Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Спечели или загуби България на 09.09.1944год. Ако нямаше 09.09.1944год. как щеше да изглежда България сега.


turbox

Препоръчан отговор

преди 2 часа, miro20 написа:

Ехооо живеем в 21 век. Наивно е да сравнявате съветската индустрия от крадени модели, със съвремието.

Пуснете си някой научнопопулярен канал /ако имате кабеларка и сте си сменили телевизорите Електрон/ какви са съвременните високопроходими машини, какви са горските , транспортни и др камиони.

Стига с тези крадени ЗИЛове. :) Знам че ви удря по самочуствието и помпозната съветска пропаганда, ама както винаги прекалявате с последната :):) 

 

Що се отнася до "крадените ЗиЛ-ове", не си много прав. Гледали сме достатъчно научнопопулярни канали, където са сравнявали чиста руска 4х4 техника с примерно японска в лицето на Тойота Ленд Круйзер. Сещам се по Дискъвъри, как пробваха една такава Тойота, дето е най-продаваният автомобил 4х4 в света и една руска УаЗ-ка. Тойотата закъса в една не толкова голяма и кална локва, та се наложи да я дърпат с УаЗ-ката. Или да вземем Нива. Тоя автомобил на времто бе признаван дори от западните журналисти за най-добрия 4х4, защото има перманентно задвижване на четирите колела, каквото на Запад  никой нямаше в тоя клас. Това става точно заради икономиите при капиталистическите производители. Винаги се търси печалбата и тънката лайстна, а не максималните възможности. 

 

В казармата доста време карах ЗиЛ 130, включително чисто нови на по 2-3000 км пробег. Зилът е страшна машина, доста по-различна от тогавашните соц конкуренти. Това беше камион, дето бягаше наравно с автомобилите и се караше като автомобил. Дори по-лесно. 

 

Не знам какъв точно е спора - кой от кого крал или нещо друго, но аз пак ви казвам, погледнете днешното автомобилостроене и кажете кой от кого краде. Дори съвсем скоро по Auto motor und sport  канала даваха един тест на FIAT 500X, където тестващия веднага го оприличи на Мини отзад и каза, че италианците са крали ;) Почна да сравнява, как уж китайците обвиняваме за кражба, а ето, че и италианците...

 

Няма как никой от никого да не краде и никой да не се обединява с никой в днешно време. да вземем даунсайцинга при днешните мотори. Един хукна да го прави и всички почнаха да крадат. Или да вземем днешната Формула 1. Виждал ли си как защатават всички механици и шефове пред камерите, за да не заснемат нищо по автомобила? Защо? Ами за да не го открадне конкуренцията . Така се работи навсякъде - на Запад, на Изток, на Юг - кражби и продажби. Къде къде по-лесно е да откраднеш нещо, вече измислено от някой, отколкото паралелно да се хвърлят милиарди за разработване на същата част. по-малко пари ще отнеме промишления шпионаж, отколкото парите за едно конструкторско бюро. Единствените, които днес не крадат в автомобилостроенето, са Мазда. Те вървят по собствен път в моторостроенето. Всички останали крадат един от друг или най-малкото вземат новите идеи. Освен всичко, един автомобил се прави от няколко хиляди части, които пък в голямата си част се доставят от доставчици, нямащи нищо общо с дадената фирма. Примерно купуваш си автомобил и там всички волани са правени в Унгария! Или вземаш Ягуар, БМВ, Бентли или ФИАТ, ама те с една и съща 8 степенна скоростна кутия на ZF! 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 788
  • Създадено
  • Последен отговор

Потребители с най-много отговори

Потребители с най-много отговори

Публикувани изображения

преди 11 часа, proexpert написа:

Това виждам. Тъмно черен екран с нечетлив мръсно сив надпис couldn*t lead plugin. На Линукс съм. Как се инсталирват tar.gz архиви не зная.

Chromium, Tor, Mozilla едно и също.

Chromium, Tor, Mozilla едно и също. Не мога да ги отворя и антивирусната Comodo Internet Security for Linux  пищи.

Двигателите на ЗИЛ-130, ЗИЛ-131, ЗИЛ-157, ГАЗ-52 и др. се произвеждат по- лиценз на Форд. Целият завод за ЗИЛ Лихачева и Горковският Автомобилен Завод за ГАЗ са изработени в САЩ и монтирани в СССР след 1950 год. Румънският дизелов камион Роман също е по- лиценз на Форд.

Нали се сещаш, че само двигател не прави камион, автомобил? Хайде, покажи ми камион "Ford'', който може това, което прави Зил 131 от клипчето?

И ето, руснаците с двигатели на "Ford", а американците с руски ракетни двигатели.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 часа, Кико написа:

Не знам какъв точно е спора - кой от кого крал или нещо друго

И аз не знам какъв е спора. Вие сте се отплеснали за великата съветска непобедима техника, за която ви дадох малко насоки за отрезвяване :)

Само да добавя ... умните хора не изнасят по този начин дърва от гората, както този зил от клипа. :) За висчко си има доста по прагматични методи и начини, отколкото безумно "блъскане и газене".

Изключвам ако е на нарочено състезание и др такива... но ... :)

 

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Стрували ми се, или се е активирал, 'заспал' профил? Тия вече се бият, за всеки цент. А те стават, все по-малко. :ph34r:

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 часа, miro20 написа:

И аз не знам какъв е спора. Вие сте се отплеснали за великата съветска непобедима техника, за която ви дадох малко насоки за отрезвяване :)

Само да добавя ... умните хора не изнасят по този начин дърва от гората, както този зил от клипа. :) За висчко си има доста по прагматични методи и начини, отколкото безумно "блъскане и газене".

Изключвам ако е на нарочено състезание и др такива... но ... :)

 

 

Я ми покажи "по-цивилизован" начин да изкараш хиляди тонове дърва от тайгата, където през лятото почти всеки ден вали и е кал до колене. Много ще ми е интересно какъв ли ще е този вълшебен начин. Може би, с помощта на извънземните? 

Редактирано от Agentpat™ (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 час, Agentpat™ написа:

Я ми покажи "по-цивилизован" начин да изкараш хиляди тонове дърва от тайгата, където през лятото почти всеки ден вали и е кал до колене. Много ще ми е интересно какъв ли ще е този вълшебен начин. Може би, с помощта на извънземните? 

Може би е гледал "Камиони по леда" по Дискавъри ;)  Щото там начина е много цивилизован - човека ще умре от пневмония, ама не се отказва от пустите му пари. Чак като влезе в болница и нищо не ставаше от него, го смениха в "цивилизованата държава". 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 часа, Agentpat™ написа:

Я ми покажи "по-цивилизован" начин да изкараш хиляди тонове дърва от тайгата, където през лятото почти всеки ден вали и е кал до колене. Много ще ми е интересно какъв ли ще е този вълшебен начин. Може би, с помощта на извънземните? 

Що ми се струва че идея си нямаш какво е в тайгата :):):)

Още по малко с бил там.

А за съвременния дърводобив мисля няма какво да се коментира... ако сега  "откриваш америка"  , че  и със ЗИЛ... си е твой проблем.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 час, miro20 написа:

Що ми се струва че идея си нямаш какво е в тайгата :):):)

Още по малко с бил там.

А за съвременния дърводобив мисля няма какво да се коментира... ако сега  "откриваш америка"  , че  и със ЗИЛ... си е твой проблем.

А ти сигурно от там се връщаш, а? И си бил първи дървар, може би стахановец. :D

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, Agentpat™ написа:

А ти сигурно от там се връщаш, а? И си бил първи дървар, може би стахановец. :D

Бил чушки. Щом не знае какво е разпутица, значи не е бил там:)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

току-що, miro20 написа:

:)

А нещо по сериозно от беззъби простотии ?

И какви простотии? Разпутица съвсем не е вулгарна дума. Ама кой за квото се сеща:)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 20 минути, karadzha написа:

Ама кой за квото се сеща:)

Въобще не визирам някаква си дума... когато бях там различавах няколко вида диалект и можех да кажа от кой регион  е..... тогава нямаше гугъл транслейт :)

ама както казваш - който за каквото се сеща :):)

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 часа, Agentpat™ написа:

Я ми покажи "по-цивилизован" начин да изкараш хиляди тонове дърва от тайгата, където през лятото почти всеки ден вали и е кал до колене.

Spoiler

А нее,не е така лятото. Зависи под какво разбираш лято и кои месеци. Лятото е юни - юли , август почват дъждовете, а разпутицата е през дъждовния период и преди почването на лятото,тогава когато се топят снеговете и по време на ледохода. Там почти няма пролет и есен направо почва лятото и после зимата. По време на белите нощи през юни слънцето се крие за 10 тина минути и през този период спокойно можеш да четеш вестник.

Сори за офтопика.

Редактирано от nikssi (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 25 минути, nikssi написа:
  Покажи скритото съдържание

А нее,не е така лятото. Зависи под какво разбираш лято и кои месеци. Лятото е юни - юли , август почват дъждовете, а разпутицата е през дъждовния период и преди почването на лятото,тогава когато се топят снеговете и по време на ледохода. Там почти няма пролет и есен направо почва лятото и после зимата. По време на белите нощи през юни слънцето се крие за 10 тина минути и през този период спокойно можеш да четеш вестник.

Сори за офтопика.

Много ме кефеше Мирко, като се правеше на русофил, а не знае някой руски думи (е аз не знам и на половина колкото него).

Що го светна какво е разпутица, нека я сънува тая дума:D

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Кога въобще е ставало спор за някаква си дума, че и някой дето ми бил "обяснявал" ???

Сами си измисляте, сами си спорите за нещо дето идея си нямам за какво въобще е спора :) 

преди 7 минути, karadzha написа:

Много ме кефеше Мирко, като се правеше на русофил, а не знае някой руски думи

Кои още думи "не съм знаел" ??

Приятелю. аз българския говорех завалено с руски акцент като оня идиот Пламен Пасков :):) Казвам го заради майтапа :) а не че ме е срам от нещо .

И по руска литература и език съм имал по високи оценки от руснаците.

Така че... тези простотии вашите въобще не ме вълнуват :)

 

Успех с гугъл транслейт , "русофилчета" :):):laughing4:

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 27 минути, karadzha написа:

Много ме кефеше Мирко, като се правеше на русофил,

По-лошо от ренегатите, са само дегенератите.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Износ на България от 1970-а до наши дни.

Пропагандата е набила в главите на мнозина, че днешна България била произвеждала и изнасяла по-малко от бай Тошковска ...

Чудим се как може някой да вярва, че про*ста*та па*ч*ав*ра на Москва от Правец може наистина да сътвори нещо, което наистина си струва.

http://atlas.media.mit.edu/en/visualize/stacked/sitc/export/bgr/all/show/1970.2014/

Държавното означава собственост на държавната бюрокрация, на политическата върхушка. Това по същество е равносилно на феодално-робовладелски строй. Както в Северна Корея, Куба, Венецуела, където всичко или почти всичко е държавно, а хората са безстопанствени роби. Така беше и България при Тошо. Тогава българите бяха роби за пръв и единствен път в своята история.

Редактирано от proexpert (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 24 минути, proexpert написа:

Така беше и България при Тошо. Тогава българите бяха роби за пръв и единствен път в своята история.

Ти знаеш ли какво си? Един лъжец, който плещи глупости на които и той не си вярва! Юда, заслужи си сребърниците!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 час, Agentpat™ написа:

Ти знаеш ли какво си? Един лъжец, който плещи глупости на които и той не си вярва! Юда, заслужи си сребърниците!

Аз предложих да го бойкотираме. И него и подобните му. Да си пишат. Като няма кой да им отговаря или ще спрат или ще продължат да пишат. Ако се случи второто - има си институции, където се занимават с подобни хора. Работя в една такава институция.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 34 минути, A.com написа:

Аз предложих да го бойкотираме. И него и подобните му. Да си пишат. Като няма кой да им отговаря или ще спрат или ще продължат да пишат. Ако се случи второто - има си институции, където се занимават с подобни хора. Работя в една такава институция.

Прав си!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Истината е, че от изнесеното и случващото се у нас през последните месеци става ясно, че това, което в БСП и в АБВ отричат, е в ход - съгласувана и координирана от руското разузнаване операция по промяна на политическата ориентация на България. Помните, че Корнелия Нинова в прав текст отрече да е обсъждала кандидатурата на генерал Радев в разговорите и с отговорни руски политици и представители на руските служби. Нейната теза, че Румен Радев е плод на нейна самостоятелна инициатива, бе упорито и системно отстоявана в спора за авторство с другия участник в московската завера - Георги Първанов.

http://www.clubz.bg/node/47194

Планът на Русия: изваждането ни от ЕС и НАТО

Леонид Решетников опровергава Нинова за операцията по "връщането" на България в орбитата на Москва

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 18 минути, proexpert написа:

Истината е, че от изнесеното и случващото се у нас през последните месеци става ясно, че това, което в БСП и в АБВ отричат, е в ход - съгласувана и координирана от руското разузнаване операция по промяна на политическата ориентация на България. Помните, че Корнелия Нинова в прав текст отрече да е обсъждала кандидатурата на генерал Радев в разговорите и с отговорни руски политици и представители на руските служби. Нейната теза, че Румен Радев е плод на нейна самостоятелна инициатива, бе упорито и системно отстоявана в спора за авторство с другия участник в московската завера - Георги Първанов.

http://www.clubz.bg/node/47194

Планът на Русия: изваждането ни от ЕС и НАТО

Леонид Решетников опровергава Нинова за операцията по "връщането" на България в орбитата на Москва

:min05:

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Абе що не те пратя аз тебе на майната ти?

Един чаршаф и от мен - бъди така добър да го прочетеш - внимателно.

Народна Република България от 1944 г. до 1989 г. в цифри и факти

Spoiler
Цитат

Социалистическа Народна Република България от 1944 г. до 1989 г само цифри и факти.
Живота от 1944 до 1989 който загубихме и това което "спечелихме" от 1989 до днес. Четете и разказвайте за да знаят хората истинската си история....

За периода 1979-1988 г. САЩ увеличава БВП на глава от населението със 182%, Япония с 275%, Германия със 158%, Франция със 157%, а България увеличава БВП на глава от населението с 234%. Това ще рече, че България по време на комунизма, дори и в годините на Перестройка, никога не е била в рецесия, камо ли фалирала, както поучава западната пропаганда.

По брутен вътрешен продукт на глава от населението през 1988 г. България е заемала 25-то място в света. През 2013 г. България заема 78-мо място в света, по брутен вътрешен продукт на глава от населението, по данни на международния валутен фонд (IWF).

Преди ПЕРЕСТРОЙКА България е произвеждала 40% от всички компютри, продавани по линия на "съвета за икономическа взаимопомощ".

В момента (2014) България е с най-ниския номинален брутен вътрешен продукт в Евросъюза, най-висока квота на мизерия - 21,8%, по данни на Международния Валутен Фонд и Евростат и най-много извънбрачни раждания в Европа.

Данните са взети от Националния статистически институт. Те са официални и общодостъпни. Така че всеки гражданин може да отиде и да си направи справка. Статостока в България по индустриални и селскостопански отрасли за периоди преди 10 ноември, 89 г. и миналата 2014 г. Крайния резултат от изследването е потресаващ! Ето и фактите:

ПРОИЗВОДСТВО:
Първа група показатели: Какво е произвеждала България през 88 г. Това е последната нормална година, преди да дойде така наречената псевдодемокрация. Сравнявам 1988 г. с миналата 2014 г. И ето какъв е резултата по отрасли:
Металообработващи машини: През 1988 г. сме произвели 17 440 броя. За сравнение, през цялата 2014 г. сме произвели едва 1930 броя.

Електрокари: През 1988 г. – 47 400 бр. – През 2014 г. – 180 бр.
Мотокари: През 1988 г. – 35 100 – През 2014 г. – 210 бр.
Домашни хладилници: През 1988 г. – 111 000 бр. – През 2014 г. – 0 бр.
Цветни телевизори: През 1988 г. – 124 300 бр. – През 2014 г. – 0 бр.
Памучни платове: През 1988 г. – 362 млн. кв. м. – През 2014 г. – 8 млн. кв. м.
Вълнени платове: През 1988 г. – 45 млн. кв. м – През 2014 г. – 2,4 млн. кв. м.
Месо: През 1988 г. – 565 600 тона – През 2014 г. – 150 000 тона Тоест- 4 пъти по-малко
Мляко: През 1988 г. – 2,5 млн. литра – През 2014 г. – 70 хил. литра. Тук спадът е потресаващ – 34 пъти по-малко количество!!!
Зеленчукови консерви: През 1988 г. – 344 000 тона – През 2014 г. – 67 000 тона.

ИЗНОС:

Електронни калкулатори: През 1988 г. – 46 700 бр. – Сега 2014 г. – 0 бр.

Електрокари: През 1988 г. – 44 700 бр. – През 2014 г. – 0 бр.

Телефонни апарати: През 1988 г. – 630 000 бр. – През 2014 г. – 0 бр.
Радиотелефони: През 1988 г. – 121 000 бр. – През 2014 г. – 0 бр.
Пресни плодове: През 1988 г. – 139 000 тона – През 2014 г. – 7 000 тона.
Домати: През 1988 г. – 78 900 тона – През 2014 г. – 1 100 тона.

КОНСУМАЦЦИЯ НА:

Прясно мляко – литри на човек за 1 година:
През 1988 г. сме консумирали 195 литра мляко на година – През 2014 г. – 20 литра
Месо: През 1988 г. – 75 кг. – През 2014 г. – 32 кг.
Яйца: През 1988 г. – 263 бр. – През 2014 г. – 143 лв.
Плодове: През 1988 г. – 109 кг. – През 2014 г. – 50 кг.
Захар: През 1988 г. – 35 кг. – През 2014 г. – 7 кг.

Тези данни са жестоки показатели за това как живеят хората и какво потребяват. Разрушителната политика на хората, които управляваха държавата от 89-та година, е само една от причините днес България да е страна от Третия свят. Идеалът на „демократичните“ ни политици след 10-ти ноември беше да се съкращават и разрушават заводите и предприятията, като символ на комунизма. Дори комисиите, специално създадени за ликвидацията на ТКЗС-тата бяха наречени официално с безумното име „Ликвидационни“. Това име е потресаващо.


Промишленост. В тези години от 1944 до 1989 г. се изграждат крупни производствени мощности в областта на машиностроенето, хранително-вкусовата, леката, строителната промишленост. Създава се нова материално-техническа база и се развиват отрасли, непознати за България до Втората световна война - нефтопреработваща промишленост, химия, фармацевтика, електроника. На тази база се изменят характерът и структурата на населението. Докато през 1939 г. в промишлеността работят около 105 000 души, то през 1989 година техният брой е вече 1 434 525 души.

Селско стопанство. Едва ли някой може да отрече, че през този период е изградено съвременно, модерно селско стопанство. ТКЗС обединяват разпокъсаните около 20 милиона частни нивички, обработвани по примитивен начин. Построяват се над 2000 язовира, напоява се над 12 млн. декара земя (около 25 на сто от обработваемата площ), повишават се средногодишните добиви около 3 пъти.

За съжаление една от престъпните грешки след 10 ноември 1989 година е т. нар. връщане на земята в “реални граници”, което довежда до ново раздробяване и неефективен начин на производство. Вероятно ще бъде необходим не по-малко от четвърт до половин век, за да се достигне нивото на 1989 година.

Здравеопазване. Не могат също да бъдат подценявани постиженията в медицинското обслужване - достатъчно е да се отбележи, че според статистическите данни преди Втората световна война средната продължителност на живота е около 52 години, през 1989 г. тя е 71 години. Няма да посочваме увеличението на броя на работещите лекари и средния медицински персонал, както и изградената огромна мрежа от болници, поликлиники, санаториуми и други здравни заведения.

Образовние и наука. Ликвидирана е неграмотността, младежите получават висока професионална подготовка. И днес България се слави с кадри с изключително високи качества и научна подготовка, получени през този период.

Жилищен фонд. Всяка година се строят около 70 000 жилища.

Безработица. Това е почти непознато явление през периода 1944-1989 г.

Жизнен стандарт. Ако индексът на реалните доходи на човек от населението през 1950 г. е сто единици, през 1989 г. той е 5 пъти по-висок.

Обществен продукт и национален доход. От данни на статистиката е известно, че общественият продукт през 1989 г. се увеличава над 25 пъти в сравнение с 1939 г., националният доход - над 15 пъти. Съществено изменено е и мястото на отделните отрасли в създаването на обществения продукт и на националния доход. С предимство нарастват произведеният обществен продукт и националният доход в промишлените отрасли. Оценявайки разходите, трябва да се направи извода, че всичко това е постигнато благодарение на пълната мобилизация и относително правилното използване на финансовите ресури на страната.

Българската енергетика

До средата на 20-и век бяхме последни в Европа по енергийни мощности. От 1945 до 1990 те нараснаха 120 пъти! Стигнахме Белгия и Австрия. Изпреварихме Дания, Португалия и Гърция. Изравнихме се с Европейския съюз. Енергийната ни стратегия, проектите, инженерната реализация се изпълняваха от забележителния научен център "Енергопроект". Създаден през 1948, той обедини творческите сили на няколко поколения специалисти и стигахме върховете на световната енергетика.

- АЕЦ "Козлодуй". Проектирана и строена съвместно от руски и наши специалисти, с мощността си 3760 MW осигури 45 % от електропроизводството на страната! Тя е една от големите атомни електроцентрали в света!
- ПАВЕЦ "Чаира". По мощност /861 MW/ и по проектно решение /турбопомпената зала е на 360 метра под земята, в каверна с размерите на зала 1 на НДК/ няма европейски аналог!
Каскада "Белмекен-Сестримо". С трите електроцентрали /първата от които е ПАВЕЦ/, с обща мощност 735 MW, е международна рядкост!

Заема водещо място между действуващите ВЕЦ и ПАВЕЦ в света.

- Каскада "Арда" - с обема на трите й язовира 1,15 млрд куб. м, е една от най - големите в Западна и Средна Европа!

- Източномаришкият енергиен комплекс. Горивната му база са лигнитни въглища с най-ниска калоричност - 1400 ккал/кг. По екологични изисквания две от централите са с железобетонни комини по 325 метра - най-високите в Европа!

/Сега абсурдът на капиталистическата непланова икономика е следният: "... Най-големият трън в очите на всички е проектът на ХХI век - АЕЦ "Белене" /започнат преди 89 и спрян след избухването на демокрацията/. Изграждането на 2000-мегаватова ядрена мощност обедини цялото антиядрено лоби не само у нас, а и в чужбина.

- Производството на водни турбини и генератори
До 1950 у нас са изработвани водни турбини с мощност до 10 КW. През 1954 произведохме турбина и генератор с мощност 700 КW.
В 1960 изнесохме в Китай 30 турбогенераторни комплекта за ВЕЦ. Към 1980 вече работеха 30 ВЕЦ с 80 български турбогенератори с обща мощност 840 МW. Венец на турбостроенето ни са трите агрегата за ПАВЕЦ "ЧАИРА", всеки с мощност 215 МW по чертежи на "Тошиба", Япония.

- Нашите енергетици проучваха, проектираха и строиха енергийни обекти за сложни геоложки, земетръсни и други условия в Ливан, Йордания, Кувейт, Сирия, Ирак, Алжир, Либия, Румъния, Чехословакия, Испания.
- Благодарение на енергийната ни стратегия през целия период 1950 - 1990 България беше сред европейските страни с най-редки и кратки сътресения в енергоснабдяването! Няколко поколения българи изнесоха на гърба си строителството на енергийния отрасъл, който към 1989 зае 18 % от националните промишлени фондове.

След 1990 управленската ни прислуга на чужди сили упорито подготви взривяването на енергетиката:
- Разруши мозъчния й център "Енергопроект". Старателно организира националното престъпление - закриване на АЕЦ "Козлодуй"
- Спря строителството на АЕЦ "Белене"
- Разпродаде /нацБг - практически на БЕЗЦЕНИЦА/ електроразпределителната система
- Ликвидира енергомашиностроенето. Днес дори 100-киловатова водна турбина трябва да се внася от чужбина! Чужди фирми, които трябва да се учат от нашите енергостроители, получават поръчки за строителство на енергийни обекти у нас. Каскадата "Горна Арда", 4 пъти по-малка от каскадата "Арда", която е българско инженерно решение и изпълнение, се възлага на чужденци, непостроили нито един енергиен обект!
Това е грозно унижение на нашия индустриален интелект!

МЕТАЛУРГИЯТА
До 1950 България няма металургия
Към 1989 вече произвеждахме 3 милиона и 300 хиляди т стомана и бяхме 27-ата металургична страна в Света.

"Стомана" - Перник
Мощни колективи от специалисти при металургичните комбинати в Перник, Кремиковци, Бургас, Пловдив, Пирдоп даваха живот на техните и на свои нови технологии и продукти:

- Корабна ламарина. От 1970 българското корабостроене работеше изцяло с местни метали
- Бронестомани. От 1972 металургията ни осигуряваше нуждите на танкостроенето с наши стомани
- Студеноогънати олекотени профили
- Валцовани стомани за транспорта и мините.
- Студеновалцована ламарина, в т.ч. с метални и пластмасови покрития
- Щранговани профили за кари и асансьори
- Радиални профили и тръби вкл. за цеви на стрелково оръжие и стволове на оръдия
- Центробежно ляти тръби, вкл. неръждаеми, по технология и оборудване на инж. Емил Петков

- Непрекъсната разливка на стомани.
- Електрошоково претоплени стомани в сътрудничество с института "ПАТОН" в Киев
- Прахова металургия и металокерамика, развивана десетилетия от колектива на проф. Радослав Тодоров
- Вакуумно леене на качествени отливки.

- Патентът на инж. Александър Вълчев за специална обмазка на електродите на електродъговите пещи, увеличаваща живота им с 30 %, бе закупен от много фирми, в т.ч. от Канада и Великобритания
- Изработихме от наша микролегирана с азот стомана 10Г2САФ за металните конструкции на сибирските заводи в зоната на вечния мраз. С тях участвахме в междудържавната интеграция за газ от Русия
- Получихме за тази стомана международен сертификат за производство на газопроводни тръби. Заваряването й успешно бе решено от д-р инж. Марин Белоев и от чл.-кор. проф. Любомир Калев

- Леенето с газово противоналягане по метода "Акад. Балевски - проф. Димов" е едно от забележителните открития в световното металолеене през изтеклия 20 век! По този метод:
- Произвеждахме сложни и дебелостенни отливки за военнопромишления комплекс.
- Член.-кор. проф. Янко Арсов създаде високояки отливки от азотирани стомани, в т.ч. и корабни винтове. Вече имаме стомани със съдържание на азот до 3 %, което е невероятен успех! В тях скъпият никел се заменя с най-срещания газ в земната атмосфера. С наши леярски машини и технологии работят най-големите световни производители на алуминиеви джанти. Над 600 машини за леене с противоналягане леят 50 % от кокилните алуминиеви отливки в света!

Всичко изброено вече е унищожено - или е пред рухване
Че това се прави по чужда поръчка, се вижда от следния пример: на наша територия са положени 70 хил т газопроводни тръби. От тях 50 хил т са от българска стомана, произведени от Завода за спиралошевни тръби в град Септември. Другите 20 хил т са вносни правошевни тръби. Всички досегашни 13 аварии по технически причини са при вносните тръби! Няма нито една авария с наша тръба! Въпреки това заводът ни бе разрушен под претекст, че бил с остаряла технология. А в Турция сега се строи нов завод точно по тази технология!

Българската химия

през 1945 беше в зародиш. Внасяхме дори сода каустик и син камък!

Към 1989 отрасълът вече произвеждаше годишно:
- 2,5 млн т минерални торове
- 1 милион тона калцинирана сода
- 400 хил т пластмаси
- 1,8 милиона броя автомобилни гуми
- 20 хил т химикали за растителна защита
- Преработваше 12 млн т суров нефт
- Имаше 11 % от националните промишлени основни фондове
- Даваше 8,5 % от националната промишлена продукция
- Осигуряваше 20 % от постъпленията от западна валута
- Поддържаше 100 000 работни места
"Химпроект" водеше инвестиционното развитие на отрасъла. Двадесет научноизследователски институти, много катедри във ВУЗ, БАН и развойни бази с 1500 научни дейци осигуряваха научната дейност. Те поддържаха тесни връзки със световния научен и делови свят.

Химпроект-Варна

- Българският карбамид имаше неограничени пазари
- Заемахме 4-то място в света по производство на калцинирана сода
- Държахме 17-а позиция по производство на пластмаси
- В изкуствените текстилни влакна изпреварвахме Франция, Италия, Белгия, Испания, Канада
- Произвеждахме или таблетирахме от български и вносни /под 50 %/ субстанции всички масови лекарствени средства
- Първи от източноевропейските страни организирахме производство на спринцовки за еднократна употреба
- Закупихме лицензи и марки за съвременна козметика
- Огромният износ в Русия ни направи първи в света по производство на пасти за зъби

Всичко това вече е ликвидирано.

Машиностроенето
най-ярко показва растежа на индустриалния ни интелект

В 1945 в България имаше десетина предприятия и 50 работилници с общо 4000 работещи и не повече от 200 инженери
В 1989 в отрасъла работеха 730 завода, 430 хиляди работещи и 35 000 инженери. 5000 научни дейци създаваха нови технологии и машини в 30 научноизследователски института

С 5 % от националните основни фондове машиностроенето осигуряваше 20 % от обществения продукт и 55 % от износа на България. Това бяха плодове на индустриалния ни интелект.
Първата конструкторска организация "Машпроект" заработи още в 1949 г. От нея излязоха проекти за преси, компресори, помпи, вентилатори, водни турбини, парни котли, дизелови двигатели, повдигателни кранове, минни машини.
Последваха - Централен научноизследователски институт по машиностроене, Институт за проектиране на машиностроителни заводи "Машелектропроект", отраслеви институти и развойни бази. Този научен комплекс изгради отрасъла.

Транспортното машиностроене

Първият български електрокар се появи в 1951 г. След 3 десетилетия изнасяхме годишно 83 хиляди електро- и мотокари. Три бяха световните фирми в тази област: "Кларк" - САЩ, "Тойота" - Япония и "Балканкар" - България.

/Тук не можем да не отдадем почит на култовата реплика на сините шамани, която ще остане като ярък бисер: че японците купували нашите мотокари, заради чугуна. Изглежда е имало голям глад за чугун по света, а в България се е намирало някакво извънредно находище, защото нашите мотокари се купуваха на 5 континента и то с десетки хиляди - включително и от най-развитите "демокрации"./

Корабостроенето
от Освобождението до 1945 е произвело 86 плавателни съда с обща товароподемност 15 500 тона. Най-големият кораб е бил с товароподемност 800 тона.
От 1945 до 1990 са произведени 1450 плавателни съда с обща товароподемност 5 милиона тона. От износ на кораби спечелихме $ 2 млрд /5 пъти повече от инвестициите за отрасъла/.

Корабостроителният завод във Варна, проектиран и построен от наши специалисти, е един от най-съвременните в Европа.
Цикълът до готов кораб може да бъде 3-4 месеца! Той произведе танкера "Хан Аспарух" с товароподемност 100 хиляди тона.
С помощта на ООН /ПРООН/ във Варна бе построена хидродинамична лаборатория, даваща възможност да се изпитват корабни модели и корабни винтове за сложни комбинирани ситуации.
Научно-изследователският и проекто-конструкторският институт по корабостроене във Варна първи в социалистическите страни въведе автоматизирано проектиране на кораби с електронно-изчислителна техника.

Русенския кораб "Белокаменка" - 340000 брт /бруторегистър тона/

Корабостроенето бе създадено от блестящи специалисти. Ветераните инж. Саул Кючуков и инж. Стайко Стайков обучиха хиляди корабостроители. Инж. Петко Даракчиев и проф. Валериан Минков проектираха доковите камери при сложна геология. Инж. Матров и инж. Мураданларска са автори на сложните производствени технологии.
Отрасълът бе ръководен от талантливи стопански дейци: инж. Георги Георгиев, Панчо Петков, инж. Дочо Дочев, инж. Тодор Ганчев, инж. Иван Лазаров, инж. Слави Георгиев, инж. Злати Златев, инж. Петър Богданов, Тремол Иванов и много други.

След 1990 г. се постигна невероятното - корабостроителната индустрия бе доведена до фалит! Перлата на европейското корабостроене - КЗ, Варна бе продаден за $ 1!

Металообработващите машини
бяха основно направление на отрасъла. Започнало през 30-те години в 5-6 малки работилници, към 1980 то имаше 40 завода, произвеждащи 18 хиляди стругове, фрези, бормашини, агрегатни машини, обработващи центри, автоматични технологични линии, манипулатори, роботи. 90 % от тях се експортираха в десетки страни от Близкия изток до Западна Европа.

Научноизследователският институт и заводските му конструкторски бюра имаха огромен опит в създаването на нова техника. Развитието му е дело на инж. Щилян Петров, проф. Асен Вълев, д-р инж. Мойнов, д-р инж. Ярослав Генов, д-р инж. Илия Харампиев, д-р инж. Пенко Сомлев, инж. Божил Вучков.


Корабостроенето бе създадено от блестящи специалисти. Ветераните инж. Саул Кючуков и инж. Стайко Стайков обучиха хиляди корабостроители. Инж. Петко Даракчиев и проф. Валериан Минков проектираха доковите камери при сложна геология. Инж. Матров и инж. Мураданларска са автори на сложните производствени технологии.
Отрасълът бе ръководен от талантливи стопански дейци: инж. Георги Георгиев, Панчо Петков, инж. Дочо Дочев, инж. Тодор Ганчев, инж. Иван Лазаров, инж. Слави Георгиев, инж. Злати Златев, инж. Петър Богданов, Тремол Иванов и много други.

След 1990 г. се постигна невероятното - корабостроителната индустрия бе доведена до фалит! Перлата на европейското корабостроене - КЗ, Варна бе продаден за $ 1!

Металообработващите машини
бяха основно направление на отрасъла. Започнало през 30-те години в 5-6 малки работилници, към 1980 то имаше 40 завода, произвеждащи 18 хиляди стругове, фрези, бормашини, агрегатни машини, обработващи центри, автоматични технологични линии, манипулатори, роботи. 90 % от тях се експортираха в десетки страни от Близкия изток до Западна Европа.

Научноизследователският институт и заводските му конструкторски бюра имаха огромен опит в създаването на нова техника. Развитието му е дело на инж. Щилян Петров, проф. Асен Вълев, д-р инж. Мойнов, д-р инж. Ярослав Генов, д-р инж. Илия Харампиев, д-р инж. Пенко Сомлев, инж. Божил Вучков.
 

 

 

По-горе също съм цитирал официална статистика и официалната пълна версия на американския план Ран-Ът. В поста има линк към официално публикувания план Ран-Ът, както и към местата, откъдето е черпена информацията. Относно цитатите вътре - "СГ" означава 'Статистически годишник'.

Редактирано от Wankata (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

на 11/16/2016 в 20:59, A.com написа:

Аз предложих да го бойкотираме. И него и подобните му. Да си пишат. Като няма кой да им отговаря или ще спрат или ще продължат да пишат. Ако се случи второто - има си институции, където се занимават с подобни хора. Работя в една такава институция.

Не е нужно да правим нищо, като приключи разследването срещу онзи...Прокобиев ли беше, Прокофиев ли...забравих му името, нещата ще се нормализират.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 12 часа, Wankata написа:

Народна Република България от 1944 г. до 1989 г. в цифри и факти

С източник "сподели еу"  :laughing4: Че и си врвате , нали :)

Това с какво  опроверга фалита на соца ?

Как така много убаво , пък фалира ? Никой не е дошъл и казал - минаваме към капитализъм и демокрация защото ей така се събрахме и решихме. А защото цирея на прогнилата икономика не можеше да се скрие вече.

И което винаги наблягам - не излолирано в България, а в целия СИВ, начело със СССР фалира.

Защото след фалита , трябваше нещо да се прави. И никой не знаеше какво . само службите имаха реланите цифри на сгромолясването.

А комунистите властта не им се изпускаше, затова не послушаха експертите като Ран и Ът, които по навик постонно плюете, без да сте се запознали дори .

Говорите като деца които с носталгия си спомнят как са играли безгрижно, яли са на корем, не са мислили за пари, за работа, за проблеми ....

А още по смешното е че обръщате тази носталгия към една изцяло олигархично-капиталистическа дръжава, каквато е сега РФ , с надеждата да върне прекрасното соц време и младост :) .

преди 12 часа, Wankata написа:

Абе що не те пратя аз тебе на майната ти?

не него , ти сам се прати ....  :)

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Разглеждащи това в момента   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.
×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване