Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

adamsg

Разширяване на ключ за осветление

Препоръчан отговор


Здравейте.

Имам следното запитване. В кунята ми имам стандартна лампа с единичен ключ. До тук добре. Обаче реших да се модернизирам и да добавя ЛЕД, като сменя обикновеня ключ с двоен-един за ЛЕД и един за старото осветлени. Ще хвана фаза от ключа(ще пусна кабел), но нула единствено мога да хвана от близък контакт..

Тук е запитването - ще има ли проблем, ако фазата ми е от токов кръг за осветлението, а нулата - от друг токов кръг (на контактите в кухнята)?. Мисля, че на целия апартамент нулите са общи в ел.таблото и не трябва да е проблем, но за мое успокоение- да попитам специалистите ☺

Благодаря за помощта

 

 

 

 

 

Редактирано от ExaFlop (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Нулата, ако е технически изправна, може да се ползва навсякъде в апартамента.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

според фазомера, трябва да е изправна.. Макар, че наскоро купих апартамента а преди това някои е "вършал по инсталацията с голямата бадамарка" - постоянни фази по крушките, нулите масово се прекъсват през ключовете, отделно някои неща много неподходящо "вързани" накъсно; отделно в стените имах замазани парчета кабел между 1 и 3 метра с неясно начало и край (е, аз ги изясних де - поизкъртих тук-там и ги извадих повечето), но след като направих ремонта и предприех поръчването на кухните и т.н., майстора ми препоръча да добавя допълнителен ЛЕД и това породи въпроса ми по-горе. Всичко друго вече е замазано и нямам друг вариант освен нула през контакта..

Благодаря на всички за бързите отговори.

Поздрави

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Като бях на квартира във Владиславово така го бяха вързвали целия блок - с постоянна фаза на крушките,


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

...

Едисон е виновен. Неговата електрическа лампа измени човечеството. То спи по-малко от задължителните 8 часа сън и на лице е разрушителният ефект, но апокалипсиса продължава. Енергоспестяващите лампи се оказват много вредни. Те предизвикват рак на кожата. Защитните им покрития са некачествени и се наблюдават микро-пори, през които преминават ултравиолетови дози лъчение, водещи до мелонама.

Led-лампите също в коша. Те могат да ви ослепят. Унищожават сензорите в вашите очи и никакви операции, и медикаменти не могат да възстановят нещата. Спектъра на светодиодните лампи е съставен от мощни къси вълни с син и с виолетов отенък. Продължителен втренечен поглед в подобна лампа води до слепота.

Ако се откажете от осветление, вие ще сте изпитате радостта на живота и подобно на вашите пра-пра-родните ще спите като къпан, че дори ще започнете да сънувате, а това е изключително важно за вашия мозък. На първо време може да се доверите на газени лампи, докато свикнете.

Средностатическият индивид губи фокуса на своето внимание на всеки 6 до 10 сек. Заостряйки поглед върху пламъка в лампата вие може да подобрите своята концентрация,  като по този начин усилите потока енергия към този канал, за да решите пореден ваш проблем. Древен метод за материализация на вашите намерения.

успех

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Може ли да уточните- за какво ви е втора/лед/лампа?Ако е за икономия-ще я изплатите след около 3години.Не е кой знае каво,но ако е за да се намирате на работа-става.Поздрави

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

основната лампа ми е основна за стаята, а новия LED мисля да го монтирам под горния ред шкафове в кухнята така, че като се работи нещо на кухненския плот и т.н. - да свети в ръцете и да не се получава сенчест ефект.. Няма да е основно осветление, а и благодарение на по-горния пост научих, че не трябва да се взирам в тези диоди.. е, добре поне, че мисля да ги монтирам на ниско че да не се виждат много много.. :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

В някои случаи, когато прекарването на допълнителен кабел е затруднено, нулата може да се хване от някоя арматура в панела, близо до лампата или полилея, от водопроводна тръба, винкели на терасата и др. Трябва да се има предвид че поради земното съпротивление, не бива да захранваме мощни консуматори над 100-200W.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, peppone1 написа:

В някои случаи, когато прекарването на допълнителен кабел е затруднено, нулата може да се хване от някоя арматура в панела, близо до лампата или полилея, от водопроводна тръба, винкели на терасата и др. Трябва да се има предвид че поради земното съпротивление, не бива да захранваме мощни консуматори над 100-200W.

Това със зануляване към джелезата тук-там е много ... новаторска идея. Ами при лоша нула - в етажното табло, главното или на стълба - кво праим??? Само един уточняващ въпрос към "колегата"-автор - колко е напрежението в нулата?

Редактирано от ExaFlop (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, peppone1 написа:

В някои случаи, когато прекарването на допълнителен кабел е затруднено, нулата може да се хване от някоя арматура в панела, близо до лампата или полилея, от водопроводна тръба, винкели на терасата и др. Трябва да се има предвид че поради земното съпротивление, не бива да захранваме мощни консуматори над 100-200W.

Тогава комшиите ще се чудят що ги пере тока :eek:

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 20 минути, kashchey написа:

Тогава комшиите ще се чудят що ги пере тока :eek:

Ако минат с "леки первания" е добре - токът в малки дози даже е полезен за сърдечния мускул.

Виждал съм (като вещо лице) няколко случая да идва пожарната

 

PS. Към автора - не си разширявай ключа, а се вземи и фаза, и нула от контакта. Сложи си отделен ключ, а ако искаш да е по-ефектно - управлявай локалното осветление със сензор за движение. Отиваш да работиш по плота - светва, махаш се оттам - угасва.

Редактирано от jhoro (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост
преди 1 час, peppone1 написа:

В някои случаи, когато прекарването на допълнителен кабел е затруднено, нулата може да се хване от някоя арматура в панела, близо до лампата или полилея, от водопроводна тръба, винкели на терасата и др. Трябва да се има предвид че поради земното съпротивление, не бива да захранваме мощни консуматори над 100-200W.

Сега, ако всички "електричари" в България прочетат твоя пост ще направят голям удар със спестяването на една жица за "нула". Такова нещо не се прави бе момче малко! Много си далеч от тока. Даже си и в страни от него. Към питащият. Да не вземеш да се подведеш по акъла на този всезнайко!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

По принцип Правилника за устройство на ел. уредби позволява да се подобри (т.е. да се намали) съпротивлението на заземяване на нулата чрез свързване с арматурата на основите на сградите или подземни водопроводи,но това трябва да се прави обосновано а не кой както му скимне.Иначе "нула " може да ползваш от където и да е от инсталацията стига да не в контура на дефектнотокова защита - тогава и фазата трябва да се вземе от там.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 20 минути, kashchey написа:

По принцип Правилника за устройство на ел. уредби позволява да се подобри (т.е. да се намали) съпротивлението на заземяване на нулата чрез свързване с арматурата на основите на сградите или подземни водопроводи,но това трябва да се прави обосновано а не кой както му скимне.Иначе "нула " може да ползваш от където и да е от инсталацията стига да не в контура на дефектнотокова защита - тогава и фазата трябва да се вземе от там.

Оф - пак съчинения и приказки за лека нощ. Чул нещо, ама не го доразбрал.

По действащата в момента нормативна наредба - нови и реконструирани ел. мрежи се правят само с три / пит проводна схема. Така наречената ДТЗ (дефектнотокова защита) или по-правилното - прекъсвач за остатъчен ток (residual current device, RCD) се слага само когато има схеми TN-S или TT. И се слагат 30 милиамперови на всеки кръгов предпазител, който ... (ай сети се на кой).

Освен това се слага и 300 милиамперов - знаеш ли къде и защо?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, peppone1 написа:

В някои случаи, когато прекарването на допълнителен кабел е затруднено, нулата може да се хване от някоя арматура в панела, близо до лампата или полилея, от водопроводна тръба, винкели на терасата и др. Трябва да се има предвид че поради земното съпротивление, не бива да захранваме мощни консуматори над 100-200W.

Toва е нонсенс и с подобни съвети ще затриете живот. В основата на електрониката стои електротехника, но за при вас е очевадно, че трябва да си намерите друго хоби. Например, лов на пеперуди и класификация в хербарий.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 25 минути, jhoro написа:

Оф - пак съчинения и приказки за лека нощ. Чул нещо, ама не го доразбрал.

По действащата в момента нормативна наредба - нови и реконструирани ел. мрежи се правят само с три / пит проводна схема. Така наречената ДТЗ (дефектнотокова защита) или по-правилното - прекъсвач за остатъчен ток (residual current device, RCD) се слага само когато има схеми TN-S или TT. И се слагат 30 милиамперови на всеки кръгов предпазител, който ... (ай сети се на кой).

Освен това се слага и 300 милиамперов - знаеш ли къде и защо?

Ъхъ ! Знам .

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Кой не знае закону Ому, да си оди у дому! Но пак ще отделя малко от ценното си време си да обясня, защото има доста любознателни младежи, но от опита ми от предходни форуми се убедих че те не искат да вдянат, а се доверят на някой редовен и опитен мъдрец. Никой в тази държава не прави разлика между заземяване и зануляване. Зануляване се нарича когато нулевият проводник е свързан със заземителя. Когато от таблото се прекъсне този нулев кабел, тогава ще прекъсне електричеството на целия блок. Няма как от заземител да те удари ток, щом веригата се затваря през незанулената арматура, няма опасност от токово поражение, освен ако кумшията не изкопае дупка под жилищната сграда и не хване с едната ръка арматурата, а с другата централния заземител и не се погъделичка от "опасно" напрежение 5-6V, но задължително трябва да е лапнал арматурата и добре да я оближе.

Редактирано от peppone1 (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 1.11.2015 08:00:35, ExaFlop написа:

Нулата, ако е технически изправна, може да се ползва навсякъде в апартамента.

А , ако не е технически изправна, няма да свети крушката,просто Уотсън не се затваря къга.

на 1.11.2015 08:49:47, Profruit написа:

Едисон е виновен. Неговата електрическа лампа измени човечеството. То спи по-малко от задължителните 8 часа сън и на лице е разрушителният ефект, но апокалипсиса продължава. Енергоспестяващите лампи се оказват много вредни. Те предизвикват рак на кожата. Защитните им покрития са некачествени и се наблюдават микро-пори, през които преминават ултравиолетови дози лъчение, водещи до мелонама.

Led-лампите също в коша. Те могат да ви ослепят. Унищожават сензорите в вашите очи и никакви операции, и медикаменти не могат да възстановят нещата. Спектъра на светодиодните лампи е съставен от мощни къси вълни с син и с виолетов отенък. Продължителен втренечен поглед в подобна лампа води до слепота.

Ако се откажете от осветление, вие ще сте изпитате радостта на живота и подобно на вашите пра-пра-родните ще спите като къпан, че дори ще започнете да сънувате, а това е изключително важно за вашия мозък. На първо време може да се доверите на газени лампи, докато свикнете.

Средностатическият индивид губи фокуса на своето внимание на всеки 6 до 10 сек. Заостряйки поглед върху пламъка в лампата вие може да подобрите своята концентрация,  като по този начин усилите потока енергия към този канал, за да решите пореден ваш проблем. Древен метод за материализация на вашите намерения.

успех

Само две думи, какво правим с екраните на компютрите.тях да използваме за светлина, за да не ослепеем,или ги гледаме с цасове за да ослепеем.

на 1.11.2015 23:05:09, jhoro написа:

Оф - пак съчинения и приказки за лека нощ. Чул нещо, ама не го доразбрал.

По действащата в момента нормативна наредба - нови и реконструирани ел. мрежи се правят само с три / пит проводна схема. Така наречената ДТЗ (дефектнотокова защита) или по-правилното - прекъсвач за остатъчен ток (residual current device, RCD) се слага само когато има схеми TN-S или TT. И се слагат 30 милиамперови на всеки кръгов предпазител, който ... (ай сети се на кой).

Освен това се слага и 300 милиамперов - знаеш ли къде и защо?

Жоре,ти в къщи с какво табло и какви предпазители си, мн ми е интересно, че даваш едни съвети за една мн проста схема за една лампа и прекъсвач.

Авторе, действай , както си го замислил, нулата е обща за цялата ел.инсталация, дори да е трифазна.Фазата , по пинцип прябва да е от предпазител през, който минават фазите на др., крушки, редно е да са на отделни кръгове от контактите. Това е с мн прости думи, а всичките коментари могат да бъдат преместени в бисерите на форума.

Редактирано от balki65 (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 16 минути, balki65 написа:

А , ако не е технически изправна, няма да свети крушката,просто Уотсън не се затваря къга.

Ако не е технически изправна вариантите са или да няма затворен кръг, или да подпре фазата с потенциал, Уотсън!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 15 минути, balki65 написа:

А , ако не е технически изправна, няма да свети крушката,просто Уотсън не се затваря къга.

Жоре,ти в къщи с какво табло и какви предпазители си, мн ми е интересно, че даваш едни съвети за една мн проста схема за една лампа и прекъсвач.

Авторе, действай , както си го замислил, нулата е обща за цялата ел.инсталация, дори да е трифазна.Фазата , по пинцип прябва да е от предпазител през, който минават фазите на др., крушки, редно е да са на отделни кръгове от контактите. Това е с мн прости думи, а всичките коментари могат да бъдат преместени в бисерите на форума.

Технически нуезправна нула (лоша нула) не е само - тука има, тука нема. Лошия контакт се причинява от хлабава връзка, корозирала и прочие. Тогава съпротивлението е по-голяма от допустимото и тока "си търси" и друг път.

За "вкъщи" - мястото където живея не е "вкъши". Под наем съм и инсталацията си е ... каквато си е.

DTZ.jpg?a62922

Ето ти схема с обща ДТЗ за всички кръгове. Тук няма проблеми, щото всичкия ток ще мине през ДТЗ.

Но ако имаш отделни защити на определни кръгове (осветлението принципно не е от тях) - тогава ще изключва без нужда.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 13 минути, ExaFlop написа:

Ако не е технически изправна вариантите са или да няма затворен кръг, или да подпре фазата с потенциал, Уотсън!

Е нали за това са измисени предпазителите, като някъде се подпре между тях да изключват

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Как ще изключи предпазител във верига, в която нулата е с потенциал спрямо земя примерно 50-70 волта? Защото съм виждал такова животно...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 2.11.2015 г.,, peppone1 написа:

Никой в тази държава не прави разлика между заземяване и зануляване. Зануляване се нарича когато нулевият проводник е свързан със заземителя. Когато от таблото се прекъсне този нулев кабел, тогава ще прекъсне електричеството на целия блок. Няма как от заземител да те удари ток, щом веригата се затваря през незанулената арматура, няма опасност от токово поражение, освен ако кумшията не изкопае дупка под жилищната сграда и не хване с едната ръка арматурата, а с другата централния заземител и не се погъделичка от "опасно" напрежение 5-6V, но задължително трябва да е лапнал арматурата и добре да я оближе.

Ама и ти ги ръсиш едниии ...

Зануляване - свързване към нулата. Свързва се корпуса с нулевия проводник с цел ако се офази - да протече голям ток по веригата фаза-корпус-нула и защитата да сработи.

Заземяване - свързване към земята. Само да ти напомня, че говорим за жилищна сграда (не за трафопост) - какво е заземителното съпротивление в случая и - да ти припомням ли - как се мери (на практика) ?? И то за заземител - не за някаква арматура, ВиК част и подобни.

преди 14 минути, balki65 написа:

Е нали за това са измисени предпазителите, като някъде се подпре между тях да изключват

За кои предпазители (защити говориш) - защита от КС, защита от претоварване ... За криви на изключване на защитите нещо ..

 

преди 11 минути, ExaFlop написа:

Как ще изключи предпазител във верига, в която нулата е с потенциал спрямо земя примерно 50-70 волта? Защото съм виждал такова животно...

Аз затова попитах преди време

на 1.11.2015 г.,, jhoro написа:

Само един уточняващ въпрос към "колегата"-автор - колко е напрежението в нулата?

ама не се забеляза.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 14 минути, jhoro написа:

колко е напрежението в нулата?

За потенциала спрямо "земя" или спрямо безкрайно дълъг проводник говорим? :ph34r:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Разглеждащи това в момента   0 потребители

    Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.

  • Подобни теми

    • от Боби Акулата
      Как за свържа нов ключ за лампа,във кутията има кабел със синя и кафява жица.Къде да сложа синята и къде кафявата. https://www.amazon.co.uk/Visage-Switch-Flush-Mounted-Insert-Certification/dp/B00VX908UE
      Това е ключъ. Благодаря!
    • от rusimc
      Здравейте! Днес си закупих малкия лаптоп Acer Aspire One 11 ( A01-132-C5BB ). Идва с оригинален уиндоус, но не успях да направя ъпдейт, поради липсата на място. Идва само с 32гб памет, от която са свободни около 13-14гб. Има ли начин извлека серийния номер, да изтегля .iso и да направя чиста инсталация, така че да си остана с оригинална операционна система?  Друг вариант е да забода един външен HDD, но дали ще се получат нещата?
    • от streleca_stz
      Привет,
      Имам един казус, с който не мога да се справя - имам лаптоп Acer Aspire E1-510, който е закупен с лицензиран Windows и това, което искам е да използвам оригиналния лицензионен ключ за преинсталация на същата машина. Проблемът обаче идва от там, че с лаптопа нямаше инсталационен диск, нито стикер на операционната система. Вместо това имаше заделена част от хард диска с инсталационния зареждащ диск и това ме навежда на мисълта, че ключа е записан в BIOS /до колкото знам има такъв вариант/
      Тук обаче идва проблемното - лаптопа е претърпял вече пълен формат и въпросния предварително инсталиран инсталационен образ го няма вече, а аз не си спомням коя точно версия на Windows беше качена при закупуването - Windows 8 ли, 8.1 ли, Home Edition ли, Professional ли ... :/
      Много бих се радвал ако споделите начин за издирване на въпросния продуктов ключ.
    • от StefanoV08
      Здравейте, загубих ключа от мотора си, но най-лошото е че нямам резервен. Какво мога да направя освен да разбивам ключалката. Мотора е Honda CBF125 
    • от MDimow
      Здравейте, на всички !
       
      Имам следната задача от един мой приятел, който е фен на реставрирането на стари неизползваеми кутии от компютри и ми възложи следното нещо. Иска красиво ЛЕД осветление в кутията, което мига сравнително бавно, без значение дали диодите са едноцветни или многоцветни. Търсих доста по темата в интернет, но винаги се опира до проблема, при който твърде много се усложнява изработката от електротехническата част. Имате ли идеи, как по възможно най-прост и евтин начин да се направи това ? 
       
      Благодаря предварително 
  • Дарение

×
×
  • Добави ново...