Премини към съдържанието

Препоръчан отговор


 

Тежък инцидент с влакова композиция на бързия влак София - Бургас е станал в района на ж.п. гара „Калояновец", област Стара Загора. Това съобщиха от пресцентъра на МВР. 

По информация на Дарик са дерайлирали локомотивът и 4 пътнически вагона. Починал е машинистът на влака. Сериозно са постаради служители на железниците. Няма тежко пострадали пътници, сочат още първоначалните данни.

Премиерът Пламен Орешарски съобщи, че в момента се уточнява броят на пострадалите. 

В съобщение в официалния си профил в социалната мрежа Фейсбук, минути след като стана ясно, че влакът е дерайлирал, премиерът съобщи: "Днес в 15.17 е станал тежък инцидент с влакова композиция на влака София - Бургас, която е дерайлирала в района на ж.п. гара "Калояновец". Създадена е организация и към мястото на инцидента пътуват вицепремиерът Цветлин Йовчев и главният секретар на МВР Лазаров, както и министър Данаил Папазов и зам.-министър Гинев, шефовете на БДЖ Християн Кръстев и на НКЖИ Милчо Ламбрев.

Поддържам непрекъсната комуникация с компетентните органи относно ситуацията", заявява премиерът в социалната мрежа.

Към мястото на инцидента са изпратени екипи на Спешна помощ, полиция, пожарна безопасност и защита на населението. 

Очаквайте подробности! 

Много лошо. Дано само причината не е пак крадене на релси...

Редактирано от s-mille (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Шефът на БДЖ:

По трасето на обърнатия влак скоро е правен ремонт
 

Публикувано изображение
 

Локомотивният машинист е загинал, 14 са пострадалите, съобщи пред bTV шефът на БДЖ Кристиян Кръстев. Информацията е, че локомотивът е дерайлирал на входните стрелки на гарата. По трасето скоро е имало ремонт, допълни шефът на БДЖ. Около 150-160 пътници са пътували във влака.

Към мястото на инцидента на бързия влак София-Варна са изпратени 8 екипа на Пожарна безопасност и защита на населението от Стара Загора, Сливен, Пловдив, Ямбол, съобщиха от пресцентъра на МВР. Свикан е централния оперативен щаб за управление на силите и средствата при извънредни ситуации към ГД"Пожарна безопасност и защита на населението". Четирима от ранените са откарани в болницата в Стара Загора, а останалите са получили медицинска помощ на място. Към мястото на инцидента пътуват министър Цветлин Йовчев и главният секретар на МВР Светлозар Лазаров.

 

Влакът е пътувал по южното направление от София за Бургас, като част от него се е разклонявал за Варна. Две лица са в тежко състояние, каза главният секретар на МВР Светлозар Лазаров пред bTV. Общо ранените към момента са 14. Потвърдено е, че е загинал машиниста на влака при при дерайлирането на композицията в района на ж.п. гара Калояновец в област Стара Загора. Дерайлирали са три вагона от композицията. От НКЖИ уточниха, че по време на инцидента, локомотивът се обръща и се удря в третия вагон.

 

actualno.com

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Тежък инцидент.

По всяка вероятност е свързан с ремонта, а не с кражби.

Влакова композиция на бързия влак 8601 София-Варна е дерайлирала в района на ж.п. гара Калояновец, област Стара Загора. При инцидента е починал машинистът на влака, а 15 души са ранени, двама от които тежко.

Пострадалите са откарани в болницата в Стара Загора.

Всички пътници, които не са били ранени, са извозени с автобуси.

Инцидентът е станал около 15,17 часа.

Дерайлирали са локомотивът и 4 пътнически вагона. По последни данни локомотивът се е завъртял и е ударил третия вагон.

Публикувано изображение

В дерайлиралия бърз влак София - Варна са пътували общо 150-160 души, съобщи bTV. Локомотивът е дерайлирал на входните стрелки на гарата. По трасето скоро е имало ремонт, съобщи шефът на БДЖ Християн Кръстев.

Причините за инцидента се разследват.

Осем екипа на Главна дирекция "Пожарна безопасност и защита на населението" от Стара Загора, Сливен, Пловдив, Ямбол са изпратени към мястото на инцидента с влака София-Варна, съобщиха от пресцентъра на МВР.

Публикувано изображение

Свикан е централният оперативен щаб за управление на силите и средствата при извънредни ситуации към ГД "Пожарна безопасност и защита на населението".

Премиерът Пламен Орешарски съобщи по-рано, че в момента се уточнява броят на пострадалите.

В съобщение в официалния си профил в социалната мрежа Фейсбук, минути след като стана ясно, че влакът е дерайлирал, премиерът съобщи: "Днес в 15.17 е станал тежък инцидент с влакова композиция на влака София - Варна, която е дерайлирала в района на ж.п. гара "Калояновец". Създадена е организация и към мястото на инцидента пътуват вицепремиерът Цветлин Йовчев и главният секретар на МВР Лазаров, както и министър Данаил Папазов и зам.-министър Гинев, шефовете на БДЖ Християн Кръстев и на НКЖИ Милчо Ламбрев.

Поддържам непрекъсната комуникация с компетентните органи относно ситуацията", заявява премиерът в социалната мрежа.

Към мястото на инцидента са изпратени екипи на Спешна помощ, полиция, пожарна безопасност и защита на населението.

Публикувано изображение

 

http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=1295260

Не ми стана ясно кой влак е дерайлирал - София-Бургас или София-Варна?

Редактирано от Мойра (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Не ми стана ясно кой влак е дерайлирал - София-Бургас или София-Варна?

най вероятно Бургас, половината перони в Бургас се разкопани и положен чакъл, чакат да олегне и да сложат релсите

че ако бързат влака ще се наклони и ще дерайлира

всичко си има технологично време (бързата работа срам за майстора) кой е изпълнителя на държавната поръчка ?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Влакът е София-Варна, преди два дни пътувах с него и в този участък имаше ремонт. Добрата новина е че инцидента се е случил при ниска скорост (навлизане в гарата), защото там участъка е с подменена линия и влака се движи бързо попринцип....

Редактирано от Jokerface (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ц! Няма добра новина, когато има пострадали хора, още по-малко когато има и загинали!

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Влакът е София-Варна, преди два дни пътувах с него и в този участък имаше ремонт. Добрата новина е че инцидента се е случил при ниска скорост (навлизане в гарата), защото там участъка е с подменена линия и влака се движи бързо попринцип....

загинал е машиниста ти четеш ли изобщо

 

нека почива в мир

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ц! Няма добра новина, когато има пострадали хора, още по-малко когато има и загинали!

 

 

загинал е машиниста ти четеш ли изобщо

 

нека почива в мир

 

Не съм се изразил правилно, но ако пътувате в този участък между Михайлово и Стара Загора, слава богу че инцидента не се случил при висока скорост, с тези стари машини и вагони  .......

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Няма информация.. И не видях снимка на локомотива, която ще даде насока.

 

Доколкото разбрах от досегашните приказки, трасето е чисто ново на 2 месеца с тежък тип релси. Белята е станала на входна стрелка, където влакът е трябвало да се отклони за да тръгне на съседен коловоз. По принцип допустимата скорост при тази маневра за старите трасета е 40 км/ч. Не знам колко е за новото.

 

Влакът се разделя. Преди на Карнобат, а сега заради ремонтите на Зимница. Предните вагони заедно с локомотива продължават към Варна, а на задните се закача локомотив и продължават за Бургас.

 

А разни дезинформационни снимки на дерайлирали дизелов локомотив и товарен влак за излишни.  Засега изказвам предположение за дефект в стрелката. Дано близките мангусти да не са краднали "джелезо" от новия участък.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

По БНТ транспортният министър отхвърли версията за повреда по трасето,понеже отговаряло на всички евро нормативи.И нямало липсващи части.Но се съмняват,че на машиниста му е станало нещо и така се е получила катастрофата.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

По БНТ транспортният министър отхвърли версията за повреда по трасето,понеже отговаряло на всички евро нормативи.И нямало липсващи части.Но се съмняват,че на машиниста му е станало нещо и така се е получила катастрофата.

Ко? Не!

 

Колко от вас са пътували по тая линия? Там почвата пропада заради някогашните рудници отдолу; на места максималната допустима скорост е 15 (петнадесет) километра в час. Сигурно защото на трасето нищо му няма... Може в района на гарата да отговаря, но в останалите части - да ме извинява гусин министера...

 

По същата линия неведнъж са се обръщали товарни композиции, има едно място, на което линията е укрепена с отвесно забити бетонни траверси, за да не се свлича в дерето - това сигурно е по европейски директиви...

Редактирано от Wankata (преглед на промените)
  • Харесва ми 3

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Загиналият машинист Венко Тодоров оставя две сирачета

 

Публикувано изображение

 

37-годишният Венко Тодоров от Пловдив е загиналият машинист.

Младият мъж е семеен, остава две деца сирачета, момче на около 3 и момиче на около 6 години. Венко от много време работеше в системата на БДЖ. Много добър професионалист, акуратен и прецизен. Не е имал здравословни оплаквания. Ужасно скърбим за него, казаха за БЛИЦ колегите му от Пловдив.Вторият машинист във влака е Христо Тиляшев. Пътували са двама на дългото трасе София-Варна именно за това, ако на единият му прилошее, да го смени другия. Нямаме обяснение за катастрофата, но не вярваме Венко да не е спазил правилата, потресени са колегите на загиналия.

 

Мъже плачат като малки деца за загиналия си колега Венко Тодоров. Пред БЛИЦ те коментираха, че не могат да повярват, че 37-годишният мъж си е отишъл така нелепо. "Откакто е завършил ПЖИ, Венко работи в системата на БДЖ и ние по никакъв начин не вярваме, че дерайлирането на влака е по негова вина. По-скоро смятаме, че му е прилошало", казаха пред БЛИЦ колегите на машиниста, който загина днес на гара "Калояновец".

"Венко е голям професионалист. Неговият чичо - Иван Иванов, след демокрацията, беше член на борда на директорите на БДЖ. Венко черпеше опит и знания от него", обясниха още пред БЛИЦ колеги на Тодоров.

Част от тях вече са се чули с Иван Иванов, който също е в потрес и пълно недоумение защо се е случила трагедията. В момента чичото работи в транспорта.


БЛИЦ

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

По БНТ транспортният министър отхвърли версията за повреда по трасето,понеже отговаряло на всички евро нормативи.И нямало липсващи части.Но се съмняват,че на машиниста му е станало нещо и така се е получила катастрофата.

Тия тъпи политикани що ръсят глупости? Влакът не е автомобил че като му прилошее на шофьора да кривне в насрещното? Релси са това, има и помощник, който също може да каера влака. А има и автоматична система против заспиване и несъобразяване със сигнализацията. Просто спира влака.

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Последното е че влакът е навлязъл в стрелката със 100 като за директно преминаване вместо с 40 като за отклонение. Разликата е в едно допълнително жълто под зеленото на входния семафор.

 

Управлявал е оцелелия помощник.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Последното е че влакът е навлязъл в стрелката със 100 като за директно преминаване вместо с 40 като за отклонение. Разликата е в едно допълнително жълто под зеленото на входния семафор.

 

Управлявал е оцелелия помощник.

значи той е виновен, не че не били сменени стрелките както писаха

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Този тежък локомотив с още 5-6 вагона отзад, как може да ускори за 3-4 минути цялата композиция до 100 км./ч. Това са пълни лъжи и глупости. Още повече, че е имало камери на халето до което се е преобърнал локомотива. И още нещо - преди време, когато тотално се крадеше нафта от локомотивите, БДЖ инсталира GPS на всички за да могат да ги следят. Всичката тази информация се събира и я има - кога е спрял, къде е спрял, кога е тръгнал и с каква скорост се движи. Най-гадното от всичко това е, че искат да прехвърлят цялата вина на починалият машинист.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Този тежък локомотив с още 5-6 вагона отзад, как може да ускори за 3-4 минути цялата композиция до 100 км./ч.

 

Защо смяташ че това го прави за 3-4 минути, като той идва с такава скорост и навлиза в гара Калояновец ?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Този тежък локомотив с още 5-6 вагона отзад, как може да ускори за 3-4 минути цялата композиция до 100 км./ч. Това са пълни лъжи и глупости. Още повече, че е имало камери на халето до което се е преобърнал локомотива. И още нещо - преди време, когато тотално се крадеше нафта от локомотивите, БДЖ инсталира GPS на всички за да могат да ги следят. Всичката тази информация се събира и я има - кога е спрял, къде е спрял, кога е тръгнал и с каква скорост се движи. Най-гадното от всичко това е, че искат да прехвърлят цялата вина на починалият машинист.

 

Каква вина да му прехвърлят, като е доказано, че не той е управлявал влака, а помощника му? Но нали уж имало някаква система, която контролирала скоростта? Как така се допуска влакът да навлезе в подобен участък със скорост, над два пъти повече от допустимата? Има доста неясноти... И едва ли за пръв път двамата машинисти са минавали по този курс, та да не знаят с каква скорост трябва да навлязат там. Дано истината да излезе наяве и да не се потули всичко. Но за мен, ако наистина са карали с много над допустимата за този участък скорост, се касае за грешка на управлявалия влака...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Защо смяташ че това го прави за 3-4 минути, като той идва с такава скорост и навлиза в гара Калояновец ?

Гледах интервюто на учителката на децата от Аспарухово. Тя е презаверявала билетите на гарата, след което са се качили на злополучният влак. Според теб излиза, че те са се качили в движение на влака с тази скорост.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Гледах интервюто на учителката на децата от Аспарухово. Тя е презаверявала билетите на гарата, след което са се качили на злополучният влак. Според теб излиза, че те са се качили в движение на влака с тази скорост.

 

 

Влака е бърз и идва от Михайлово със скорост от 100 километра и навлиза в гара Калояновец, на която гара не спира. Не виждам за какво качване говориш ?

 

Михайлово-Калояновец  10,699 км  За такова разстояние влака си развива скоростта без никакви проблеми, новия участък започва именно от Михайлово.

Редактирано от Jokerface (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Или е полудял помощника или се е бил насвяткал. Никаква тайна не е, и съм бил свидетел, на пиян машинист.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

А аз лично съм карал приятел, който е помощник-машинист, един час преди да му почне смяната, за да мине през дрегер и разни други формалности преди смяната. Ако е бил пиян, то той е започнал да пие вече по време на движение.

 

Преди малко по Нюз 7 попаднах на интервю с машинист, който казваше, че са ги принуждавали да карат неизправни машини. Не мога да знам, а и едва ли някой от пишещите тук може, какво точно се е случило, но се повтаря за пореден път едно и също - излиза някаква тиква, пардон, някакъв политик, и почва да дрънка небивалици, с които доказва, че хал хабер си няма какво прави. Оттам надолу какво да очакваш?

 

Не знам и как е при старите локомотиви, но при новите нещата изглеждат така:

 

Публикувано изображение

 

Все си мисля, че има поне някакъв аналог на една-две от тия системи и все някоя би трябвало да се задейства. Друг е въпросът при теглото на една такава композиция каква файда ще има от задействането ѝ. Никой обаче нищо официално не спомена за нещо подобно.

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Преди малко по Нюз 7 попаднах на интервю с машинист, който казваше, че са ги принуждавали да карат неизправни машини.

това е верно, единпат се развали влака и този който бе дошъл да го ремонтира ми каза същото

/ карат се стари машини ,а в същото време има рециклирани в гаража които обират прахта /

цели се да се каже че БДЖ е зле има мн. инциденти и да го продадат по евтено

това е от доста време така

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Сега казаха по новините че във влака са пътували и 12 деца от Аспарухово.Бахти късмета дето имат,два кошмара за по-малко от месец.Дано да успеят да се възстановят без последици от това.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

значи той е виновен, не че не били сменени стрелките както писаха

Усещаш ли се каква глупост си написала? И определено дразниш с постоянното писане в Bold.

 

За неразбралите: За да се даде изход (зелено) на предната гара линията трябва да е чиста, стрелките да са накъдето трябва и следващата гара да е дала съгласие за приемане на влака. Всичко това се върши от персонал като ръководители движение и т.н. Тия в локомотива нямат отношение към това и не могат да влияят. За разлика от ватманите на трамвая, които могат да променят посоките на стрелките например.

 

Много е вероятно загиналият машинист да е дремел (спял), а управлявалият помощник да не е знаел за показанията на сигнализацията (светофор).

Входният на гарата е бил зелено+жълто, което означава промяна на коловоза и скорост до 40 км/ч. Ако няма промяна е само зелено и скорост 100. Невиждането на валиден сигнал е равносилно на червено - абсолютна забрана за навлизане в гарата и спиране. Дори и поне километър преди входния има и предупредителен, който е бил на мигащо жълто (а не зелено). Това също дава достатъчно време за реакция, освен в случаите на грубо непознаване сигналите на ж.п. сигнализацията. Някъкъв от БДЖ намекна че квалификацията на помощника е била доста слабичка за разлика от опитния загинал машинист.

Редактирано от Филипов (преглед на промените)
  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход


×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.