Премини към съдържанието
От 1-ви септември 2021 г., вход във форумите ще е възможен само с имейл адрес вместо потребителско име. Ако не помните имейла с който сте се регистрирали, вижте го в настройките на профила си. ×
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Има ли опасно напрежение при ел.инсталацията на автомобилите?


Daylight Dancer

Препоръчан отговор


Бях питал на времето като че ли пак във форумите на Калдата, но не можах да намеря темата. Интересува ме чисто от обща култура, нямам намерение да ставам монтьор или нещо подобно;

 

Благодарим... :wink12:

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Бях питал на времето като че ли пак във форумите на Калдата, но не можах да намеря темата. Интересува ме чисто от обща култура, нямам намерение да ставам монтьор или нещо подобно;

 

Благодарим... :wink12:

Да , има! Напрежението, което отива към свещите на двигателя е такова.Няколко киловолта, които могат да те "проснат" на земята. Всичко останало (12 или 24 волта) не е опасно, но тук е за отбелязване, че въпросът, който си задал е неточен и не се разбира какво точно разбираш ТИ! И едстествено, как го разбираш.

"

"Има ли опасно напрежение при ел.инсталацията на автомобилите"?
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Бях питал на времето като че ли пак във форумите на Калдата, но не можах да намеря темата. Интересува ме чисто от обща култура, нямам намерение да ставам монтьор или нещо подобно;

 

Благодарим... :wink12:

Има разбира се ! На 25kv палят ксеноновите лампи след това се поддържат от напрежение 80-90v и с ток от няколко ампера предостатъчно да те препарира на място.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Не е живитозастрашаващо, но, ако пипнеш директно проводник свързан с управляващата верига на реле в момента на изключване има шанс да подскочиш. За кратко се появява пик на напрежение.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Не е живитозастрашаващо, но, ако пипнеш директно проводник свързан с управляващата верига на реле в момента на изключване има шанс да подскочиш. За кратко се появява пик на напрежение.

Туй реле трябва да е на влак ! Пикове ... дай по сериозно а и акумулатор имаш да не забравяме. Няма от къде да се появи пиково напрежение !


Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Туй реле трябва да е на влак ! Пикове ... дай по сериозно а и акумулатор имаш да не забравяме. Няма от къде да се появи пиково напрежение !

 

Забравил си преходните процеси! Е.Д.Н. на самоиндукция = -L(di/dt). След изключване на релето, тока в него намалява приблизително със скоростта на светлината и около десетата нано-Секунда имаме ток 0 (нула) Ампера. При едно прилично реле с индуктивност 100 микро-Хенри и работен ток 10 мили-Ампера след 10 нано-Секунди се получава сметка:

 

-100*10-6((10*10-3)/(10*10-9)) = -100V

 

100V напрежение си се усещат като стой та гледай, друг е въпросът колко е опасно това напрежение и то не заради абсолютната си стойност, а заради продължителността на въздействие...

 

Акумулатора в този случай даже и като демпфиращо устройство няма да се прояви...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Забравил си преходните процеси! Е.Д.Н. на самоиндукция = -L(di/dt). След изключване на релето, тока в него намалява приблизително със скоростта на светлината и около десетата нано-Секунда имаме ток 0 (нула) Ампера. При едно прилично реле с индуктивност 100 микро-Хенри и работен ток 10 мили-Ампера след 10 нано-Секунди се получава сметка:

 

-100*10-6((10*10-3)/(10*10-9)) = -100V

 

100V напрежение си се усещат като стой та гледай, друг е въпросът колко е опасно това напрежение и то не заради абсолютната си стойност, а заради продължителността на въздействие...

 

Акумулатора в този случай даже и като демпфиращо устройство няма да се прояви...

Сега ако ми изчислиш и честотата (Hz) на тия - 100v.

Това малко ми дойде като обяснение за създаването на вселената след големия взрив ! Дайте да не бъркаме теорията с практиката. Никъде до сега в силово 12v реле не съм видял знак за високо напрежение !!!

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Забравил си преходните процеси! Е.Д.Н. на самоиндукция = -L(di/dt). След изключване на релето, тока в него намалява приблизително със скоростта на светлината и около десетата нано-Секунда имаме ток 0 (нула) Ампера. При едно прилично реле с индуктивност 100 микро-Хенри и работен ток 10 мили-Ампера след 10 нано-Секунди се получава сметка:

 

-100*10-6((10*10-3)/(10*10-9)) = -100V

 

100V напрежение си се усещат като стой та гледай, друг е въпросът колко е опасно това напрежение и то не заради абсолютната си стойност, а заради продължителността на въздействие...

 

Акумулатора в този случай даже и като демпфиращо устройство няма да се прояви...

На релета хората им слагат или диод или съпротивление заради ЕДН-то, или в схемата управляваща релето или в самото реле, така че не би трябвало да има такива напрежения в колата от релета, освен ако не я е ремонтирал някой "майстор" дето на мястото на реле с диод е сложил каквото е имал.

207-015-1511.jpg

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Сега ако ми изчислиш и честотата (Hz) на тия - 100v.

Това малко ми дойде като обяснение за създаването на вселената след големия взрив ! Дайте да не бъркаме теорията с практиката. Никъде до сега в силово 12v реле не съм видял знак за високо напрежение !!!

 

 

Няма честота! Ако решиш диференциалното уравнение ще видиш, че решението му е експоненциална функция със степенен показател зависещ от отношението на активното съпротивление на релето и неговата индуктивност. Ще рече това е затихващо-намаляваща функция на напрежението.

 

Поради краткотрайната природа на преходните процеси на такива малки електромагнитни механизми, е доста съмнително дали ще успееш да ги засечеш с обикновен измервателен апарат поради голямата му инертност, за целта ще ти е необходим обладаващият специална конструкция - тъй-наречен балистичен волтметър. От друга страна нервната система на човека работи почти мигновено, за това подобно цъкане ще бъде усетено незабавно.

 

Знак за високо напрежение няма и да видиш, защото става въпрос за пикови стойности на напрежението, а не за номинални. Обикновено тези напрежения не безпокоят механичната автоматика, но ако са вързани към транзистор или по-маломощен тиристор, в схемата на релетата се предвиждат гасящи диоди или баластни съпротивления.

 

Недей да различаваш теорията от практиката, защото тя има навика да обяснява практическите положения ;) С други думи, Румкорф е забелязал, че от реле работещо на ниско напрежение при изключване се получават пикове на напрежение, а Ленц ни е обяснил откъде аджеба идват тези напрежения :)

 

На преходните процеси в Техническия Университет се отделя особено внимание, тъй като това са нежелани по същността си явления, вредящи на техниката и човека. В зависимост от специалността, се отделят от един то четири семестъра при изучаването им по различни дисциплини.

 

 

На релета хората им слагат или диод или съпротивление заради ЕДН-то, или в схемата управляваща релето или в самото реле, така че не би трябвало да има такива напрежения в колата от релета, освен ако не я е ремонтирал някой "майстор" дето на мястото на реле с диод е сложил каквото е имал.

207-015-1511.jpg

 

Прав си колега, аз обяснявах природата на това явление и указвах на неговото съществуване. В съвременните автомобили, гасящите схеми са налице. От друга страна електриката на старите жигулетки изобилствува от към незащитени релета...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

 В съвременните автомобили, гасящите схеми са налице. От друга страна електриката на старите жигулетки изобилствува от към незащитени релета...

Точно едно такова "защитено" замених на джета и се чудех аджеба за какво е туй съпротивление. Каква побългаризация му направих поради специфичния му размер и разположение на краката. Та замених го с едно голямо стандартно точно като на снимката ама май съпротивление не мярнах. Та видях че си работи и така оставих нещата. Няма какво да го подобрявам щом работи.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Архивирана тема

Темата е твърде стара и е архивирана. Не можете да добавяте нови отговори в нея, но винаги можете да публикувате нова тема, в която да продължи дискусията. Регистрирайте се или влезте във вашия профил за да публикувате нова тема.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване