Премини към съдържанието

Препоръчан отговор


Коя е най-добрата всесезонна гума на пазара в момента? Трябва ми размер 185/60 R14.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не мисля, че има всесезонни гуми, има летни, летни с по-зимна шарка и зимни. По-малка беля (т.е. по-евтина) е да караш през лятото със зимни гуми, отколкото обратното. Първото съм го правил с години наред, второто е невъзможно за изпълнение.

Не се споменава бюджет, има гуми и гуми.


П.П. Сега ще получиш поне дузина предложения, а аз ще те посъветвам да купиш най-скъпите, които можеш да се позволиш, не икономисвай за сметка на сигурността по пътя - твоята и на всички останали.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Да кажем до 150лв. на гума.

 

п.п. Най-скъпите, които виждам из сайтовете влизат в бюджета ми. Въпросът обаче е коя гума конкретно е по-добрата като поведение - дали по-скъпата с 5лв. или по-евтината с 5лв. Не правя голям пробег (10-15к на година макс) и дори да ги сменям на 30к не ми е голям проблем. 

Редактирано от juslen (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Имат си означение за разход на гориво, поведение върху мокър път и ниво на шум. Без задълбочено ровене бих предложил CONTINENTAL ContiWinterContact TS850 - прилични и в бюджета ти, макар че със сигурност има и по-добри варианти.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Да - самите производители се отказаха да използват понятието "всесезонни гуми". Много е голяма разликата в характеристиките на материала.

Ако караш лятото с зимни ще ги съсипеш - от топлото гумата омеква и се износва много по-бързо.

Ако пък караш зимата с летни - гумата се втвърдява и няма нужното сцепление. (карал съм с такива само на не-задвижващите колела и пак спирането е кофти)

Моя избор за летни е Michelin ENERGY SAVER+. Много здрава изработка (основата).


  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Със сигурност няма по-добро от 8 броя гуми, но ми писна да купувам джанти, да ги въртя, да ги съхранявам и от време на време да откривам по някоя крива гума, дали от неправилно съхранение, дали от съмнително качество. Искам да пробвам прословутите All Season гуми. Наскоро си поднових автопарка и заварих горецитираните Michelin ENERGY SAVER+ в доста добро състояние, но мисля да ги продам и да взема тези които съм намислил. Според информацията, която намирам в нета под формата на ревюта, едни от фаворитите са Goodyear VECTOR 4S .

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Със сигурност няма по-добро от 8 броя гуми, но ми писна да купувам джанти, да ги въртя, да ги съхранявам ...

Много трудно ми е да съхранявам гуми - те си искат своите си грижи, а нямам подходящи условия и място. Затова и държа едните в специализиран хотел за гуми, излиза ми 30 лв на година. А зимните ми са по 365 лв бройката с отстъпката от 20-25%, грехота е да ги захвърля нейде и да седят във вредна среда.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

"Избор на всесезонни гуми"  - ми няма такива!

 

"Със сигурност няма по-добро от 8 броя гуми, но ми писна да купувам джанти, да ги въртя, да ги съхранявам" - Хем сърби, хем боли!

Редактирано от Black Power (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Със сигурност няма по-добро от 8 броя гуми ...

 

По-точно - поне 9 (поне една резервна)   :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Такава простотия никога не бих направил. Всесезонните гуми не стават нито зимата, нито лятотото. Те са нарпавени за страни като Германия и Англия, където зимите не са зими, а летата лета. В България трябват два типа гуми - единия за +30 градуса, другия за -15 градуса. Останалото е лъжа и измама, риск от аварии. Всесезонната гума е с  много по-дълъг спирачен път и зимата и лятото, много по-калпаво държи колата в завои, липсва и скорост при аквапланинга заради почти зимната шарка, липсва и сцепление заради малката площ на грайфера, Липсва и всичко необходимо. Аз също съм карал като англичаните с летни гуми зимата,  но на третата  зима вече бях със зимни. 2 метра баирче не можах да изкача при пърррвия сняг. Чисто нова зимна гума сложих, заваля проливен дъжд октомври и щях да се претрепя. Гумата бе Дебица, почти без пари от Кауфланд. Повече такава грешка не. Нямам нерви на всеки завой било то зимеили лете, да изтръпвам заради неподходящо избраната гума. Лятото е страшно в завои със зимните, както и при спиране, зимата е ужасно с летните, дори при съвсем лек сняг. Всесезонната би трябвало да е решение, но не е. 

Редактирано от FORD МанЯк (преглед на промените)
  • Харесва ми 5

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

От теоретична гледна точка съм съгласен, обаче някой реално карал ли е с такива гуми през последните 2 години? Пиша си с хора, които ги карат и никой не се е оплакал или казал "щях да се претрепя", "повече никога такива", а дори напротив пак мислят да си вземат всесезонни.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Карал съм с такива гуми, но по - горните коментари са красноречиви! Не ги харесвах!

Относително е! Варианта е подходящ за хора, които не пътуват често, спокойни водачи са и портфейла им е тъничък!

За мен лично най удачният вариант е 2 комплекта - зимен и летен

 

Защо все пак няма всесезонни:

- Технологията, материала и шарката на гумата са коренно различни и съобразени със спецификата на съответния сезон! Няма как да се постигне високо качество с обединяването на 2-та типа! Подобни гуми са компромисен нискобюджетен вариант!

Редактирано от Black Power (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Коя е най-добрата всесезонна гума на пазара в момента? Трябва ми размер 185/60 R14.

Нашата географска ширина не позволява да се използват всезонни гуми. Те се делят на 3 вида! Лятна, зимна и всезонна. Разликата е във температурата на каучука при която се запазват добри свойства. Лятната гума е ефективна при температура на асфалта над 5 градуса. При по ниска температура се превръща на пластмаса, която се пързаля по асфалта. Зимната при по висока температура на сасфалта от 20 градуса прегаря или се опича. Така каучука става на вечна пластмаса, която има ниско сцепление с асфалта. фсезонната гума работи добре и има живот в диапазона на температура от -10 до + 30 градуса. През лятото ще се опече тази гума.

Редактирано от nikolela (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Навремето, когато имаше малко автомобили, предимно москвичи и жигулита всички караха със всесезонни гуми. Но и тези возила се караха с не-повече от 80-90. Сега "конете" под капака са средно двойно на едновремешните, а има и бая мощни екземпляри. А колкото и да е мощен, автомобилът контактува с пътя единствено с гумите.

Качеството и особено поддръжката на пътната настилка не са се повишили значително. Особено зимата не се почиства своевременно, има и бая заледени участъци след утъпкване.

 

Може и да стават в други страни в които се чисти и с малко по-друг климат, но за България по-удачно е да се ползват зимни и летни.. Може и да стане в някои крайно южни или морски региони с мек климат, но и там понякога има екстремни валежи.

 

Разходи се до гумари за няколко мнения, все пак те са по-компетентни.

 

При всички положения ползвай предписаното от производителя. Зимата е по-добре с по-тясна гума за разлика от лятото. Ако това 185 е препоръчаният от поизводителя размер, вероятно е мощен автомобил над 150 коня. Твоите годишни километри са ми за 2 години и карам със зимни + летни.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

М-дам, така е.

В държава, в която изобщо не се чисти сняг - Великобритяния (щот почти няма) - повечето ползват само летни. Ела да видиш какво става зимата - когато има малко снежец покрай пътя, а асфалта е само мокър - карат с 30-40 км. Ако пък има два пръста сняг на пътя - изобщо не карат.

При всички положения ползвай предписаното от производителя. Зимата е по-добре с по-тясна гума за разлика от лятото. Ако това 185 е препоръчаният от поизводителя размер, вероятно е мощен автомобил над 150 коня. Твоите годишни километри са ми за 2 години и карам със зимни + летни.

 

Да, с уточнението - когато сменяте вида на гумата - използвайте някакъв калкулатор за съвместимост (примерно КАЛКУЛАТОР ЗА ГУМИ).

Мощността не е единственния фактор за широките гуми - последната ми кола Рено Еспейс беше 108 коня, а препоръчваха гуми 195/65/14. Просто е голяма, тежка и ... широката гума дава повече стабилност.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

 

 Зимата е по-добре с по-тясна гума за разлика от лятото.

Защо масово хората твърдят това? Би ли обяснил своята гледна точка? На мен зимата ми трябва сцепление за спиране и катерене по баир. Широката гума определено има доста по-вече от тясна гума. Лятото пътя е сух и карам с възможно най тесните гуми предвидени за колата от производителя. Ниско сцепление си икономисва гориво, но за зимата е неприятно да се пързаляш на зад по баира а гумите да въртят на пред или на шейна да минеш през пешеходна пътека.

Редактирано от nikolela (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Защо масово хората твърдят това? Би ли обяснил своята гледна точка? На мен зимата ми трябва сцепление за спиране и катерене по баир. Широката гума определено има доста по-вече от тясна гума. Лятото пътя е сух и карам с възможно най тесните гуми предвидени за колата от производителя. Ниско сцепление си икономисва гориво, но за зимата е неприятно да се пързаляш на зад по баира а гумите да въртят на пред или на шейна да минеш през пешеходна пътека.

Предполага се каране в сняг и киша. Тясната и висока гума (при едно и също тегло на автомобила спрямо по-широката гума) по-лесно пори кишата и достига асфалта. Каране на сухо - широката гума има по-голяма сцепна площ. Единствения + на ниското сцепление е икономията на гориво, нищо друго, всичко останало е негатив. 

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

При повече контактна площ налягането в контактната част е по-малко и не може да стане контакт с основата на пътя под заснежения слой. И съответно няма сцепление.

 

Обратно на това при силно разкаляно тип чер път или направо сибирска тундра се препоръчва сваляне на налягането в гумите до 0,5 - 1 атмосфера ( който иска да си го обръща в SI ) с цел по-голяма контактна площ и по-малко затъване. Дори и камионите в казармата бяха оборудвани с такава система.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

аз карам с 2 комплекта (но си стоят на отделни джанти, системното ваденето и поставяне на джантата  прецаква бандажните пръстени на гумата и тя почват да изпуска там, където пръстените контактуват с джантата) - по евтино е и издържат 2 пъти повече време. зимните гуми имат много мек каучук и лятото заминават за нула време, а понеже лятото е горещо, гумите стават още по меки и понеже ламелите им са много по ситни, на завой направо се късат цели парченца каучук от грайферите, а при преминаване през локви, те са много по-предразположени и на аквапланинг поради много по-малките канали за изхвърляне на вода. летните гуми са с по твърд каучук (аз ползвам сравнитено меки гуми - износват се по-бързо и дигат леко разхода, но предпочитам да имам по добро сцепление, дори и когато е студено, пък и не въртя много километри на година 5-7000), а някои от тях зимата стават като пластмаса (те обикновено и лятото са така - pirelli p6000) и пак има слабо сцепление... тоест всесезонните не могат да се мерят нито със зимните през зимата, нито с летните през лятото (отделно че лятото ще се износват по бързо от летните)... вземи си 2 комплекта (летни и зимни) малко скъпо е в началото но ще издържат повече от колкото 2 чифта всесезонни... другия вариант е да си вземеш чисто летни гуми - дори при минусови температури на сух асвалт те имат по добро сцепление от зимните (това за температурата под 7 градуса е мит). зимните гуми имат предимство на сняг и киша, на сухо не могат да се мерят с летни, независимо от температурата, за лед също не стават, макар да са малко по добре от летните ...

п.с. като гледам търсиш гуми размер, като тези на моята кола летните са ми hankook kinergy eco 425 (бият по всичко с изключение на износването Michelin ENERGY SAVER+ и Dunlop blue response), зимните barum polaris 3 (първите са около 80лв броя, вторите около 77 и са най евтините, които зимата вършат работа - просто няма смисъл да инвестираш в гуми за 150лв за брой, независимо от марката)

Редактирано от the professor (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

И аз карам на 2 комплекта джанти. За зимата едни прости железни  (от резервна гума) са никакви пари и се изплащат за една година с 2 монтажа / демонтажа.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

 зимните гуми имат предимство на сняг и киша, на сухо не могат да се мерят с летни, независимо от температурата, за лед също не стават, макар да са малко по добре от летните ...

 

Не си гледал тестове между лятна и зимна гума на сух асфалт при отрицателна температура на асфалта. 5 метра по къс спирачен път за зимната гума. Същият тест при горещ асфалт е 8 метра по дълъг спирачен път със зимна гума. Не че е важно, но от 8 години си доизносвам старите зимни гуми през лятото. Та си имам 8 джанти със зимни гуми, като през лятото съхранявам 3. Едната си я возя за резервна в багажника.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Погледни Мишелинките,имат добри гуми,а и цените са поносими. А до колкото разхода на гориво,ако сложиш по-големи гуми "размер" , увеличавал се това много не ми се вярва,или поне аз не го забелязвам. Би трябвало да съм с 225/50/17 , а вече от 8 дена карам с 255/35/19.

Разхода го засичам пълно-пълно, гори си като преди градско 11-12 на 100

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Аз отпред съм със зимни / летни според сезона понеже колата ми е с предно  а отзад с всесезонни гуми чисто нови съм ги сожил никога не са били задвижващи . Доволен съм само зимата имам едно на ум на завоите но не са ми давали повод за притеснение .

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Аз отпред съм със зимни / летни според сезона понеже колата ми е с предно  а отзад с всесезонни гуми чисто нови съм ги сожил никога не са били задвижващи . Доволен съм само зимата имам едно на ум на завоите но не са ми давали повод за притеснение .

 

По-скоро имай предвид на спирането - ако е хлъзгаво. Да не те изпревари задницата.

Иначе завоите, по учебника - преди завоя намаляваш (връщаш газта) и от средата на завоя пак подаваш - и те изтегля. Няма да поднася.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.