Премини към съдържанието
От 1-ви септември 2021 г., вход във форумите ще е възможен само с имейл адрес вместо потребителско име. Ако не помните имейла с който сте се регистрирали, вижте го в настройките на профила си. ×
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Въпрос относно Т образно кръстовище.


ENERGYSS

Препоръчан отговор


Здравейте. Имам един въпрос за точно определено Т образно кръстовище в София на ул. Кюстендил и ул. Дойран. Първо да обесня, че пътят с предимство съм го оцветил в зелено (ул. Кюстендил и на кръстовището пътят с предимство продължава по ул. Дойран). И въпросът ми е кое МПС е с предимство, ако МПС-то (синята стрелка) прави обратен завой по пътя с предимство и е дясностоящ на МПС-то (червената стрелка) което прави десен завой по пътя с предимство. За мен е малко обърващо понеже и 2-те МПС-та се движат по път с предимство и след завоите продължават по пътя с предимство. МПС-то (синята стрелка) е дясностоящ и би трябвало да мине преди МПС–то (червената стрелка), но МПС-то (синята стрелка) прави обратен завой следователно МПС–то (червената стрелка) е с предимство защото прави десен завой, но тогава това би означавало че се игнорира правилото на дясностоящия... Не знам :D  Кажете вашето мнение и кое МПС трябва да мине първо. Качвам и няколко картинки за показно както на кръстовището така и на сходни ситуации.

 

 

post-296880-0-63471100-1409740319_thumb.

post-296880-0-60068600-1409740326_thumb.

post-296880-0-32235000-1409740331_thumb.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че автомобила с червената стрелка трябва да има предимство

Така е.

 

 правилото на дясностоящия...

.... не важи, когато пътя с предимство е указан с пътни знаци.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Така е.

 

.... не важи, когато пътя с предимство е указан с пътни знаци.

И причината според мен е обратния завой. Да си призная честно чел съм правилника преди 30 години и не си спомням някои неща :)


Линк към коментара
Сподели в други сайтове

А на улица "КюстендилЮ всъщност има ли знак, оказващ място (даващ разрешение) за извършвне на обратен завой?

j9_107.jpg

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

И причината според мен е обратния завой.

Да, ако камиона завиваше наляво, щеше да се движи точно по пътя с предимство и нямаше да си пречат.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ако ситуацията е една т.е 3-те снимки касаят една и съща ситуация, то колата с червената стрелка е с безспорно предимство. Това го твърдя на база показаните пътни знаци. Ако го нямаша пътния знак указваш предимство, то тогава ситуацията се изменя или най- малкото става спорна!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

И причината според мен е обратния завой. Да си призная честно чел съм правилника преди 30 години и не си спомням някои неща :)

Да оказа се прав, че причината е заради обратния завой, защото намерих една картинка която е от листовките в раздела за правилото на дясностоящия. Синия ван е с предимство във всички посоки с изключение на обратен завой (поне така покзват стрелките, а ако МПС–то иска да завие надясно то тогава няма пресечна точка със синия ван и си минава без проблеми). :)

 

 

 

А на улица "КюстендилЮ всъщност има ли знак, оказващ място (даващ разрешение) за извършвне на обратен завой?

 

Не съм забелязал да има знак за обратен завой било то разрешен или забранен.

 

 

Ако ситуацията е една т.е 3-те снимки касаят една и съща ситуация, то колата с червената стрелка е с безспорно предимство. Това го твърдя на база показаните пътни знаци. Ако го нямаша пътния знак указваш предимство, то тогава ситуацията се изменя или най- малкото става спорна!

 

Да и 3-те снимки горе касаят една и съща ситуация.

 

 

 

 

ПП: Сега погледнах знаците на кръстовището през мап-са и виждам само знака за предимство както и знака Т13 и знак за пешеходна пътека. Други знаци няма.

post-296880-0-50275400-1409742198_thumb.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

А на улица "КюстендилЮ всъщност има ли знак, оказващ място (даващ разрешение) за извършвне на обратен завой?

j9_107.jpg

https://www.google.bg/maps/@42.678958,23.291693,3a,75y,274.45h,85.43t/data=!3m4!1e1!3m2!1suvHHDK0mGak4hHVt7J-NEw!2e0

 

Преди 2г.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Браво че го показа. Тъкмо се чудех как да дам подобен линк. :)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Пътните знаци са достатъчно красноречиви.  т.е кой и в каква ситуация има предимство

Твърдя, че в ситуацията автомобила със червената стрелка е с безспорно предимство!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ааа, знам го това кръстовище...

GPS-a ме прекара във всички възможни посоки на него и ме въртя като пумпал...

Няма знак за обратен завой, следователно не е разрешен. Ако някой го прави, то той е в нарушение...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Пътните знаци са достатъчно красноречиви.  т.е кой и в каква ситуация има предимство

Твърдя, че в ситуацията автомобила със червената стрелка е с безспорно предимство!

Да прав си. В тази ситуация автомобила с червената стрелка определено е с предимство.

 

 

Няма знак за обратен завой, следователно не е разрешен. Ако някой го прави, то той е в нарушение...

 

Ако постоя един ден на това кръстовище сигурно ще видя стотици МПС-та да правят обратен завой там, но това вече е друга тема. :D

 

 

Благодаря за бързите отговори. Май изчерпахме темата. ;)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Във Великобритания такива малки кръстовища са решени с едно малко кръгово, вътре в самото кръстовище. Тогава (или ако си го представите) автомобила със синята стрелка вече се пада отляво на другия автомобил и въпросът става стандартен.

Освен това:

Чл. 38. (1) Завиването в обратна посока се извършва наляво от най-лявата пътна лента по посока на движението.
(2) При завиване в обратна посока водачът пропуска насрещно движещите се пътни превозни средства.

 

 

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Няма знак за обратен завой, следователно не е разрешен. Ако някой го прави, то той е в нарушение...

Аз пък знам, че ако няма знак за забранен обратен завой, следователно е разрешен. Нещо не го виждам това в закона.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък знам, че ако няма знак за забранен обратен завой, следователно е разрешен. Нещо не го виждам това в закона.

Чл. 39. Завиването в обратна посока е забранено на пешеходна пътека, железопътен прелез, мост, надлез, в тунел, в подлез, при ограничена видимост или при намалена видимост под 50 метра.

от закона

 

 
 
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък знам, че ако няма знак за забранен обратен завой, следователно е разрешен. Нещо не го виждам това в закона.

Напротив, трябва да имаш знак. Какъв му е иначе смисъла да разрешава нещо, ако е по принцип разрешено...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Напротив, трябва да имаш знак. Какъв му е иначе смисъла да разрешава нещо, ако е по принцип разрешено...

Тогава какъв е смисъла на забраняващият знак, след като така или иначе нямаш право да завиеш без този знак?  

 

ПРАВИЛНИК ЗА ПРИЛАГАНЕ НА ЗАКОНА ЗА ДВИЖЕНИЕТО ПО

ПЪТИЩАТА:

"Чл. 58 (7) Пътен знак Ж9 указва специално устроени места за завиване в обратна посока

извън кръстовища"

 

Намерих и едно решение по някакво дело на административен съд - Добрич.

Ето част от текста на това решение:

"Направен е извод, че движещият се по булеварда автомобил е имал право да извърши маневрата обратен завой поради липса на поставен забранителен знак В 23 “Забранено е завиването в обратна посока”".

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Напротив, трябва да имаш знак. Какъв му е иначе смисъла да разрешава нещо, ако е по принцип разрешено...

На това място е разрешен обратен завой, нито маркировката, нито знак го забранява.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Какво го умувате толкова ? На равнозначни пътища този който кара направо или завива на дясно винаги е с предимство пред тези които завиват на ляво или правят обратен завой което пак си е един вид на ляво ! Освен разбира се ако няма някакъв знак който казва друго .

 

Тука ще да е :  https://www.google.bg/maps/@42.678721,23.291195,3a,75y,57.66h,70.25t/data=!3m4!1e1!3m2!1sF4B2WFnxOeL-d58YVRT8SA!2e0?hl=bg

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Червения е с предимство. Ако се движеха по означения със знак главен път са равнозначни и могат да минат едновременно, но след като сече пътя на другия трябва да изчака. Точно както на обикновено кръстовище при завой наляво трябва да пропуснеш насрещния направо.

Изхода на Плевен за Ловеч е подобно кръстовище, като главният път е двете градски улици. Та който излиза за Ловеч трябва да изчака движещия се по градските улици

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Абе обърках се, честно казано... На времето знаех правилника перфектно, първи в класа взех книжка, обучих и всички след мен. Ама мина време вече, колко да са, 6-7 годни (Март 2008-ма взех книжка), забравил съм някои неща.

Истината е, че на пътя правилата масово не се спазват. А подобни казуси са в компетенцията на КАТ, ако стане ПТП.

За мен важно е разбирателството м/у шофьори и реакцията им. Кой какво иска да направи, като маневра, ако се разберете негласно и неписано, то всичко е ОК. Дори и единия да нарушава правилника, дори и двамата.

НО! Неправилно е така да се прехвърлят знания към новите шофьори на пътя.

Изхождайки от вече зачезващите ми знания по Правилника, за мен, този, който прави обратен завой, трябва да изчака всички останали участници в движението. Може и да съм в грешка, но аз така мисля в момента.

Чл. 38. (1) Завиването в обратна посока се извършва наляво от най-лявата пътна лента по посока на движението.

(2) При завиване в обратна посока водачът пропуска насрещно движещите се пътни превозни средства.

...

jhoro цитира Чл. 39. Не споря с него.

RJ45 пък ме контрира с решение на съда и Чл. 58 (7).

Аз пък цитирам член 38, а целият той гласи:

Чл. 38. (1) Завиването в обратна посока се извършва наляво от най-лявата пътна лента по посока на движението.

(2) При завиване в обратна посока водачът пропуска насрещно движещите се пътни превозни средства.

(3) При недостатъчна широчина завиването в обратна посока може да започне и от друга част на платното за движение, но водачът на завиващото пътно превозно средство е длъжен да пропусне и попътно движещите се от лявата му страна пътни превозни средства.

(4) При завиване в обратна посока на кръстовище не се разрешава движение назад.

Май тук въпроса е:

Движещият се по продължение на пътя с предимство и завиващ на дясно, явява ли се ляво стоящ (без предимство) или се счита за движение направо...

Подобен казус може да захрани няколко адвоката в едно съдебно дело.

А за мен ясна формулировка в закона няма и подобен казус е чешане на езици (така де, клавиатури).

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Изхождайки от вече зачезващите ми знания по Правилника, за мен, този, който прави обратен завой, трябва да изчака всички останали участници в движението. Може и да съм в грешка, но аз така мисля в момента.

 

Ако става въпрос за конкретния случай, си в грешка. Трябва да пропусне завиващия надясно, а ако има автомобил идващ отсреща (идващия отсреща), трябва да изчака двамата, които са на картинката.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

p.s.

Чл. 37. (1) При завиване наляво за навлизане в друг път водачът на завиващото нерелсово пътно превозно средство е длъжен да пропусне насрещно движещите се пътни превозни средства. От същото правило помежду си се ръководят и водачите на релсовите пътни превозни средства.

Ако става въпрос за конкретния случай, си в грешка. Трябва да пропусне завиващия надясно, а ако има автомобил идващ отсреща (идващия отсреща), трябва да изчака двамата, които са на картинката.

Ама аз това казах...

Да се самоцитирам: "трябва да изчака всички останали участници в движението. Може и да съм в грешка, но аз така мисля в момента"

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Архивирана тема

Темата е твърде стара и е архивирана. Не можете да добавяте нови отговори в нея, но винаги можете да публикувате нова тема, в която да продължи дискусията. Регистрирайте се или влезте във вашия профил за да публикувате нова тема.

  • Разглеждащи това в момента   0 потребители

    Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.

  • Горещи теми в момента

  • Подобни теми

    • от Mario Smilkov
      Здравейте. Бях скъсан на кормуване при една "сложна" (поне за мен като млад шофьор ситуация.)  
      Общо взето, при ляв завой на светофар - навлизам в кръстовището ( и между другото по време на курса съм минавал оттам поне 50 пъти, без да преувеличавам) 
      обаче е понеделник сутринта... Тежък, интензивен трафик. Трябва да изчакам насрещнодвижещите се. На долуспоменатото кръстовище винаги има много движение и абсолютно винаги, тези от насрещното движение минават на жълто и на червено. Ситуацията ми е следната - какво е правилното действие, когато трафикът е голям и е невъзможно да направиш левия завой, тъй като колите минават покрай теб на по 30 см. дистанция една от друга и ти просто не можеш да се набуташ за наляво?
         Аз съм първа кола и спирам и чакам на зелено - ще ме скъсат.   Изнасям се малко, както е по правило и както съм го правил преди, след което изчавкам насрещнодвижещите се (включително и тези които минават на червено) и завивам наляво.Аз реално така направих, но маневрата беше невъзможна и останах леко в кръстовището, заради което ме скъсаха и тук реално се изнервям, защото съм виждал точно на това място, и то много пъти, да има други "заседнали шофьори" като мен.    Отнемам предимство и минавам като типичния селянин тарикат - задължително ме късат. Каква е правилната постъпка в тази ситуация? Кръстовището за което говоря е София, ул. Дойран и бул. Гоце Делчев. Маневрата е от Дойран, наляво към Гоце Делчев (посока бул. България)
      Ето и google maps street view за референиция.

      И П.С.: Какви съвети бихте дали вие - по-опитните шофьори за вземане на изпита. Или по-точно за успокояване. Аз съм убеден, че карам добре и съм напълно сигурен в това, че знам правилата, но... притеснението и нервите за мен са по-голямата пречка.

      Благодаря! И моля не ме хранете много - все пак и вие сте били млади, неопитни шофьори  
  • Дарение

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване