Премини към съдържанието
Blue_Hulk

Преверка на батерия с мултицет

Препоръчан отговор

публикувано (редактирано)

Здравейте! При включване на зарядното индикаторът свети постоянно без да мига, осставих да се зарежда 4 часа, но нищо не става. Мисля, че проблема е в батерията, но искам да съм сигурен дали е от батерията. Някой ще ми обясни ли как правилно да измервам с мултицета батерията ? Има ли начин да видя дали има заряд/разряд  или е невъзможно с мултицета ?

http://magboss.eu/pubs/uploads/battery-alcatel-ot-6030-ot-6030d-one-touch-idol-ot-7025-ot-7025d-one-touch-snap-(original),530364fd34a44.png

Редактирано от Blue_Hulk (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

измери какво напрежение има между червен и черен кабел

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

С евтин мултицет няма да получиш реално замерване! Мултицета трябва да има функцията "измерване на батерия"

Начина на измерване вече бе споменат по - горе!

Редактирано от Кумчо вълчооо (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Близни терминалите на батерията. Ако има ток - ще усетиш. Най-евтиният тест. Уредът за него се нарича ЕЗИК и струва 0лв.


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Явявам се аз за превалидация на ТБ, IV група над 1000v! Обучаващият стигна до съответния раздел и зададе въпрос - "Как се проверява отсъствието на ток в изключена електрическа верига"

Хванаха ме лудите и отговорих "с език"!!! Луд смях настана а обучаващият се опули и длълго не можеше да вдене шегата!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, simtech написа:

Близни терминалите на батерията. Ако има ток - ще усетиш. Най-евтиният тест. Уредът за него се нарича ЕЗИК и струва 0лв.

Това да не го прави, че боли, а и незнам какво ще
 заключи от експеримента.

преди 4 часа, Blue_Hulk написа:

Здравейте! При включване на зарядното индикаторът свети постоянно без да мига, осставих да се зарежда 4 часа, но нищо не става. Мисля, че проблема е в батерията, но искам да съм сигурен дали е от батерията. Някой ще ми обясни ли как правилно да измервам с мултицета батерията ? Има ли начин да видя дали има заряд/разряд  или е невъзможно с мултицета ?

http://magboss.eu/pubs/uploads/battery-alcatel-ot-6030-ot-6030d-one-touch-idol-ot-7025-ot-7025d-one-touch-snap-(original),530364fd34a44.png

Трябва да имаш директен достъп до клемите на клетката или батерията.

Ако напрежението е към нула волта, когато не протича заряд, значи батерията е сдала багажа или е била скоро пре-изтощена. Тя не може да стои дълго в това състояние.

Когато се зарежда, напрежението, което измерваш трябва постепенно да се повишава до достигане на оптимална стойност или да пулсира до малко над означеното на батерията.

По принцип правилното е да натовариш батерията и тогава да видиш как се държи напрежението.  Такова измерване дава по-достоверни резултати за тези които не са напълно развалени. Това го правят скъпите уреди. Но може да се ползва подходящо изчислен резистор, лампа или функция за проверка на батерия, което е подобно.

4 часа са малко за дълго оставени литиеви батерии. В този случай контролерът ще почне зареждане с много ниска мощност, което ще отнеме доста време. Но ако питаш мен, това вече е признак за залежала и може би повредена батерия.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, Melmak ® написа:

Това да не го прави, че боли, а и незнам какво ще заключи от експеримента.

Така разбираш "има ли ток"

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

На мултицет ми показва 3,25 Волта, трябва ли да е над 4 волта ?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, Blue_Hulk написа:

На мултицет ми показва 3,25 Волта, трябва ли да е над 4 волта ?

Удобно ли е да я снимаш за да видим?

преди 3 минути, simtech написа:

Така разбираш "има ли ток"

По-принцип си прав, но езикът е прекалено чувствителен. При само 9V боли доста.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Да, прав си! Изглежда добре тогава. Просто трябва да я остави повече време на заряд.

Нормално е да е под 4 волта, дори и на пълен заряд. Онова там е пределно допустимото.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Тази вечер ще го пусна да се зареди 12 часа, което е достатъчно предполагам. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Да, първият път е хубаво да я оставиш колкото може повече - чак до 24 часа даже.

Също, не е ясно дали мултицетът е достатъчно калибриран. Така че не се тревожи излишно.

Редактирано от Melmak ® (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Това с езика са пълни глупости! Не трябва да се прави! Другото в рамките на шегата бе писано!

Пак ще се повторя:

- Ако измерването ти е с евтин мултицет или такъв без функция "измерване на батерия", то резултата може да бъде много подвеждащ! 

Функция "измерване на батерия" е така предвидена, че измерването на батерията се извършва под определен шоблонен товар. Измервал съм батерия, чрез обикновенно измерване на волтажа и то бе 3.5v, но измерено с опцията "измерване на батерия"  се получи резултат 2.3v  и резултата намаляваше! 

Редактирано от Кумчо вълчооо (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 31 минути, Melmak ® написа:

Да, първият път е хубаво да я оставиш колкото може повече - чак до 24 часа даже

Това ще е сложно, батериите и най вече литиево-йонните имат чип, който

не позволяват зареждане след като батерията е заредена и не падне заряда с 2-5% 

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
преди 9 минути, saentist написа:

Това ще е сложно, батериите и най вече литиево-йонните имат чип, който

не позволяват зареждане след като батерията е заредена и не падне заряда с 2-5% 

Това го правят най-вече за да се калибрира индикаторът на разряда. 12 часа са добре така или иначе.

Идеята е да се остави дълго, дори и след като стигне на 100%.

Редактирано от Melmak ® (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
преди 17 минути, saentist написа:

Това ще е сложно, батериите и най вече литиево-йонните имат чип, който

не позволяват зареждане след като батерията е заредена и не падне заряда с 2-5% 

Е, чак чип - не, но контролер! Прав си! Поради тази причина и "10 дневно" зареждане ще е безпредметно!

Редактирано от Кумчо вълчооо (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Здравейте пак и благодаря на всички за информацията. Сега забелязах, че индикаторът свети и при извадена батерия, дали нещо в платката е счупено или е нормално да свети въпреки без батерията ? 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, Blue_Hulk написа:

Здравейте пак и благодаря на всички за информацията. Сега забелязах, че индикаторът свети и при извадена батерия, дали нещо в платката е счупено или е нормално да свети въпреки без батерията ? 

Дай цялата версия на експеримента ти .

Таз батерия от телефон защо я зареждаш външно?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
преди 5 минути, saentist написа:

Дай цялата версия на експеримента ти .

Таз батерия от телефон защо я зареждаш външно?

Експеримента ми беше да го заредя директно с друго зарядно но нямаше как, понеже не исках да скъсам жиците, пробвах с Игла но неуспешно. 

Редактирано от Blue_Hulk (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Дай повече цвят.
Какво зарядно ползваш да заредиш литиево-йонна батерия, някое за метал-хидридни ли?

Телефона си има модул за зареждане вграден.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 31 минути, saentist написа:

Дай повече цвят.
Какво зарядно ползваш да заредиш литиево-йонна батерия, някое за метал-хидридни ли?

Телефона си има модул за зареждане вграден.

За да не скъсам жиците на оргиналното зарядно реших да използвам обикновен адаптер с който се зареждаше евтин китайски таблет.
Модела на оригиналното зарядно е  (One Touch UC12EU/ 5.0V 1000mA)
А другото зарядно с което експериментирах е (XHY050200UECH. 5.0V 2.0A)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Абсурд да успееш

микроУСБ кабели под път и над път

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Blue_Hulk написа:

Здравейте пак и благодаря на всички за информацията. Сега забелязах, че индикаторът свети и при извадена батерия, дали нещо в платката е счупено или е нормално да свети въпреки без батерията ? 

Според информацията, която си дал това е захранване, а не зарядно. Няма нищо лошо да му свети индикатора. И понеже и двете са захранвания, а второто е по-мощно, би трябвало да ти свърши работа.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.