Премини към съдържанието
bozho76

За и Против. Предимства и Недостатъци. Бензин – Газ – Дизел.

Препоръчан отговор


Мой съсед и Мой роднина имат Рено Лагуна Дизел модел 2005 год. Съседа твърди, че: Турбото е грешно изчислено и конструирано и постоянно се чупи при скъпи ремонти. Роднината ми твърди, че: Наливаш масло винаги до горната граница и при изправна маслена помпа си работи безотказно Реното. Тези противоречиви мнения ме накараха да прегледам няколко форума за МПС. В едни коментари се хвали дизеловият двигател, в други се дават примери с ниската цена на ГАЗ. Колкото коментари, толкова и различни мнения. Някой дори твърдят, че са навъртели 750 000км. с ЗИЛ 130Г и  ИФА без основен ремонт на двигателя, което лично мен ме учудва да е възможно. Да попитам? Колко километра пробег изкарваха до основен ремонт на двигателя социалистическите коли, микробуси и камиони. Качествени ли бяха. Защо ги покриваха с Бризент. Много ли се караха или малко. Оставам темата отворена за всички видове и модели МПС.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

... Колко километра пробег изкарваха до основен ремонт на двигателя социалистическите коли, микробуси и камиони. Качествени ли бяха. Защо ги покриваха с Бризент. Много ли се караха или малко...

Имах съвсем преки наблюдения, защото едно време работех в местното автостопанство и всички ремонти минаваха през мен. Не знам какви са днешните товарни камиони и автобуси от чисто техническа гледна точка, но тези, за които се пита, бяха уникални боклуци, вечно седящи в сервиза. Имаше немалко такива, на които сменяха ризи и бутала по 2-3 пъти годишно - ако това не е тежък и скъп ремонт, не знам кое е. ГАЗ, ЗИЛ, КАМАЗ, МАЗ - уникални боклуци. Доста по-добри бяха Татра, Шкода и Шкода Мадара. ИФА също бяха по-добри от руските возила. 

Най-зле бяха ботевградските автобуси. Чавдар М3 беше по лиценз на някакви австрийски автобуси от преди Втората световна война, а "модерните" за времето си М5, на които викаха "Ман-ове" бяха доста по-съвременни - от средата на 50-те...

За съчленените Чавдари, тип хармоника няма дори и какво да се каже, те бяха с румънски двигатели по лиценз на ДАФ, но пушилката, която бълваха, говори еднозначно за качеството.

Защо с брезент? Защото е много по-евтин от металната конструкция.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Някога да е имало толкова търговци и алхимици на горива? Навремето горивата бяха качествени, полицията не спеше, нямаше корупция на едро и хиляди вратички за неплащане. Всичко си беше държавно.А и едновремешните двигатели не бяха претенциозни. Нямаше инжектори, пиезодюзи, компютри. И работеха на доста по-ниски обороти и нива на компресия.  На някои икаруси от градския транспорт имаше надписи че са по над милион километра.

 

Така че каквото и да е като се "юрка" няма да изкара. Нямаше състезатели, гонки и "пилене" на гуми. Защото доста неща бяха дефицитни. Справки формулата - като се кара постоянно на макс и 18 -20000 оборота един вдигател заминава за няколкостотин километра.  А е доста по-добре направен от серийните.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Имах съвсем преки наблюдения, защото едно време работех в местното автостопанство и всички ремонти минаваха през мен. Не знам какви са днешните товарни камиони и автобуси от чисто техническа гледна точка, но тези, за които се пита, бяха уникални боклуци, вечно седящи в сервиза. Имаше немалко такива, на които сменяха ризи и бутала по 2-3 пъти годишно - ако това не е тежък и скъп ремонт, не знам кое е. ГАЗ, ЗИЛ, КАМАЗ, МАЗ - уникални боклуци. Доста по-добри бяха Татра, Шкода и Шкода Мадара. ИФА също бяха по-добри от руските возила. 

Най-зле бяха ботевградските автобуси. Чавдар М3 беше по лиценз на някакви австрийски автобуси от преди Втората световна война, а "модерните" за времето си М5, на които викаха "Ман-ове" бяха доста по-съвременни - от средата на 50-те...

За съчленените Чавдари, тип хармоника няма дори и какво да се каже, те бяха с румънски двигатели по лиценз на ДАФ, но пушилката, която бълваха, говори еднозначно за качеството.

Защо с брезент? Защото е много по-евтин от металната конструкция.

ИФА-та се произвежда в Германия

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

А кой от вас кара на нафта и къде си е монтирал нафтовата уредба?

 

JZyUN61.jpg


  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.