Премини към съдържанието
Daniel Angelov

Покупка на първа кола начинаещ шофьор

Препоръчан отговор


Здравейте, има много теми за първа кола, но реших да пусна нова, защото все пак съм със свои специфични изисквания.

 

Скоро ще си взема шофьорската книжка, нов шофьор съм и искам да си взема кола.

 

Бюджетът ми е до 8 000 лв. Искам колата да е седан, харесват ми спортните модели също.

Досега са ми говорели и убеждавали да си взема Тойота, но честно казано аз харесвам много Рено Меган - та тези две марки са ми отправна точка. Предпочитам по-нови модели след 2004 година.

Тъй като тук има доста хора, които разбират, бих искал да помоля за техния съвет.

Каква кола е най-добрият избор за този бюджет? Газ, бензин или дизел? Мощност? Какво да търся: внос от чужбина или от бг собственик? По-стари или по-нови коли са подходящи за млад шофьор? Смятам да ползвам колата за работа - 4 км до офиса от вкъщи, и веднъж месечно за извънградско каране около 400 км. 
Предвид тези специфики, Рено Меган добър избор ли е за начинаещ шофьор като мен?

Редактирано от Daniel Angelov (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Отдели си 500 лв,та си купи една Жигулка.И се научи да караш с нея.После,с остатъка от парите си купи каквото си харесваш.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Здравейте, има много теми за първа кола, но реших да пусна нова, защото все пак съм със свои специфични изисквания.

 

Скоро ще си взема шофьорската книжка, нов шофьор съм и искам да си взема кола.

 

Бюджетът ми е до 8 000 лв. Искам колата да е седан, харесват ми спортните модели също.

Досега са ми говорели и убеждавали да си взема Тойота, но честно казано аз харесвам много Рено Меган - та тези две марки са ми отправна точка. Предпочитам по-нови модели след 2004 година.

Тъй като тук има доста хора, които разбират, бих искал да помоля за техния съвет.

Каква кола е най-добрият избор за този бюджет? Газ, бензин или дизел? Мощност? Какво да търся: внос от чужбина или от бг собственик? По-стари или по-нови коли са подходящи за млад шофьор? Смятам да ползвам колата за работа - 4 км до офиса от вкъщи, и веднъж месечно за извънградско каране около 400 км. 

Предвид тези специфики, Рено Меган добър избор ли е за начинаещ шофьор като мен?

Каква кола е най-добрият избор за този бюджет? Газ, бензин или дизел? - Ако на месец правиш по 1000 км. По-добрия избор е дизел, но при това положение газ/бензин е по-добрия избор за теб! Мощност? - Колкото по-малко е мощна , толкова по-малък данък ще плащаш! Какво да търся: внос от чужбина или от бг собственик? - Ако е от частно лице, спестяваш доста разходи по колата! По-стари или по-нови коли са подходящи за млад шофьор? - По-добре си вземи по-стар автомобил, ако го удариш да не те е яд много! Мегана е добър избор, но има и по-добри предложения.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Вземи си нещо средно като възраст и цена. Нов автомобил е добре, но ти си млад шофьор и 100 на 100 ще я чукнеш няколко пъти първите години. Стар автомобил също изглежда добър избор, защото се научаваш на неволите, но от друга страна старите автомобили са по-несигурни, по-амортизирани и по-опасни за млад шофьор. Представи си следната ситуация. налага се да спреш екстремно на пешеходна пътека, но не си обърнал внимание на спирачките или спирачната течност. Или друг вариант. тръгваш да изпреварваш с малко видимост, но си забравил, че мотора няма мощност и глъхне. Тогава срещу теб идва автомобил. С по-нов автомобил тия екстремни ситуации са по-малко вероятни или по-точно би имал време и пространство да се справиш с тях. Но от друга страна както казах, язък за 8000-те лева, когато тая кола я направиш на подритвана консервена кутия. така, че давай нещо средно - да не е много амортизирано като предложените Жигулита и да не е много ново и скъпо, за да не те я яд, не за друго. 

 

А Дизел или бензин. За 500 км месечно по-добрия вариант е бензин. Бензинът е и по-добрият избор зимата за къси разстояния. от друга страна много хора вземат дизел, заради лесно намирана крадена нафта. Е там вече нищо не мога да кажа, щото срещу кражбата няма аргументи, освен затвора. Освен това дизеловите модели втора ръка са и по-скъпи на вторичния пазар. Вярно, след 2-3 години ще я продадеш и по-скъпо, стига да не си я направил на пушечно месо дотогава. Затова вземай бензин за тоя пробег. Не ти трябва и газ, щото за 4 км  няма даже да ти се превключи резервоара през студените дни. Накрая ще се окаже, че колата ти мирише газта, но източва резервоара за бензин. А на 400 км и бензина е икономичен, ако караш разумно. 

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не знам за друго, но ще си позволя да ти дам два съвета, пък ти ако искаш ги вемай под внимание:

 

1. В конкретния твой случай затвори тоя форум, поразходи се, пообиколи по автокъщи и пазари, седни в няколко модела и виж кой ще ти хареса на теб - в кой се чувстваш най-добре и ти допада най-много. После вече, ако се колебаеш между 2 или 3 автомобила, потърси съвет тук. Така темата е твърде обща.

2. "...харесват ми спортните модели също"... Това засега го забрави като вариант. Вземи си нещо по-нормално. Това, че си млад шофьор, не означава непременно, че ще си потрошиш първата кола, но увеличава доста вероятността да го направиш.


  • Харесва ми 5

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Отдели си 500 лв,та си купи една Жигулка.И се научи да караш с нея.После,с остатъка от парите си купи каквото си харесваш.

Въобще не съм съгласен и смятам, че това ще е абсолютната грешка. Младо момче ще зъзне като идиот заради

лошите уплътнения и липса на парно, лятото ще полудее от жега щото прозореца работи с чалъм. Ще харчи 12 на сто.

И вместо да се концентрира върху шофирането и пътната обстановка, ще се затормозява със неадекватна скоростна кутия,

дълъг спирачен път и луфт на волана. По вероятно е да направи беля със такава барака от колкото ако още от самото начало

си е взел приличен и изправен автомобил. Щом има парите, да си избере това което най му допада.

 

А жигулите и вектрите на село да карат мотиките, тор и дърва.

  • Харесва ми 6

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Да, общо взето намирам логика във всички аргументи. Разбира се, че ще пробвам различни модели и ще пиша пак с по-голяма конкретика на въпросите ми.

От Mobile съм харесал вече някои оферти. Дано не се стигне дотам да направя колата като смачкана консервена кутия :))

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Както казаха по-горе, ходи гледай, тествай пак гледай, след това пиши на моделите които си се спрял!

Редактирано от Малкия стар войник (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Да, общо взето намирам логика във всички аргументи. Разбира се, че ще пробвам различни модели и ще пиша пак с по-голяма конкретика на въпросите ми.

От Mobile съм харесал вече някои оферти. Дано не се стигне дотам да направя колата като смачкана консервена кутия :))

Нещо като Ibiza 1.2 потърси,икономични са и с евтина поддръжка,обаче не за 8000 лева,а за 2000-3000 2000-2001 година.

Seat Ibiza 1.6 MPI

Нещо подобно,не казвам че точно тази е добра,може да си има някой проблем,това в сервиз трябва да се провери,обаче 2-3 години ще изкара без проблем на кратки разстояния.Модела 1.4 инжекцион не е много добър вариант (нашия е такъв) по форумите и на Vario,Golf 4,Bora  всичко се чупи аксиален лагер.Обаче не е много голям проблем.Или един Форд, Ford Fiesta 1.3i

Идеята е някаква съвсем обикновена кола,защото стигнеш ли до 8000 лева можеш и баварец да си вземеш,но не го искаш учукан след 2-3 години нали ?

