Премини към съдържанието

Препоръчан отговор


Здравейте, бих искала да попитам дали има формула в Excel, която да сумира роботното време по часове на дадена фирма, при условие че самите часове са обозначени с абревиатури (пример R=8 часа, A=11 и т.н.). Целта е да се изчислява общия брой човекодни за месеца. Пробвах с IF формула, но явно някъде бъркам и не се получава. Много ще съм благодарна, ако някой може да ми помогне. 

График.xlsx

Редактирано от Wankata (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

И защо вместо 'R' или 'А' не пишете в графата на човека часовете? След това събирате и делите на 8... :)

 

Редактирано от krassleto (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Здравейте, такова е изискването на работодателя, :) трябва да се използват кодовете.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 50 минути, Рина написа:

Здравейте, бих искала да попитам дали има формула в Excel, която да сумира роботното време по часове на дадена фирма, при условие че самите часове са обозначени с абревиатури (пример R=8 часа, A=11 и т.н.). Целта е да се изчислява общия брой човекодни за месеца. Пробвах с IF формула, но явно някъде бъркам и не се получава. Много ще съм благодарна, ако някой може да ми помогне. 

График.xlsx

Така както описвате проблема не ви е необходим IF, а функцията LOOKUP която търси стойност в списък и връща съответстващата ѝ стойност. Примерно:

=LOOKUP(X18,D17:D50,M17:M50)

Това ще потърси буквата от X18 измежду тези в колоната D и ще върне стойността от колона М

 

 

 

 

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 50 минути, flare написа:

Така както описвате проблема не ви е необходим IF, а функцията LOOKUP която търси стойност в списък и връща съответстващата ѝ стойност. Примерно:


=LOOKUP(X18,D17:D50,M17:M50)

Това ще потърси буквата от X18 измежду тези в колоната D и ще върне стойността от колона М

 

 

 

 

 

Благодаря за отговора и се извинявам за невежеството, но не мога да разбера къде трябва да въведа тази формула, за да сумира накрая всички работни часове в клетка AI10 :)


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, Рина написа:

Благодаря за отговора и се извинявам за невежеството, но не мога да разбера къде трябва да въведа тази формула, за да сумира накрая всички работни часове в клетка AI10 :)

Най-лесно ще стане, като вмъкнете един ред под ред 10, използвате формулата която ви дадох, за да превърнете всяка буква от него в число, и след това в клетка AI10 да направите SUM(). Ако желаете после може да скриете реда или пък да го сложите някъде много отдолу

Редактирано от flare (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 20 минути, flare написа:

Най-лесно ще стане, като вмъкнете един ред под ред 10, използвате формулата която ви дадох, за да превърнете всяка буква от него в число, и след това в клетка AI10 да направите SUM(). Ако желаете после може да скриете реда или пък да го сложите някъде много отдолу

Вече ми е неудобно, но явно бъркам нещо отново, защото в D11 не се получава :/

График.xlsx

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, Рина написа:

Вече ми е неудобно, но явно бъркам нещо отново, защото в D11 не се получава :/

График.xlsx

Защото като последен аргумент във формулата сте написали R19:R... A трябва да е L вместо R защото стойностите са в колона L.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

За да работи правилно lookup - колоната трябва да е сортирана в азбучен ред

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 47 минути, flare написа:

Защото като последен аргумент във формулата сте написали R19:R... A трябва да е L вместо R защото стойностите са в колона L.

Ами аз взимам стойностите от R, защото изчислявам общо работните часове, а не само дневните, тъй като има и нощни смени, и почивки, но ми излиза 0.

преди 7 минути, ined написа:

За да работи правилно lookup - колоната трябва да е сортирана в азбучен ред

Даа, така стана, много благодаря :)

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Здравейте отново, стигнах почти до финала. Сега проблемът е, че при непопълнена смяна (оставила съм К10 за пример), не може да изчисли сумата общи човекодни в клетка AJ10. Дали има как да пресмята сбора, дори да няма въведен код, т.е. по подразбиране празна клетка да я смята за 0. Благодаря отново!

График.xlsx

Редактирано от Рина (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, ined написа:

За да работи правилно lookup - колоната трябва да е сортирана в азбучен ред

Така е ... ако се работи само с трите аргумента - критерий за търсене, масив и индекс. Ако сложите и четвъртия - Ред на сортиране със стойности True или False - няма нужда колоната да е сортирана. При несортирани списъци съвпадението с търсената стойност трябва да бъде точно.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, jhoro написа:

Така е ... ако се работи само с трите аргумента - критерий за търсене, масив и индекс. Ако сложите и четвъртия - Ред на сортиране със стойности True или False - няма нужда колоната да е сортирана. При несортирани списъци съвпадението с търсената стойност трябва да бъде точно.

Здравейте, аз вече ги сортирах по азбучен ред, а и не знам как да сложа този четвърти ред с True или False и по-точно кое трябва да е True или False... Стана ми объркано:)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, Рина написа:

Здравейте, аз вече ги сортирах по азбучен ред, а и не знам как да сложа този четвърти ред с True или False и по-точно кое трябва да е True или False... Стана ми объркано:)

Трябва да използвате не общата функция LOOKUP, а по-частнrтe - VLOOKUP или HLOOKUP.

Пълния синтаксис на функцията е VLOOKUP(справка_стойност; таблица_масив; кол_индекс_ном; [диапазон_справка])

https://support.office.com/bg-bg/article/VLOOKUP-%25D1%2584%25D1%2583%25D0%25BD%25D0%25BA%25D1%2586%25D0%25B8%25D1%258F-0bbc8083-26fe-4963-8ab8-93a18ad188a1?ui=bg-BG&rs=bg-BG&ad=BG&fromAR=1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, jhoro написа:

Трябва да използвате не общата функция LOOKUP, а по-частнrтe - VLOOKUP или HLOOKUP.

Пълния синтаксис на функцията е VLOOKUP(справка_стойност; таблица_масив; кол_индекс_ном; [диапазон_справка])

https://support.office.com/bg-bg/article/VLOOKUP-%25D1%2584%25D1%2583%25D0%25BD%25D0%25BA%25D1%2586%25D0%25B8%25D1%258F-0bbc8083-26fe-4963-8ab8-93a18ad188a1?ui=bg-BG&rs=bg-BG&ad=BG&fromAR=1

Благодаря много, ще го прочета и това. Сега добавих в останалите клетки формулата с абсолютна стойност, но не мога да разбера как да направя сбора в клетка AJ10, ако има непопълнен код в реда. Дали можете да ми помогнете? Благодаря предварително!

График.xlsx

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 14 минути, Рина написа:

Благодаря много, ще го прочета и това. Сега добавих в останалите клетки формулата с абсолютна стойност, но не мога да разбера как да направя сбора в клетка AJ10, ако има непопълнен код в реда. Дали можете да ми помогнете? Благодаря предварително!

График.xlsx

Много е просто - говорим за формулата в клетка K11, на стр. Магазин - нали? Със съдържание "=LOOKUP(K10;D19:D59;N19:N59)"

Променете на  - "=if(K10="";0;LOOKUP(K10;D19:D59;N19:N59)"

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, jhoro написа:

Много е просто - говорим за формулата в клетка K11, на стр. Магазин - нали? Със съдържание "=LOOKUP(K10;D19:D59;N19:N59)"

Променете на  - "=if(K10="";0;LOOKUP(K10;D19:D59;N19:N59)"

Получи се!!! Страшно много благодаря, направих го така: =IF(K10="";0;LOOKUP(K10;$D$19:$D$59;$N$19:$N$59)), за да мога да копирам формулата във всяка клетка и да взима абсолютните стойности. Още веднъж благодаря на всички, които се включиха! Желая Ви успешен и слънчев ден :) :):) 

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

@Рина - Друго нещо, което може да направите е - въвеждането на тези кодове да става с избор от падащ списък, а не ръчно. Защото "А" на кирилица и "А" на латиница изглеждат еднакво, но за Ексел са различни неща.

Прегледай и това - https://support.office.com/bg-BG/article/%D0%A1%D1%8A%D0%B7%D0%B4%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D0%B0%D0%B4%D0%B0%D1%89-%D1%81%D0%BF%D0%B8%D1%81%D1%8A%D0%BA-7693307a-59ef-400a-b769-c5402dce407b

Същото може да приложите и на други места, където се избира от ограничен брой стойности / варианти.

  • Харесва ми 3

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 18 минути, jhoro написа:

@Рина - Друго нещо, което може да направите е - въвеждането на тези кодове да става с избор от падащ списък, а не ръчно. Защото "А" на кирилица и "А" на латиница изглеждат еднакво, но за Ексел са различни неща.

Прегледай и това - https://support.office.com/bg-BG/article/%D0%A1%D1%8A%D0%B7%D0%B4%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D0%B0%D0%B4%D0%B0%D1%89-%D1%81%D0%BF%D0%B8%D1%81%D1%8A%D0%BA-7693307a-59ef-400a-b769-c5402dce407b

Същото може да приложите и на други места, където се избира от ограничен брой стойности / варианти.

Много Ви благодаря за съвета, прав сте за кирилицата и латиницата. Направих го, но има ли как да го копирам в останалите клетки, за да не го въвеждам за всяка поотделно?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, Рина написа:

Много Ви благодаря за съвета, прав сте за кирилицата и латиницата. Направих го, но има ли как да го копирам в останалите клетки, за да не го въвеждам за всяка поотделно?

Когато го съдадеге за една клетка - после просто я копирате. Копието ще съдържа цялото форматиране на източника.

 

И още нещо - слагайте по-често коментари. https://support.office.com/bg-BG/article/%D0%90%D0%BD%D0%BE%D1%82%D0%B8%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D1%80%D0%B0%D0%B1%D0%BE%D1%82%D0%B5%D0%BD-%D0%BB%D0%B8%D1%81%D1%82-%D1%87%D1%80%D0%B5%D0%B7-%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B0%D1%80%D0%B8-03954f1e-5097-4e08-be0f-d4e4eaaea12e

Примерно - изглед на коментар с променено форматиране на шрифта.

Може човека ползващ този файл (даже и вие след време) да не разбира логиката.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Може да използвате следното.

=IF(ISNUMBER(MATCH(K10;D19:D59;0));LOOKUP(K10;D19:D59;N19:N59);"Грешка")

Идеята тука е да провери дали въведеното в квадратчето отговаря на вашите кодове. Единият начин е да връща 0 ако не отговаря. Другият е да използвате формулата и някъде в свободните квадратчета да вадите съобщения ако някой въведе грешно кода. Както намерите за добре.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, Zealar написа:

Може да използвате следното.


=IF(ISNUMBER(MATCH(K10;D19:D59;0));LOOKUP(K10;D19:D59;N19:N59);"Грешка")

Идеята тука е да провери дали въведеното в квадратчето отговаря на вашите кодове. Единият начин е да връща 0 ако не отговаря. Другият е да използвате формулата и някъде в свободните квадратчета да вадите съобщения ако някой въведе грешно кода. Както намерите за добре.

Идеята ти не е лоша, но връщането на "Нула" при грешно въвеждане, при положение че "0" е реална и възможна стойност, може само да направи проверката за и обработката на грешки - истинско приключение. 

Предложил съм "падащ списък", защото въвеждащия ще види вариантите и ще си избере един от тях.

Най-добре е да се използва валидация, но ... Access и LibreOffice поддържат тази функционалност, Exsel (всички до момента) - не. Сори.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, jhoro написа:

Идеята ти не е лоша, но връщането на "Нула" при грешно въвеждане, при положение че "0" е реална и възможна стойност, може само да направи проверката за и обработката на грешки - истинско приключение. 

Предложил съм "падащ списък", защото въвеждащия ще види вариантите и ще си избере един от тях.

Най-добре е да се използва валидация, но ... Access и LibreOffice поддържат тази функционалност, Exsel (всички до момента) - не. Сори.

Здравейте отново :) Искам да попитам дали има някакъв начин да избегна тези 2 реда (11-ти и 13-ти) и направо да се направи обобщена формула за LOOKUP-а и SUM в клетка AJ10, т.е. една по-дълга формула, която да пресмята заедно всичко? Благодаря Ви предварително за помощта за пореден път!

График.xlsx

преди 10 минути, Рина написа:

Здравейте отново :) Искам да попитам дали има някакъв начин да избегна тези 2 реда (11-ти и 13-ти) и направо да се направи обобщена формула за LOOKUP-а и SUM в клетка AJ10, т.е. една по-дълга формула, която да пресмята заедно всичко? Благодаря Ви предварително за помощта за пореден път!

График.xlsx

Извинявам се, пробвах и разбрах да стане, просто ще е много дълга, но пък ще се избегне вмъкване, криене на редове и грешки при копиране на формули. Ето го и моето решение: =SUM(D10:AH10;IF(D10="";0;LOOKUP(D10;$D$19:$D$59;$N$19:$N$59));IF(E10="";0;LOOKUP(E10;$D$19:$D$59;$N$19:$N$59)))........ Това е формулата само за първите 2 дни, а за целия месец ще стане малко дълга :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Рина написа:

Здравейте отново :) ...... 

Може - всичко може. Ама колкото по-дълги и по-сложни формулите - по-лесно се правят грешки и по-трудно се намират след това ....

PS. Когато добавяш нещо към пост - не се самоцитирай, а използвай "Редактирай

Редактирано от jhoro (преглед на промените)
  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 часа, Рина написа:

Извинявам се, пробвах и разбрах да стане, просто ще е много дълга, но пък ще се избегне вмъкване, криене на редове и грешки при копиране на формули. Ето го и моето решение: =SUM(D10:AH10;IF(D10="";0;LOOKUP(D10;$D$19:$D$59;$N$19:$N$59));IF(E10="";0;LOOKUP(E10;$D$19:$D$59;$N$19:$N$59)))........ Това е формулата само за първите 2 дни, а за целия месец ще стане малко дълга :)

Възможно е и да стигнеш ограничението за дължина на формула. Правилният начин в този случай е със скрипт. Аз още отначало си го помислих, но за това се изискват повече знания, т.е. дори и да ти го напиша ако се наложи после корекция на таблицата няма да може да си го направиш.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

  • Разглеждащи това в момента   0 потребители

    Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.

  • Подобни теми

    • от Bbt_sm
      Имам 4 колони и искам колона D да се сравява с колона M, а колона E да се сравнява с колона N И ако има еднакви числа да се нулират и всичко да се случва с едно кликане на бутонче в Excel,  но немога да обединя кода. Този със сигурност не работи, по отделно работят но незнам как да ги обединя в едно. Бихте ли ми помогнали?
       
      Dim x As Range, y As Range, z As Range, q As Range, de As Range
      Set x = Range("D1:D20")
      Set y = Range("N1:N20")
      Set q = Range("E1:E20")
      Set z = Range("M1:M20")
      Set de = Range("D1:E20")
      de.Select
      For Each x In Range("D1:D20")
          For Each y In Range("N1:N20")
              For Each z In Range("E1:E20")
                  For Each q In Range("M1:M20")
              If x.Value = y.Value Then
                  x.Value = 0
                  y.Value = 0
              End If
              
               If z.Value = q.Value Then
                  z.Value = 0
                  q.Value = 0
              End If
              
                  Next q
              Next z
          Next y
      Next x
    • от Bbt_sm
      Здравейте. Трябва да направя Macros в Excel, като имам 4 колони и трябва когато срещне еднакво число в колоната да се елиминира, но немога да направя формулата или цикъл на basic. Можете ли да ми помогнете?
    • от DFBHD
      Здравейте приятели!
      Имам едно питане по един елементарен въпрос. Нещо което знам как се прави, правил съм го много пъти, на моя проект стана но сега се опитвам да го направя на един приятел и не се получава. Става въпрос за формулата =CORREL в Excel. Ще ви прикача снимка за да видите за какво става на въпрос. Показва ми че не на 0 не може да се дели... а никъде в данните няма 0 ... буквално се чудя защо не иска да се получи... Благодаря предварително за съдействието!
       

    • от paulao
      Здравейте,
      оказа се че е сериозен проблема с възстановяването на изтрити doc и xls файлове. Файловете са възстановени но имам чувството че са им разместени съдержанията и разменени разширенията. Някой от файловете се отварят нормално но по-голямата част от тях показват съобщение за промяна на енкондинга и след това се отваря маймуница. Намерих разни програми за поправка на такива файлове но не работят. Има ли някакъв начин да се спаси някой такъв файл, дори с платена програма да е.
    • от Computer7
      Здравейте,
      имам следните питанки:
      1.       Name the next available column “% of Grand Total” and work out what percentage of the Grand Total is made up by each country’s total. 

      Display the Austrian % to 2 decimal places and type this as a percentage in cell G2.
      може ли да ми помогнете. Как да изчисля процентите от Grand Total за всяка държава. Как да представя процент в десетичен вид.
  • Дарение

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.