Премини към съдържанието
От 1-ви септември 2021 г., вход във форумите ще е възможен само с имейл адрес вместо потребителско име. Ако не помните имейла с който сте се регистрирали, вижте го в настройките на профила си. ×
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчайте ми Планински Велосипед


valioftw

Препоръчан отговор


Условието е да е до 500 лв, спрял съм се на драг ц1 или Drag Climber, но мисля, че трябва и заден амортисьор вие какво ще кажете? 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Условието е да е до 500 лв, спрял съм се на драг ц1 или Drag Climber, но мисля, че трябва и заден амортисьор вие какво ще кажете?

Бюджет "500 лева", "заден щок" и "планински велосипед" не ги използвай в едно изречение.

Карам RAM HT2 със Цоки Z1 Спорт 130 мм. Колелото е към 1200-1300 лева. Това е подходяща сглобка за в планина.

Готово ли искаш да си вземеш или искаш да сглобяваш? Ако решиш да сглобяваш може да наблегнеш на по-важни компоненти, а след време да надграждаш. Някои от тях можеш и 2-ра ръка да вземеш, с което ще постигнеш по-добър резултат.

Не си казал колко си висок или колко килограма си, нито какъв стил смяташ да караш...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Разгледай 2-ри и 3-ти ред от сайта на Вивело и си намери най- добра цена в нета. Виж модела Iterne по-обстойно.
 
Поздрави!
 
vivelo-bikes mtb


Линк към коментара
Сподели в други сайтове

1.70, 57, планинско, и не мисля да го сглобявам.

Планинско... Това го разбрах...

Ама дали:

- XC (Cross Country)

- AM (All Mountain)

- DH (Down Hill)

- FR (Free Ride)

Ето и защо питам:

- XC изисква по-дълга и права рамка, не се нуждае от голям преден амортисьор (ход на вилката), по-твърдото окачване е за предпочитане. Предавките е препоръчително да са 3х7

- AM изисква по-меко окачване, поне 130 мм ход на вилката, предавките са от по-малко значение, но е добре да имаш малък и голям преден венец и около 7 венеца отзад. Гумите да са поне 2.0-2.1

- DH (ако говорим за твърдак) иска по-големи гуми, около 2.5 някъде, мека вилка - 130-1500 милиметра, иска и водач за веригата, геометрията да е преценена добре, по-ниска седалка, по-късо колче, тук за дискови спирачки е просто задължително. Нуждата от 2 предни венеца просто не е толкова голяма, за задни, 5-6-7-8, пак не е от такова значение.

- FR не, е не може с твърдак, но не е препоръчително. Тук изискванията се покачват.

Тук не говоря за DJ (Durt Jump), защото не мисля, че това ще правиш с планинското си колело....

Та какъв стил караш ти?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

DownHill :D

И искаш да си с колело за 500 лева?

Наблегни на стари части, втора ръка, но не в трагично състояние.

Няма как да вкараш "мека" рамка, но "твърда" рамка с подходяща геометрия за поне 130 мм вилка, поне предна дискова спирачка и то не по-малко то 180 мм ротор, водач е добре, ама надали в тази цена, от зад поне 12 мм ос на главината.

Това като съвети!

А 500 лева за "ново" колело, без ти да го сглобяваш, и то за DH, няма как да стане,освен ако не си готов на адски много компромиси. На практика компромиси със всичко.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Downhill... 500 лева... евентуално ще ти стигнат за един шок и толкова :D

Надеждно колело за тази дисциплина струва поне около 3 хилки за начален клас сглобка. А може и на старо, но точно за нещо такова си е много рисковано начинание - освен ако не познаваш предишния собственик, не знаеш кой, къде и как е карал колелото и в кой момент ще ти изгърми я рамка, я вилка, я нещо друго.

Моето мнение - вземи си или C1, или Drag ZX-нещо-си, или каквото си харесаш друго. Покарай го, счупи го, и помисли за друго. Според мен сериозно колело за планината струва четирицифрена сума без значение за коя дисциплина става въпрос. Единствено може би XC по прави равни пътечки можеш да караш с бюджетна сглобка. Да, за някои 1000+ лева са цяла кола на старо, но за мен всичко друго си е залъгалка - с евтино колело ще караш ли, или ще мислиш кое по-напред ще ти се счупи...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ами ние нормалните Българи, който не крадем и не перем пари не можем да си позволим за повече :)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ами ние нормалните Българи, който не крадем и не перем пари не можем да си позволим за повече :)

Нито съм крал, нито пера пари. И двамата ми родители са пенсионери. Баща ми е роден 41-ва година, за справка.

Първото колело, дето си събрах пари за него, го сглобих сам, всичко това изстрадах от липса на закуски в училище. Даваха ми по 3 лева джобни, аз гладувах. Отне ми около година и половина, + старото колело, което продадох, за да събера около 750 лева.

Взех рамка Socot YZ0, вилката ми беше Дуро 100 мм, спирачките Avid BB7. Рамката 2-ра ръка от България, спирачките и вилката бяха нови. Каплите бяха 2-ра ръка, кормилото и ръкохвадките бяха поръчани от Англия (по-евтино беше всъщност...), наколенките също ми бяха от Англия. Някои компоненти взех без пари от приятели.

Но си сглобих колелото сам и със собствени пари, макар и спестени от закуски в училище.

Въпроса е желанието!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ами ние нормалните Българи, който не крадем и не перем пари не можем да си позволим за повече :)

Ние, нормалните българи, които на работните си места само пушим, пием кафета и клюкарстваме с колегите си, не заслужаваме да печелим повече, и да имаме привилегиите на хора, чийто труд е 10 пъти по-производителен.

Планината иска здрав велосипед, независимо от това колко пари можеш да дадеш. Ако вземеш нещо евтино и кекаво, само ще го потрошиш за кратко време.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Добре нека да преминем към темата за колелото :D Cross T-rex не е ли добро? 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Архивирана тема

Темата е твърде стара и е архивирана. Не можете да добавяте нови отговори в нея, но винаги можете да публикувате нова тема, в която да продължи дискусията. Регистрирайте се или влезте във вашия профил за да публикувате нова тема.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване