Премини към съдържанието
quickJO

От къде зареждате бензин - отзиви и коментари

Препоръчан отговор


Здравейте колеги, приятелиПреди около 20-30 дни смених "любимата" бензиностанция. Останах много приятно изненадат от разхода на автомобила ми след това, смъкна се с около литър на 100 километра (груба сметка). Преди с 20 лева гориво минавах точно 100-тина километра, днес си гледам километража от последните 20 лева сипани - вече съм минал 120+ километра от последното зареждане. И като гледам стрелката на бензиномера и утре ще мина към 15-тина и ще заредя тогава. Просто по пътя за работа, така ми се пада бензиностанцията.Не искам в момента да казвам коя е веригата бензиностанции, но искам да ви попитам:1. Къде сипвате бензин (предвид различните коли и нужди, не питам дали е 95, 98 и сродните)2. От кой бензин (демек на дадена верига бензиностанции) имате добри отзиви и от кой нямате3. Какво ви кара да сипвате на съответната верига бензиностанции - качеството, бонуси, отстъпки, удобно местоположение4. Ползвате ли разни други благинки, които предпочитаната марка ви предоставя (тук оставам свободно размишлението)Искам да се ориентирам защото, ако със смяната на едната верига към друга получавам толкова добри резултати, то може да има и нещо още по-добро към което да се ориентирам.p.s.По принцип на последък повече ми се пада извънградското каране, но аз не жаля колата и карам във високи обороти, което горе долу, грубо казано, трябва да се равнява на градско каране (седене по светофари). Просто не карам икономично, а натискам на максимум.Колата ми няма датчик, който да показва изразходваното гориво (старичка е просто), за това оценката ми е "на око".Имам навика да занулявам дневният километраж, когато сипя гориво, и според специфичните нужди сипвам по 20 лева бензин (освен ако не ме чака дълъг път) и си следя стрелката на бензиномера.Поздрави и лека вечер!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ами бързи Джо едва ли има еднозначен отговор къде бензина е хубав и къде лош! Наскоро по новините даваха за проверките по бензиностанциите (дано си го гледал) И кво...караме с примеси на какви ли не боклуци, а плащаме като за световно.Преди 4-5 години имах една спортна кола и я гглезех само със 100 октанов от Shell.Тогава си спомням най-скъпо беше 2.50-2.55 през пиковото време-разбирай летния сезон.

Казвам това защото на 2-3 пъти (по невъзможност да заредя от 100 октановия) съм сипвал 95 и определено разлика си има!

Иначе сега зареждам от OMV 95 октанов (на сегашното ми, вече дърто Mitsubishi му стига :D ) и определено не съм имал проблеми изключая може би един път когато веднага след като заредих се усети едно придръпване и връщайки се веднага на бензиностанцията готов да вдигна скандал управителя се извини като ми обясни, че преди час са зареждали и явно е имало утайки! Даде ми 2 допълнителни стикера от тези за бонусите като компенсация :D  Иначе-дори като зареждам повечко вече не вземам и не се възползвам от тези ,,бонуси,, За мен съм си сметнал, че не са ми необходими.

Зареждал съм и от други бензиностанции разбира се и общо взето не съм усещал разлика.

Та...май си зависи кой какво е добавил (развалил) и кога са зареждани!

Та...това е моето скромно мнение :)

  • Харесва ми 3

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Мотора (има някъде снимка из форума) със 100 октановия в Еко, v power racing в шел или най-добрия на Лукойл. ГоУфа (3) само бенз в Екото или Шела и според зависи от възможностите, му наливам по-готин или по-обикновен бенз. Пасата (много старо комби 2) газ в Шела или Екото, като последно време основно в Еко. Ако се сетя някой път да му сложа бенз, заради паленето при студено време и съответно забравянето после да мина на газ, се старая да е с по-висок октан, че само се плиска в резервоара и му пада числото.

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Аз съм на дизел, но и аз ще споделя :) Зареждам само от Еко, защото ми е удобно, имам и карта за отстъпки там ... не че е голяма далавера, но както казах удобно ми е. Обаче има случай в които ми се струва че колата няма толкова тяга, натискам педала пък не усещам да дърпа, тя не че е някакъв звяр (Renault Scenic, 98г, 90 кончета), но определено се усеща разлика. По принцип си карам икономично, разлика в пробега не виждам, в началото на месеца зареждам за 60лв и ми стига да ходя на работа и да се мотая на сам на там :D . Колегите главно зареждат от OMV и Еко не съм ги чувал да се оплакват.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Доста време, докато карах бензинова кола, зареждах от една бензиностанцийка в съседното на селото ми село (баси, кво казах...) :D . Причината: в града всички бензиностанции ми сипваха в резервоара и газовата бутилка не толкова, колкото си събират по книжка, а колкото те са си решили. Така даваше разлики от по 2 до 7-8 литра; гореше повече и пушеше, все едно съм сипал настъргани галоши. После си намерих тая селска бензиностанцийка - собственикът държи и местната кооперация и си доставя гориво за машините на кооперацията и колите на работещите в нея, като тя май не му е за печалба.

 

От няколко месеца вече карам дизелов автомобил и доскоро зареждах от бензиностанциите на "Газпром" - около мен има 2 - и "Петрол" - пак 2. Скоро един приятел, който е управител на фирма, каза, че са започнали да зареждат колите на фирмата (и бензинови, и дизелови) само от бензиностанции на "Ромпетрол". Вече на два пъти зареждам от тази верига и наистина - и колата върви по-добре, и гори по-малко, както каза и той. Според него, горивото в тях се доставя от Румъния, а не от "Лукойл" - Бургас.

 

Безкрайно недоволен съм от "Шел" и "Еко" - особено в последната не бих стъпил повече. Лъжат в литрите, а горивото е не бензин или нафта, а нещо друго, не знам какво. В OMV на 50 метра от блока, в който живея, също лъжат в литрите, макар иначе горивото да не е лошо.

 

Така че това, за колко си сложил и колко километра си минал с това, което са ти сипали, зависи от две неща - дали за тия пари са ти сипали толкова, колкото трябва, т.е. дали не са те излъгали в литража, и дали това, което са ти сипали, става за горене. Май е въпрос на късмет, още повече, че не можеш да разбереш на каква бензиностанция всъщност сипваш - има и бензиностанции на франчайз, които само ползват марката и шапката на големите фирми, а иначе са собственост на на Бай Ганю от село Горно Надолнище жената...

 

От личен опит - Rompetrol и държавната "Петрол". "Газпром" също става.

 

Познати са ми хвалили и "Лукойл, но там наблюдения почти нямам - зареждал съм само веднъж газ.

 

За "ЕКО" можеш да видиш и коментарите тук и тук. Колко положителни виждаш?

Редактирано от Wankata (преглед на промените)

  • Харесва ми 4

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Да бе, ясно, че няма еднозначен отговор. Все пак различни коли, различни нагласи на шофьорите, различни потребности.До тук чух Лукойл, Шел, OMV и Еко. Точно бензиностанциите, дето ги намирам за читави и свестни.Интересното е, че две от тях са "въпросните за мен" - тази която замених и точно тази (новата), дето ми дава доста по-добър разход на 100 километра.Иначе гледах и един сайт: Цени на горива – 21.07.2014. Аз сайта го гледам от доста време.Прави ми впечатление как 95 бензин, дизел и газ са за еднакви цени на всякъде (говори ми после за "картел")ЛикОйл си ги знаем, нашенци уж, нали. Ама OMV, Шел, Еко и РомПетрол, уж внасят от чужбина, не са им наши горивата...OMV не помня вече от къде, но предимно от Европа, ползват и бензин на Лукойл.Шел също прокламират, че горивата са им европейски, не знам от къде идват обаче...Еко ползват и доставят гръцки горива.РомПетрол са си румънци и си внасят от там...И странно, въпреки тези доставки, транспортни разходи, цените са им еднакви............

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

OMV не помня вече от къде, но предимно от Европа, ползват и бензин на Лукойл.Шел също прокламират, че горивата са им европейски, не знам от къде идват обаче...Еко ползват и доставят гръцки горива.РомПетрол са си румънци и си внасят от там...И странно, въпреки тези доставки, транспортни разходи, цените са им еднакви............

По тази логика, най-добри горива би трябвало да имат Еко и РомПетрол. Но да не забравяме че Лукойл държат рафинерията, а от друга страна прословутото немско качество (което е доста пъти преувеличено)

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

По тази логика, най-добри горива би трябвало да имат Еко и РомПетрол. Но да не забравяме че Лукойл държат рафинерията, а от друга страна прословутото немско качество (което е доста пъти преувеличено)

Да... Много е субективно обаче...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

До тук чух Лукойл, Шел, OMV и Еко. Точно бензиностанциите, дето ги намирам за читави и свестни. 

За Лукойл нямам наблюдения.Шел-вода в горивната помпа(преди години и спрях да зареждам).Еко-отначало беше идеален за моята каруца с 150 магарета под капака.Вдигна ми се разхода с литър+,спрях и оттам да зареждам.Минах на ОМВ и останах доволен за сега,литър + надолу.А и магаретата се превърнаха в коне вече.

  • Харесва ми 3

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Наскоро заредих 20л бензин от Шел- за първи и последен път. Горкия двигател започна да боботи като дизелов. Доливах бензин през 2-3 дни от ОМВ и Еко и странните шумове и вибрации изчезнаха, колицата си върви чудесно.

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Мой познат работи от години като бензинджия по разни бензиностанции. Докато работеше в Shell, разказваше, че там зареждат от Лукойл, и то през местни поддоставчици. После бензиностанцията беше купена от "Газпром". Първоначално доставяха горива от Беларус и Русия, после обаче и те преминаха към местни доставчици. За "ЕКО" съм чувал от работещи там, че всеки месец сменят доставчика, и който предложи най-ниска цена, той зарежда през следващия месец. Преди време, докато се занимавах с транспорт, в България камионите ни зареждаха само от OMV; в чужбина - от Shell.

 

Днес ми се случи да обикалям и забелязах един и същи камион с надпис Scorpio Oil да зарежда първо "Еко", после и "Газпром". Та вероятно почти всички ползват доставки от "Лукойл", след което се добавят разни подобрители, минава през две-три ръце и стига до нас.

 

Пак повтарям, въпросът е да си намериш някъде около теб местна бензиностанция, която предлага добро качество. Не робувай на марка - както вече казах, тя може и нищо да не значи.

Редактирано от Wankata (преглед на промените)
  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

В България ,като цяло горивата не са качествени и са с раздути цени. Въпрос на късмет е всичко. Но в малките бензиностанцийки риска да стане беля е най-значителен. Въпреки това ,колкото и да са некачествени ,повечето българи карат на газ ,а от газта пораженията са доста по-страшни. Това е гориво предназначено за автомобил тип работно муле ,което постоянно е в движение и с него се работи. Но съм свидетел как хора с малолитражки 1.2 слагат газ за ,а колата я ползват до работа или до магазина на газ! Та мисълта ми бе ,където и да зареждате , гаранция че няма да ви заредят помия няма! 

  • Харесва ми 3

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Джо, кажи кои са двете бензиностанции. Ако готината която ти дава +1 литър не е Еко (заради рекламната им кампания която тече в момента) може и да повярвам. Иначе ще си помисля че са ти платили за да я похвалиш. Не че няма да помисля същото и за някоя друга, но е по-малко вероятно.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ще споделя и моите впечатления за 4 години от както имам тая барака наречена Хюндай Акцент 1,5 '97 бензин.Зареждал съм от какви ли не бензиностанции. От известни вериги до квартални бензиностанцийки с незнайни собственици. За съжаление не могга да твърдя единозначно на коя верига са най-добри горивата тъй като с всички съм имал проблеми.ОМВ: на повечето техни бензиностанции, от които съм зареждал, горивото е с прилично качество. С изключение на бензиностанцията във Варна на бул. Сливница (тая дето е по диагонал със шела)ЕКО: зареждах по едно време от тях постоянно заради една отстъпка от 5% от всичко закупено на бензиностанцията. Някак си няма добра мощност колата с техния бензин.Ромпетрол: На бензиностанцията им във Варна на бул. Цар Освободител (под кайсиева градина) ме излъгаха с количеството. На резервоар 42 литра сипаха 42+литра... при положение че имах малко гориво в резервоара - да кажем 1-2 литра. Като изключим тази случка, колата ми в интерес на истината е вървяла най-добре с тяхно гориво.Шел: сравнително доволен съм от качеството на горивото и от вървежа на колата. Единственото, което ми е направило впечатление е че на някои техни бензиностанции горивото е с няколко стотинки по-скъпо. Не е нещо фрапантно де.Лукойл: горе долу като при екото, но тъй като за ОМВ, Шел и Еко имам карти за отстъпки, на лукойл рядко стъпвам.Кварталните бензиностанции и разните други безименни не ги коментирам, защото не ми се е случвало да ми налеят 95-ца... сещайте се. Даже имаше един потресаващ случай - след зареждане от такава бензиностанция, като вдигна баща ми 110-120 на магистралата и колата взе да присецва и да няма мощност. Та от тогава на такива бензиностанции зареждам само в краен случай.Та те така... за 4 години около 45000 километра с таратайката съм изминал. Зареждал съм само 95-ца, защото е стара кола и повече не ѝ трябва.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

От около 2 години зареждам газ и бензин само на "Петрол" и съм се "родил". Преди това зареждах на "Лукойл" и разни други знайни и незнайни, докато един ден не ми заредиха около 50 литра в бутилка, която се води 45 литра и събира от празно /изгаснал автомобил/ до пълно /докато не спре да вкарва колонката/ - 42,5 литра.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Шел и ОМВ,останал съм с някакво впечатление,че колите ми дават най-нисък разход и работят най-добре,но не съм вманиачен.Шел нещо омазаха работата в последно време,но по навик пак спирам там."Малките" бензиностанции-лоши отзиви.Лука-развързват резерва,пропускам ги.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Зареждам смо от Лукойл. Може би няколко пъти съм зареждал и от OMV. Избягвам да зареждам на малки бензиностанции.

За двигателите GDI се говори, че са по-капризни към горивото и искат чист (без разни примеси) бензин. Засега не съм имал проблеми, което за мен значи, че това, което предлагат е качествено.

Освен това използвам и карта за отстъпки на Лукойл, която сваля цената със 7 ст на литър.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

След няколко часа тръгвам към морето и поне 2-3 резервоара ще минат през мотора.  170 в едната посока, 18 литра резервоар, не питайте защо е почнал да харчи мотора... Ще пробвам и аз Лукойла и ще кажа дали виждам разлика в сравнение с Екото.

Редактирано от bolgarin (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

От много години ползвам Петрол, наливайки първоначално бензини, а от 4 години и дизел. Ползвах карта за отстъпка от 5 ст за делничните и 8 ст на литър за почивните и празничните дни. Освен това, местната 2 години бе една от 10-те от веригата, които продаваха с 10 ст под пазарната. Сега дадоха нови карти, не съм я ползвал още, защото резервоарът ми е почти пълен, но дочух, че отстъпката е запазена.

Но въпросът не е само в парите - местната единствената с постоянно работещ пос терминал, а за мен това е важно.

При пътувания съм ползвал почти всички, но предимно пак предпочитам Петрол. Често зареждам и от ОМВ, но другите обикновено ги избягвам - мръсни тоалетни, неучтив персонал и т.н., но такива има навсякъде.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не се заблуждавайте. Горивата, поне за София, са от един от двата терминала...

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Почти винаги зареждам в ОМВ, и до момента съм доволен. В предишната ми работа 5 години зареждахме служебните таралясници там, зареждам и личната си кола там (дизел), разходът ми е нормален, клонящ към нисък - 5 извънградско, около 6, 6 и нещо градско, в зависимост от трафика.От Лукойл имам лошо впечатление от едно зареждане - грубо обслужване, опит да ме прекарат с рестото. Оттогава ги избягвам. От Петрол също съм доволен, макар че рядко спирам там.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Служебната с Транскарта само в Петрол - 95Н 

Няма никакви ядове. 

 

Личната само в Еко - 95Н 

Пак съм без оплакване. 

 

Ако се съмнявате, отивате с тубата и си сверявате часовника. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Би могло да се обобщи, че в големите вериги се предлага сравнително качествено гориво.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

На драгалевския шел нямам проблеми от години! Карал съм и с save и с v-power :) 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Би могло да се обобщи, че в големите вериги се предлага сравнително качествено гориво.

И аз смятам така, но причината не е само в локалните търговци, а в транспорта. Големите вериги разполагат с постоянни доставчици със (често) специализирани за отделните горива цистерни, но при малките не винаги е така.

Фирмата, в която работех до преди година и нещо, покрай основната си дейност имаше и една "натрапена" бензиностанция. По стечение на обстоятелствата се занимавах известно време с част от делата й, включително и с доставката на горивата. И какво се оказва - всеки път цистерната е различна или пък една и съща, но и в двата случая е такава, която се ползва за доставка и на бензини, и на дизел, а и на кой знае какво още. Проблемът е, че практически няма вариант, при който цистерната да бъде източена напълно и винаги има остатък, който е различен като количество, но не е и малък. Та в една цистерна от 5 тона дизел (пренебрегвам играта с относителните тегла, за да не изпадаме в детайли), например, дори при пълно фактическо източване на горивото, на дъното остава минимум 150-200 литра от горивото. По-нататък е ясно - ако то не бъде източено по алтернативни начини, това гориво се смесва с 5 тона бензин, който пък остава за следващия път, при който ще се доставя дизел...

Разбирам, че 150-200 литра не са кой знае колко спрямо 5 тона, но вероятно (не съм химик) влияят не особено благоприятно върху качеството на това, което в крайна сметка наливаме в резервоарите си. 

В заключение ще спомена, че от въпросната бензиностанция, която работи и днес, не съм сипал и капка гориво в колата си.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход


×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.