Премини към съдържанието

    Препоръчан отговор

    Питоня    7345

    По определени причини, които не засягат този форум трябва да вляза в ролята на учител, за да обяснявам на относително малко дете - 12г. Искам да разбера за възможно най-ефективни методи за това, въпреки че педагогиката е цяла отделна дисциплина, която се изучава. Търся нещо малко, което да подобри ефективността и разбирането на това, което се опитвам да кажа. В момента нещата вървят тегаво, а аз не съм специалист в областта.

    Поради простият факт, че методите на обучение имат много общо с възприятията и психологията като цяло, пуснал съм темата в този раздел. Далеч не съм учител, но по-горното се налагам защото някой учител не си е свършил работата!

    Редактирано от simtech (преглед на промените)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    haidukpikaso    114456

    и какво искаш да кажеш че не вдява

    :rolleyes:

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    Питоня    7345

    и какво искаш да кажеш че не вдява

    Не, че изглежда обяснявам сложно и не ме разбира достатъчно добре и бързо. Опитвам се да го подплатявам с повече примери и по-малко сложни думи, не като в учебниците. Знам, че няма прости деца, има неумели учители.

    Единственото нещо, което знам действително е, че на едно дете е трудно да задържиш вниманието за повече от 40-тина минути, за това трябва да се правят почивки, а не може цял ден да се учи един тип материя.

    Общо взето питам как да се действа, така че да се разбира по-добре обясненото и най-вече как да се запомня най-лесно и разбрано.

    Редактирано от simtech (преглед на промените)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    sound    1990

    Опитай да създадеш ситуацията, за която ще е необходимо това, което му обясняваш.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Не, че изглежда обяснявам сложно и не ме разбира достатъчно добре и бързо. Опитвам се да го подплатявам с повече примери и по-малко сложни думи, не като в учебниците. Знам, че няма прости деца, има неумели учители.

    Единственото нещо, което знам действително е, че на едно дете е трудно да задържиш вниманието за повече от 40-тина минути, за това трябва да се правят почивки, а не може цял ден да се учи един тип материя.

    Общо взето питам как да се действа, така че да се разбира по-добре обясненото и най-вече как да се запомня най-лесно и разбрано.

    Истината е, че няма готово решение - няма някакъв универсален алгоритъм или нещо подобно. На първо време е добре просто да имате нагласа/желание да му помогнете - това не е нито единствено, нито достатъно условие, но е нужно. Без желание, нищо не става (разбира се такова е нужно да има и от двете страни! Принудата е враг на всяко начинание. ). След това го опознайте детето - вижте какво му е интересно поначало - футбол, филми, книги, приятели, кумири - разни такива неща, какво обича да прави като не учи или кое му е интересно в даскало (направете интеробектни връзки). След това, въпросът ви е малко общ и така стрелям напосоки, но и вие се подгответе добре с това, което искате да му обясните. Преди години ми попадна един американски учебник по биология. Не знам откъде идва заблудата, че нещата дето учат американчетата не са толкова "про", колкото у нас. Цветен, с картини, диаграми, любопитни факти. Сравнено с този учебник по биология, по който аз съм учил такъв яд ме хваща. И не само за този предмет. Освен това, независимо колко е голямо детето се подгответе с мултимедиен материал. Човешкото око възприема по-бързо от мозъка. YouTube може да е образователно богатство, ако знаете как да го използвате. Почетете, търсете всякакъв вид материали, постарайте се и отсейте различни неща. Пробвайте се да налучкате кое ще е най-добре и ще му е най-интересно на този конкретен малчуган. Успех!

    Редактирано от Методи Дамянов (преглед на промените)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    Питоня    7345

    Проблемът е, че искрено ми е трудно да обяснявам по интересен начин полиноми и лица на тримерни фигури.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    Razumceto    23

    Преподаването е призвание-всеки не може да обяснява задачи-особено на типигьози. Ако детето е изпуснало основата,ще бъдат почти невъзможни нещата. Трябва най-напред да си набави справочник с формулите, аксиоми и теореми. Аксиомите са твърдения които се приемат без доказателство, а теоремите се доказват. Така. Купете справочник,набавете си учебник и започвайте. Първо трябва да му наллеете всички формули,теореми ,аксиоми до 5-6 клас.Да ги разбере и да го изпитате на тях. После да му решите 1-2 задачи от всеки вид- в началото на всеки урок има основни задачи. Набавете си сборници и ръководства от Руси Русев, Георги Паскалев, Раднев, Златанов, Желязков.Те са много стари математици,даже не знам дали всички са живи.Аха и от Благовест Сендов-най-известния. Запишете се в библиотека и си вземете списания Математика- пак от Бай Тошово време -там има примерни задачи за всички класове.

     И не забравяйте-ако детето е разсеяно или тъпо- никой не може да му помогне. Предполагам че е готино и умно хлапе и ще се справи.Успех!

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    haidukpikaso    114456

    Преподаването е призвание-всеки не може да обяснява задачи-особено на типигьози.

    а тука не съм съгласна изобщо пък

    какво разбираш ти под типигьози - общо понятие нали

    а известно ли ви е за лявото и дясното полукълбо на мозъка

    като се осведомите за полукълбата на мозъка пишете пак

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Задавате твърде общ въпрос, после конкретен. Лично аз (в моя кратък педагогически живот) съм в областта на нещо съвсем различно от математиката. Просто пробвате - на първо време със свои думи - така, както го разбирате вие, след това, както би го разбрало то. 12 години - колко е? Шести клас? С какво ги занимават децата - сбъркана държава. Бащата - инженер - наскоро гледа учебника на едно приятелско семейство детето - и той това се възмущава. Да не говорим, че от тях не искат да мислят, а да посочат верния отговор, да се претупа материала - кой разбрал, разбрал...

     

    Ако детето е изпуснало основата,ще бъдат почти невъзможни нещата.

     

     

    За друго може да не важи, но за математиката важи в пълна степен. Подкрепям твърдението.

    Редактирано от Методи Дамянов (преглед на промените)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    Razumceto    23

    Отново казвам,че ако е изпуснало 5-6 урока,не става всичко е свързано в математиката.Да си припомни нещата.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

    Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

    Регистрирайте се

    Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

    Нова регистрация

    Вход

    Имате регистрация? Влезте от тук.

    Вход


    ×

    Информация

    Този сайт използва бисквитки (cookies), за най-доброто потребителско изживяване. С използването му, вие приемате нашите Условия за ползване.