Премини към съдържанието
От 1-ви септември 2021 г., вход във форумите ще е възможен само с имейл адрес вместо потребителско име. Ако не помните имейла с който сте се регистрирали, вижте го в настройките на профила си. ×
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Струва ли си да се сглобява колело


D101149

Препоръчан отговор


Здравейте! Все още не съм си купил колело и ту си избирам едно, ту се отказвам от него и отивам на друго... Бюджетът ми е до 600лева... Струва ли си да купя части и да си го сглобя колелото и ще спестя ли пари от това? Ще карам на само на асфалт... Дайте някви идеи за части за колело в бюджет 600 лева :)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля, че при цена до 600лв. има някакъв проблем да си купиш сглобено. Все пак сумата е голяма (за българския стандарт) и е редно да получиш готов продукт с гарантирано качество.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Аз мислих, че вече си си го взел и ходиш дакараш/тренираш с него, а ти все още не си !

Ми не не съм.. Първя се бях спрял на Вивело скай 2.0 и щях да ходя да го купувам, но се отказах, защото не било много,много читаво.. След това се спрях на Drag C1, но си мисля, че няма да ми върши работа, защото карам на дълъг път...И така... питах много хора, но се чудя все още

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Аз също съм за готово сглобено, вече ако говорим за дизайнерско някакво цената няма да е тази която отговаря на споменатия бюджет


Линк към коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми казаха да си го сглобя така ако вземем едно готово драгче ц1 и сравним това, което аз бих направил, то моето ще е с по-хубави части и с механични дискови спирачки, но готовото ц1 ще е 580лева, а моето 650лева сигурно...Ако не и повече.. 

 

Цена: 199.00лв. - Рамка HT One
 
Цена: 139.00лв. Suntour XCR LO 2011
 
Цена: 59.00лв. Sram S200 / S600
 
Цена: 19.00лв.XLC Comp Ergo Bar HB-C09 25.4 Цена: 29.00лв. XLC Comp ST-M15
 
Цена: 29.00лв. Лостчета Shimano Acera BL-M421
 
Цена: 19.00лв. SRAM 3.0 Преден дерейльор
 
Цена: 30.00лв. Гуми,вътрешни,външни
 
Цена: 75.00лв. Avid BB5 и Цена: 18.00лв. Shimano Acera V-Brake
 
 
Команда Shimano Tourney SL-RS35 - лява - 8.00лв х 2 = 16лв
 
RHINO 26“ 24H JT105 60лева двете
 
Цена: 19,90 лв ЗАДЕН ДЕРАЙЛЬОР SHIMANO TOURNEY RD-TX55D
 
Венец касета Shimano CS-HG20-7 - 12-28 зъба 15,90 лв
 
 
с останалите неща около 600-650лв
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

На мен ми казаха да си го сглобя така ако вземем едно готово драгче ц1 и сравним това, което аз бих направил, то моето ще е с по-хубави части и с механични дискови спирачки, но готовото ц1 ще е 580лева, а моето 650лева сигурно...Ако не и повече.. 

 

Цена: 199.00лв. - Рамка HT One

 

Цена: 139.00лв. Suntour XCR LO 2011

 

Цена: 59.00лв. Sram S200 / S600

 

Цена: 19.00лв.XLC Comp Ergo Bar HB-C09 25.4 Цена: 29.00лв. XLC Comp ST-M15

 

Цена: 29.00лв. Лостчета Shimano Acera BL-M421

 

Цена: 19.00лв. SRAM 3.0 Преден дерейльор

 

Цена: 30.00лв. Гуми,вътрешни,външни

 

Цена: 75.00лв. Avid BB5 и Цена: 18.00лв. Shimano Acera V-Brake

 

 

Команда Shimano Tourney SL-RS35 - лява - 8.00лв х 2 = 16лв

 

RHINO 26“ 24H JT105 60лева двете

 

Цена: 19,90 лв ЗАДЕН ДЕРАЙЛЬОР SHIMANO TOURNEY RD-TX55D

 

Венец касета Shimano CS-HG20-7 - 12-28 зъба 15,90 лв

 

 

с останалите неща около 600-650лв

Привет, надявам се да не съм закъснял. Искрено те съветвам да не си сглобяваш сам колело. За посочения от теб бюджет няма да се справиш. В този ценови клас и за каране по шосе най -добре се насочи към велосипед само с предно окачване, желателно 29 или 27.5 така ще иамш по добра скорост.

Можеш да разпиташ експертите в mtbbg.com. там освен, че ще ти дадат най -добря съвет може да погледнеш и в раздела за търговия - има много добри предложения втора ръка, които влизат в бюджета ти.

Успех и дано се срещнем по пътища и пътеки.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

В днешни времена не си заслужава да сглобяваш сам каквото и да било, освен ако не си непопревим ентусиаст. Ще похабиш време и нерви, а цената на сглобеното ще да е най - малко равна на цената на подобен готов продукт!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Петъка ходих до един магазин на Leader (мисля че беше така) и видях Vivelo Sky 2.0 с механични дискови спирачки от 580лв на 400лв (-15 % ) и се чудя дали си струва парите имайки предвид, че вилката е 80мм и не знам какви са главините... 
П.П Също така ходих и за една ръкохватка с един приятел до един магазин за части за велосипеди и ми казаха там да се насоча към Cross 27,5, но са към 700лв.. На склад били с 100лв по-евтини. Например GRX7

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Велосипед не си струва да се сглобява, особено в ниския сегмент, като под нисък сегмент имам предвид под 800-900 лв за твърдак и под 1500лв за велосипед с окачване. Ако го правите с нови части ще ви излезе между 30 до 50 % по-скъпо. Ако го  сглобявате с части втора ръка може да свалите с до 30% от цената на ново. Ако взимате сглобено втора ръка може да стигнете и под 50 % от цената на ново. При покупката на старо е ясно, че рискувате и може лошо да изгърмите някъде. Все пак ориентировъчно при бюджет до 300 лв--твърдо търсете колело втора ръка. При около 500 лв може да изберете и читаво начален клас. Ако ще давате над 1000 лв може да избирате между ново или внос втора ръка от ЕС. В този клас , а и нагоре цените, а и качеството  е-бей и пинк байк са много по добри от предлаганото у нас. При по-скъпи велосипеди 2-3-5К и нагоре явно вече няма какво да говорим щото кеф цена няма. Наясно съм по въпроса, защото за последните 10 години съм сглобявал, купувал и внасял над 20 велосипеда във най-различни ценови сегменти. 

 

Добре си се насочил към Кросчето. В момента в този ценови клас няма да намериш по-добро за парите.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Петъка ходих до един магазин на Leader (мисля че беше така) и видях Vivelo Sky 2.0 с механични дискови спирачки от 580лв на 400лв (-15 % ) и се чудя дали си струва парите имайки предвид, че вилката е 80мм и не знам какви са главините... 

П.П Също така ходих и за една ръкохватка с един приятел до един магазин за части за велосипеди и ми казаха там да се насоча към Cross 27,5, но са към 700лв.. На склад били с 100лв по-евтини. Например GRX7

 

Взимай го не се чуди. Защото само докато си споменал модела на колелото и сегашната му цена, няколко човека вече са си купили. Казваш че се чудиш, дали струва парите си? Ами при всички положения цената е много по-близо до реалната. Все пак са 200 лв отстъпка това. Отиди, направи едно завойче и ако ти харесва го взимай а с останалите 200 лв ще решиш какво да правиш, не си малък предполагам.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

За колело само с нови части, цяло е по-изгодно. При сглобяване с части втора ръка, изскачат добри оферти, но трябва да имаш представа от нещата за да отсяваш изгодното и да се пазариш. Тогава е оправдано да се сглобява на части.

 

Започнеш ли да сглобяваш на части, никога няма да кажеш "Това е!". Винаги ще има още нещо за смяна.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

За колело само с нови части, цяло е по-изгодно. При сглобяване с части втора ръка, изскачат добри оферти, но трябва да имаш представа от нещата за да отсяваш изгодното и да се пазариш. Тогава е оправдано да се сглобява на части.

 

Започнеш ли да сглобяваш на части, никога няма да кажеш "Това е!". Винаги ще има още нещо за смяна.