Редактирано от monicho (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Казваш от кое село си за да се съобрази с движението.

Габаритите ти - няма смисъл да се предлагат малолитражки ако си 1,90 и 100+ кг.

Начин на шофиране - сам или и с други хора. Евентуално багаж.

Очакван пробег - на седница, месец, година. Примерно ще има ли дълги преходи по 300+ км.

 

Като начало нещо евтино за придобиване на навици. До 100 коня за нисък данък. Газова е почти задължителна.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Казваш от кое село си за да се съобрази с движението.

Габаритите ти - няма смисъл да се предлагат малолитражки ако си 1,90 и 100+ кг.

Начин на шофиране - сам или и с други хора. Евентуално багаж.

Очакван пробег - на седница, месец, година. Примерно ще има ли дълги преходи по 300+ км.

 

Като начало нещо евтино за придобиване на навици. До 100 коня за нисък данък. Газова е почти задължителна.

Той човека е казал, че ще кара 4 километра до работа, значи 8 на ден + 400 км извънградско всеки месец, което по груби сметки прави 600, айде да кажем 700 км с кръчмите. А за тия километри газовата уредба е ненужна. Брат ми кара Астра с газова и зимата тая газова почти не се включва, защото няма време да загрее мотора. А той ходи на работа, която е на...6 км. Дори повече от тия 4 км, които ще кара младежа. В крайна сметка гори доста бензин и малко газ, но не защото на газ гори малко, а защото просто не може да кара на газ зимата при толкова малки разстояния. Ако прибавим и факта, че автмобил с газова ще се плати повече или ако няма такава, ще трябва да се дават пари и за нея, то икономията при 7-8000 км годишно е малко имагинерна. Естествено като се има предвид, че поне 1000 км ще кара на бензин, щото няма да може да ползва газта. 

 

А за малките коли...аз съм 110 кила (бях и 120), висок съм 185 и мисля  следващата ми кола пак да е малка. Малката кола има доста предимства за младия човек, а и за тия, дето се смятат за млади като мен ;) Малка е, маневрена за града, повратлива в завоите, нисък данък, нисък разход на гориво, евтини части спрямо по-големите модели, не и трябва кой знае каква мощност, за да е пъргава на пътя. Има малки коли, които са идеални за 400 км преходи като моята - комфортно окачване, достатъчно ниши за бутилки и чаши, всякакви системи за свързаност - USB, AUX, радио, CD, блутут, включително музика през блутута на телефона или айфона и куп други екстри, които често ги няма и в много по-големите автомобили. 

 

Пич, вземи си една Фиеста ако намериш за 8000 лева след 2009 година и ще се преродиш. Гледай само да е оборудвана по-добре.  Това в противовес на Мегана. Ще разбереш какво е да караш колата с най-доброто кормилно управление в класа си и най-добрия комфорт на окачването също в класа си. Ще се кефиш по планинските проходи, а по магистралата ще се наслаждаваш на релакс ;) 

 

Само не знам дали за 8 бона предлагат нещо добро.  Ако намериш с ESP и темпомат, не ти трябва нищо друго. Всъщност, задължително е да търсиш кола с ESP. Това е система за стабилност и на Запад е задължителна. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

По-добрия избор е дизел, но при това положение газ/бензин е по-добрия избор за теб!

Никога стар дизел. Имат повече части за чупене. В момента цената на бензина е 1.93 и на газ-та е достатъчно добра. Всеки, който купува кола на старо, да забрави дизела.

... Представи си следната ситуация. налага се да спреш екстремно на пешеходна пътека, но не си обърнал внимание на спирачките или спирачната течност.

... Не ти трябва и газ, щото за 4 км  няма даже да ти се превключи резервоара през студените дни. Накрая ще се окаже, че колата ти мирише газта, но източва резервоара за бензин. А на 400 км и бензина е икономичен, ако караш разумно.

Имам в момента много стара кола, която много върви. И има лампи да мигат по таблото, нивото на някоя течност като е ниско. А ако колата се остави няколко минути да поработи на място, ще превключи доста по-бързо на газ.

... Представи си следната ситуация. налага се да спреш екстремно на пешеходна пътека, но не си обърнал внимание на спирачките или спирачната течност.

... Не ти трябва и газ, щото за 4 км  няма даже да ти се превключи резервоара през студените дни. Накрая ще се окаже, че колата ти мирише газта, но източва резервоара за бензин. А на 400 км и бензина е икономичен, ако караш разумно.

Имам в момента много стара кола, която много върви. И има лампи да мигат по таблото, нивото на някоя течност като е ниско. А ако колата се остави няколко минути да поработи на място, ще превключи доста по-бързо на газ.

...Малката кола има доста предимства за младия човек, а и за тия, дето се смятат за млади като мен ;) Малка е, маневрена за града, повратлива в завоите, нисък данък, нисък разход на гориво, евтини части спрямо по-големите модели, не и трябва кой знае каква мощност, за да е пъргава на пътя.

...Всъщност, задължително е да търсиш кола с ESP. Това е система за стабилност и на Запад е задължителна.

Данъка ми не е нисък, но върви колата ми много повече от твоята. За първа кола някоя с по-малък двигател е по-добре, докато се свикне. Голяма много по-трудно се удържа. Не знам дали ми е маневрена, имам и извънградско. И с малка кола извънградско не е много комфортно. Пътувал съм с Fiesta, пътувал съм и с голяма кола по 200-300км на ден и разликата вече я правя.

Не му трябва EPS, нито темпомат чак толкова Не знам дали ESP на запад е задължителна, след като там хората карат някои още Голф3-ки, само дето доста по-поддържани от тук.

----

Още 5 стотинки - първа кола за начинаещ шофьор на цена от 8хиляди лева е глупаво вложение, лично според мен. Всички преди мен са прави и се съгласяват с едно - има голяма вероятност да я чукнеш. Гледай нещо, което ще можеш да си позволиш да поддържаш. Не се хвърляй да дадеш 8хиляди и толкова. Разходите не свършват с началната сума за покупка.

Действително нещо като Фиеста, Голф или Seat Toledo ще ти свършат работа. Спортен модел кола за начинаещ шофьор? Въздържай се за сега. Недей гледа такива като мен, дето хвърчат с 200. Пишат ни често по новините.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Недей гледа такива като мен, дето хвърчат с 200. Пишат ни често по новините.

Излязоха ми плочки от смях. Твоята вярно ли вдига 200 км ?

 

Аз пък ако имам 8 за кола бих си купил кола за 8 макар че  си представям каква ще е за тези пари. Стига сте предлагали стари гробници де може да се пребиеш лесно с тях.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Излязоха ми плочки от смях. Твоята вярно ли вдига 200 км ?

Аз пък ако имам 8 за кола бих си купил кола за 8 макар че  си представям каква ще е за тези пари. Стига сте предлагали стари гробници де може да се пребиеш лесно с тях.

Искаш ли да пробваме? Ако ги вдигне ще ми дадеш ли пари за един резервоар бензин? Да знаеш, че ми е голям...резервоара... Има най-големият двигател за серията, който е масово достъпен. Има един 2.8, само че тук в България малък шанс да го намериш.

Ако имаш 8000лв за кола, ти хубаво ще ги дадеш, но освен ако нямаш още 8 към тях, за да си спокоен откъм поддръжка и начални ремонти, понеже щом някой ти продава колата, рядко до последно я прави и ще ти я даде с хубав акумулатор, примерно - по-хубаво си купи нещо по-евтино, което може да поддържаш. Да не говорим, че за първа кола на начинаещ шофьор 8000лв в машина, която има голяма вероятност да разбие или съсипе - неразумна инвестиция.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

...

Имам в момента много стара кола, която много върви. И има лампи да мигат по таблото, нивото на някоя течност като е ниско. А ако колата се остави няколко минути да поработи на място, ще превключи доста по-бързо на газ.

Данъка ми не е нисък, но върви колата ми много повече от твоята. За първа кола някоя с по-малък двигател е по-добре, докато се свикне. Голяма много по-трудно се удържа. Не знам дали ми е маневрена, имам и извънградско. И с малка кола извънградско не е много комфортно. Пътувал съм с Fiesta, пътувал съм и с голяма кола по 200-300км на ден и разликата вече я правя.

Не му трябва EPS, нито темпомат чак толкова Не знам дали ESP на запад е задължителна, след като там хората карат някои още Голф3-ки, само дето доста по-поддържани от тук.

...

Нещо не схванах част от поста ти. Защо сравняваш Фиеста, 3 поколения назад с такава, каквато препоръчвам да търси за 8 бона ако има изобщо такива?Ами то дори ако хванеш предното поколение Фиеста, ще откриеш голяма пропаст между двете коли. Какво остава за твоята калинка, която по-скоро трябва да се сравнява със сегашната Ka  отколкото със сегашната Фиеста? Наясно ли си, че сега Фиеста е с външните габарити на Golf 2  и се доближава до габаритите на Golf 3? Изобщо карал ли си сегашното поколение на Фиеста на дълъг път? Лично аз съм карал 9-10 часа преход със съвсем малки почивки и мога да ти кажа, че ако има нещо от което се умаря човек, то това не е окачването, не е седалките, а от това, че постоянно държи ръцете си на волана. Фиеста например има много по-добра возия от Астрата на брат ми, която е от полицейските. Изобщо не може да сравняваш тая кола с твоята калинка. А за ESP  ще ти кажа едно. Не си карал такава кола, не знаеш как действа, затова по-добре не пиши врели некипели. На мен и на теб може да не трябва, но за млад шофьор е задължителен. Ако аз знам, че е по-добре да взема даден завой с 20, вместо да търся границата от около 40, то младия шофьор не знае това. Сега понеже сме зима ще ти дам един пример. Беше много студено, валя сняг, но пекна слънце. Пътищата изсъхнаха и човек си кара спокойно. Обаче аз минавам понякога през една детелина, където се сещаш има завои за втора. Точно там има винаги сянка и почти винаги е мокро. А като е и студено, познай как набързо се включва ESP  когато човек не внимава.  И точно там лятото съм си правил експерименти, какво е човек да влезе  с газ в завоя, който е с намаляващ радиус. Е, става това, че задницата бързо тръгва и ти нямаш изобщо време да контрираш с волана. За щастие си има ESP  и всичко минава само с уплаха. Един млад шофьор на това място, ако кръвта му е буйна и иска да се изкефи, просто ще се завърти. А като се завърти, встрани има бордюри. Това означава почти сигурно преобръщане. И да не се преобърне, ще направи голяма беля с окачването. Днес гледах един вестник от 6 януари тая година, където пишеше за една катастрофа, направена от млади хора. Сух път, студ и точно както ти го описах по-горе - заледен сенчест участък, подхлъзване в преспите около пътя и преобръщане. За щастие без жертви, но тия неща се избягват при наличие на ESP. Или поне инцидентът става безобиден. Затова нека след като ще дава 8 бона за кола, нека гледа да е с ESP. Аз навремето се учех на кола за 300 лева, но още първия сняг, който даже не бе и сняг, а киша, се завъртях на първия завой, навлязох в насрещното и за щастие нямаше никой срещу мен. Това ми бе урока и цяла зима карах едвам едвам. Аз тогава направих две грешки от липса на опит - влязох с неразумна скорост ( на трета, може би с 40) в завой, който лятото няма и да забележиш че е завой и след това в паниката натиснах спирачките яко. Ако колата имаше ЕСП, нямаше и да се налага да натискам спирачките. Ако пък имаше ABS, може би нямаше и да се завърти. Ако баба ми бе мъжка, щеше да има дръжка. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Нещо не схванах част от поста ти. Защо сравняваш Фиеста, 3 поколения назад с такава, каквато препоръчвам да търси за 8 бона ако има изобщо такива?

Билдера, пак пишеш много, пък нищо съществено не казваш. Аз съм се "учил" да карам на стари коли и никога не съм имал кола с ESP. Щом може и без него, значи не е задължителен. До сега НЕ СЪМ се въртял, а съм карал БЕЗ ABS и ESP. Явно такъв младши шофьор примерен си бил. То въобще най-безопасно е да не се качваш на колата, така излиза. Повече екстри са повече неща за чупене. Със сегашната с пълният ел.пакет имах пълни главоболия докато в крайна сметка не си реших проблема генерално.

Много здраве ще имаш да сравняваш Ford Fiesta MK3 с Ford KA. Явно си ги гледал само на картинки. Fiesta MK3 е долу-горе колкото Golf от сходно поколение. От такива коли имам пресни спомени, че возят малко като каруци, но пък са зверски идиотоустойчиви. Ама виж, не можеш да ми сравняваш доста по-широки коли с Fiesta. Малките колички са градски, не са за дълги пътувания. За пасажерите отзад разликата в мястото между Фиеста и текущата ми кола знаеш ли каква е? А комфорта?

Аз не виждам за какво му е кола за 8 бона, ако това са му всичките пари. Голяма грешка.

И изглежда не си разбрал, Fiesta вече нямам. А едно 2000кубиково зверче - бензинояд.

Пък ако искам, моята мога да си я въртя и завъртя на където поискам. Въпросът е, че не искам. И не трябва да се прекалява, особено при липса на опит и особено през зимата. За това не му трябва и голям двигател.

https://www.youtube.com/watch?v=2ut9nRJl60c

Редактирано от simtech (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

 А за ESP  ще ти кажа едно. Не си карал такава кола, не знаеш как действа, затова по-добре не пиши врели некипели. На мен и на теб може да не трябва, но за млад шофьор е задължителен. Ако аз знам, че е по-добре да взема даден завой с 20, вместо да търся границата от около 40, то младия шофьор не знае това. Сега понеже сме зима ще ти дам един пример. Беше много студено, валя сняг, но пекна слънце. Пътищата изсъхнаха и човек си кара спокойно. Обаче аз минавам понякога през една детелина, където се сещаш има завои за втора. Точно там има винаги сянка и почти винаги е мокро. А като е и студено, познай как набързо се включва ESP  когато човек не внимава.  И точно там лятото съм си правил експерименти, какво е човек да влезе  с газ в завоя, който е с намаляващ радиус. Е, става това, че задницата бързо тръгва и ти нямаш изобщо време да контрираш с волана. За щастие си има ESP  и всичко минава само с уплаха.

Стига с тоя глупав асистент. От 15 години карам коли с този асистент нямам спомен да ме е спасил. Напротив пречи. Ако си със задно може и някъде да те спаси ама за предно предаване просто няма смисъл от него.

 

Това е най лесния вариант и хич не ти трябва EPS ако тръгне задницата. За съжаление така омотах сеата точно на такъв завой с намалящ радиус. Скоростта беше зверска за завоя и както очаквах да мръдне гъза и да се намести предницата изобщо не се подчини на волана. За части от секундата вече бях в насрещното и добре че нямаше кола. Но не се спря и излезе и от насрещното добре че вече почти беше в посоката на пътя. За няма нищо се отвориха три аербека (за първи път ми се случава) помислих че колата се разцепи. Мина през един камък носача се огъна и гумата се отвори. Както вече си викам че всичко мина и като тръгна със задницата заради кривия носач едвам я удържах да не излезе от пътя. Та къде и беше EPS да ме намести в пътя ? Пък ако се беше отворил аербег на волана на 100% щях да се пребия защото остава неуправляема като ти махне ръцете от волана

Така че нямаш ли хубави предни гуми да те лепят за пътя като картинг ша ти и таковам асистентите..

 А едно 2000кубиково зверче - бензинояд.

 

Ша ти дойде акъла на теб. Това е против твоята природа да караш бензинояди с големи данъци но определено имаш напредък.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ша ти дойде акъла на теб. Това е против твоята природа да караш бензинояди с големи данъци но определено имаш напредък.

Мчи аз не съм я регистрирал в данъчното. Хаха, шегувам се. И акъла не ми е дошъл - карам с АГУ :D Иначе аз като човек, който никога не е имал лична кола с разни системи за стабилизация - и без тях съм минал и без тях ще карам утре.

Според мен да грабва едно Toledo за 4000лв или нещо подобно и останалите пари да си ги спести за нещо по-перспективно. Като образование, книги и т.н.

Редактирано от simtech (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Мчи аз не съм я регистрирал в данъчното. Хаха, шегувам се. И акъла не ми е дошъл - карам с АГУ :D

Ама ти 200 км. на газ ли ги вдигаш ? Нещо ме съмнява много.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Абе, състезателите, нямате ли си работа че си мерите . . . . тенекетата?

Да ви припомня че в темата става въпрос за човек, който все още не е взел СУМПС. И преди да дърпате ластици с "бегачките" направете справка в закона за ограниченията в скоростта за млади шофьори.

Колата в гараж ли ще домува?

Редактирано от Филипов (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Абе, състезателите, нямате ли си работа че си мерите . . . . тенекетата? Да ви припомня че в темата става въпрос за човек, който все още не е взел СУМПС. И преди да дърпате ластици с "бегачките" направете справка в закона за ограниченията в скоростта за млади шофьори.Колата в гараж ли ще домува?

Филипов, в момента не знам да има приети ограничения за "млади шофьори". Ограниченията са като за всички останали. Често се говори за разни абсурдни ограничения, според ме се изисква просто повече внимание и отговорно шофиране. Както казах, когато си вземеш голяма кола, можеш да направиш много, но да я удържаш и да да шофираш в рамките на разумното е нещо съвсем различно. За това на млад шофьор не му трябва кола с прекалено мощен двигател.

Иначе имаш право с въпроса си колата къде ще стои...

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Толедотата по 4000 лева са в отвратително състояние,преди да вземем 4-ката гледахме 4 толедо и всичките по 4000 лева с проблеми от порядъка на 2001-ва и 2002-ра.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Пежо 207 ,Рено Клио,Шкода Фабия ,Тойота Ярис ...........това са твоите автомобили

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Имам една е36-ца, 1.9 бензин/143 к.с. Малко е чукната едната врата и има нужда от пребоядисване, но иначе е екстра, до скоро си карах жената и детето в нея.... Взех я на 08.01.2008-ма, като Варна беше цялата в сняг и лед по това време...Ами проблеми не съм имал, да не говорим, че няма зима и сняг, в които да съм я спрял от каране. Няма тракшън, няма DSC, ESP и подобни "асистенти". Има един АБС, който работи перфектно, накладки се сменят достатъчно често, дисковете и тях, зимата се кара само с хубави гуми... И стига да не караш като изтърван, няма проблеми. Ако си говедо на пътя, състезател и т.н., на каквато и кола да се качиш - пак ще се пребиеш, лошото е, че ще претрепеш някой друг също...Дай да ти я давам за някой лев и да караш нещо, което няма да се притесняваш, че ще умре на следващия завой :D Да не говорим, че като комфорт е далеч напред в сравнение на разни фиести, поло-та и други малки легени. 

Колкото до мнението за старите автомобили, че не били сигурни достатъчно - ако не поддържаш автомобила, не го сервизираш и не му правиш годишните прегледи и профилактика, ако ще и на 2 години да е, пак не е сигурен. Колите ми са стари, но смея да твърдя, че в много отношения са по-добре поддържани от много по-нови автомобили...

Маниак, да ти кажа, и аз карам на газ...Ама животното вдига доста повече от 200...Но пък такива скорости са пълна простотия и ми се е случвало само веднъж, за теста. 

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Става въпрос за София, понеже някой попита за кое село става въпрос :)

Без гараж съм, но така или иначе търся ново жилище с гараж в момента. Парите, които съм  заделил са повече от 8 000, но си избрах този таван точно защото не ми се дават повече от 8 бона за кола. Това за ESP като информация ми беше много полезно да го прочета.

Ще се возя предимно от вкъщи до офиса, извънградско веднъж месечно ще се возим двама, като голям багаж не влача.

Иначе не съм диване на пътя, карам много спокойно.

Образование съм завършил - няма накъде повече, така че инвестирането в образование и книги е нещо, което съм отментал.

Ако за 8 000 лв., мога да взема нещо, което да е по-безопасно и подходящо за млад шофьор от кола за 4000 лв., съм склонен да платя повече, затова и питам тук.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

  • Разглеждащи това в момента   0 потребители

    Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.

  • Горещи теми в момента

  • Подобни теми

    • от ostavime
      Търся такъв тип детска електрическа количка. От къде може да се купи такав модел/вид? Газ се подава от ръкохватката. 
      Снимал съм я през витрината. За съжаление магазина не работеше, иначе щеше да питам направо вътре. 
       

       

    • от Nj31
      Здравейте хора, наскоро реших да си купя кола. Спрял съм се на това Ауди 
      https://m.cars.bg/offer/c2662463. Ще ви помоля за мнение тъй като е важно много добре да се прецени преди да се купува такава кола. Благодаря.
    • от Божидар Борисов
      Здравейте! Набелязал съм си няколко модела коли, бюджетът ми е 6000. Търся нещо малко по "спортно" колкото може да се кажа за кола с толкова малък бюджет.
      Не търся икономия чак толкова много нещо до 150-160 коня е екстра, относно поддръжката, знам че алфа мазда тойота не са евтини за поддръжка и съм подготвен за по-сериозни ремонти ако се налага.
      1) Тойота Селика -> https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11525286722183727
      2) Алфа Ромео ГТ -> https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11522848759800714
      3) Алфа Ромео 159 -> https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11526411649930274
      4) Мазда 6 -> https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11526029658355431&slink=7cbl2z
      Най-много ми допада тойотата но гледам че стоят от 1-2 месеца повечето от тези и се замислям ? Какви са вашите мнения.
    • от Martin Leonidov
      Здравейте колеги шофьори/ки.
      Съжалявам за глупавия въпрос, който ще задам предварително.
      Та въпроса е :  възможно ли е при побутване, допиране или както искате го наречете на 2 леки коли на паркинг със скорост от 2-3 км/ч , при сблъсък на задна броня с предна броня по средата в номера на отзад стоящата кола, задната кола да има щети : крив ляв калник , леко откачена броня от дясната страна , криви рога и да се получи фуга на капака с десен калник от 6мм. ? 
      ТОВА НЕ Е МАЙТАП !
      ... Моля за сериозни отговори ако е възможно ! Темата е сериозна, колегата ми иска да му купя нова кола.
    • от Божидар Борисов
      Здравейте!
      Въпроса ми е следния: имам бюджет 5000лв.(+~1000 за обслужване).
      За сега съм се спрял на следните автомобили: Renault Megane II Diesel(тук съм в дилема 1.5 или 1.9), Mazda 3 1.6D, Volvo S60(като цяло волво като модели по голямата част ми допадат), Alfa Romeo 147 1.9 JTD, Opel Astra 1,6.
      Това, което търся в една кола е да е удобна от към интериор,да има някой екстри(климатроник,мултиволан), не търся супер мощна печка, порядъка на 110-130 коня 1.6-2.4 е достатъчно за да може и да не харчи твърде много.
      Спрял съм се предимно на дизелови двигатели и ги предпочитам, затова съм писал опела като краен вариант тъй като те вътре са като каруци имат 2 "врътки"   и седалките са :X.
  • Дарение

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.