Премини към съдържанието
От 1-ви септември 2021 г., вход във форумите ще е възможен само с имейл адрес вместо потребителско име. Ако не помните имейла с който сте се регистрирали, вижте го в настройките на профила си. ×
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Към собствениците на модел Galaxy S Duos 2 S7582(и подобни)


trakAtrak

Препоръчан отговор


Здравейте! :)

 

 

Наскоро един от семейството си взе този модел. Това ни е първият смартофон и никой нямаше опит. Сложена му беше карта на Виваком с един евтин план, който вече не предлагат, а тя до момента беше ползвана с една евтина Нокия.

 

Още първите дни му използвахме връзката с интеренет, ползвайки домашния модем на Виваком, който дотогава използвахме само за лаптопа. Имаше СМС-и от оператора за обмен "на данни", на които не обърнахме внимание в началото, предполагайки, че става дума за обмена на данни през модема. Чак на четвъртия ден включихме, че става нещо непредвидено и непредизвиккано съзнателно от нас, а вертоятно заради недостатъчно познаване функциите на апарата и начините за управлението му. Както и заради мъглявите предупреждения за обмен на данни, в които не се споменава каква е цената за това. 

Както и да е, научихме все пак как се изключва обмена на данни от апарата и следващия месец сметката вече беше нормална. Преди 10-ина дни собственикът забелязва, че апаратът пак е с включена опция за обмен на данни, което твърди, че не е правил. Възможно е, разбира се, да е станало неволно по някакъв начин, защото не ми се вярва операторът да може да го включва "дистанционно"... ;)

 

Сега пристигна сметката и ето откъс от детайлизираната справка:

 
1 01.07.2014 15:53:13     Данни Изходящи   Данни 827 0 2 01.07.2014 19:19:43     Данни Изходящи   Данни 31 0 3 01.07.2014 21:01:30     Данни Изходящи   Данни 19191 21.88 4 02.07.2014 05:40:52     Данни Изходящи   Данни 160 0.24 5 02.07.2014 08:19:43     Данни Изходящи   Данни 1068 1.57 6 02.07.2014 09:00:43     Данни Изходящи   Данни 13 0.02 7 14.06.2014 09:42:59     Мобилни разговори Изходящи България - Мобилни VIVACOM мобилни 1:00 0

 

Оказва се, че на 1-ви и 2-ри юли са обменяни данни - особено много на 1-ви от 21 ч. (ред 3). 

 

Какво предполагате, че се е случило, след като съзнателни операции в това направление не са извършвани?

 

Благодаря предварително за отзивчивостта! :)

 

 

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ако си се отказал от хартиена фактура и имаш регистрация за електронна, може да се провери, какво е правено с телефона. Най-вероятно е ползването на "Карти" от опциите на телефона и когато няма връзка с Интернет се включва GPRS. Там цената на услугата е доста солена и бъзо се натрупва голяма сметка, без да се усетиш. Между другото - какъв е този евтин план?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ако си се отказал от хартиена фактура и имаш регистрация за електронна, може да се провери, какво е правено с телефона. Най-вероятно е ползването на "Карти" от опциите на телефона и когато няма връзка с Интернет се включва GPRS. Там цената на услугата е доста солена и бъзо се натрупва голяма сметка, без да се усетиш. Между другото - какъв е този евтин план?

Планът е VIVACOM Unicall за 5 лева/месец с 60+30+10 мин. Когато сме го избирали на времето, изобщо не сме обърнали внимание има ли някакви възможности за връзка с интернет, защото беше предназначен за съвсем елементарен телефон.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ако си се отказал от хартиена фактура и имаш регистрация за електронна, може да се провери, какво е правено с телефона. Най-вероятно е ползването на "Карти" от опциите на телефона и когато няма връзка с Интернет се включва GPRS. Там цената на услугата е доста солена и бъзо се натрупва голяма сметка, без да се усетиш. Между другото - какъв е този евтин план?

Да, оказа се, че наистина са изпробвали от КАРТИ как работи GPS-а на место, където не са били свързани с локална мрежа и не са забелязали, че апаратът е активирал връзката за обмен на данни. Така става, когато хора с недостатъчно технически познания ползват "сложна" техника... :)

 

Имам още един въпрос, свързан с това, че в детайлизираната справка фигурира и един разговор, продължил 60 (шестдесет) мин. Това е просто невъзможно, понеже собственикът не е фен на телефонните разговори и е пределно лаконичен. Възможно ли е обаче да се получи отново поради непознаване на някои особености на апарата? 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Понеже дисплеят се заключва сравнително бързо и изгасва, възможно е да е проведен кратък разговор, след който да не е прекъсната връзката по тази причнина. И така да са навъртяни тези 60 мин. Другият абонат също не е прекъснал разговора, а си е прибрал телефона разчитайки на отсрещната страна да направи това. Такова нещо ми се е случвала само, че за 5 мин.


Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Не искам да съм груб, но това,че не сте знаели, че сте се объркали, че е неволно действие - няма да трогне оператора. Ще си платите консумираното. 

Аз също съм изпадал в подобни ситуации, но хубавото е че човек си взема поука и предприема действия за да не повтори повече тази грешка!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно го е отчело като 60 сек., понеже операторите отчитат на 60 сек. Тоест дори и да говориш 5 сек. ще ти го отчетат като 60.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Понеже дисплеят се заключва сравнително бързо и изгасва, възможно е да е проведен кратък разговор, след който да не е прекъсната връзката по тази причнина. И така да са навъртяни тези 60 мин. Другият абонат също не е прекъснал разговора, а си е прибрал телефона разчитайки на отсрещната страна да направи това. Такова нещо ми се е случвала само, че за 5 мин.

Много благодаря, това е напълно възможно! Абонатът ни е на възраст и реакциите му не са светкавични, но няма проблеми с паметта. Така че ще видя и дали няма да може да се регулира заключването на дисплея - да угасва след малко по-голям интервал.

Не искам да съм груб, но това,че не сте знаели, че сте се объркали, че е неволно действие - няма да трогне оператора. Ще си платите консумираното. 

Аз също съм изпадал в подобни ситуации, но хубавото е че човек си взема поука и предприема действия за да не повтори повече тази грешка!

Естествено,че не очаквам някой да плаща за нашите пропуски. Просто исках да си изясня какви точно са те (защото повечето са от нопитност), за да не се допускат повече. :)

Сигурно го е отчело като 60 сек., понеже операторите отчитат на 60 сек. Тоест дори и да говориш 5 сек. ще ти го отчетат като 60.

Благодаря!

Да, знам за "закръглянето" до минути, но чак да закръглят минутите на часове...?! :) Кръглото 60 мин. обаче ме навежда на мисълта, че може би операторите все пак изключват на 60-тата минута такива забравени отворени линии...

 

Впрочем наскоро четох някъде, че май по европейска директива ще задължават операторите да закръглят до 30 сек., а не до минута. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Моя грешка, прочел съм 60 сек. вместо 60 мин. Публикувано изображение В такъв случай може наистина да е бил забравен някой разговор или просто да е станала някаква грешка.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Най честите грешки:

 - При завършване на разговор винаги натискайте "червеният бутон"  приучете вашите близки също да извършват тази манипулация въпреки че се явяват  "търсени". В предвид написаното по - горе, то ако никоя от страните не е "приключила" разговора то той ще бъде отчетен до провеждането на нов такъв или натискане на "червеното" копче. Т.е. така е възможно разговора да продължи 60 - 70 минути, че и повече до изчерпване на вашия персонален лимит.

- Изключвайте / деактивирайте GPRS  ако не ви е нужен. Много приложения и игри се опитват да направят връзка през него и генерират излишен трафик, който пък се тарифира. Неволното включване също ще ви донесе излишен разход.

- Сложете си карти за GPS, които не изискват използването на Интернет

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Най честите грешки:

 - При завършване на разговор винаги натискайте "червеният бутон"  приучете вашите близки също да извършват тази манипулация въпреки че се явяват  "търсени". В предвид написаното по - горе, то ако никоя от страните не е "приключила" разговора то той ще бъде отчетен до провеждането на нов такъв или натискане на "червеното" копче. Т.е. така е възможно разговора да продължи 60 - 70 минути, че и повече до изчерпване на вашия персонален лимит.

- Изключвайте / деактивирайте GPRS  ако не ви е нужен. Много приложения и игри се опитват да направят връзка през него и генерират излишен трафик, който пък се тарифира. Неволното включване също ще ви донесе излишен разход.

- Сложете си карти за GPS, които не изискват използването на Интернет

Благодаря за полезните съвети! А "карти за GPS" дори не знаехме, че съществуват като възможност.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Дори и да се изключи от телефона услугата GPS/GPRS , най-добре е да се обадиш на оператор да бъде спряна от тях. Защото рискуваш след време да се получи същата ситуация.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Архивирана тема

Темата е твърде стара и е архивирана. Не можете да добавяте нови отговори в нея, но винаги можете да публикувате нова тема, в която да продължи дискусията. Регистрирайте се или влезте във вашия профил за да публикувате нова тема.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване