Премини към съдържанието
От 1-ви септември 2021 г., вход във форумите ще е възможен само с имейл адрес вместо потребителско име. Ако не помните имейла с който сте се регистрирали, вижте го в настройките на профила си. ×
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Проблемни формули от Ексел на Open Office(ексел)


Препоръчан отговор


Здравейте на всички,

бих желал да попитам за малко съдействие от ваша страна за формули които в ексел работят на 100%, както трябва, но занасяйки таблицата в един офис и отваряйки я на(в) Open Office се видях в чудо: само надписи, че има грешки във тях.

Аз нямам такъв Open Office и няма как да ги изпробвам в нас, та в този ред на мисли, ако някой може да удари едно рамо.

Ето и формулите:

=IF(SUM(F7+$G$3);SUM(F7+$G$3);"")
=IF(G6>$C$2;"Предстои преглед на пациента";IF(G6=$C$2;"Ден на преглед";IF(G6<$C$2;"Закъснял преглед";"")))
=IFERROR(INDEX(Sheet1!$A$5:$G$2000;SMALL(IF(Sheet1!$A$5:$A$2000=Справка!$D$2;ROW(Sheet1!$A$5:$A$2000));ROW(1:1))-4;1);"") - ctrl+shift+enter

Благодаря ви предварително.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Calc поддържа същият списък с функции, като Excel. Уточнява се, че разделителят при Calc е точка и запетая (;), а при Excel била само запетая, но в твоя случай и това е спазено, така че не разбирам защо формулите ти не работят.

Нямам инсталиран OpenOffice и затова не мога да пробвам, а само за една проба не ми се инсталира. Ако някой друг има може да пробва формулите ти.

Да не би има някаква защита за изпълнение на функции, подобна на тази в Excel, от която трябва да се разреши изпълнението им ?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Нямам никаква идея и накрая се принудих да намеря портабъл версия за да го изпробвам, но пак не ми се получават нещата.

В голяма дилема съм.

Ето и една снимка:

7649686g.jpg

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Свързано е с имената на листовете.


Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Нямам никаква идея и накрая се принудих да намеря портабъл версия за да го изпробвам, но пак не ми се получават нещата.

В голяма дилема съм.

Ето и една снимка:

А можеш ли да качиш някъде целия файл - да пробвам да го отворя в Excel и Calc (имам ги и двете) и да видя къде ще ми даде грешки на мен ?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

И аз нямам OpenOffice :( - само ще се опитам да дам насоки, къде може да е проблема:

 

1. Провери си скобите, нещо дори в ексела (макар и работеща формула) скобите не ми се виждат както трябва

2. Там където ти дава грешката на ОpenOffice (OO) не е толкова е 1:1 проблема, колкото до това, че автоматично се опитва да ти дефинира ROW ($A1...) нещо е съмнително заключваш по колона А и в същото време му даваш стойност само първат клетка - 1 - виж това си го оправи, защото в ексела не виждам такова условие. - последната дефиниция "ROW" пробвай да я направиш "ROW(1:1) ..."

3. Не съм много сигурен, не ми се и търси дали OpenOffice може да работи/чете всички функции от ексела и всички дефиниции, като доларчета, индекси и т.н.

4. Като цяло си прегледай подробно формулата, защото във втората картин от ОО има прекалено заключващи индекси (доларчетата) - нещо не е като хората ;)
5. На твое място с такава омазана и дълга формула, понякога е по - добре да си я напишеш отначало и наново, вместо да търсиш грешката, защото отнема просто повече техническо време и нерви.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

И аз нямам OpenOffice :( - само ще се опитам да дам насоки, къде може да е проблема:

 

1. Провери си скобите, нещо дори в ексела (макар и работеща формула) скобите не ми се виждат както трябва

2. Там където ти дава грешката на ОpenOffice (OO) не е толкова е 1:1 проблема, колкото до това, че автоматично се опитва да ти дефинира ROW ($A1...) нещо е съмнително заключваш по колона А и в същото време му даваш стойност само първат клетка - 1 - виж това си го оправи, защото в ексела не виждам такова условие. - последната дефиниция "ROW" пробвай да я направиш "ROW(1:1) ..."

3. Не съм много сигурен, не ми се и търси дали OpenOffice може да работи/чете всички функции от ексела и всички дефиниции, като доларчета, индекси и т.н.

4. Като цяло си прегледай подробно формулата, защото във втората картин от ОО има прекалено заключващи индекси (доларчетата) - нещо не е като хората ;)

5. На твое място с такава омазана и дълга формула, понякога е по - добре да си я напишеш отначало и наново, вместо да търсиш грешката, защото отнема просто повече техническо време и нерви.

Трите формули от първия пост ги копирах в три клетки в ОпънОфис и Ексел (отворил съм ги и двете) и единствената грешка, която ми дава, е че не може да намери данни в посочения шиид и иска ъпдейт. Нормално е да не може - то такива при мен няма.

 

Корекция - грешката е #VALUE! error - "клетки, които имат различни типове данни". Извършват се операции с несъвместими типове данни.

 

Трябваше ли да се събуждам толкова рано?  :help wanted4: 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

ето файлчето:

ods и xlsx

Благодаря ви предварително.

Здравей.

Още снощи изтеглих файловете, но понеже в къщи съм с Кубунту - нямам Excel и OpenOffice - ги отворих с LibreOffice. Въпреки това, и в двата файла не ми показа грешки. Също ги отворих и с ExcelOnline (от OneDrive) и GoogleDocs (от GoogleDrive). Навсякъде се отваря нормално - само GoogleDocs не ще да отвори ods формата.

Сега съм в офиса и ги отварям съответно с MSOffice 2013 и OpenOffice 4.1.1

Екселския файл се отваря без грешки.

В ods файла обаче OpenOffice намира грешки (непознати функции). Става дума за функциите "iferror" и "datedif" са непознати за OpenOffice.

Само не разбрах - на първата страница имаш 696 записа в момента или колкото са пациентите. Защо на страницата "Справка" си сложил 96 реда? Нали ще правиш справка за един пациент?

Тези формули - ти ли си ги писал?

 

Като цяло моят съвет е - за да има преносимост и четаемост на файловете / формулите  - използвай по стандартни и не толкова екзотични функции.

Когато напишеш iferror - едно че OpenOffice не го познава, друго че по-трудно се преценява дали е изпълнено условието. По добре използвай формата "If(критерии;true;false) и задавай критериите видимо. 

Във втората страница използваш един дълъг запис - това е от клетка A6

 

=iferror(INDEX($Sheet1.$A$5:$G$2000;SMALL(IF($Sheet1.$A$5:$A$2000=$Справка.$D$2;ROW($Sheet1.$A$5:$A$2000));ROW($A2:$AJ2))-4;1);"")"

 

същата работа ще ти свърши и

 

=VLOOKUP(D2;Sheet1.$A$5:$I$700;1) със синтаксис

 

 VLOOKUP(lookup_value,table_array,col_index_num,range_lookup)

 

с разликата, че тази е разпознаваема във всички програми за обработка на електронни таблици. Подобна на нея е HLOOKUP - едната търси по вертикала, другата - по хоризонтала.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Здравей jhoro,

Най-вероятно си прав, но в преден коментар споменах, че работя с ексел 2007 и 2010, но съвсем случайно отивайки в един от офисите и слагайки флашката за да сваля файлът там го имаше този Open Office и всичко стана миш маш (в предният коментар съм показал и снимки).

Най-вероятно само за този open Office и никоя друга подобна програма я дава тази грешка.

 

Да аз съм ги писал тези формули.

 

Що се отнася до записите те ще бъдат доста повече от това число (696) (редовете).

