Премини към съдържанието
rado99

Глоба за несъответствие на категория?

Препоръчан отговор


Здравейте,

въпроса ми е след няколко месеца ще имам възможност да изкарам A1 (125см3, 15к.с, 0,1kW/kg), та въпроса ми е следният: Ако мотоциклета, който възнамерявам да управлявам, спазва всички по-горни условия, освен кубиците(200), какво е наказанието?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Затвор до 5 години без право на обжалване.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ами наказанието ще е същото, като за управление на МПС без СУПС, а именно:

ЗДВП ,Чл. 177, (1) Наказва се с глоба от 100 до 300 лв.:

...
2. който управлява моторно превозно средство, без да притежава съответното свидетелство за управление или то е отнето по реда на чл. 171, т. 1 или 4;

След като нямаш правоспособност да бъдеш водач на МПС от въпросната категория, значи все едно си без СУПС...Повторното нарушение на същия член е лишаване от свобода до 2г.

Редактирано от LinKuei (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ами наказанието ще е същото, като за управление на МПС без СУПС, а именно:

ЗДВП ,Чл. 177, (1) Наказва се с глоба от 100 до 300 лв.:

...

2. който управлява моторно превозно средство, без да притежава съответното свидетелство за управление или то е отнето по реда на чл. 171, т. 1 или 4;

След като нямаш правоспособност да бъдеш водач на МПС от въпросната категория, значи все едно си без СУПС...Повторното нарушение на същия член е лишаване от свобода до 2г.

А иначе ако го карам без книжка, глобата пак ли ще е същата?

Ще търпиш и ще чакаш. За къде си се разбързал?

2 години са си 2 години, плюс това аз какво да направя, че нямаме финансова възможност да вземем 125куб. мотор с документи, гражданска и данък.


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

2 години са си 2 години, плюс това аз какво да направя, че нямаме финансова възможност да вземем 125куб. мотор с документи, гражданска и данък.

Значи нямаш пари да вземеш 125куб мотор, но имаш пари да вземеш 200куб мотор? Аз как си траех докато стана на 18, за да шофирам автомобил? Мотор не ти трябва. Има колело и автобус. Редактирано от simtech (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Велосипед? Гледам, че Живко е на линия. Той е майстор във всичко и колело кара - по свое желание, а не по физкултурна принуда.

Редактирано от 1Force1 (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Значи нямаш пари да вземеш 125куб мотор, но имаш пари да вземеш 200куб мотор? Аз как си траех докато стана на 18, за да шофирам автомобил? Мотор не ти трябва. Има колело и автобус.

200куб. е ЗиД 200, взет от търг за сравнително 2х по-ниска цена от другите мотори.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

А иначе ако го карам без книжка, глобата пак ли ще е същата?

 

Да, глобата и изобщо наказанията за неспазването на този член са едни и същи. Отделно има и нещо друго - ако нарушиш този член, то при проверката за повишаване на квалификацията ще цъфнеш като майски божур и ще ти бъде отказано да изкараш курса за по-високата категория. Което респективно ще доведе до това, че поне до 21 години ще бъдеш в постоянно нарушение и "ще си риташ сам здравната книжка"....или в случая парите в портфейла....

Личен съвет - след като не можеш да си позволиш закупуването на МПС за въпросната категория, то по-добре не рискувай. Първо - едва ли си чак толкова добър водач, и второ - негативите са повече от евентуалните (според теб) позитиви. Аз бих изчакал навършването на годините за категория A...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

200куб. е ЗиД 200, взет от търг за сравнително 2х по-ниска цена от другите мотори.

Това от КАТ не ги интересува. И да, когато категорията ти не отговаря на това, което караш - тогава санкциите са като все едно нямаш книжка. И те санкционират и гонят като човек, който няма СУМПС въобще. Да не говорим, че като непълнолетен и вашите ще го отнесат покрай теб. Все едно аз с категория AM/B да тръгна да карам 1000куб мотоциклет или ТИР.

САМО че, за разлика от случая, когато нямаш книжка, отнемат и контролни точки. И като свършат - отнемат и СУМПС.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Другият вариант е, понеже мотоциклетът е ендуро, да го карам само на черни пътища, със свалени номера, пък никой няма да си прави труда да дойде да ме проверява в гората :D

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Другият вариант е, понеже мотоциклетът е ендуро, да го карам само на черни пътища, със свалени номера, пък никой няма да си прави труда да дойде да ме проверява в гората

За свалени номера, дори за мръсни такива отново има глоба. Мотоциклетът трябва на 2 години да минава технически преглед. И като нищо може да те обвинят в каране на краден мотор. От една беля се прехвърляш на друга. Казах ти - трай си и търпи. Порасни. След няколко години може въобще да не искаш да караш мотор..че, а да си купиш автомобил. Малък си, безотговорно действаш. Всичко на гърба на вашите се пише, каквото и да стане. Те носят отговорност, като настойници.
  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Да, глобата и изобщо наказанията за неспазването на този член са едни и същи. Отделно има и нещо друго - ако нарушиш този член, то при проверката за повишаване на квалификацията ще цъфнеш като майски божур и ще ти бъде отказано да изкараш курса за по-високата категория. Което респективно ще доведе до това, че поне до 21 години ще бъдеш в постоянно нарушение и "ще си риташ сам здравната книжка"....или в случая парите в портфейла....

Личен съвет - след като не можеш да си позволиш закупуването на МПС за въпросната категория, то по-добре не рискувай. Първо - едва ли си чак толкова добър водач, и второ - негативите са повече от евентуалните (според теб) позитиви. Аз бих изчакал навършването на годините за категория A...

С уточнението A2 е категорията за мен... Няма да ставам MotoGP състезател, та да ми трябва мотор над 50коня и 450куб, пък и A вече се изкарава на 24 години.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

С уточнението A2 е категорията за мен... Няма да ставам MotoGP състезател, та да ми трябва мотор над 50коня и 450куб, пък и A вече се изкарава на 24 години.

 Дясната ръка натиска по-бързо трите точки и enter от лявата, която трябваше да е натиснала двойката :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

С уточнението A2 е категорията за мен... Няма да ставам MotoGP състезател, та да ми трябва мотор над 50коня и 450куб, пък и A вече се изкарава на 24 години.

А2 на 18години. И един курс от 500лв. Като ще се изкарва книжка, по-добре за кола. По-удобно е, по-топло е зимата и е по-безопасно. Има причина книжката за мотор А категория да се дава на 24години. Много по-безразсъдни неща се правят с мотори и моторите са много по-опасни и изискват много повече опит, за да не се размажеш някъде.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

За свалени номера, дори за мръсни такива отново има глоба. Мотоциклетът трябва на 2 години да минава технически преглед. И като нищо може да те обвинят в каране на краден мотор. От една беля се прехвърляш на друга. Казах ти - трай си и търпи. Порасни. След няколко години може въобще да не искаш да караш мотор..че, а да си купиш автомобил. Малък си, безотговорно действаш. Всичко на гърба на вашите се пише, каквото и да стане. Те носят отговорност, като настойници.

Целта на занятието беше да си карам просто ей така за удоволствие, като 50куб. и 125куб. се се изкарват на 16. Иначе имаме и други документи за Минск 125, като двигателя е Ковровешки, а данък и ГО не са плащани от 10год ако не и горница. За това мисля че 200 куб. ще е по-малкото зло. И да, напълно усъзнавам защо A се дава на 24 год. защото не всеки може да удържи 200коня кола в ръцете си, пък камоли мотоциклет.

Редактирано от rado99 (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Мечтай си за номера със свалени номера и карането само в гората..... доста мои приятели вече изгоряха така... карат кросови мотори без номера и си мислят че като не са на пътя няма кой да ги закача... хубаво ама докато стигнеш до гората ??? Един път ще минеш .. втори път ще минеш... 3-я път ще те спрат ... без гранжданска 500-600 лв... без книжка.. без номера.... смятай колко ще си назад.. тъкмо за един пистов мотор който ще си купиш като станеш на 21.... сам си прецени заслужава ли си .... Моя съвет е ... карай според правилата и не само че ще си спестиш излишни главоболия но и ще те опази жив... от там нататъка... имаш глава на раменете.... мислиш......

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

... Иначе имаме и други документи...

Няма как да купиш мотор без платен данък. Нотариусът иска платен данък. В противен случай купуваш на своя отговорност и утре ако дойде у вас полицията и каже че е краден - страдаш много лошо. Имаше начин да се купи и с двустранен протокол, но не прехвърлят в КАТ така вече май, поради честите опити за измами.

Също така, много лошо ще страдаш, ако те хванат без ГО. Глобите отиват до 1000лв спокойно.

До тук - глоба без ГО - 1000лв. Глоба без категория или книжка - 300лв, ако имаш книжка и отнемане на контролни точки от порядъка на 6. Глоба за липса на номера, може да те обвинят в карането на краден мотор. Няма и как тоя мотор да мине технически преглед. За разлика от мотопедите, моторите до колкото помня на 2 години минаваха технически преглед. До тук знаеш ли колко автогола си вкара?

Вашите могат да платят няколко хиляди лева глоби на куп. Повече, отколкото ще си го купил мотора.

Редактирано от simtech (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Мечтай си за номера със свалени номера и карането само в гората..... доста мои приятели вече изгоряха така... карат кросови мотори без номера и си мислят че като не са на пътя няма кой да ги закача... хубаво ама докато стигнеш до гората ??? Един път ще минеш .. втори път ще минеш... 3-я път ще те спрат ... без гранжданска 500-600 лв... без книжка.. без номера.... смятай колко ще си назад.. тъкмо за един пистов мотор който ще си купиш като станеш на 21.... сам си прецени заслужава ли си .... Моя съвет е ... карай според правилата и не само че ще си спестиш излишни главоболия но и ще те опази жив... от там нататъка... имаш глава на раменете.... мислиш......

Моторът ще го държим на вилата, като гората е на 100м. 30% наклон без обособен път. Така че, той въобще няма да се мярка на асфалта. Иначе, да аз както си казах- аз си карам само за кеф и си мисля според пътните обстоятелства, като съм почнал на Балканче, но то вече ми умаля, така да се изразя (100кг. човек не може на всякъде да го носи, не му стига вътъка)

Няма как да купиш мотор без платен данък. Нотариусът иска платен данък. В противен случай купуваш на своя отговорност и утре ако дойде у вас полицията и каже че е краден - страдаш много лошо. Имаше начин да се купи и с двустранен протокол, но не прехвърлят в КАТ така вече май, поради честите опити за измами.

Той е купен преди 10год., просто дядо ми не му е плащал данък, ГО и номера му е елипсовиден. Не че ще го купуваме, но пък и на него само номера на рамата му е законосъобразена :D

Редактирано от rado99 (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

...но то вече ми умаля, така да се изразя (100кг. човек не може на всякъде да го носи, не му стига вътъка)

Той е купен преди 10год., просто дядо ми не му е плащал данък, ГО и номера му е елипсовиден. Не че ще го купуваме, но пак ти казах, само номера на рамата му отговаря.

Няма значение. Глобите вървят и никой не го интересува от КАТ как е купен и колко време не е плащано.

А иначе - да не би да си 100кг? Едва ли. Ако си - мотора ти е най-малкият проблем.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Няма значение. Глобите вървят и никой не го интересува от КАТ как е купен и колко време не е плащано.

А иначе - да не би да си 100кг? Едва ли. Ако си - мотора ти е най-малкият проблем.

1,86 съм и тежа 92 килограма и смятам, че за моят ръст това тегло е нормално. Но това вече е обект на друга, тема. Аз смятам тази за приключена - ще си чакам 18те, пък през това време ще го карам само по черно или някой ще ме вози.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

1,86 съм и тежа 92 килограма и смятам, че за моят ръст това тегло е нормално.

Радо, вземи си купи и карай колело. Мисля, че за твоите години 92кг са много, дори и за тоя ръст. Чичо ми беше така. И почина от проблеми със сърцето. Пиша ги тия работи за твое добро. И много внимавай, да не си изпатиш с тези мотори. Редактирано от simtech (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Моторът ще го държим на вилата, като гората е на 100м. 30% наклон без обособен път. Така че, той въобще няма да се мярка на асфалта. Иначе, да аз както си казах- аз си карам само за кеф и си мисля според пътните обстоятелства, като съм почнал на Балканче, но то вече ми умаля, така да се изразя (100кг. човек не може на всякъде да го носи, не му стига вътъка)

 

Тогава едва ли някой ще те спре... но имай едно на ум ... приятел си отиде защото падна в гората и получи тежки травми ... карал е сам и е нямало кой да му помогне....  пак казвам главата на раменете си е изцяло твоя и сам решваш как да си я счупиш

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Радо, вземи си купи и карай колело. Мисля, че за твоите години 92кг са много, дори и за тоя ръст. Чичо ми беше така. И почина от проблеми със сърцето. Пиша ги тия работи за твое добро. И много внимавай, да не си изпатиш с тези мотори.

Разбирам ти загрижеността за мен. Избягвам колелото, защото просто много бързо се измарям и не мога да стигна далеч, пък и не е толкова високопроходим. Иначе редовно си ходя на фитнес и се опитвам да намаля килограмите ми.

П.П Между другото, това лято може и  да е по-добре. Колелото не съм го изкарвал от миналата година август месец.

Тогава едва ли някой ще те спре... но имай едно на ум ... приятел си отиде защото падна в гората и получи тежки травми ... карал е сам и е нямало кой да му помогне....  пак казвам главата на раменете си е изцяло твоя и сам решваш как да си я счупиш

Като излизам някъде по-далеч винаги вземам телефон със себе си, или съм с група от други момчета ( Така че все ще има някой да ми помогне, и, да чукам на дърво, досега не ми се е налаго някой да ме прибира)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Избягвам колелото, защото просто много бързо се измарям

Няма как и да е иначе. Всеки ден по малко и стават нещата. Като по-млад карах много велосипед, десетки километри, понякога са отивали 1 стотица за ден. Това е един от най-простите спортове. Като искаш да правиш крака, пускаш го на скорост 18 и въртиш по баира, примерно.

Внимавай по кривата, която си тръгнал. Колкото е по-пълен един човек, толкова по-бързо се изморява и от там на по-малко физическа активност е способен. От малката физическа активност, при определени природни дадености и метаболизъм, в много случаи следва качване на килограми. Получава се затворен цикъл.

Мисля, че ясно говори фактът, че на твои години(15-16) съм бил не повече от 56-58кг.

Редактирано от simtech (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.