Премини към съдържанието
サムライオートバイ

Протест за цената и качеството на горивото в България.

Препоръчан отговор


Ето една новина на която попаднах. И ние с комшиите отдавна се оплакваме по тази тема. Та ми стана чудно, толкова ли сме глупави, че не можем да направим организиран протест по тази болна тема за всеки шофьор на каквото и да е МПС в България.

На който не му се отваря новината в друг сайт ето копи пейст от вести.бг: 

 

Националният протест срещу високите цени на горивата започна в 18.00 ч. в София и няколко града в страната, съобщи БНР.

В уречения час

пред Народното събрание имаше около 30 автомобила.

Според обявеното в социалните мрежи организаторите очакват около 2000 участници в протестното автошествие, които да се отправят към централата на „Лукойл“ на бул. „Тодор Александров“. Полицаи и жандармерия охраняват инициативата.

Хората изразяват недоволство от цената и качеството на горивото, както и от неефективната борба с монополите. Те се опасяват, че високата цена на горивата „затяга“ цените и на останалите стоки от първа необходимост и така се срива и икономиката на цената. Божидар Богданов коментира, че цените на горивата у нас намаляват, само когато има протест. Настоящия спад в цените се дължи на това, че за протеста днес се знае от месец и половина, категоричен е той.

Експерти обясниха, че цените на горивата намаляват не веднага, а поне месец – месец и половина след като поевтинее суровината.

Директорът на Софийската стокова борса Васил Симов коментира:

„Когато говорим за цени на дадена стока, трябва да се знае, че цената е ничия – на пазара. Когато има голямо търсене, цените вървят нагоре, когато има голямо  предлагане, цените вървят надолу. Естествено има фактор – основната цена на петрола, която до известна степен влияе върху цените на горивата.

Но, за мен, в момента, особено в летните  месеци, по силният фактор се оказа  друг. Това е по-засиленото търсене на горива и съвсем естествено е търговците да се опитват да изкарат по-голяма печалба”.

Съвпадението между проверките в последните две седмици и спада на цените Симов обясни така: „Лятото си отива. Намалява и търсенето на бензин, естествено и на дизел. Тук бих добавил и страха от проверките, защото доста търговци по бензиностанциите са, като че ли, притеснени, чисто психологически, от факта, че ще им дойдат на проверка, затова свалят цените”.

Относно

притесненията на протестиращите, че по-високите цени на  петрола увличат всички цените на стоките от първа необходимост,

Симов заяви:

„Забелязва се точно обратната тенденция, цените вървят надолу, не само петрола. Надолу върви и месото, и млякото, и зърното, и олиото, и захарта”.

Полицейски патрули са блокирали Детелината край град Българово, в близост до магистрала "Тракия", където беше предвидено да се състои протестът на бургазлии срещу високите цени на горивата.

От полицията предварително обявиха, че няма да допуснат спиране на движението. На мястото обаче пристигнаха само два протестиращи автомобила и протестът се провали, съобщи кореспондентът на БНР Даниела Костадинова.

Варненци се събраха на изхода на града по магистрала „Хемус”. Броят им обаче също не беше голям. Един от организаторите на протеста – компютърният специалист Николай Милев, коментира пред кореспондента на БНР Даниела Стойнова:

„Премиерът спомена, че има много злоупотреби със смески в горивата и с пломбирането и т.н., но последните проверки откриха, че проблемите са в под 1% от бензиностанциите, така че не вярвам, че това би довело до  драстичен спад в цените, а такъв трябва да има.

Просто пазарът на петрола е такъв, че да има драстичен спад и в цената и на дизела, и на бензина.

Навсякъде цените зависят от световната тенденция, но виждаме, излязоха  много статистики, как в България едва ли не имаме едни от най-скъпите горива в цяла Европа.

Това не е нормално за пазара”.

Още по темата гледайте във видеото от Нова ТВ.

Ето и видео:  http://vbox7.com/play:ff01a0dbf4 

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Бях на протеста. Зарязах всичко и отидох. В с. Бъдеще преди Стара Загора бях четвърта кола. Полицейските бяха 5 + 1 мотор.


Това ми беше най-близкият обявен пункт.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Полицейските бяха 5 + 1 мотор.

Това ми беше най-близкият обявен пункт.

Полицейска държава. Предполагам по същото време по селата и вилните зони  в района, тъмнозелените са вилняли на воля. Докато полицай се е редял с милиционер и още един полицай, че тримцата да "пазят", общо един брой протестиращ.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ква полицейска държава те гони пък теб конкретно в тоя случай? Хората си вършеха работата - не видях да се заяждат с някого, не видях да спорат за "проверка". Не. Просто стояха и охраняваха, както се полага, когато се очаква да се съберат много хора.

 

Явно наистина е вярно, че си заслужаваме управниците. А горивото очевидно ни е хем евтино, хем с най-високо качество - щом нямаше никого там, явно всички са предоволни.

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Предполагам, че са си вършели работата. Само не знам дали не са били малко повече от предвидения брой. Някак си, съотношението на броя протестиращи и на полицаите никак не изглежда адекватен.


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

А как разбра какъв е бил броят на протестиращите? Бил си там?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ми имало е заявени над 2000 АВТОМОБИЛА, които ще участват. Раздели този брой на броя обявени пунктове (6 или 7, не помня), и се получават средно по 300-350 автомобила. Всеки с по средно двама души в него... А ако дойдат повече? Те са длъжни да са подготвени. В случая не мога да си изкривя душата и да кажа лоша дума за полицаите. Виж, за тия, дето се бяха нахвърляли, пък накрая не дойдоха... за тях няма да кажа нищо, щото трябва да се самонакажа.

 

EDIT: Ма и аз съм един математик...300-350, не 30-35!


Предполагам, че са си вършели работата. Само не знам дали не са били малко повече от предвидения брой. Някак си, съотношението на броя протестиращи и на полицаите никак не изглежда адекватен.

Редактирано от Wankata (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ми имало е заявени над 2000 АВТОМОБИЛА, които ще участват. Раздели този брой на броя обявени пунктове (6 или 7, не помня), и се получават средно по 30-35 автомобила. Всеки с по средно двама души в него... А ако дойдат повече? Те са длъжни да са подготвени. В случая не мога да си изкривя душата и да кажа лоша дума за полицаите. Виж, за тия, дето се бяха нахвърляли, пък накрая не дойдоха... за тях няма да кажа нищо, щото трябва да се самонакажа.

Хубаво и какво следва, когато се види на място, че вместо 30+ автомобила, има само 4, с примерно 7-10 души общо в тях, ако има и други освен шофьорите?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

А как да се види, преди да се отиде?

Не ме разбра. Разотидоха ли се полицаите, оставяйки санитарният минимум до края на протеста, или останаха през цялото време всичките изброени?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

На връщане 2 от колите ги нямаше - едната в началот на селото. Така че явно са си хванали и те чуковете.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ами щом няма протестиращи значи цените ни удовлетворяват. В Плевен нямаше никакъв протест, а от коли не може да се разминеш.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

А щом цените ни удовлетворяват, явно и качеството покрай това. Нищо че кофти горивото, може да ти донесе значително по-големи разходи за ремонти и от пропуснати ползи, отколкото парите похарчени за закупуването му.

Редактирано от 1Force1 (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ако има някой по-деен, с удоволствие бих се включил в протест с кола или мотор. Сливен, Ямбол, Стара-Нова Загора е ок за мен. Само трябва да се организираме малко по-сериозно, а не само с харесвам във фейсбука.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

...В уречения час

пред Народното събрание имаше около 30 автомобила...

Нямам ФБ и не знам какво и от кого се организира, но не разбирам защо протеста е пред Народното събрание, след като цените на горивата не се определят там. Работил съм във фирма, притежаваща и бензиностанция, та съм наясно с "цените за деня" - определят се по телефона всяка сутрин. Ако това не е картел, не знам тогава кое е.

Акцизът върху горивата е основно приходно перо в бюджета, както и ДДС върху тях. Коя е тая държава, която ще намали доброволно приходите си? При това, и двата налога се начисляват след калкулирането на доставната цена на петрола, преработката му, съхраняване и прочие, калкулацията съдържа доста дълъг списък от пера. Колкото по-ниска заводска цена (използвам тоя термин от гледна точка на популярността му, макар че не е коректен) се оформи, върху толкова по-ниска база ще са и държавните налози.

Видно е, че в сметката има едно звено, което всъщност дърпа конците - добавената стойност в бургаската рафинерия-монополист.

  • Харесва ми 3

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Единственият начин за ефективен протест според мен ще е бойкот на петролните продукти.Всеки да спира колата си и да ползва други транспортни средства.За месец-два нищо няма да му стане.Има си и градски транспорт.Гледам автобусите във Варна са полупразни.Един месец така,и ония ще се усетят че няма покупки на горива и ще почнат да падат цените.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Просто няма как да стане. По-голямата част от консумацията идва от големите машини - трактори, комбайни, багери, камиони, локомотиви, автобуси, генератори, а те няма как да спрат. Може да стане само за леките автомобили.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Единственият начин за ефективен протест според мен ще е бойкот на петролните продукти...

Това сигурно е някаква шега, как си представяш практическото осъществяване на тоя бойкот? На мен, например, не разчитай - не мога да си спра колата за ден, какво остава за 2, а ти ми предлагаш  месец-два. Имало градски транспорт, къде го има, в провинцията ли? Та в моя град няма такъв от 20+ години. Само таксита, познай с какво се грижат, вероятно ще се справиш и без жокери. А и да има автобуси, те да не се движат с вятър, я? Ами стоките от първа необходимост? Няма и да ядем 1-2 месеца, защото няма стока, която да не се транспортира.

Резервоарът на колата ми събира 60 литра нафта, а повечето големи камиони - основни транспортни средства, слагат допълнителни резервоари и наливат по 500-800-1200 литра на едно зареждане, които издухват за отрицателно време.

Е, какъв потребител на горива съм аз с моите около 8-9000 км, които съм изминал тая година, че като се прехвърля на несъществуващия автобус ще стресна руския монополист, разположил се в Бургас?

.. Може да стане само за леките автомобили.

И за тях не може, просто няма как да се случи.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не е руски - холандски е...

 

screenshotvnsws.jpg

 

http://kolevm38.blog.bg/politika/2014/03/10/iznenadvashti-razkritiia-eto-koi-vsyshtnost-e-sobstvenika-na.1246536

 

И три официални линка:

 

http://www.streetinsider.com/Downgrades/ING+Group+Downgrades+LUKOIL+%28LUKOY%29+to+Sell/5520707.html

 

http://quote.rbc.ru/comments/emitents/2005/07/18/1110575.html

 

http://www.ritcap.com/reports

 

Това обаче в случая е без значение. Собствеността не променя фактите.

 

Да речем, че за някои леки автомобили става. Тези, които не са служебни или не се ползват като служебни. Може да се спрат неналежащи ходения до кафето, да речем, ама това е капка в морето и на практика няма да доведе до нищо.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не е руски - холандски е...

И на о-вите Вануату да го регистрират, ще си мирише на Москва от километри, все едно. А бойкотът е немислим в предлагания вид.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

За мен тия собствености някак си са неясни. Все ми се струва, че видими собственици, са само или главно подставени лица на определени видове фирми...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добре де, аз само да питам нещо. Как така на запад ги нямат тези проблеми? И там основните и големите потребители са камиони, трактори, а до скоро бяха и автобусите, но успяват някак си да не фалират заради това перо на разход. Обяснявам: примерно един германец, който не получава най-много в Европа или просто гастарбайтер който работи там, получава между 1600 и 2000 евро там след данък( а в някои случаи и преди данък). И успява с тези пари да си плати квартирата която е между 300 и 500 евро в масовия вариант, да заради колата си с бензин или дизел за евро - евро и малко литъра, да пътува с колата си по магистрала, бетонна с асфалт отгоре понякога доста надалеч всеки ден и пак да му стигат парите.

Нещо е сбъркано в нас самите според мен. Аз имам мотор, който съм го купил основно за кеф и искам да мога да си позволя да го карам в България когато искам, а не като спра на бензиностанция и да се депресирам. Толкова ли е трудно да се намали цената на това гориво и да се подобри драстично качеството му. Не смятам че ако спрем да караме личните си мпс-та, било то мотори, коли или даже лични камиончета ще направим кой знае какво. Не е нормално в провинцията да се работи за 500-600 лв и ако си късметлия да взимаш примерно 1000 и от тези 1 000 около 200-300 за бензин или дизел. И това ако се ограничавам. То е ясно че може и кон или магаре да си взема и да се върна малко по-назад в прогреса. Или да изчакам примерно да пуснат масово евтини коли на батерии, но едва ли ще го дочакам и това. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

За мен тия собствености някак си са неясни. Все ми се струва, че видими собственици, са само или главно подставени лица на определени видове фирми...

Всъщност няма нищо неясно, отговорът е във въпроса ти - работи се с подставени лица, варианти и възможности да искаш.

Лукойл е № 2 в бранша в планетарен мащаб и има филиали къде ли не, при това по официални данни, но никой не знае практически колко други фирми са под руската шапка. Със сигурност в антимонополните закони има вратички, врати и цели триумфални арки, специално оставени, за да отварят пътища с цел по-големи удобства на големите играчи.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добре де. Аз имах друго питане. Какво трябва да стане за да се организираме и да стачкуваме? Но не говоря за 30-40 коли пред парламента, а по градовете масово. Ето аз искам да ги подкрепя примерно, но няма да карам до София за да да бибипкам или да въртя гума пред парламента. Какво трябва да стане за да подобрим стандарта си на живот българите и изобщо всички живеещи в България? Ето цената на бензина е един разход който е прекалено голям за заплатите ни. Да спрем да караме? После може би да спрем да дишаме че е по-евтино?

Редактирано от bolgarin (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Имам информация, че в момента се опитват да си намерят организатори за всеки град, или поне за по-големите. Тоест опитват се да решат този проблем. Не е коректно да обяснявам повече.

 

Макар че това за мен си е чисто излишно. Решава се къде ще се протестира и се протестира. Ама си е до манталитет, желание, време, насаден страх и т.н. Много са факторите. Организират се групите по места и излизат. Ама не само във Фейсбук. На миналия протест е имало 300 души - общо за цялата страна. Срам и за организатори, и за организирани.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

  • Разглеждащи това в момента   0 потребители

    Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.

  • Горещи теми в момента

  • Подобни теми

    • от Soviet Soldier
      Винаги около покупка на подобен тип техника се замислям "Какво стана с качествената българска техника от едно време?".

      1- Защо не успяхме да съхраним и развием, поне едно предприятие в тази сфера след промените? 

      2- Останаха ли изобщо в България производители на такъв тип техника, или практиката да се сглобяват китайски
      боклуци и да се продават, като български продукт е присъща за 100% от нашите "производители"?

      3- Кои български производители (ако все още има такива) са ви известни, и какви са вашите мнение и впечатления за предлаганите от тях продукти?
    • от icaka9
      Привет хора! Искам да попитам хората с Galaxy A3 2017 за мнения(впечатления) относно работата на телефона, бързината му, качество на камера и видео, след време дали се забавя, дали забива....като цяло как се държи и ако може някой, който го има и го ползва да направи едно кратко видео дали на 720p или на 1080p без значение...2-3 минутки на светло и на тъмно(с лампа или лампички да светят в тъмното и силна музика....в дискотека или бар или клуб,концерт или у дома) това което искам да видя е дали от светлината на лампа в тъмното има такива подобни на саби отблясъци и блестене от светлината на лампата и също микрофона какво качество на звук вади на запис с силна музика от концерт или нещо от сорта....защото в момента съм с Iphone SE и това може да се каже, че е единственото нещо което ме спира да взема Galaxy-то.....много ще съм благодарен на човека, който може да ми направи тази услуга, защото не знам как и къде по друг начин мога да го тествам аз като го нямам.....Благодаря!
    • от loranst looa
      Здравейте искам да попитам как стои въпросът с 4г или 3г модемите за Интернет от скоро си взех нетбук но Уай фи не навсякъде има и за това искам да попитам как точно може да полазвам модем и това би ли решило проблема ми с нета.  В смисъл веднъж като си закупя модем от някой  мобилен оператор еднократно ли заплащам за ползването на Интернета или трябва да плащам всеки месец месечна вноска за мобилния Интернетт . 
       
       
       
      В
  • Дарение

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.