, какъвто и да е завоя - винаги натискай спирачка преди него! Вече ,когато си в завоя - там преценяваш дали трябва да подадеш газ или не.

Не го подвеждай ! В завой също може да се спира, ама стига да не е късно вече. Но това се усъвършенства с практика а не по форуми.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост

Здравейте калдата маняци  :D .Наскоро изкарах шофьорските курсове,след някой друг ден ще ми е готова книжката,така че разбирате,че съм млад шофьор,с никакъв опит(ако не броим шофьорския курс) .Предстои ми път през шипка , но на курсовете само градско съм се учил и мисълта ми е преди да влезеш в завоя,не можеш да разбереш дали завоя е много голям ли как да го нарека(мисля че ме разбрахте) или е малък.И преди това на коя скорост да превключа (знам че си зависи от скоростта и от завоя но все пак ... това ми е притеснението,иначе в градски условия или извън градско  се справям идеално,но в балкана не знам ..

Не чувстваш ли двигателя "какво иска" няма да стане от теб шофьор. А и нямаш никакъв опит, за да минаваш точно през Шипка току що, подарили ти шофьорска книжка! Колко време ти беше целият курс?


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не карай през Шипка щом нямаш опит !

Шипка е трудна за преминаване, а ти нямаш и опит, не рискувай.

Независимо дали се качваш или слизаш - завоите там са си ....

Веднъж ме помолиха да карам на връщане надолу, едвам ги приземих мани

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Шипка...любимия ми проход. Вземал съм го на пълна газ и нагоре и надолу. Когато минавам през него, винаги настъпвам педала до дупка. Разбира се, когато съм сам. Преди и след проход карам с 80-90 за икономия на гориво, но появи ли се проход, използвам икономисаното гориво. izabel1,  не ми се смей, толкова мога :P нямам мощността и въртящия момент на СЕАТ-а, ама карам колкото мога. Дори си мисля да си нарпавя специална екскурзия почивните дни до Шипка, само за да мина на газ нагоре. Няма тук завои, само равно и светофари. Да му се доспи на човек.

 

А по темата ще кажа...много пъти съм минавал през Шипка и 90% се влачат като старите Шкоди. Изнервящо е. няма и къде да изпревари човек със слаба машина. А и силна да е, пак няма достатъчно видимост. Настигне ли те някой ербап, стискай здраво волана и отбивай на първата отбивка. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не се страхувай и се дръж мъжки зад волана. Една предавка надолу преди завоя, крака в готовност на спирачката за допълнително намаляне и не се изнервяй ако някой кара бавно пред теб. Най-добре намери някой който кара с подходяща за теб скорост и се дръж на дистанция зад него колкото се може повече. Категории A и B,C,D + E притежавам и работя като межд. шоф. а вкъщи карам за кеф мотор ;)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

много пъти съм минавал през Шипка и 90% се влачат като старите Шкоди. Изнервящо е. няма и къде да изпревари човек със слаба машина.

Оди си по магистралите бе

Шипка да не ти е писта а

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Публикувано изображение

 

 

 

 

  това говори ли ти нещо ?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

карай само на скорост - това е най сигурния начин че ще имаш спирачки когато ти потрябват. постоянната употреба на спирачките на нулева предавка води до прегряване и изгаряне на спирачките накладки и край на спирането... почти всеки път като слизам към Бургас от баирите след Несебър има някой идиот, който кара на нулева и на спирачки и зад него пуши и мирише на изгоряла гума... правилото за слизане на скорост е - на каквато скорост качваш баира, на такава слизаш или на такава -1 и ако се налага намаляне от време на време натискаш спирачка за да убиешш скоростта. спирачки не се ползват постоянно. ако гледаш ограниченията за скоростта по завоите и я спазваш няма да имаш проблеми... освен това слизането на скорост пести гориво...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост

Не се страхувай и се дръж мъжки зад волана. Една предавка надолу преди завоя, крака в готовност на спирачката за допълнително намаляне и не се изнервяй ако някой кара бавно пред теб. Най-добре намери някой който кара с подходяща за теб скорост и се дръж на дистанция зад него колкото се може повече. Категории A и B,C,D + E притежавам и работя като межд. шоф. а вкъщи карам за кеф мотор ;)

Приятел! Ти си професионален и международен шофьор! А той още НЯМА книжка, камо ли уменията, които си му написал. Не че го оплювам момчето. Ще се научи.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

 izabel1,  не ми се смей, толкова мога :P нямам мощността и въртящия момент на СЕАТ-а, ама карам колкото мога

Погледни го и от хубавата страна. На мен на планински път с климатик сеата е 19/100 разход на ралиджийско каране а бмвто 16/100.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ай тука пак само спецове се събраха! Карай си през Шипка, само малко по осторожно след като нямаш опит.Докат не ти се изпоти изпод задни.а нема се научиш!Опит не се придобива само по прави пътища и по къра!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Приятел! Ти си професионален и международен шофьор! А той още НЯМА книжка, камо ли уменията, които си му написал. Не че го оплювам момчето. Ще се научи.

 

Да не мислиш че съм станал проф. шофьор и се лигавя полупрофесионално с мотора като съм посещавал всички часове от практиката? Малко кураж, малко акъл и мнооооого внимание в началото да не се претрепя - най-вече с колата и мотора, и да не убия някой с камиона не дай си боже. Вие го наплашихте младежа тук и ще го откажете да пътува. Един път да мине през Шипка без да направи голяма беля и ще е с доста повече опит отколкото 5 пъти по магистралата. Да внимава само, ама и без да му го казвам съм сигурен че ще внимава щом иска акъл.

P.s. Послушай скалата младеж ;) , не че съм много дърт ама поне с 10 отгоре и още оцелявам на 2 и 12 колела :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Оди си по магистралите бе

Шипка да не ти е писта а

Да и не само Шипка :P Ако има къде да се избегнат полицаите и човек да си направи кефа, то е на Шипка. Никой няма да те спре за превишена скорост в завой :P

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Да и не само Шипка :P Ако има къде да се избегнат полицаите и човек да си направи кефа, то е на Шипка. Никой няма да те спре за превишена скорост в завой :P

Взеха ми "златния талон" за изпреварване при двойна непрекъсната и превишана скорост, на доста дълъг, но с видимост завой. ...с камиона :D само че някъде към видинско към ферибота. Така че все пак да внимава по завоите, че да не придобие голяма увереност с книжка на 2 дена и да отърве някой от безбройните, то и 1 стига, затова му казвам да мисли и внимава,  куража ако иска да го зареже...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Да и не само Шипка :P Ако има къде да се избегнат полицаите и човек да си направи кефа, то е на Шипка. Никой няма да те спре за превишена скорост в завой :P

верно уе

нема там полицай и за чеп нема

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Защо окуражавате човек който току що е взел книжка и няма грам опит да се пробва на тежък за преминава терен ако има възможност да го заобиколи.

Още повече човека изразява съмнения и пита елементарни неща. Това е все едно ако се учиш да караш мотор да те учат на писта за мотокрос !

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Има стари неписани правила:

1. Никога не изключвай от скорост при спускане.

2. При спускане винаги карай на една предавка по-ниско от тази на която си качил баира. Например, ако си изкачвал на 4-та спускай на 3-та. Нека двигателят да играе роля на моторна спирачка.

3. Винаги спазвай дистанция. Минимум 50 метра. При рискова ситуация да можеш да спреш.

4. Карай внимателно и си отваряй очите на четри. Колкото гледаш напред, толкова и назад /в огледалата/.

5. Не е важно за колко време ще стигнеш, а да стигнеш здрав и читав.

6. Ако возиш приятели в колата не се поддавай на подмятания от рода на "мини го този", "тази кола не върви" и други подобни. Не забравяй, че ти караш и ти преценяваш какво да правиш. Също така ти носиш отговорност за живота останалите в колата.

 

Аз лично правя така:

При изкачване падне ли ми скоростта под 60 км./ч. слагам 4-та, падне ли под 40 км./ч. слагам 3-та. При изпреварване минавам на 2-ра.

 

Не забравяй, че книжката не кара колата. Ако имаш възможност вземи някой по-опитен зад волана с теб и слушай съветите му. Човек се учи с практика. Успех и умната.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Защо окуражавате човек който току що е взел книжка и няма грам опит да се пробва на тежък за преминава терен ако има възможност да го заобиколи.

 

 

щото са луди

и сега всеки ще се прави на виж ма къв съм шофьорин аа то тва Шипка я ядем кат морковче

пък аз казах и пак казвам

Шипка е опасна и не е за боси

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Сподели после впечатления след като си се качил успешно по Шипка или ако си решил да минеш по магистралата. ...или с автобуса. Слушай всички и никой от форума. И най-вече мен!!! ( не ме слушай ;) ) защото мотористите по принцип не ги слуша главата и от редовното пълнене на километраж и обдухване от този вятър + испаренията от бензин нещо се пречупва и не мислим по най адекватния начин. Послушай каката отгоре и тръгни с влака направо :D

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Сподели после впечатления след като си се качил успешно по Шипка или ако си решил да минеш по магистралата. ...или с автобуса. Слушай всички и никой от форума. И най-вече мен!!! ( не ме слушай ;) ) защото мотористите по принцип не ги слуша главата и от редовното пълнене на километраж и обдухване от този вятър + испаренията от бензин нещо се пречупва и не мислим по най адекватния начин. Послушай каката отгоре и тръгни с влака направо :D

Изключително примитивен коментар. А сега помисли ако това е синът ти и няма грам опит дали пак ще го пратиш от там защото според теб (с твоя опит) е детска работа. Не гледайте нещата само от вашата камбанария.

Аз като свих на баща ми колата (88 година), имах съм сигурен много повече километри от теб на мотор. ( ще рече перфектно боравене с тяло по завои, спирачки и работа със съединител). Но дадох ключовете на един приятел дето редовно караше москвича на баща си да изкара колата на баща ми от квартала до главния път. На първия завой като натисна спирачка (понеже беше свикнал на москвича) и се залепи за джама. Така че хайде първо да свикне на колата а за проходи ще има време.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Изключително примитивен коментар. А сега помисли ако това е синът ти и няма грам опит дали пак ще го пратиш от там защото според теб (с твоя опит) е детска работа. Не гледайте нещата само от вашата камбанария.

Аз като свих на баща ми колата (88 година), имах съм сигурен много повече километри от теб на мотор. ( ще рече перфектно боравене с тяло по завои, спирачки и работа със съединител). Но дадох ключовете на един приятел дето редовно караше москвича на баща си да изкара колата на баща ми от квартала до главния път. На първия завой като натисна спирачка (понеже беше свикнал на москвича) и се залепи за джама. Така че хайде първо да свикне на колата а за проходи ще има време.

 

Аз съм карал и без книжка когато нямах годините, но са ми доверявали колата и брат ми и баща ми. Следващ момент: ако след 20тина години се обзаведа с екстри като деца които имат правото да карат легално бих се постарал преди да почнат курсовете да натрупат някакви минимални познания и опит с автомобилите. Защото при мен от всички категории само на B съм си изкарал часовете, веднага след това се явих за А защото и без това се крихме от полицатите с едно CZ и MZ и курса беше 5 човека едно старо 150 или 151 кубиково MZ и резервоар бензин на полигона. Инструктора отиваше да пие кафе, а ние се забавлявахме с мотора. Единия пич си идваше с пистарката. За C категория нямах много пари и търсих по-евтино и намерих, по-добре да не ти казвам с колко часа минах на зил-а. На изпита бях с 4ма катаджии и ме пуснаха мен 18 годишния първи. Ами малко проформа беше, но ми дадоха категорията. Да не изпадам в подробности и за другите категории...

Мисълта ми е че му трябва практика на момчето, а на всички ни е ясно че от курсовете се получават някакви основни знания. И къде ще я натрупа тази практика ако го е страх да кара? Ами може би си прав, нека да мине първия път по магистралата, за да не се претрепи на някой завой. Но няма да може да се похвали после, че е минал през Шипка, а за него това ще е едно много голямо постижение в момента и ще му даде увереност за по-нататък.

А колкото до това че коментара ми бил примитивен. ...ами аз изразявам лично мнение и е възможно професията която в момента упражнявам да ме е направила малко по-"примитивен", но за сметка на това по-добре финансово осигурен от това за което съм учил 4 години (педагог) и само практикувал 1 месец. Но все пак мисля, че и вие изпадате в крайности като се плашите повече  от автора на темата и опитвайки да убедите всички останали в правотата си. Добре е да се изразят повече мнения, но не натрапвам своето така както вие.

P.s. Голям спор дали да кара из планината след като има вече книжка или да не кара.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

 Но все пак мисля, че и вие изпадате в крайности като се плашите повече  от автора на темата и опитвайки да убедите всички останали в правотата си. Добре е да се изразят повече мнения, но не натрапвам своето така както вие.

P.s. Голям спор дали да кара из планината след като има вече книжка или да не кара.

Аз няма за какво да се плаша ! Все пак няма аз да се возя до автора.

Много голяма е вероятността да си мине от там де си е наумил и всичко да мине по мед и масло. В задачата се пита струва ли си да рискува човек де пита във форума как се вземат завои да поема по тоя маршрут точно сега.

Да не забравяме и че не е сам на пътя и някой друг може също да му обърка сметките още как е без подготовка.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

×
×
  • Добави ново...