Xа-ха. Точно така. То човек ако се запали и най-окомплектованото колело да купи, почва едно преценяване и подмяна на части, докато някой ден осъзнае, че всъщност се опитва да запълни с финанси някаква своя вътрешна потребност за усъвършенстване. Това естествено не важи само за колелата, а и за всяко ходи предразполагащо тунинг.  За това взимай го колецето, и ако останат парички- касчица и ръкавици. Имай предвид, че някой от тай-бруталните травми стават в градски условия.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Аз смятам, че е по-добре да си вземеш ново сглобено. Няма смисъл според мен да го правиш част по част, освен, ако не си някой страшен ентусиаст, за който самото сглобяване е удоволствие. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

До сега съм си ''сглобява'' виртуално в нета части и т.н, но ми излиза по-скъпо... Предполагам, че това Вивело е добър избор, макар че е с 80мм вилка.. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

До сега съм си ''сглобява'' виртуално в нета части и т.н, но ми излиза по-скъпо... Предполагам, че това Вивело е добър избор, макар че е с 80мм вилка.

 

В момента пак започнах да проучвам "пазара", тъй като имам поръчка от роднина да намеря бюджетно читаво колелце. Малко съм неприятно изненадан от дръпване нагоре на цените на евтините "истински" колелца втора ръка. С цените които са наслагали по форуми и продавалници, новото излиза направо по-изгодно.  При новите алтернативи са сглобяваните в България Крос, Спринт Аполон , Вивело, Ферини, Шокблеиз. Лично бих препоръчал да пообиколите магазините  и да пробвате коя марка и модел ще ви паснат. После дебнете за промоции.  На тези модели вилките от типа Зуум и евтини сънтур като цяло са гробници, но пък поне бързо сдават багажа и могат безпроблемно да бъдат заменени с нещо по-читаво. Най-важното е да вземете подходящ размер рамка. Има доста калкулатори в нета, а и в магазините ще ви консултират. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ми не не съм.. Първя се бях спрял на Вивело скай 2.0 и щях да ходя да го купувам, но се отказах, защото не било много,много читаво.. След това се спрях на Drag C1, но си мисля, че няма да ми върши работа, защото карам на дълъг път...И така... питах много хора, но се чудя все още

и двете колела стават за асвалт ама са mountain bike... тоест бавни са, ако ще караш само на асвалт търси нещо 28" ако ще е за асвалт и амотрисьори не му трябват за допълнително тегло, ако пък е с алуминиева рама ще още по добре сваляш 4-5кг (около 10-11кг за алуминий, срещу 14-15кг за стомана), препоръчвам и да е скалници и предпазител за веригата (да не си късаш крачолите)

http://screambikes.eu/en/road-bikes/9463-drag-blade-bike-2014.html

http://bikescenter.bg/velosipedi-bg/shoseini-bg/lyubitelski-bg/cross-peloton-bg

http://www.velosipedite.eu/%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%BE%D1%81%D0%B8%D0%BF%D0%B5%D0%B4/%D1%88%D0%BE%D1%81%D0%B5%D0%B5%D0%BD__%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%BE%D1%81%D0%B8%D0%BF%D0%B5%D0%B4_-modell_de_luxe/12

според мен дисковите спирачки са безсмислени за колело, за мотор/кола са задължителни

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

и двете колела стават за асвалт ама са mountain bike... тоест бавни са, ако ще караш само на асвалт търси нещо с 26" или 28" ако ще е за асвалт  и амотрисиори не му трябват за допълнително тегло, ако пък е с алуминиева рама ще още по добре, препоръчвам и да е скалници и предпазител за веригата (да не си късаш крачолите)

http://screambikes.eu/en/road-bikes/9463-drag-blade-bike-2014.html

С Алуминиева е  :)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям колегата, че ако категорично няма да излизаш извън асвалта, най-удачен избор е шосейка или в краен случай хибрид 28". Въобще забрави за С1. Не ти трябват дискови, амортесьори...

Нещо ей такова също би ти вършило работа:

http://olx.bg/shoseen-velosiped-jumpertrek-i60685572

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

според мен дисковите спирачки са безсмислени за колело, за мотор/кола са задължителни

Ако имате желание след всяко слизане на стълби, скачане или планинско каране, да натягате спици и центровате капли за да не Ви опира калодката в шината, наистина са безсмислени.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Архивирана тема

Темата е твърде стара и е архивирана. Не можете да добавяте нови отговори в нея, но винаги можете да публикувате нова тема, в която да продължи дискусията. Регистрирайте се или влезте във вашия профил за да публикувате нова тема.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване