Премини към съдържанието
vilizarht

Мисля че двигателя блокира!

Препоръчан отговор


Здравейте!  Имам Фиат Браво 1997 година 1.4 двигател, Бензин и газ!  Имам го от два месеца, обаче на връщане от село забелязах че мотора беше по шумен от нормалното. Проверих маслото на двигателя и нямаше никак, така без масло съм карал около 7-8  километра докато се прибера. Вчера купих 3 литра масло и налях, и така карах около 2-3 километра без проблем, обаче на връщане  започна да буксува и Не иска да върви, едвам стигнах до нас да я паркирам, иначе върти и пали със леко затруднение. Все си мисля че мотора е блокирал, но не знам, не съм разбирач на колите, вие какво ще кажете, какъв може да е проблемът и какво следва от сега?

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Щом върти двигателя значи не е блокирал. По-скоро прилича на съединител - износен диск или някаква повреда по съединителя.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 48 минути, vilizarht написа:

...иначе върти и пали със леко затруднение...какъв може да е проблемът и какво следва от сега?

Не е блокирал двигателя.Има някакъв проблем,но от форума няма да може да се каже точно какъв е,защото трябва да се установи в сервиз. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, vilizarht написа:

Здравейте!  Имам Фиат Браво 1997 година 1.4 двигател, Бензин и газ!  Имам го от два месеца, обаче на връщане от село забелязах че мотора беше по шумен от нормалното. Проверих маслото на двигателя и нямаше никак, така без масло съм карал около 7-8  километра докато се прибера. Вчера купих 3 литра масло и налях, и така карах около 2-3 километра без проблем, обаче на връщане  започна да буксува и Не иска да върви, едвам стигнах до нас да я паркирам, иначе върти и пали със леко затруднение. Все си мисля че мотора е блокирал, но не знам, не съм разбирач на колите, вие какво ще кажете, какъв може да е проблемът и какво следва от сега?

 

Маслото на двигателя на твоята кола се проверява сутринта преди първото палене. На баща ми ланчата 4 -5 часа след престой в гаража, щеката за нивото на масло в двигателя стои суха от което все се шашка, че кара двигателя без масло. Сутринта си показва щеката на максимум. При справка във форума, се оказа, че това е нормално при италианските двигатели. Ако все пак си карал мотора без масло, то на таблото ти трябваше да светне червена лампа. При теб светеше ли такава? Друго нещо за споменаване е, че имаш около 4 литра масло. То трябва да изтече от някъде. Огледай за прясно и рядко двигателно масло. Толкова голямо количество може да изтече само през семеринг на колянов вал. Имаш семеринг към ангренажа и още един към скоростната кутия. Ако изпусне семеринга от към скоростната кутия е нормално след омасляване на съединителя той да буксува. Има вероятност да си препълнил мотора с масло от което може да избие от някъде. Сутрин преди първо палене провери нивото на маслото и ако е над максимума със дълго тънко мъркуче през тръбичката на щеката можеш да го изсмучеш до нормалното ниво.

Редактирано от nikolela (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Всъщност маслото е точно, отидох до сервиза до нас, а това със буксуването го нямаше преди това да се случи, да допълня че съединителят е сменен преди месеци!   А в сервиза я гледаха от долу и казаха че всичко е чисто, може би изгаря маслото и отива в ауспуха, или нещо подобно казаха. Лампата на таблото не е светила за маслото, но тя май не работи!

Редактирано от vilizarht (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 14 минути, vilizarht написа:

 Лампата на таблото не е светила за маслото, но тя май не работи!

Това е най важната лампа в един автомобил.  Самия факт че ти си продължил да си караш колата без масло означава че хич не те интересува. За тебе само сервиз и да ти е як джоба.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 21 минути, vilizarht написа:

Всъщност маслото е точно, отидох до сервиза до нас, а това със буксуването го нямаше преди това да се случи, да допълня че съединителят е сменен преди месеци!   А в сервиза я гледаха от долу и казаха че всичко е чисто, може би изгаря маслото и отива в ауспуха, или нещо подобно казаха. Лампата на таблото не е светила за маслото, но тя май не работи!

За да си сигурен, че лампата за маслото работи, се дава на контакт. Датчика е сух и лампата свети. Когато запалиш, датчика се къпи в масло и лампата изгасва. Ако и при теб е така, лампата си работи.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, BMW Маниак написа:

Това е най важната лампа в един автомобил.  Самия факт че ти си продължил да си караш колата без масло означава че хич не те интересува. За тебе само сервиз и да ти е як джоба.

 

 

Току що, nikolela написа:

За да си сигурен, че лампата за маслото работи, се дава на контакт. Датчика е сух и лампата свети. Когато запалиш, датчика се къпи в масло и лампата изгасва. Ако и при теб е така, лампата си работи.

На контакт лампата свети, но когато нямах масло лампата изобщо не светеше!   Аз се надявах ако има проблем със маслото лампата да ми свети. Общо взето вие какъв мислете че е проблемът и от какво е буксуването?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, vilizarht написа:

 

На контакт лампата свети, но когато нямах масло лампата изобщо не светеше!   Аз се надявах ако има проблем със маслото лампата да ми свети. Общо взето вие какъв мислете че е проблемът и от какво е буксуването?

Аз много се съмнявам че вие не  обяснявате точно проблема. Но в една кола единственото което може да буксува е съединител и задвижващи колелета. Ако е първото мирише много на феродо а при второто на изгоряла гума.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, vilizarht написа:

 

На контакт лампата свети, но когато нямах масло лампата изобщо не светеше!   Аз се надявах ако има проблем със маслото лампата да ми свети. Общо взето вие какъв мислете че е проблемът и от какво е буксуването?

За да изгориш всичкото масло и да го изхвърлиш през ауспуха - Знаеш ли какви димни завеси ще правиш след себе си? След тебе няма да може и кола да се движи заради намалената видимост. Ти такова нещо не си споменал. Провери си пак маслото и  препали двигателя за да разпръснеш маслото из целия двигател и го измери отново. Да не се окаже, че  пак го няма след това?  Лампата за маслото си работи коректно според мен, а какво точно и има на колата ще се разбере в сервиз. Този случай не е за форума.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Благодаря, истината е че не разбирам на коли, но все пак искам да се посъветвам преди да предприема каквото и да било. Вече ми се изясняват нещата и благодаря още веднъж.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 27 февруари 2016 г. at 13:04, BMW Маниак написа:

 За тебе само сервиз и да ти е як джоба.

 

Колко да му е як?

Това е фиат. Ако удвоим цената на ремонта ще получим продажна цена на цял, здрав, изправе автомобил и ще ни остане един за резервни части.

Отделен е въпроса, че италианските двигатели не блокират така лесно при липса на масло.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, velinsl написа:

Колко да му е як?

Това е фиат. Ако удвоим цената на ремонта ще получим продажна цена на цял, здрав, изправе автомобил и ще ни остане един за резервни части.

Отделен е въпроса, че италианските двигатели не блокират така лесно при липса на масло.

Първата част от поста не мога да я коментирам защото не знам какво разбираш под цял, здраФ изправен Фиат.

Двигателя може и да е марсиански но има ли в него плъзгащи лагери и без масло пак ще блокира. Този тип лагери не могат да работят без маслен филм който се прави от маслената помпа. Даже и да имаш масло, няма ли налягане в маслената магистрала пиши го бегал. Особено биелните лагери задират за секунди ако останат без налягане в маслената магистрала. О ти си мисли че при Фиат положението е различно. Може да източиш маслото на твоя и да го изфорсираш няколко пъти и си до там. После спокойно може да пристъпиш към ремонт.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, BMW Маниак написа:

и но има ли в него плъзгащи лагери и без масло пак ще блокира. Този тип лагери не могат да работят без маслен филм който се прави от маслената помпа. Даже и да имаш масло, няма ли налягане в маслената магистрала пиши го бегал. Особено биелните лагери задират за секунди ако останат без налягане в маслената магистрала. О ти си мисли че при Фиат положението е различно. Може да източиш маслото на твоя и да го изфорсираш няколко пъти и си до там. После спокойно може да пристъпиш към ремонт.

Теоретично си прав.

Това е да го купиш от Петрич и да си се прибереш до Шабла без проблеми.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход


×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.