Премини към съдържанието
_noise

СБА предлага: 2 години затвор, за превъртян километраж.

    Препоръчан отговор


    Съюзът на българските автомобилисти (СБА) внесе в Парламента предложения за промени в Закона за движение по пътищата и Наказателния кодекс, с които ще бъдат криминализирани манипулациите по километражите на употребяваните автомобили. Ако измененията бъдат приети, колите втора ръка ще се продават задължително със сервизна книжка, а фалшификациите в нея и занижаването на пробега ще се наказва с лишаване от свобода до 2 години и глоба до 6 хил. лева.
     

    Публикувано във факти.бг:
    Предложението за добавяне на нов текст в Наказателния кодекс гласи: "Който с цел да набави за себе си или за другиго облага възбуди или поддържа заблуждение у някого, като внесе, измени, изтрие или заличи данни от километража на брояча на моторно превозно средство и с това причини на него или на другиго вреда, се наказва за измама с лишаване от свобода от една до две години и глоба до шест хиляди лева. Същото наказание се налага и на този, който, без да има право, внесе, измени, изтрие или заличи данни от километража на брояча на моторно превозно средство, за да получи нещо, което не му се следва."

    Подобно наказание се предвижда и за лъжливи данни в сервизната книжка, която трябва да стане задължителна при прехвърляне на собствеността върху колата. СБА предлага данните за пробега на автомобилите, които се внасят в България, да се вписват в информационната система на сайта на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация", а достъпът до тази информация да бъде свободен за всички.

    От Съюза на автомобилистите предлагат и промени в Наредбата за регистрацията, отчета, пускането в движение и спирането от движение на моторните превозни, с които пробегът да се вписва в регистрационния талон. Има и идея застрахователите да бъдат задължени да вписват показанията на километража при всеки оглед за сключване на "Каско".

     

    Копирах темата от друг форум, защото ми се видя доста комична, та и тук да се повеселим. Трябва може би, да изкажа първи своето мнение. Ами то е следното- явно в СБА върлува някакъв вирус и са вдигнали доста висока температура. :) Разбира се,очаквам и вашите мнения.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    преди 4 минути, язе написа:

     

     

    Цитирам те,но без всичко написано.Много е дълго.Започвайки темата не разбирам точната ти позиция,дали одобряваш или заклеймаваш.

    Одобряваш подправени километражи или не?

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 2 минути, Воробянинов написа:

    Цитирам те,но без всичко написано.Много е дълго.Започвайки темата не разбирам точната ти позиция,дали одобряваш или заклеймаваш.

    Одобряваш подправени километражи или не?

    Да кажем, че ми е все едно. Километражът не е мерило, за състоянието на един автомобил. Допускам, че съм бил неясен и обяснявам- темата е за предложените от СБА мерки, а не "За или против превъртяните километражи". Надявам се, че вече има яснота.

    • Харесва ми 1

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 2 минути, язе написа:

    Да кажем, че ми е все едно. Километражът не е мерило, за състоянието на един автомобил. Допускам, че съм бил неясен и обяснявам- темата е за предложените от СБА мерки, а не "За или против превъртяните километражи". Надявам се, че вече има яснота.

    Ами,страхотно!Колата се продава такава,каквато е!

    • Харесва ми 1

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Напротив, точно мерило за състоянието на един автомобил е плюс още неща. И да напълно съм за. 


    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    току-що, Воробянинов написа:

    Ами,страхотно!Колата се продава такава,каквато е!

    Чудесно! Асега можеш да напишеш и нещо по темата. Като например,как ти се виждат мерките,предложени от СБА.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    току-що, язе написа:

    Чудесно! Асега можеш да напишеш и нещо по темата. Като например,как ти се виждат мерките,предложени от СБА.

    Гадни

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 3 минути, rudinoid написа:

    Напротив, точно мерило за състоянието на един автомобил е плюс още неща. И да напълно съм за. 

    2 години затвор? Че то за изнасилване май е по- малко. Но,обоснови се,защо си за?

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Абе чак затвор. Иначе трябва да има санкции. В България обаче сме царе на приемането на разни закони и след това никой не следи как се спазват, дали се спазват и т.н. И 10 г. да е наказанието файда няма, след като никой не следи за това. Би било по удачно, ако се тръгне отзад напред. Първо да се стегнат тия, които следят и налагат санкциите, след това да приемем и самите санкции, защото реално ако вкараш някой в ареста, а не в затвора дори за 30 дни (реални 30 дни, не условно), другите много ще се замислят дали да правят мизерии. Еле па ако вкараш 2-3-ма. Просто не се случва обаче. 

    • Харесва ми 2

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Аз не знам някъде по света, да има наказания за подобни неща. Глоби,може би, но затвор!?! Ето защо казвам, че в СБА ги болят главите. Подобен закон със сигурност няма да се спазва, щото е адски неадекватен и само би налял вода в колелото на, и бездруго безогледната корупция. Да не говорим, че мерките са яко тоталитарни, та се питам- до кога аджеба ще борим тоталитаризма с тоталитарни методи?

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Нека  има закон против това но и да се изпълнява неможе автомибили които са за скрап да ти ги продават за годни 

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    току-що, sony.1970 написа:

    Нека  има закон против това но и да се изпълнява неможе автомибили които са за скрап да ти ги продават за годни 

    Щом си законен собственик на старо желязо, защо да не можеш да го продаваш? Я виж, има коли за по 300 лева. Щото не ги искат в моргата.:)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    О,има.Има наказания за измамници.Не тук,но ще има,искрено се надявам това да стане,скоро,бих искал веднага!

     

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 1 минута, язе написа:

    Щом си законен собственик на старо желязо, защо да не можеш да го продаваш? Я виж, има коли за по 300 лева. Щото не ги искат в моргата.:)

    Да се продава но да знаеш реално какво купуваш дали МПС е на 100 000 300 000 500 000км и тн. отделен е въпросът как е подържан през това време 

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 6 минути, sony.1970 написа:

    Да се продава но да знаеш реално какво купуваш дали МПС е на 100 000 300 000 500 000км и тн. отделен е въпросът как е подържан през това време 

    И как ще станат нещата с проверките, че то в България 90 % са с въртяни километражи. Щото за Ганьо е много важно да го излъжат. Купува 20 годишна кола, ама иска да е на 150 к... как да стане?

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 1 минута, язе написа:

    И как ще станат нещата с проверките, че то в България 90 % са с въртяни километражи. Щото за Ганьо е много важно да го излъжат. Купува 20 годишна кола, ама иска да е на 150 к... как да стане?

    По света я има тази практика нали оттам взимат модела

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 3 минути, sony.1970 написа:

    По света я има тази практика нали оттам взимат модела

    Къде по света има такава практика?

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 1 минута, язе написа:

    Къде по света има такава практика?

    От някъде го взимат модела но ше те излъжа от къде незнам 

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Одобрявам! Навсякъде със всичко се шмекерува и цака! трябва да станем Европейци не само на думи, но и на дела! И да, затвор трябва щото иначе това с голобата я стане, я не, я после се плати или не! Българина трябва да го "шамаросаш" за да разбере! 

    • Харесва ми 1

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Преди 3г имах поредния случай с мой познат взе си Крайслер модел 2003г 2.7куб. 6цил. по километраж 180 000км по пътя до КАТ двигателя се разтропа отвсякъде отидохме  до сервиз и се оказа на 300 000 400 000км иначе автомобила слънце салон купе ходова част добре че стана веднага та успя да си вземе парите обратно

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    И аз съм за предложените мерки. Не си спомням дали тук или на друго място съм гледал видео, в което показват как в Германия се превъртат километражи, та практиката не я има само в България.

    Аз пък имам едно друго предложение - за техническото състояние на служебните автомобили вина да носи собственикът, а не шофьора, който ги управлява.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

     

    преди 1 минута, Кумчо вълчооо написа:

    Одобрявам! Навсякъде със всичко се шмекерува и цака! трябва да станем Европейци не само на думи, но и на дела! И да, затвор трябва щото иначе това с голобата я стане, я не, я после се плати или не! Българина трябва да го "шамаросаш" за да разбере! 

    Щом с глоба няма да стане, защо смяташ, че ще е различно със затвора? Няма такава практика никъде по света. Сега, из Европата има едно нещо наречено "Гаранция",но то се заплаща- 200- 500 евро е обикновената гаранция,която включва почти нищо, 1000+ е пълната гаранция, която включва почти всичко. Става въпрос обаче, за гаранция КЪМ МОМЕНТА НА ПОКУПКАТА, а  не гаранция за последващ пробег. Тоест, при първата продавача е длъжен да те осведоми какви проблеми има (ако има такива) автомобила по двигателя и скоростите (всичко останало се смята за консуматив) и ако ти след закупуването откриеш друг проблем, можеш да върнеш автомобила. При пълната съответно е длъжен да те осведоми за всички проблеми по автомобила. Ето как нещата се разрешават от само себе си,почти без намеса на държавата.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 9 минути, язе написа:

     

    Щом с глоба няма да стане, защо смяташ, че ще е различно със затвора? Няма такава практика никъде по света. Сега, из Европата има едно нещо наречено "Гаранция",но то се заплаща- 200- 500 евро е обикновената гаранция,която включва почти нищо, 1000+ е пълната гаранция, която включва почти всичко. Става въпрос обаче, за гаранция КЪМ МОМЕНТА НА ПОКУПКАТА, а  не гаранция за последващ пробег. Тоест, при първата продавача е длъжен да те осведоми какви проблеми има (ако има такива) автомобила по двигателя и скоростите (всичко останало се смята за консуматив) и ако ти след закупуването откриеш друг проблем, можеш да върнеш автомобила. При пълната съответно е длъжен да те осведоми за всички проблеми по автомобила. Ето как нещата се разрешават от само себе си,почти без намеса на държавата.

    А, неее - затвора си е друго! Като знаеш, че ще те закопчат, то ще си помислиш! И остави тия глупости с гаранцията - пак шмекерии! Дори и да отървеш зандана ще кихнеш тук там някое x 100 евра, но ще се разделиш с тях и ще си помислиш за следващия път! Глобата - като с актовете т.е куп хартия и все неплатени!

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    това е глупотевина поредна на сулю и пулю все едно като имаш къща и искаш да я продаваш  да не и лъснеш прозорците и да не запълниш дупките в мазилкатa  за по добра цена.  зависи къде са навъртяни километрите а не колко са ама и колите са като жените никой не иска жена спала с 300.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 1 минута, Кумчо вълчооо написа:

    А, неее - затвора си е друго! Като знаеш, че ще те закопчат, то ще си помислиш! И остави тия глупости с гаранцията - пак шмекерии! Дори и да отървеш зандана ще кихнеш тук там някое x 100 евра, но ще се разделиш с тях и ще си помислиш за следващия път! Глобата - като с актовете т.е куп хартия и все неплатени!

    Тия дето не им пука от глоби,не им пука и за затвора. Щото те нито глоби плащат,нито влизат в затвора. А автоджамбазкия бизнес,вече си се контролира от хора с протекции,които са неподвластни на законите. Та най- много някой кокошкар да изгори... което няма да промени нищо.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

    Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

    Регистрирайте се

    Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

    Нова регистрация

    Вход

    Имате регистрация? Влезте от тук.

    Вход


    ×

    Информация

    Този сайт използва бисквитки (cookies), за най-доброто потребителско изживяване. С използването му, вие приемате нашите Условия за ползване.