Относно шийт "Справка" - записите ще бъдат може би по-малко (защото пациентите в Sheet1 ще се повтарят и когато се въведе ЕГН, на всеки ред ще излиза цялата информация за него, а т.е - кога е бил на преглед, какви изследвания са му правени (на коя дата) и други подобни неща) - нещо от сорта: на дата еди коя си са направени еди какви си неща, на следващият ред отново същият пациент, но с друга дата има други направени неща за него и т.н

 

Това с vlookup - го изпробвах и станаха нещата (Благодаря много)

Ако има възможност подай "едно рамо" за функцията datediv, с какво да я заместя в Open Office - т.е с нея отброявам колко дни ми остават до следващото посещение.

 

Благодаря.

 

Edit - намерих функцията за datedif и тя е =days

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ако има възможност подай "едно рамо" за функцията datediv, с какво да я заместя в Open Office - т.е с нея отброявам колко дни ми остават до следващото посещение.

 

Благодаря.

 

Edit - намерих функцията за datedif и тя е =days

Виждам, че започваш да се справяш.

 

Това, което най-много ми допада на Open/Libre Office е че имат много добър дебъгер

Виж в твоя файл как анализира конкретния запис

post-75456-0-46779000-1412795609_thumb.j

Относно шийт "Справка" - записите ще бъдат може би по-малко (защото пациентите в Sheet1 ще се повтарят и когато се въведе ЕГН, на всеки ред ще излиза цялата информация за него, а т.е - кога е бил на преглед, какви изследвания са му правени (на коя дата) и други подобни неща) - нещо от сорта: на дата еди коя си са направени еди какви си неща, на следващият ред отново същият пациент, но с друга дата има други направени неща за него и т.н

За получаване на тази информация мисля че най-добра работа ще ти свърши една обобщаваща таблица (openOffice) или PivotTable (Excel). Там ще можеш да сортираш записите по много показатели.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Това май си е направо за Base(Access)

HowTo Base

Е не е чак Access - и там могат да станат такива неща, ама няма смисъл.

Това си е ... с гаубица по врабчета.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

А, я, слпжи 2-3 жил.пациента, някои с по 4-5 прегледа в месеца, да видиш що е табличка. И започни да пускаш заявки по нея...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Такаааа jhoro,

Ще може ли да ми кажеш как в този опен офис да направя пивота в другия шийт. Сутринта преди да тръгна на работа се опитах да го направя, но някак си я правеше в същият шийт. В ексел знам как да направя нещата, но нали не съм работил с open office и ми е мътна индия.

Благодаря предварително.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Такаааа jhoro,

Ще може ли да ми кажеш как в този опен офис да направя пивота в другия шийт. Сутринта преди да тръгна на работа се опитах да го направя, но някак си я правеше в същият шийт. В ексел знам как да направя нещата, но нали не съм работил с open office и ми е мътна индия.

Благодаря предварително.

Не е толкова трудно, просто не си го видял.

 

Когато създаваш обобщаваща таблица, първо маркираш зоната , която ще е сорса, после "Данни - обобщаваща таблица - създаване". Потвърждаваш, че е източника е текущо избраната област и се отваря следния прозорец

post-75456-0-42575400-1412862634_thumb.j

При теб ще е по-малък - в долния десен ъгъл пише "Повече" и стрелка надолу. Кликваш и става в този вид, като на снимката.
Гледаш където пише "Резултат" - първия запис е от къде ще взима данните - това което беше маркирал. Следващия е "Резултати в" и има две полета с няколко опции. В случая съм избрал "недефиниран" и новосъздаден (предварително) Лист4. Друга опция е "нов лист" - тогава програмата сама ще създаде нов лист и ще го номерира автоматично.
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Архивирана тема

Темата е твърде стара и е архивирана. Не можете да добавяте нови отговори в нея, но винаги можете да публикувате нова тема, в която да продължи дискусията. Регистрирайте се или влезте във вашия профил за да публикувате нова тема.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване