Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор


Здравейте,

Днес (оказа се за втори път в рамките на месец) бойлер Теси 80л на близо година прегря и стрелката стигна до крайно положение дори след скалата за температурата. Не излизаше пара от никъде, но според мен стигна до опасни стойности, имайки в предвид налягането, което се образува. Веднага му спрях захранването от бойлерното табло и по интуиция пуснах топлия кран леко, за да спадне постепено температурата и от там налягането. В този момент забелязах, че, явно по невнимание, не е бил затегнат добре другия топъл кран (на душа - леко течеше). Сега бойлерът работи нормално, т.е. изключва си на нормални градуси, възвратния клапан капеше леко (предполагам това е желан ефект след прегряване). Въпросът ми е: тъй като майка ми каза, че това било станало преди месец и пак кранчето не било спряно добре, а след това 1 месец работи нормално, възможно ли е при силно капещ до тънка струя топъл кран да се "шашка" релето на бойлера и да не затваря, а всъщност той да си е технически изправен? Благодаря предварително :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Натрупан варовик в бойлера. Отваря се, чисти се, не прегрява.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Нормално е да капе от възвратния клапан когато загрява или е загрят и изключил. Според мен е технически изправен. Ако толкова ви е страх сменете терморегулатора с нов.

Ако прегрее си има допълнителна защита фиксирана на около 80 градуса.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Това не пречи да му се направи профилактика. 

 

П.П. За да не стават мизерии, ако бойлера е още в гаранция и ако автора на темата, след като си прочете съответните условия, намери съотвествие на проблема с някое от тях, е добре да се възползува от гаранцията . Иначе самостоятелни действия по отварянето на продукта, ще нарушат със сигурност гаранцията.

Редактирано от 1Force1 (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

...80 градуса.

с терморегулатор до 72С...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

с терморегулатор до 72С...

Точно...Като е повредено релето,се включва втората степен на защита.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

 В този момент забелязах, че, явно по невнимание, не е бил затегнат добре другия топъл кран (на душа - леко течеше).

Ето това е причината - и друг път съм го виждал: Това е проблем на дизайна на бойлера, мисля повечето вертикални бойлери го имат. :D

Бойлера е направен така че топлата вода изтича отгоре, а студената влиза отдолу - така имаш повече време топла вода, при интензивна консумация, защото топлата вода стои горе. Същевременно, терморегулаторът е долу, а термометъра - обикновено горе. Като пуснеш топлата вода достатъчно слабо, отдолу студената не се размесва с топла. Това е достатъчно в един момент да задейства термостата и бойлерът си е включен нонстоп. Не се изключва, защото непрекъснато влиза нова студена вода, а топлата отива от реотана директно нагоре и от там разминаването между поведението на термостата и показанията на термометъра.

Редактирано от flare (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите! В момента работи нормално, в гаранция е, да, та може профилактично да го погледнат, макар че, последния отговор доста добре дава обяснение на нещата и вероятно всичко си е ок :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

След като продукта е гаранционен, то не намирам никаква логика да търсите помощ във форума. В такъв случай се търси помощ от оторизирания сервиз / техник! А, и четете внимателно инструкциите защото там е написано, че термометъра отчита приблизителни стойности!

Все пак - извикайте сервизния техник!

Редактирано от Black Power (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Имал съм проблеми с терморегулатор на нов бойлер - не изключваше и аварийната защита го спираше в половината случаи - от сервиза го смениха гаранционно и се оправи.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ето това е причината - и друг път съм го виждал: Това е проблем на дизайна на бойлера, мисля повечето вертикални бойлери го имат. :D

Бойлера е направен така че топлата вода изтича отгоре, а студената влиза отдолу -

Колегата го е казал , само не ми е ясно защо трябва треморегулатора да е усилен до край - предполагам че нищо не лешите :) Намали го на 60 градуса и задължително си сменете кранчето на топлата вода . Не може да тече краннчето бе човек - кой ти плаща тока .

А това за гаранцията - празни приказки ......то май трябваше бойлера да е монтиран от сервиз и тн.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

 

А това за гаранцията - празни приказки ......то май трябваше бойлера да е монтиран от сервиз и тн.

Не са празни приказки! Ползвал съм сервизните услуги. Техника не се поинтересува от това кой е извършил монтажа! Пристигна у нас в уречения час и си свърши работата!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не трябва да викате техник, а водопроводчик, който да ви смени крана. Това е главната причина да прегряват бойлерите, както колегата по-горе поясни, защото датчиците отчитат входната студена вода, докато топлата се качва нагоре и температурта не може да се изравни поради прекалено бързото подгряване от мощния нагревател. Това може да се реши като бойлера се включи на икономична степен главно за поддръжка на температурата. Това може да се направи с един диод 5-10A, свързан паралелно на ключа, като в изключено положение, бойлера ще работи в икономичен поддържащ режим и за бърз нагрев при включено положение, а бойлера да се изключва от външното табло.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Разглеждащи това в момента   0 потребители

    Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.

  • Горещи теми в момента

  • Подобни теми

    • от susho
      Здравейте, налага ми се да сменя връзката за топла вода на бойлера. Въпроса ми е ако спра студената вода и захранването на бойлера, ще мога ли да я премахне без да потече или ще трябва да се източи целия преди това ?
    • от acidoctor
      Здравейте съфорумници! 😀От около 2 седмици бойлера ми издава шумове наподобяващи работещо моторче. Чел съм за бълбукания и свистене но за такъв не съм чел, още😍Казаха ми, че е котлен камък. Някои да се е сблъсквал с нещо подобно или да знае от какво е? 
    • от ElSie7e
      Здравейте,
      Старият бойлер протече и се наложи да го заменя нов. Тъй като банята е доста малка нямам голям избор взех стар модел, почти същия като стария. Новият е Diplomat, хоризонтален, 80 л, със серпентина отдясно (линк по-долу с лява серпентина). Монтира го майстор. 
      https://www.home-max.bg/elektricheski-bojler-diplomat-gc-80-hstl/
      Майсторът приключи с монтажа, тествахме дали всичко е наред и си тръгна. Малко след това обаче от бойлера започна да се чува силно свирене - не като чайник, а по-скоро като параход. Обадих му се и той каза, че е от клапана и няма от какво да се притеснявам. Всичко хубаво, но на мен ми се струва доста притеснително, отделно че свиренето е доста силно и се чува чак във входа на етажа и вероятно притеснява съседите.
      Всичко останало изглежда наред - няма течове, налягането е силно, терморегулаторът изключва. Меките връзки са нови. Клапанът си вървеше с бойлера, отделно в кутийка (не е монтиран фабрично). Като гледам клапанът е такъв: https://www.home-max.bg/banya/sanitariya/vik-instalaciya/instalaciya-na-bojleri/?s=1
      Свиренето започва малко след като включа бойлера. Продължава по 1-3 секунди и е през 4-5 минути, понякога и два пъти едно след друго. По-притеснително е, че изсвирва няколко пъти дори след като го изключа от копчето.  Иначе го наблюдавах и наистина е от клапана - вижда се как лостчето "потреперва".
      Няколко пъти опитах да пусна вода от клапана, но свиренето продължава.
       
      Има ли от какво да се притеснявам? Възможно ли е клапанът да е дефектен? Смяната на клапана с нов ще ме оттърве ли от досадното свирене? 
       
      П.С. Серпентината няма да се ползва и затапих изходите с капи, както ми препоръча майсторът при монтажа. 
    • от Поля Георгиева
      Здравейте! Имам Honda Civic 2006, мотор 2.2. Пиша ви с молба да окажете съдействие за причината, поради която колата започна рязко да загрява. Първоначално загряването беше само на стръмни участъци, впоследствие започна много рязко и на равни терени. Температурата от средата на циферблата достигна до 120 градуса, като единствената причина заради колата още не е прегряла е защитната система, при задействането на която колата спира да се движи. Термостатът на колата е сменен, а техническата неизправност не се отстранява. В момента се шлайфа главата. След посещение при майстор се оказа, че при главата и гарнитурата няма никакви проблеми.  Предстои смяна на гарнитурата. Моля да споделите мнение каква би могла да бъде причината за загряването на колата.  
    • от Soviet Soldier
      Всички знаем, колко много търговски марки се подвизават на българския пазар, предлагащи най-различна битова техника. Голяма част от тях, дори се опитват да изкарват стоките си българско производство. Истината е, че 99% от тях просто поръчват на едро продукти, които са конструирани и произвеждани в огромни фабрики в Китай. По този начин цената на един и същ продукт, продават в една и съща страна, но под две различни търговски марки, цената може да се различава в 3-4 пъти. На скоро попаднах на електрически смесители, които са правени в един завод в Китай, но са поръчки на няколко различни фирми и се продават под различни марки и на коренно различни цели.

      Пример: 

      Кауфланд ги предлага под марка "Crown" на цена от 34,99лв.: 



      Emag ги предлага под марката "My Domo", но тук цената вече е различна 47,99лв: 



      Друга известна марка на българския пазар "Sapir" Не остават по-назад с цена от 79,99лв.:




      Но черешката на тортата е един силно рекламиран по българските телевизии бренд с подвеждащо италианско наименование "Delimano" предлагащ този евтин китайски смесител на цена от 99,90лв.:



      Аз само мога да ви посъветвам, да не се хвърляте да купувате разни продукти импулсивно. Първо проверете добре, какво се предлага на пазара, но в крайна сметка е ваш избор, дали да си харчите парите разумно. Това е само един дребен пример, но същите порочни практики и огромни разлики в цените на един и същ продукт, са забележими и при по-крупни и далеч по-скъпи уреди. Тук виждате, как чрез една бърза проверка в интернет, преди покупка на даден уред, може да спестите от (на пръв поглед) евтин и дребен уред до 65лв. 
  • Дарение

×
×
  • Добави ново...