Премини към съдържанието
От 1-ви септември 2021 г., вход във форумите ще е възможен само с имейл адрес вместо потребителско име. Ако не помните имейла с който сте се регистрирали, вижте го в настройките на профила си. ×
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Дерайлира бързият влак София - Бургас


Препоръчан отговор


 

Тежък инцидент с влакова композиция на бързия влак София - Бургас е станал в района на ж.п. гара „Калояновец", област Стара Загора. Това съобщиха от пресцентъра на МВР. 

По информация на Дарик са дерайлирали локомотивът и 4 пътнически вагона. Починал е машинистът на влака. Сериозно са постаради служители на железниците. Няма тежко пострадали пътници, сочат още първоначалните данни.

Премиерът Пламен Орешарски съобщи, че в момента се уточнява броят на пострадалите. 

В съобщение в официалния си профил в социалната мрежа Фейсбук, минути след като стана ясно, че влакът е дерайлирал, премиерът съобщи: "Днес в 15.17 е станал тежък инцидент с влакова композиция на влака София - Бургас, която е дерайлирала в района на ж.п. гара "Калояновец". Създадена е организация и към мястото на инцидента пътуват вицепремиерът Цветлин Йовчев и главният секретар на МВР Лазаров, както и министър Данаил Папазов и зам.-министър Гинев, шефовете на БДЖ Християн Кръстев и на НКЖИ Милчо Ламбрев.

Поддържам непрекъсната комуникация с компетентните органи относно ситуацията", заявява премиерът в социалната мрежа.

Към мястото на инцидента са изпратени екипи на Спешна помощ, полиция, пожарна безопасност и защита на населението. 

Очаквайте подробности! 

Много лошо. Дано само причината не е пак крадене на релси...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 61
  • Създадено
  • Последен отговор

Шефът на БДЖ:

По трасето на обърнатия влак скоро е правен ремонт
 

Публикувано изображение
 

Локомотивният машинист е загинал, 14 са пострадалите, съобщи пред bTV шефът на БДЖ Кристиян Кръстев. Информацията е, че локомотивът е дерайлирал на входните стрелки на гарата. По трасето скоро е имало ремонт, допълни шефът на БДЖ. Около 150-160 пътници са пътували във влака.

Към мястото на инцидента на бързия влак София-Варна са изпратени 8 екипа на Пожарна безопасност и защита на населението от Стара Загора, Сливен, Пловдив, Ямбол, съобщиха от пресцентъра на МВР. Свикан е централния оперативен щаб за управление на силите и средствата при извънредни ситуации към ГД"Пожарна безопасност и защита на населението". Четирима от ранените са откарани в болницата в Стара Загора, а останалите са получили медицинска помощ на място. Към мястото на инцидента пътуват министър Цветлин Йовчев и главният секретар на МВР Светлозар Лазаров.

 

Влакът е пътувал по южното направление от София за Бургас, като част от него се е разклонявал за Варна. Две лица са в тежко състояние, каза главният секретар на МВР Светлозар Лазаров пред bTV. Общо ранените към момента са 14. Потвърдено е, че е загинал машиниста на влака при при дерайлирането на композицията в района на ж.п. гара Калояновец в област Стара Загора. Дерайлирали са три вагона от композицията. От НКЖИ уточниха, че по време на инцидента, локомотивът се обръща и се удря в третия вагон.

 

actualno.com

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Тежък инцидент.

По всяка вероятност е свързан с ремонта, а не с кражби.

Влакова композиция на бързия влак 8601 София-Варна е дерайлирала в района на ж.п. гара Калояновец, област Стара Загора. При инцидента е починал машинистът на влака, а 15 души са ранени, двама от които тежко.

Пострадалите са откарани в болницата в Стара Загора.

Всички пътници, които не са били ранени, са извозени с автобуси.

Инцидентът е станал около 15,17 часа.

Дерайлирали са локомотивът и 4 пътнически вагона. По последни данни локомотивът се е завъртял и е ударил третия вагон.

Публикувано изображение

В дерайлиралия бърз влак София - Варна са пътували общо 150-160 души, съобщи bTV. Локомотивът е дерайлирал на входните стрелки на гарата. По трасето скоро е имало ремонт, съобщи шефът на БДЖ Християн Кръстев.

Причините за инцидента се разследват.

Осем екипа на Главна дирекция "Пожарна безопасност и защита на населението" от Стара Загора, Сливен, Пловдив, Ямбол са изпратени към мястото на инцидента с влака София-Варна, съобщиха от пресцентъра на МВР.

Публикувано изображение

Свикан е централният оперативен щаб за управление на силите и средствата при извънредни ситуации към ГД "Пожарна безопасност и защита на населението".

Премиерът Пламен Орешарски съобщи по-рано, че в момента се уточнява броят на пострадалите.

В съобщение в официалния си профил в социалната мрежа Фейсбук, минути след като стана ясно, че влакът е дерайлирал, премиерът съобщи: "Днес в 15.17 е станал тежък инцидент с влакова композиция на влака София - Варна, която е дерайлирала в района на ж.п. гара "Калояновец". Създадена е организация и към мястото на инцидента пътуват вицепремиерът Цветлин Йовчев и главният секретар на МВР Лазаров, както и министър Данаил Папазов и зам.-министър Гинев, шефовете на БДЖ Християн Кръстев и на НКЖИ Милчо Ламбрев.

Поддържам непрекъсната комуникация с компетентните органи относно ситуацията", заявява премиерът в социалната мрежа.

Към мястото на инцидента са изпратени екипи на Спешна помощ, полиция, пожарна безопасност и защита на населението.

Публикувано изображение

 

http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=1295260

Не ми стана ясно кой влак е дерайлирал - София-Бургас или София-Варна?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Влакът е София-Варна, преди два дни пътувах с него и в този участък имаше ремонт. Добрата новина е че инцидента се е случил при ниска скорост (навлизане в гарата), защото там участъка е с подменена линия и влака се движи бързо попринцип....

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ц! Няма добра новина, когато има пострадали хора, още по-малко когато има и загинали!


Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Влакът е София-Варна, преди два дни пътувах с него и в този участък имаше ремонт. Добрата новина е че инцидента се е случил при ниска скорост (навлизане в гарата), защото там участъка е с подменена линия и влака се движи бързо попринцип....

загинал е машиниста ти четеш ли изобщо

 

нека почива в мир

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ц! Няма добра новина, когато има пострадали хора, още по-малко когато има и загинали!

 

 

загинал е машиниста ти четеш ли изобщо

 

нека почива в мир

 

Не съм се изразил правилно, но ако пътувате в този участък между Михайлово и Стара Загора, слава богу че инцидента не се случил при висока скорост, с тези стари машини и вагони  .......

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Няма информация.. И не видях снимка на локомотива, която ще даде насока.

 

Доколкото разбрах от досегашните приказки, трасето е чисто ново на 2 месеца с тежък тип релси. Белята е станала на входна стрелка, където влакът е трябвало да се отклони за да тръгне на съседен коловоз. По принцип допустимата скорост при тази маневра за старите трасета е 40 км/ч. Не знам колко е за новото.

 

Влакът се разделя. Преди на Карнобат, а сега заради ремонтите на Зимница. Предните вагони заедно с локомотива продължават към Варна, а на задните се закача локомотив и продължават за Бургас.

 

А разни дезинформационни снимки на дерайлирали дизелов локомотив и товарен влак за излишни.  Засега изказвам предположение за дефект в стрелката. Дано близките мангусти да не са краднали "джелезо" от новия участък.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

По БНТ транспортният министър отхвърли версията за повреда по трасето,понеже отговаряло на всички евро нормативи.И нямало липсващи части.Но се съмняват,че на машиниста му е станало нещо и така се е получила катастрофата.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

По БНТ транспортният министър отхвърли версията за повреда по трасето,понеже отговаряло на всички евро нормативи.И нямало липсващи части.Но се съмняват,че на машиниста му е станало нещо и така се е получила катастрофата.

Ко? Не!

 

Колко от вас са пътували по тая линия? Там почвата пропада заради някогашните рудници отдолу; на места максималната допустима скорост е 15 (петнадесет) километра в час. Сигурно защото на трасето нищо му няма... Може в района на гарата да отговаря, но в останалите части - да ме извинява гусин министера...

 

По същата линия неведнъж са се обръщали товарни композиции, има едно място, на което линията е укрепена с отвесно забити бетонни траверси, за да не се свлича в дерето - това сигурно е по европейски директиви...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Загиналият машинист Венко Тодоров оставя две сирачета

 

Публикувано изображение

 

37-годишният Венко Тодоров от Пловдив е загиналият машинист.

Младият мъж е семеен, остава две деца сирачета, момче на около 3 и момиче на около 6 години. Венко от много време работеше в системата на БДЖ. Много добър професионалист, акуратен и прецизен. Не е имал здравословни оплаквания. Ужасно скърбим за него, казаха за БЛИЦ колегите му от Пловдив.Вторият машинист във влака е Христо Тиляшев. Пътували са двама на дългото трасе София-Варна именно за това, ако на единият му прилошее, да го смени другия. Нямаме обяснение за катастрофата, но не вярваме Венко да не е спазил правилата, потресени са колегите на загиналия.

 

Мъже плачат като малки деца за загиналия си колега Венко Тодоров. Пред БЛИЦ те коментираха, че не могат да повярват, че 37-годишният мъж си е отишъл така нелепо. "Откакто е завършил ПЖИ, Венко работи в системата на БДЖ и ние по никакъв начин не вярваме, че дерайлирането на влака е по негова вина. По-скоро смятаме, че му е прилошало", казаха пред БЛИЦ колегите на машиниста, който загина днес на гара "Калояновец".

"Венко е голям професионалист. Неговият чичо - Иван Иванов, след демокрацията, беше член на борда на директорите на БДЖ. Венко черпеше опит и знания от него", обясниха още пред БЛИЦ колеги на Тодоров.

Част от тях вече са се чули с Иван Иванов, който също е в потрес и пълно недоумение защо се е случила трагедията. В момента чичото работи в транспорта.


БЛИЦ

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

По БНТ транспортният министър отхвърли версията за повреда по трасето,понеже отговаряло на всички евро нормативи.И нямало липсващи части.Но се съмняват,че на машиниста му е станало нещо и така се е получила катастрофата.

Тия тъпи политикани що ръсят глупости? Влакът не е автомобил че като му прилошее на шофьора да кривне в насрещното? Релси са това, има и помощник, който също може да каера влака. А има и автоматична система против заспиване и несъобразяване със сигнализацията. Просто спира влака.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Последното е че влакът е навлязъл в стрелката със 100 като за директно преминаване вместо с 40 като за отклонение. Разликата е в едно допълнително жълто под зеленото на входния семафор.

 

Управлявал е оцелелия помощник.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Последното е че влакът е навлязъл в стрелката със 100 като за директно преминаване вместо с 40 като за отклонение. Разликата е в едно допълнително жълто под зеленото на входния семафор.

 

Управлявал е оцелелия помощник.

значи той е виновен, не че не били сменени стрелките както писаха

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Този тежък локомотив с още 5-6 вагона отзад, как може да ускори за 3-4 минути цялата композиция до 100 км./ч. Това са пълни лъжи и глупости. Още повече, че е имало камери на халето до което се е преобърнал локомотива. И още нещо - преди време, когато тотално се крадеше нафта от локомотивите, БДЖ инсталира GPS на всички за да могат да ги следят. Всичката тази информация се събира и я има - кога е спрял, къде е спрял, кога е тръгнал и с каква скорост се движи. Най-гадното от всичко това е, че искат да прехвърлят цялата вина на починалият машинист.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Този тежък локомотив с още 5-6 вагона отзад, как може да ускори за 3-4 минути цялата композиция до 100 км./ч.

 

Защо смяташ че това го прави за 3-4 минути, като той идва с такава скорост и навлиза в гара Калояновец ?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Този тежък локомотив с още 5-6 вагона отзад, как може да ускори за 3-4 минути цялата композиция до 100 км./ч. Това са пълни лъжи и глупости. Още повече, че е имало камери на халето до което се е преобърнал локомотива. И още нещо - преди време, когато тотално се крадеше нафта от локомотивите, БДЖ инсталира GPS на всички за да могат да ги следят. Всичката тази информация се събира и я има - кога е спрял, къде е спрял, кога е тръгнал и с каква скорост се движи. Най-гадното от всичко това е, че искат да прехвърлят цялата вина на починалият машинист.

 

Каква вина да му прехвърлят, като е доказано, че не той е управлявал влака, а помощника му? Но нали уж имало някаква система, която контролирала скоростта? Как така се допуска влакът да навлезе в подобен участък със скорост, над два пъти повече от допустимата? Има доста неясноти... И едва ли за пръв път двамата машинисти са минавали по този курс, та да не знаят с каква скорост трябва да навлязат там. Дано истината да излезе наяве и да не се потули всичко. Но за мен, ако наистина са карали с много над допустимата за този участък скорост, се касае за грешка на управлявалия влака...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Защо смяташ че това го прави за 3-4 минути, като той идва с такава скорост и навлиза в гара Калояновец ?

Гледах интервюто на учителката на децата от Аспарухово. Тя е презаверявала билетите на гарата, след което са се качили на злополучният влак. Според теб излиза, че те са се качили в движение на влака с тази скорост.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Гледах интервюто на учителката на децата от Аспарухово. Тя е презаверявала билетите на гарата, след което са се качили на злополучният влак. Според теб излиза, че те са се качили в движение на влака с тази скорост.

 

 

Влака е бърз и идва от Михайлово със скорост от 100 километра и навлиза в гара Калояновец, на която гара не спира. Не виждам за какво качване говориш ?

 

Михайлово-Калояновец  10,699 км  За такова разстояние влака си развива скоростта без никакви проблеми, новия участък започва именно от Михайлово.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Или е полудял помощника или се е бил насвяткал. Никаква тайна не е, и съм бил свидетел, на пиян машинист.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

А аз лично съм карал приятел, който е помощник-машинист, един час преди да му почне смяната, за да мине през дрегер и разни други формалности преди смяната. Ако е бил пиян, то той е започнал да пие вече по време на движение.

 

Преди малко по Нюз 7 попаднах на интервю с машинист, който казваше, че са ги принуждавали да карат неизправни машини. Не мога да знам, а и едва ли някой от пишещите тук може, какво точно се е случило, но се повтаря за пореден път едно и също - излиза някаква тиква, пардон, някакъв политик, и почва да дрънка небивалици, с които доказва, че хал хабер си няма какво прави. Оттам надолу какво да очакваш?

 

Не знам и как е при старите локомотиви, но при новите нещата изглеждат така:

 

Публикувано изображение

 

Все си мисля, че има поне някакъв аналог на една-две от тия системи и все някоя би трябвало да се задейства. Друг е въпросът при теглото на една такава композиция каква файда ще има от задействането ѝ. Никой обаче нищо официално не спомена за нещо подобно.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Сега казаха по новините че във влака са пътували и 12 деца от Аспарухово.Бахти късмета дето имат,два кошмара за по-малко от месец.Дано да успеят да се възстановят без последици от това.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

значи той е виновен, не че не били сменени стрелките както писаха

Усещаш ли се каква глупост си написала? И определено дразниш с постоянното писане в Bold.

 

За неразбралите: За да се даде изход (зелено) на предната гара линията трябва да е чиста, стрелките да са накъдето трябва и следващата гара да е дала съгласие за приемане на влака. Всичко това се върши от персонал като ръководители движение и т.н. Тия в локомотива нямат отношение към това и не могат да влияят. За разлика от ватманите на трамвая, които могат да променят посоките на стрелките например.

 

Много е вероятно загиналият машинист да е дремел (спял), а управлявалият помощник да не е знаел за показанията на сигнализацията (светофор).

Входният на гарата е бил зелено+жълто, което означава промяна на коловоза и скорост до 40 км/ч. Ако няма промяна е само зелено и скорост 100. Невиждането на валиден сигнал е равносилно на червено - абсолютна забрана за навлизане в гарата и спиране. Дори и поне километър преди входния има и предупредителен, който е бил на мигащо жълто (а не зелено). Това също дава достатъчно време за реакция, освен в случаите на грубо непознаване сигналите на ж.п. сигнализацията. Някъкъв от БДЖ намекна че квалификацията на помощника е била доста слабичка за разлика от опитния загинал машинист.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Доста неясноти има по този случай.

Заявяват,че влака се движел с голяма скорост.Ако автомобил излезе от пътя със 100 км/ч,той прегазва дървета,стълбове и какво ли не и става в неузнаваем вид.Ако тоя тежкият локомотив и още 4-5 вагона след него излязат от релсите при такава скорост,не знам в какво състояние трябва да са вагоните и околността.

Влакът се движел от запад на изток.И се твърди,че ниското слънце заслепило машиниста.Сега,по нашите ширини,в това време на денонощието и през този сезон,слънцето си е бая високо.Не е като през зимата,където вече е ниско към 16 часа например.И как,ако слънцето изгрява от изток и се движи на запад,се е озовало ниско пред очите на машиниста,движещ се на изток?А би трябвало да е високо зад дясното му рамо....

И въобще,понеже починалият не може да се защити,ще опитат да хвърлят вината на него.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Още един недоразбрал преразказва журналистически тъпизми.

 

Никой не хвърля вината върху загиналия. Всички казаха че е управлявал помощника. Който въобще не е вдянал че трябва да намали.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Архивирана тема

Темата е твърде стара и е архивирана. Не можете да добавяте нови отговори в нея, но винаги можете да публикувате нова тема, в която да продължи дискусията. Регистрирайте се или влезте във вашия профил за да публикувате нова тема.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване