Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Вредно ли е изключването на климатика...


Препоръчан отговор

Аз често съм в командировка.Вредно ли е зимата да изключа климатика и това няма ли да доведе до механични повреди при пускане след няколко дена-натрупан сняг, лед...Досега съм получавал противоречиви отговори. :( Благодаря

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Имам два DC инверторни климатика, които не спирам от застудяване до затопляне. Само в някой по-топъл ден им измивам за броени минути филтрите и пак ги включвам. Топлят и при температури под -200 , но повечето от съседите при малко по-сериозен студ тичат с кофите вряла вода, това не е работа. 

Моят съвет е да не се спира климатик, особено ако не е инверторен, а само да се намалят градусите на отопление при отсъствие от дома.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

На самия климатик нищо няма да му стане, но после не можеш да стоплиш помощението като изстине. 

Редактирано от inwader (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

На предишната работа се отоплявахме с евтин спли - Haier!

Политиката на фирмата беше - енергиина икономия, а това водеше до изключването му вечер и включването сутрин! Часовият диапазон в режим "изключено" се увеличаваше с почивните дни и дните на национални празници Никога не сме имали проблеми

Редактирано от Black Power (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

На така зададения въпрос - не, няма да се повреди. Ако климатика е инверторен и отсъствате най-много 2-3 дни - оставете го да си работи. Повечето марки имат специална функция за такива случаи (при Fuji се нарича 10°C Heat). Тази функция поддържа 10 градуса в помещението. Ако отсъствате по една седмица няма много смисъл и логика климатикът да работи.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

...Политиката на фирмата беше - енергиина икономия, а това водеше до изключването му вечер и включването сутрин! Часовият диапазон в режим "изключено" се увеличаваше с почивните дни и дните на национални празници Никога не сме имали проблеми

Това звучи съвсем логично и със сигурност е така (например вкъщи, където дори единият Фуджицу работи на режим "полъх"), но е безполезно, дори вредно, ако не е уплътнено (дограма) - в помещение с лоша изолация (давам съвсем реален практически пример от бившата ми месторабота), оставянето на евтиния климатик, макар и с намалена температура и сила на въздушния поток, е по-добър вариант от спирането и работа в понеделник от сутринта, та до същото време във вторник, ако и да е на "мах", защото в голям студ се налагаше включването и на "помощен" калорифер, гълтащ ток като змей-горянин.

Икономия и преразход са твърде относителни понятия.

...Ако климатика е инверторен и отсъствате най-много 2-3 дни - оставете го да си работи. Повечето марки имат специална функция за такива случаи (при Fuji се нарича 10°C Heat). Тази функция поддържа 10 градуса в помещението...

Много е полезно и икономично.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Имам два DC инверторни климатика, които не спирам от застудяване до затопляне. Само в някой по-топъл ден им измивам за броени минути филтрите и пак ги включвам. Топлят и при температури под -200 , но повечето от съседите при малко по-сериозен студ тичат с кофите вряла вода, това не е работа. 

Моят съвет е да не се спира климатик, особено ако не е инверторен, а само да се намалят градусите на отопление при отсъствие от дома.

бЛАГОДАРЯ,струва ми се, че това е най логичния отговор

Следва въпроса какъв е климатика(марка и модел ),  какво означава чести командировки - 2,5,15,25 дни в месеца???

Обикновено около 15 дни

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Каква марка и модел е климатика? Някои марки имат възможност за инсталиране на стенно дистанционно с функция седмичен таймер (или имат такава през безжичното дистанционно). Идеята е да настроите климатика да се включи ден преди да се приберете и да затопли помещението, а не да работи 15 дни.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Според мен изключването на климатика въобще не е вредно - той е най-обикновено съоръжение състоящо се от компресор, изпарител, вентилатор и др. И аз съм чувал твърдението на техниците, че климатикът не трябва да се изключва, но го смятам за празни приказки или предаване на тежест и показване на компететност! Единственото нещо, което не е много добре за него, и което произтича от начина на работа е след като се изключи да се избягва включване в рамките на 5-6 минути. Даже по-скъпите имат вградена такава възможност - те имат поне един микро контролер и няма проблем той да върши тази работа. Мисля, че най-важното за потребителите е да не си купуват евтините старт/стоп (не инверторни) климатици, защото се губи от икономия на ток, нисък шум други потребителски качества.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Каква марка и модел е климатика? Някои марки имат възможност за инсталиране на стенно дистанционно с функция седмичен таймер (или имат такава през безжичното дистанционно). Идеята е да настроите климатика да се включи ден преди да се приберете и да затопли помещението, а не да работи 15 дни.

Седмичният таймер може да се използва за да контролира как да се държи климатика през седмицата, не след (примерно) 15 дни. Моите имат такова. Поне в инструкцията на самите климатици не пишеше, че е вредно да се изключват за по-дълъг период от време, само се препоръчваше да се пуснат за няколко часа в режим на охлаждане на висока температура, за да се изсуши отвътре против плесен. Естествено, ако се оставят пуснати ще е по-комфортно после. Аз поне така правя - оставям ги на примерно 16 градуса.

Редактирано от flare (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

15 дни командировка в месеца/ако не е разкъсано/, то периода на отсъствие е голям и би трябвало да се изключва климатика. Икономически и екологично по-изгодно е!

При отсъстние 15 дни в месеца, дори и да е настроен на ниска температура определено не е икономически по-изгодно. Това си е чиста загуба на електрическа енергия.

Редактирано от Blue ':^) (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

При отсъстние 15 дни в месеца, дори и да е настроен на ниска температура определено не е икономически по-изгодно. Това си е чиста загуба на електрическа енергия.

За загубата на енергия си прав, макар че е минимална, ако си добре топлоизолиран и вземем предвид увеличената консумация на климатика, докато ти натопли замръзналото жилище.

Обаче да се прибереш и у вас да е ледник, докато климатика се освести си е гадничко.

Тук компромисът е цена срещу комфорт.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

При 15 дни отсъствие има причина да го изключиш според мен, особенно  ако е някои не много икономичен модел. Надявам се жилището да не е с много външни стени и на последния етаж, защото няма затопляне после. 

Мисля , че не беше много добър студения старт на климатиците при температури под-12 , -15 и по-ниски. Май беше свързано с претоварване на компресора и вискозитета на маслото.....

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

При 15 дни отсъствие има причина да го изключиш според мен, особенно  ако е някои не много икономичен модел. Надявам се жилището да не е с много външни стени и на последния етаж, защото няма затопляне после. 

Мисля , че не беше много добър студения старт на климатиците при температури под-12 , -15 и по-ниски. Май беше свързано с претоварване на компресора и вискозитета на маслото.....

Точно това исках да разбера главно/не икономичния аспект/-тръгването на климатика след изключване при студ опасно ли е за него от механична гледна точка.Поздрави

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Колата ми ще се разпадне ли ако я подкарам?????

Що за въпрос???

Ако те е страх, че ще се потроши климатика, то го демонтирай и сложи в кашон в който ще си го наблюдаваш и пазиш!

Критична точка за ел. уредите и не само, е техният старт!  Това не означава, че не трябва да ги сипираме и отново стартираме! Винаги нещо може да се обърка! 

В темата се поизписа доста а пък вие си направете своите изводи и решете как да използвате най ефективно! Ако климатика е и гаранционен, то тогава съвсем не мога да разбера притесненията ви!!!!! :no-no:

Редактирано от Black Power (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Точно това исках да разбера главно/не икономичния аспект/-тръгването на климатика след изключване при студ опасно ли е за него от механична гледна точка.Поздрави

Опасно е.Особено за конвенционалните модели стартирането при ниски отрицателни температури и дълъг престой(над 4-5 ч.) представлява съвсем реална опасност за изгаряне на компресора.

Електродвигател чийто ротор е блокиран е практически траф, чийто изход е даден накъсо.С развъртането на ротора тока намалява.

Често в този случай компресорите успяват да стартират след едно, две аварийни изключвания от термичната защита.В някои от конвенционалните има реотан за подгряване на компресора при такива случаи.

Инверторите са в малко по-добро положение предвид плавното развъртане при което се подава част от номиналното напрежение.Така  при затруднено стартиране намотките може да позатоплят компресора.При по-ниско напрежение е по-нисък и тока, а това дава възможност този процес да е по-безопасен.

А при по-скъпи модели специално за подгряване на компресора  е предвидено подаване на такова напрежение, при което ротора не може да се развърти.Контролира се и тока в случая.

По мощните климатици, а съответно компресори са в по-голяма опасност.Особено конвенционалните от 18000бту и нагоре.

При стартиране на електродвигател пусковия ток е 5,5-6 пъти по-голям от работния.

Тези компресори са от 1,5квт и нагоре.При стартовия си ток те съвсем реално събарят и напрежението в мрежата поради моментната консумацията на 9-10квт.Логично не може да се очаква нищо хубаво, ако стартирането на такъв мотор е затруднено.

Затова паднат ли температурите до нула климатиците трябва да си останат включени.

Освен това топлинните процеси са инертни.Помещение неотоплявано 15дни при ниски температури после се нуждае от близо ден  за да се затопли.

При така поставеният въпрос - интервали на работа през 10-15 дни бих препоръчал, при възможност разбира се, някой съсед или приятел да включва климатика  ден преди завръщането на автора при това в обедните часове.

Посочените периоди от 15 дни предполагам ще са 3-4 за два-три месеца, през които евентуално би имало реална опасност.

А 3-4 старта все пак трябва да ги преживее климатика, защото и отоплението на празно помещение е откровенна тъпотия.

Разбира се удачни са вариантите  за дистанционно стартиране, но те стандартно не са предвидени в единичните сплитове.

Седмичен програматор би контролирал подаването на напрежение към щепсъла на климатика, но не би осигурил стартиране. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ъ? Много теоретично. И изсмукано. Ако е така то да го пише в инструкциите и всички климатици да са изгорели.

Няма смисъл да бичи 2 седмици и да харчи ток. И повече от 2-3 дни няма. Не видях марка и модел.Проблем би могло да има единствено при стартиране на КАЛПАВ неинверторен климатик в голям студ под -10 -15 градуса, особено ако не е сух въздуха. И евентуален дискомфорт няколко часа докато "дръпне" помещението.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Всеки разбира се може да мисли, че е изсмукано или прекалено абстрактно.Опитах се да обясня достъпно и да не звучи прекалено теоретично.Възможно е да не съм успял.Не бих спорил  

За да не пускам линкове към руски сайтове със описание на нискотемпературни китове за климатици, а и последните са два вида, за разграничаването на които пак трябва да се изпише половин ферман, защото и те имат макар и непряка връзка помежду си, а и с режима на работа при ниски температури   -ето набързо един цитат от форума в Сетком, където съвсем не става дума  за евтини инвертори.Мога да посоча и сервизна документация.Разбира се всеки може да потърси сам в Гугъл с думите нискотемпературен кит.

 

 

Безспорно едни от най-добрите климатици на българския пазар на климатици са климатици Mitsubishi electric.
Красиви, тихи с перфектна работа при отопление. Но през последните няколко зими, особено през зимата на 2007/2008 година, когато се съчетаха минусови температури с висока влажност и мъгли, имаше доста оплаквания от замръзване на външното тяло.
Ако разгледаме иначе подробното техническо и сервизно описание, което ни е дал производителя стигаме до два много важни абзаца:
1. Изменение на параметрите на режим Размразяване на външното тяло на климатика/дефрост/:
Производителя ни е дал възможност чрез джъмпер JS на външната платка да си увеличим времето на дефроста;
2. Предварителен подгрев на компресора на климатика.
Производителя на климатиците ни е дал възможност при нужда да включим функцията подгрев на компресора на климатика при ниски температури чрез джънпера JK на външната платка. При включена функция инвертора подава на компресора управляващо напрежение с аплитуда и честота, които са недостатъчни за развъртане на компресора и резултата е само загряване на статорните намотки. При какви външни температури се включва подгрева на компресора на климатика от Mitsubishi не са обяснили, но при други големи производители на климатици като Daikin и Fujitsu, тази функция заработва при температури под +5 градуса.
Въпросните джъмпери представляват две мостчета на външната платка, които при включване трябва да се прекъснат:

Mitsubishi е предоставил на монтажните фирми да преценят дали да се включат тези функции при монтажа. Тези функции при климатиците на повечето японски производители идват фабрично включени. Според нас тези функции задължително трябва да се включат при серията MSZ/MUZ- GC-VA/която вече не се предлага, но е най- проблемната заради по- малките топлообменници/ и препоръчително при серията климатици MSZ/MUZ-GE-VA и серия MSZ/MUZ-FD-VA Plasma Duo.

Източник: forum.setcombg.com/климатици-mitsubishi-electric-mitsubishi-heavy/32562-mitsubishi-electric-някой-ползва-ли-нискотемпературен-кит.html#post418341

Възражението, че всички климатици биха изгорели, би било напълно резонно, но се изпуска един важен момент.Когато климатика е включен и изключва за по 10-15мин това е съвсем различен случай от това да бъде изключен за часове при ниски температури.

Впрочем в нискотемпературните компресори в професионалната хладилна техника имат задължително монтиран нагревател на картера.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Опасно е.Особено за конвенционалните модели стартирането при ниски отрицателни температури и дълъг престой(над 4-5 ч.) представлява съвсем реална опасност за изгаряне на компресора.

Електродвигател чийто ротор е блокиран е практически траф, чийто изход е даден накъсо.С развъртането на ротора тока намалява.

Често в този случай компресорите успяват да стартират след едно, две аварийни изключвания от термичната защита.В някои от конвенционалните има реотан за подгряване на компресора при такива случаи.

Инверторите са в малко по-добро положение предвид плавното развъртане при което се подава част от номиналното напрежение.Така  при затруднено стартиране намотките може да позатоплят компресора.При по-ниско напрежение е по-нисък и тока, а това дава възможност този процес да е по-безопасен.

А при по-скъпи модели специално за подгряване на компресора  е предвидено подаване на такова напрежение, при което ротора не може да се развърти.Контролира се и тока в случая.

По мощните климатици, а съответно компресори са в по-голяма опасност.Особено конвенционалните от 18000бту и нагоре.

При стартиране на електродвигател пусковия ток е 5,5-6 пъти по-голям от работния.

Тези компресори са от 1,5квт и нагоре.При стартовия си ток те съвсем реално събарят и напрежението в мрежата поради моментната консумацията на 9-10квт.Логично не може да се очаква нищо хубаво, ако стартирането на такъв мотор е затруднено.

Затова паднат ли температурите до нула климатиците трябва да си останат включени.

Освен това топлинните процеси са инертни.Помещение неотоплявано 15дни при ниски температури после се нуждае от близо ден  за да се затопли.

При така поставеният въпрос - интервали на работа през 10-15 дни бих препоръчал, при възможност разбира се, някой съсед или приятел да включва климатика  ден преди завръщането на автора при това в обедните часове.

Посочените периоди от 15 дни предполагам ще са 3-4 за два-три месеца, през които евентуално би имало реална опасност.

А 3-4 старта все пак трябва да ги преживее климатика, защото и отоплението на празно помещение е откровенна тъпотия.

Разбира се удачни са вариантите  за дистанционно стартиране, но те стандартно не са предвидени в единичните сплитове.

Седмичен програматор би контролирал подаването на напрежение към щепсъла на климатика, но не би осигурил стартиране. 

Благадаря.Явно сте техн. лице и отговорът е логичен и точен,без осбено да се позовавате на типа"практикично обяснение" ,както се прави напоследък-ами това е така и край на отговора.Ако ми позволите, допълнителен въпрос към вас-защо най-тежкият режим на климатика се смята за режима около НУЛА ГРАДУСА?Поздрави

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Климатиците ги мори влажната мъгла около нулата. Защото лесно заскрежава и пречи на топлообмена.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Много приказки и все около.

При климатикът, както и хладилника по-важна е агрегатната част. Когато не работи - частта с високото налягане е м по-неблагоприятно положение (по-високо налягане)


... защото в голям студ се налагаше включването и на "помощен" калорифер, гълтащ ток като змей-горянин.

Икономия и преразход са твърде относителни понятия.

И само за протокола - няма икономични и неикономични калорифери, освен ако вентилатора не гълта повечето енергия. Недей да сравняваш калорифер с климатик. Калориферите топлят, климатиците - не.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Благадаря.Явно сте техн. лице и отговорът е логичен и точен,без осбено да се позовавате на типа"практикично обяснение" ,както се прави напоследък-ами това е така и край на отговора.Ако ми позволите, допълнителен въпрос към вас-защо най-тежкият режим на климатика се смята за режима около НУЛА ГРАДУСА?Поздрави

Практическото обяснение е невъзможността на един компресор (уред за нагнетяване на газове) да работи като хидравлична помпа. Маслото на R410 е синтетично и вискозитетът му не зависи от температурата. Маслото няма нищо общо с проблема при студен старт, а това, че при много ниски температури в цилиндрите на компресора влиза течен фреон, който го блокира. Добрите машини поддържат компресора топъл с нагреватели, включващи се при много ниски температури. При калпавите машини се разчита на претоварването по ток, което се засича от IPM, спира се запуска и се инициализира грешка.

Редактирано от dodo_pv (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 години по-късно...

Здравейте... Искам да попитам нещо. Понеже виждам, че повечето от вас са компетентни тази сфера, защо климатика ми миналата зима като си достигнеше зададените градуси и си спираше да духа, а сега спира да духа топло, но продължава да духа студено. Моля някой да ми даде съвет от какво може да е този проблем...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване