Премини към съдържанието
haidukpikaso

НЕ на спирането на Uber в София !

Препоръчан отговор


sofia_petition-banner_1000x360_r1.jpg

ПЕТИЦИЯ

Подкрепете Uber в София и правото на избор!

Поради решението на Комисията за защита на конкуренцията, с огромно съжаление ви съобщаваме, че услугата UberX e временно спряна в София.

Десетки хиляди хора вече избраха Uber като безопасен, надежден и достъпен начин за придвижване в града. Ползите от услугата ни за споделени пътувания наскоро бяха потвърдени и от проучване на Асоциация „Активни потребители“. Резултатите са поредното доказателство, че Uber е по-добрата алтернатива по цена и което е по-важното - по качество.

Ние вярваме във Вашето право на избор. Вярват и органите за защита на конкуренцията в ЕС, включително тези в Германия, Дания, Норвегия, Франция, Италия и Финландия. Българската комисия за защита на конкуренцията обаче е на коренно противоположно мнение.

Наличието на повече избор е от огромна полза за обществото като цяло, ако и да създава затруднения на съществуващите конюктурни интереси. По-големият избор винаги води до по-добро качество и по-ниски цени на услугите.

Живеем в един нов свят движен от технологиите. Регулациите трябва да еволюират, за да може обществото да се възползва от ефективността на иновациите. Очевидна е нуждата от нови правила, които да отразят техническото развитие на 21-ви век. Властта това да се случи е в ръцете на нашето правителство и изборът дали да се чуе гласът ви е изцяло ваш.

Подпишете тази петиция и изпратете съобщение на правителството:

  • ДА на иновациите
  • ДА на нови регулации
  • ДА на правото на избор

https://action.uber.org/sofia/

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Определено съм ЗА подобен род услуги - ползвах Юбър редовно (според моите нужди, много рядко ползвам такси/юбър и то само вечер след като няма градски).
Мога да кажа, че макар да са непрофесионални водачи - качеството на услугата е в пъти по - добро от такситата, разбира се има и много въпросителни, като най- голямата е кой носи отговорност при евентуално произшествие на пътя.
Подписал съм петецията обаче едно не мога да разбера, защо играят с толкова евтин номер като зеленият бар + постоянно изменяща се крайна цел - ако крайната цел е реално 100 000 да я сложат в самото начало, ако няма крайна цел да го премахнат въобще и колкото подпишат - толкова... Това е много дразнещо целта да скача постоянно с по 5 000 веднага щом се стигне заветната текуща!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Единственото, за което съжалявам в случая е, че няма Uber в провинцията.

  • Харесва ми 3

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Трябва да бъде махнато. Така че, това е правилното решение. Ако вие имате таксиметрова фирма, трябва да отговаряте на една камара условия. Плащат се различни данъци и такси. Тук някакви тарикати, предлагат таксиметрова услуга, маскирана под друго име.  Юбер, си е чиста проба 'копърка' и там е 'спеделено пътуване';). Друг е въпроса, колко от нашите таксиметрови фирми, изпълняват условията и как ги контролират. Но това не означава, че трябва да се разрешава подобна компания.

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ами виж сега самите таксиметрови компании се докараха до това положение, примерно като се прибера на Монтана никога не бих позлвал Юбър дори да има - малък град, повечето коли се поддържат чисти, винаги ама винаги ме питат дали могат да пушат (попадал съм само 2 пъти последните година на миришеща кола), разстоянията са малки от там и крайната сметка в порядъка на 1,50 - 3,50 лв. - Като извадя на сметка 2,60 - 3 лева винаги ама винаги ми връщат 0,40 лв. и по някой път дори спорим да вземе тези стотинки. В София просто да се возиш в такси (в редки случаи попадаш на свестни хора, но в редки) е изпитание за нервите - аз съм клиент не ме вълнува кой какви данъци, такси, разрешителни и т.н. плаща - както като вляза в супермаркета не се вълнувам колко му струва разрешителното за цигари, за алкохол, за нам си кво.
От моята гледна точка на клиент използването на Юбър беше в пъти по - удобно, приятно и евтино и който и да е мой познат да го е използвал поне един път не е повтарял почти такси от тогава.


  • Харесва ми 4

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

... Друг е въпроса, колко от нашите таксиметрови фирми, изпълняват условията и как ги контролират...

Точно заради липсата на контрол в "законните" таксита се поражда Uber. Целта е да се разбие монопола на 1-2 фирми, фактическа собственост на големци. Масовият нашенски таксиджия е тарикат, чиято основна идея е как да прецака клиента си, особено пък при наличието на всички предпоставки да го прави. Това в нормалните държави го няма, там те возят по коректно работещ апарат и дори се мръщят на бакшиша. Кога ще стане това у нас?

Ако липсва контрол върху Uber у нас, това не е проблем на фирмата, а на държавата. Как в другите страни е намерен начин за контрол и отчетност, а у нас това не можело да се случи?

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Това не е основание, за разрешаване на една 'копърка'. Нали го разбираш? Проблемите дето имаш, се решават с контрол и регулация, от страна на клиенти и компетентни органи.

Има достатъчно други модерни примери. Дето една кола, се ползва от няколко човека. Но винаги я оставяш, на определено място. Не се сещам, точно как се водеше това, има го в няколко западни градове. Тук е неприложимо, заради селския манталитет на 'гражданите'.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Taзи компания се управлява от банда разбойници. Услугата е хубава обаче, би било добре такситата на се възползват от идеята.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Това в нормалните държави го няма, там те возят по коректно работещ апарат и дори се мръщят на бакшиша. Кога ще стане това у нас?

а тука си го взимат и без да искаш да им го дадеш

последен пример 7.20 сметка ми вика 8 лева - моляяя - аз обаче винаги имам дребни като знам че ще ползвам тез хиени, та изсипах му ги точно до стотинка а не бе баси наглите

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Това не е основание, за разрешаване на една 'копърка'. Нали го разбираш? Проблемите дето имаш, се решават с контрол и регулация, от страна на клиенти и компетентни органи...

Ами след като умишлено липсва контрол и регулация, защо да не търся алтернатива? И защо да не пътувам по-бързо и по-удобно, само защото някой не желае да вкара в релси транспортните проблеми?

В нормалните държави има стоянки с велосипеди - взимаш го, ползваш го и го оставяш на друга стоянка, за да е на разположение на друг. Кога ще се случи това у нас?

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

И отново казвам, това не е основание, за създаване на една фирма 'копърка'. :D Която е в нарушение на закона, а и е забранена в доста държави в Европа. Както казах, има много по-добро решение. Мисля ще се сетиш, как се казваше тази услуга, дето ползваш споделен автомобил.

И да те питам, защо не търсиш решение на проблема, и да има контрол над бакшишите, вместо да финансираш една измамна фирма?

а тука си го взимат и без да искаш да им го дадеш

последен пример 7.20 сметка ми вика 8 лева - моляяя - аз обаче винаги имам дребни като знам че ще ползвам тез хиени, та изсипах му ги точно до стотинка а не бе баси наглите

Решението е просто. Не ползваш услугите на тази фирма. Когато потребителя, тоест ти, се научите да го правите, фирмите сами ще се регулират.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Да ги спират тия джелати. Егаси, хайдука иска шефа на юбер да става милиардер. Да си намери тоя друг бизнес, или да си практикува на друго място!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

 

Решението е просто. Не ползваш услугите на тази фирма. Когато потребителя, тоест ти, се научите да го правите, фирмите сами ще се регулират.

ми те всички са еднакви, един дол дренки обирджии, разлика няма ама никаква

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

И отново казвам, това не е основание, за създаване на една фирма 'копърка'. :D Която е в нарушение на закона, а и е забранена в доста държави в Европа. Както казах, има много по-добро решение. Мисля ще се сетиш, как се казваше тази услуга, дето ползваш споделен автомобил.

И да те питам, защо не търсиш решение на проблема, и да има контрол над бакшишите, вместо да финансираш една измамна фирма?

Решението е просто. Не ползваш услугите на тази фирма. Когато потребителя, тоест ти, се научите да го правите, фирмите сами ще се регулират.

Значи предлагаш да бойкотирам фирмата, с която съм изпитал неприятни мигове - ОК, до тук добре, обаче какво ще ми кажеш, като това ми се е случвало с всички фирми за таксите в София и то 90% от случаите? Сега ще ме пратиш да си търся онези 10% и да им ставам редовен клиент и да им звъня, да обаче аз не искам да тормозя хората по телефона и да се чудя да му звънна ли сега в 04:00 или не, дори да работи примерно да ми каже - ще мога да дойда след 1 час или пък няма да мога да те взема.
Започвам да се съмнявам, че ти самият имаш нещо общо с таксиметрова компания, варианта с бойкота не става - защото те разчитат именно на монополното си положение - единствените от които съм бил доволен всичките пъти когато съм ползвал са едни зелени таксита, обаче тук идва проблема - както казах аз ползвам само вечер късно (когато ми се налага) а те в малките часове не поддържат повече от единици автомобили в София и най - често чувам - не можем да Ви изпратим кола - лека вечер.
Значи пак аз като клиент съм длъжен да настоявам за регулация на монопола така ли? Не помня да съм настоявал за регулация на Юбър или дела, пък те се самосезираха всичките институции до една и ще ти кажа тайната, защото всички институции до една стоят като здрав гръбнак и опора зад всеки един монополист, защото "то на една заплата живее ли се бе, братче?".
След като закона в България се нарушава от всички монополисти (и не само) до един, укриват се данъци за милиони, договор на мин. заплата останалото под масата, защо питам аз трябва да не допускаме ПОРЕДНОТО на ръба на закона нещо в тази държава - пак имам отговор не го искам от теб, жълтият монопол в София беше застрашен, интереси за много пари бяха застрашени, сега ако ни бяха съвестни институциите трябваше да се саморазпуснат до една - последните години колко пъти КЗК глобяваше и забраняваше копърките, как така те продължават да съществуват?

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Нямам време да прочета цялата тема, (което ще направя после) но няколко пъти съм го използвал. В сравнение с такситата ги предпочитам. (говоря за София) На тях колите винаги са им чисти, подредени и не смърдят на цигари. (поне в тези 3 пъти не съм усетил, използват ароматизатори) Повечето се разговорни и не се държат с теб като животно.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

... Която е в нарушение на закона, а и е забранена в доста държави в Европа...

Не се ли питаш защо е забранена в някои страни, а в същото време си работи в 60 страни, или действително защитаваш нашенските таксиджийско-обирджийски структури? Упрекът е, че не могат да се контролират, което звучи абсурдно - как в тия 60 страни са решили проблема, да не би само в България да се плащат данъци, я!

Искам да пътувам бързо, евтино и удобно, т.е. всичко, което не ми се предлага от монополистките таксиджийски фирми - мръсни вмирисани маломерни коли-таралясници, с вечно сърдити или безспирно дрънкащи тарикати-дребни душици, представляващи 99% от гилдията, представляващи база за поговорката "Покрай наш Илия намразих и Свети Илия". 

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Точно за това говоря. А тези от Uber са си със собствени коли, чисти, подредени и няма апарати които са сложени по най-селския начин. А и шофьорите са готини и разговорливи.

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

"Шофьорите" са в повечето случаи млади хора, студенти или хора нуждаещи се от допълнителни доходи и имащи на разположение по 1-2-3 часа на ден, за да заработят по някой лев. Разбира се попаднах и на хора, които не го правят за пари, а за удоволствие и контакти (вози ме един пич който кара Мерджан Ц клас, от почти най-последните не им разбирам на сериите и т.н. та с тоя мерджан няма шанс да изкара лев то сигурно горивото не може да се покрие).
С рейтинговата система дори да има недобросъвестни шофьори бързо се разбира това и се освобождават. Всяка една стотинка минава чрез банков превод, казвате каква е гаранцията, че шофьорите ще си подадат годишна декларация до НАП ами каквото и на всеки друг страничен доход който се изкарва в тази държава - НИКАКВА и строго си зависи от човека дали иска да укрие данъци или не. Положението при Юбър, е че след като получават пари от една и съща сметка всички шофьори с един филтър лесно могат да се хванат всички и да се проверят по ЕГН дали са си внесли данъците и какво са декларирали, защото на всеки е ясно, че бай "Иван" който идва да прави поредният ремонт не декларира дори стотинка доход, а се води безработен в най-честият случай.
Силно се съмнявам Юбър да изчезне, просто в момента може би мислят начин как да се движат по ръба на закона, което за нашата държава е практика на много фирми не само в този бранш. Защо КЗК и ВАС не им казаха в прав текст - ще направим промени в законовта уредба за всички подобни приложения, но искаме в държавната хазна (освен 10% данък печалба) да влиза и еди какво си - само можехме всички ние да спечелим, но уви никой тук не мисли за 5-10-15 години напред тук се мисли какво да се открадне на момента, каква далавера да се извърти, как да взема някакви пари без да направя нищо.
 

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

 Как в другите страни е намерен начин за контрол и отчетност, а у нас това не можело да се случи?

Контрол и отчетност дръжки... http://uk.businessinsider.com/uber-tax-in-europe-2015-7 ей ти как плащат данъци в Англия

Макар че, може да се замислиш, протестирате, офшорки да имат земя в БГ, нали? Еми Убер е абсолютен аналог. Данък печалба - през крив макарон.

Аз не съм против Убер като идея. Обаче при текущите закони в бг шофьорите им извършват нелоялна конкуренция. Така, че трябва да или да се промени закона или да се спре Убер. КЗК и ВАС нямат правомощия по първото и направиха второто. Това е. Сега ако искате Убер - пред парламента и протест.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Контрол и отчетност дръжки... http://uk.businessinsider.com/uber-tax-in-europe-2015-7 ей ти как плащат данъци в Англия...

Нали не се опитваш да ме убеждаваш, че няма начини всички да си плащат всичко?

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Нали не се опитваш да ме убеждаваш, че няма начини всички да си плащат всичко?

Не се опитвам да те убеждавам в нищо, казвам де факто, какво е положението.

Това че има начин да се направи нещо е едно, а дали се прави е съвсем различно. То има начин и такситата да са по-чисти, по-евтини и по-коректни.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не ми пука дали офшорка ме обслужва или местна фирма, стига да ми предлага качество. Не ми дреме дали таксито е на Драган, Първан или Стоян, искам да ме закара от А до Б, но не като чувал с картофи, а като човек. Да не ми се цупи щом му спомена адреса и да ми надува мазна чалга, пушейки като комин в колата.

Преди 3 седмици бях за няколко дни в Италия, ползвах минимум 15-16 пъти таксита - нито един таралясник, всички коли са просторни автоматици, блестящи от чистота. Не видях кола над 120 000 км, а таксиджиите нямат нищо общо с нашего брата. Прибирам се, на летището с 300 зора и кандърми взимам такси до Черковна - едва потеглящ сандък на 490 000 км, склонен да се разпадне на всеки следващ метър.

Е, кое да предпочета?

Да ходя да викам пред парламента ли? Че аз да не съм български таксиджия, я!

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не ми пука дали офшорка ме обслужва или местна фирма, стига да ми предлага качество. Не ми дреме дали таксито е на Драган, Първан или Стоян, искам да ме закара от А до Б, но не като чувал с картофи, а като човек. Да не ми се цупи щом му спомена адреса и да ми надува мазна чалга, пушейки като комин в колата.

Преди 3 седмици бях за няколко дни в Италия, ползвах минимум 15-16 пъти таксита - нито един таралясник, всички коли са просторни автоматици, блестящи от чистота. Не видях кола над 120 000 км, а таксиджиите нямат нищо общо с нашего брата. Прибирам се, на летището с 300 зора и кандърми взимам такси до Черковна - едва потеглящ сандък на 490 000 км, склонен да се разпадне на всеки следващ метър.

Е, кое да предпочета?

Естествено, че не ти пука дали те обслужва офшорка - държавата кучета я яли. Ок, де - твой избор. Стига после да не се оплакваш за нищо, дето зависи от държавния бюджет.

Колко плати за таксито в Италия? Примерно, началната такса? В интерес на истината, не знам, колко е там, но във Франция за един утрепан ситроен ми взеха 14Е да ми отворят вратата. Във Финландия беше 10, ама там поне ме возиха в чисто новичък черен мерцедес като държавен глава...

И какви са кандърмите на летището - там от паркинга на ОК-ките, никога не съм имал никакъв проблем. Обади ли се да се оплачеш?

п.п. ето дали защитават такси мафията:

http://www.clubz.bg/28753-strah_trese_golemite_taksi_kompanii_sysipvat_ni

 

 

Да ходя да викам пред парламента ли? Че аз да не съм български таксиджия, я!

Ама викаш по форумите дето са забранили (съвсем по закон) Убер. Тоест веднъж държавните институции да си свършат работата и веднага ги почват - еми как да работят тогава, щом дори когато си вършат работата ги овикват. Законът е проблема - парламентът променя законите - трябва да се оплачеш на него.

Редактирано от flare (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Това с офшорките и избягването на плащане на данъци е практика номер 1 на най-големите световни компании. Дори Епъл и Гугъл правят врътки и "окриват" данъци, много компании си изнасят централите в Ирландия, Исландия, Малта, Швейцария и прочие с тази цел. Сега да обясняваме, че видиш ли Убер са открили топлата вода и само те черни - безпредметно е.
Сега честно ми отговори колко пъти (без да поискаш изрично) си получавал касов бон в жълто такси? То дори да поискаш в повечето случаи ти дават написан на хартия бон с нулева данъчна и каквато и да била друга тежест/стойност, вързани апарати към някакви кухи фирми и т.н. Трябва ли да си ги обясняваме тези неща и не аз не съм горд, че българските органи сега са се сетили да показват дейност - 20 години, чи го подпираха та не вкараха в релси такситранспорта в България, да работят реални регистрирани шофьори, да направят събираемостта на данъци най - високо ниво, да подобрят услугата чрез постоянни регулации и присъствие. Не веднъж са я наричали "Комисия за Защита от Конкуренцията" примери много и във всички тях все чужди фирми страдат за сметка на местните абапе ;) Дори емаг отнасяха не една и две глоби с някакви измислени доводи, но това ни е единственият регулаторен орган няма на кой да се жалваш ВАС винаги стоят зад тях - видиш ли лошите чужденци колонизатори, е го е УБЕР е таен план да изкупят българска земя на безценица и да ни изгонят после в бежански лагер и нас нали?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Това с офшорките и избягването на плащане на данъци е практика номер 1 на най-големите световни компании. Дори Епъл и Гугъл правят врътки и "окриват" данъци, много компании си изнасят централите в Ирландия, Исландия, Малта, Швейцария и прочие с тази цел. Сега да обясняваме, че видиш ли Убер са открили топлата вода и само те черни - безпредметно е.
Сега честно ми отговори колко пъти (без да поискаш изрично) си получавал касов бон в жълто такси? То дори да поискаш в повечето случаи ти дават написан на хартия бон с нулева данъчна и каквато и да била друга тежест/стойност, вързани апарати към някакви кухи фирми и т.н. Трябва ли да си ги обясняваме тези неща и не аз не съм горд, че българските органи сега са се сетили да показват дейност - 20 години, чи го подпираха та не вкараха в релси такситранспорта в България, да работят реални регистрирани шофьори, да направят събираемостта на данъци най - високо ниво, да подобрят услугата чрез постоянни регулации и присъствие. Не веднъж са я наричали "Комисия за Защита от Конкуренцията" примери много и във всички тях все чужди фирми страдат за сметка на местните абапе ;) Дори емаг отнасяха не една и две глоби с някакви измислени доводи, но това ни е единственият регулаторен орган няма на кой да се жалваш ВАС винаги стоят зад тях - видиш ли лошите чужденци колонизатори, е го е УБЕР е таен план да изкупят българска земя на безценица и да ни изгонят после в бежански лагер и нас нали?

Размиваш темата:

Това че ползват световно известна врътка - не го прави по-хубаво, по-правилно и в никакъв случай не значи че трябва да ги оставяме да ни мамят. Тоест ти смяташ че като всички лъжат значи е хубаво да се лъже така ли? Егати логиката.

Получавал съм касови бонове от такси и без да искам - горе долу е 50/50. А трябва ли да ти напомням ,че изискването за това е и твое задължение - според закона - или ти искаш само другата страна да го спазва, а ти не? Като не ти дадат, искаш и се оплакваш. Както казваше жена ми, след 8 години живот в Германия - германците са добре, не щото са коректни - а щото изискват да си коректен към тях до дупка. Ние просто оставяме работата по течението. Като Хлевоуст горе - таксито му правело проблеми - ми незнам, аз не бих търпял - има си телефон за оплаквания.

Останалото - отново - за другите случаи са точно други случаи - за тях си протестирайте, колкото искате. В конкретния случай са прави. Закон има ли - има. Убер нарушават ли го - да. Еми сори. За н-ти път да кажа, аз не защитавам закона - променяйте го ако искате. Обаче много се дразня да се напада държавна институция, защото си е свършила работата, както е по закон.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.