Премини към съдържанието
Glenarvan

Въпрос относно подновяване на договор към мобилен оператор

Препоръчан отговор

публикувано (редактирано)

След като изтече даден договор подновява ли се автоматично или го спират? През Май - 2013 ми подариха телефон от Глобул 3 месеца предплатен, който изтича в други ден на 13 май :). Там, където ходя да плащам телефоните миналия месец момчето ми каза, че на 13 изтича и ми даде код за отказ, с който отивам при тях и го спират.

 

Преди няколко дни обаче, като плащах телефоните за тоя месец беше на смяна някаква мацка, която ми каза, че може и Юни да го прекратя. Е как ще мога юни като той изтича на 13??? Това я питах и нея, но така каза, че можело и другия месец...

 

За това въпроса ми е ако в други ден не отида дали ще го подновят? Информацията от двамата е различна и се опасявам да не ме преметнат и после да се налага пак 2 години да плащам.. 

Редактирано от baner4ooo (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Виж си в договора коя е крайната дата и си прецени сам дали ще го спреш или не. Знаеш, че всеки един оператор има трикове и много не обичат договорите да се прекратяват. Освен това Теленор имат сайт и в него имаш информация за договора си и фактурите, които си платил (ако си се регистрирал разбира се).

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Тъй като договорът ти е срочен, то на 13-и май (както са ти казали) изтича, след което се превръща в безсрочен със същите условия, който можеш да прекратиш по всяко време без неутойка (за разлика от двугодишния, който както сам се сещаш е 2 години). Вече предплащаме абонаментната такса, затова ще е необходимо да заплатиш само ползваните услуги, ако разбира се има такива. Именно затова са ти казали, че е без значение дали ще го прекратиш в срока от 13-и май до 12-и юни. Ще повторя - условията по договора остават същите, но той се превръща в безсрочен. Всяка друга глупост, която ти надрънка - не я отразявай. Разбира се, може да преподпишеш договор с по-добри условия за теб, ако ти се стори за умесно...

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Те може автоматично да го подновят без да питат иска ли или не иска и да му сложат някаква нова екстра да лапа пари от телефона :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Преди малко звънях на 1516 и някакъв млянчо ми вдигна и ми каза, че 13.06 е крайния срок. Как ли не се опитваше да ме баламосва и да ми предлага някаква оферта за 15лв. - аххахха с някакви добри условия, и му казах, че телефона не се използва от никой и не искам. Отново ми каза, че другият месец изтича и е крайния срок :). Но каза, че може и сега ако искам, но трябва да си платя сметката първо, която се води за този месец...


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Тъй като договорът ти е срочен, то на 13-и май (както са ти казали) изтича, след което се превръща в безсрочен със същите условия, който можеш да прекратиш по всяко време без неутойка (за разлика от двугодишния, който както сам се сещаш е 2 години). ...

 

Те може автоматично да го подновят без да питат иска ли или не иска...

Е как автоматично?! Та нали миналата година ги бяха погнали за това автоматично подновяване и уж им бе забранено да го правят? Или си остана само пожелание...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Да, това четох и в други форуми, че са приели някакъв закон, който го забранява... Ако някои е по-запознат нека каже..

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Няма е зле да пише автора на темата след като изтече договора дали ще го подменят автоматично + нови услуги и условия на мене са ми правили тези номера преди 3 години и точно глобула ..

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Няма е зле да пише автора на темата след като изтече договора...

Възможно е и да не го пише, защото договорът му е от преди 2 години. Затова и следва да се провери на място.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ще пиша задължително, за да се знае, защото е много важно!

 

Значи сега какво излиза, че като ми го подновят и могат да ми пуснат някаква сметка от 50лв. така ли?

 

Но пак казвам, тоя ми каза, че изтича на 13.06 другия месец... значи май е така...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Те може автоматично да го подновят без да питат иска ли или не иска и да му сложат някаква нова екстра да лапа пари от телефона :)

 

 

Няма е зле да пише автора на темата след като изтече договора дали ще го подменят автоматично + нови услуги и условия на мене са ми правили тези номера преди 3 години и точно глобула ..

Няма как да го подновят автоматично без съгласието на титуляра, а да не говорим, че е абсурдно да му добавят екстри, което е против всякакво законодателство. Те нека да го направят, че да видиш колко неустойка по съществуващ договор може да получи титуляра :) Жокер - сумата е 5 цифрена по перо обещетение и 6 цифрена по перо нарушение на договорни отношения и нарушение на европейска директива.

Никой не може да добавя или премахва услуги или пакети, без изричното съгласие на абоната. Същото се случва с писмено съгласие. Да, имаше множество случаи за дистанционно съгласие, без подписване на допълнителните клаузи, но въпросния закон (който е и европейска директива) забранява подобно действие. В момента единствения начин за промяна на съществуващ договор е само с писмено съгласие в офис на оператора.

 

Ще пиша задължително, за да се знае, защото е много важно!

 

Значи сега какво излиза, че като ми го подновят и могат да ми пуснат някаква сметка от 50лв. така ли?

 

Но пак казвам, тоя ми каза, че изтича на 13.06 другия месец... значи май е така...

Не, не могат по никакъв начин да ти променят нито сметката, нито условията по сключения договор....колкото и да те плашат оператори или ътрудници на оператора. Но пък така или иначе, ако предлагат по-добри условия от тези, които използваш сега - можеш да се възползваш.

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

За кво да се възползвам, като конкретно този номер искам да го спра! Още днеска ще отида и ще говоря с тях.

 

Linkuei информацията ти беше ценна, благодаря!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

след изтичането на договора, той изтича, и минава в безсрочен, който може да се прекъсне по всяко време с едномесечно предизвестие... обаче цената за безсрочния договор обикновено е по висока от тази преди това и така сам отиваш и преподписваш... така е примерно при моя доставчик на нет...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

след изтичането на договора, той изтича, и минава в безсрочен, който може да се прекъсне по всяко време с едномесечно предизвестие... обаче цената за безсрочния договор обикновено е по висока от тази преди това и така сам отиваш и преподписваш... така е примерно при моя доставчик на нет...

Не знам кой ти е доставчика, но ако това е вярно и можеш документално да го докажеш са цъфнали и вързали. При преминаването от безсрочен към срочен договор винаги условията се запазват, защото промяната им веднага ще доведе до прекратяване на една от двете страни (логично - страната, която е потършпевша).  Едностранна промяна, без известяване и преподписване на договор или споразумение към него си е живо нарушаване както на общите условия, така и на самия него. Изтичането на самия договор е просто покана (не задължение) да се преподпише съществуващия или нов, но с по-добри условия. Не мога да си представя, че има оператор или лицензиран изпълнител, който да си позволява волности като гореописаното.

Пак повтарям, ако можеш да го докажеш документално - в отпуск съм и ме сърбят ръцете и устата :) Процента от обезщетението е по твое усмотрение... и отделно пия бира....

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Утре съм в Глобул... и ще пиша какво е станало.

 

Своеволията не спряха...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Утре съм в Глобул... и ще пиша какво е станало.

 

Своеволията не спряха...

 

Има при Теленор един много тънък момент, с който го слагат на клиентите си (и аз също го изядох).

Ако договора ти е до 13-ти, а ти отидеш утре, то като вкарат кода за отказ в системата вече не можеш да се откажеш и ще имаш неустойка за един ден за предсрочното погасяване.

На мен ми го забиха с 4 лева и не, че ми е за тях, но издивявам от номерата, които въртят на клиентите си.

Всеки се сеща как 200 000 (примерно) прекратени по този начин договора колко пари им носят...

 

Иначе от 14-ти договора ти преминава автоматично в безсрочен и можеш да го прекратиш по всяко време без неустойки и всякакви простотии.

Това важи за всички оператори и го приеха миналата година, че нямат право автоматично да подновяват клиентски договор за определен срок и после да търсят неустойки.

Редактирано от algor (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Малко късно пиша, но... на 13 този месец ми изтече договора за единия от двата ми номера към Теленор. Обадих се да искам код за отказ, защото по друг начин не може да бъде спрян даден телефонен номер. Вдигна младо момиче с приятен глас и отново имаше някаква оферта, но след като и отказах ми даде кода. Датата, на която поисках кода беше 10 юни.

 

Та като отидох в офиса да го спирам платих такса около 5лв. заради някакво преравняване. Тоест, датата, на която си плащам сметката е 25 число. На 25 май си платих сметката, но на 13 юни ми изтичаше договора и за това време, в което съм ползвал номера трябвало да го платя. Казах ок, платих го и номера вече го нямаше :).

Пиша този коментар, за да се знае :).

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Преди малко звънях на 1516 и някакъв млянчо ми вдигна и ми каза, че 13.06 е крайния срок. Как ли не се опитваше да ме баламосва и да ми предлага някаква оферта за 15лв. - аххахха с някакви добри условия, и му казах, че телефона не се използва от никой и не искам. Отново ми каза, че другият месец изтича и е крайния срок :). Но каза, че може и сега ако искам, но трябва да си платя сметката първо, която се води за този месец...

За моя телефон договора ми изтича другия месец един ден назад преди рождения ми ден и той на 2 години но до сега никой не е звънял на бащата да предлага нещо ново . Та бащата ми вика като свърши договора  да взимам нов телефон пак за същия договор аз си доволен от този и не искам нов а този договор го направихме на мястото на една флашка тъпа която закупихме от глобул . Та задължително ли е да взимам нов тел след като изтече договора ?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Не знам... нямам представа за нов телефон как стоят нещата. Но някой от форума може да се включи и да каже как е...

 

Иначе при преподписване мисля, че можеше да се купи някакъв телефон :P.

Редактирано от baner4ooo (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Никой не може да те задължи да го подновиш или прекратиш, когато поискаш тогава можеш да го направиш, независимо дали датата е минала. И никой не може да ти даде нещо което не искаш!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.