Премини към съдържанието
Емил44

Бавно загряване на парното.

Препоръчан отговор


Привет, миналата седмица си купих мазда 323 1997   1.5 16v бензин и газ. Тук температурите паднаха до -8 градуса, впечатли ме че парното загрява много бързо, паля мотора рано сутрин, докато търкам стъклото от леда, за около 6-7 минути влизам вътре и парното духа топло вече, на другия ден пак същата работа, -9 градуса за 10 минути парното грее топло, да не казвам горещо.

Вчера обаче на хубаво време загря бавно, а днес на много по топло време, +12  градуса слънчево време без вятър и лед загря за половин час което е много по бавно, възможни причини?

По принцип я надувам малко, като я карам спортно да не би да съм направил нещо на мотора знам ли и аз.

Забравих да добавя че и градусите ги вдига по бавно от предните дни.

Редактирано от Емил44 (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Възможни причини - ще сменяш термостат. Струва около 20лв, ако можеш да си го смениш сам, това е цената.
И не надувай колата, малко ли ти беше предната катастрофа?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 часа, simtech написа:

Възможни причини - ще сменяш термостат. Струва около 20лв, ако можеш да си го смениш сам, това е цената.
И не надувай колата, малко ли ти беше предната катастрофа?

Парното бавно загрява, но след по късно време духа топло, ако е термостата няма ли да е постоянно студено?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, Емил44 написа:

Парното бавно загрява, но след по късно време духа топло, ако е термостата няма ли да е постоянно студено?

На таблото имаш стрелка за температура. Колата по-бавно ли загрява от обичайното?
Иначе причини да нямаш парно може да са още задръстен радиатор, неправилно монтирана газова или духане от гарнитура на глава.
Айде да не ги говорим общи работи, ами да разясниш по-подробно.
Иначе пропроблем с термостата, колата ще загрява по-бавно, парно ще идва по-късно и извънградско температурата на антифриза няма да е стабилна.
 

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, simtech написа:

На таблото имаш стрелка за температура. Колата по-бавно ли загрява от обичайното?
Иначе причини да нямаш парно може да са още задръстен радиатор, неправилно монтирана газова или духане от гарнитура на глава.
Айде да не ги говорим общи работи, ами да разясниш по-подробно.
Иначе пропроблем с термостата, колата ще загрява по-бавно, парно ще идва по-късно и извънградско температурата на антифриза няма да е стабилна.
 

Имам парно, но загрява по бавно от обичайното, преди загряваше по бързо, иначе като загрее което е след около 30 минути духа горещо, даже си поддържа температурата. Как  мога да разбера дали има проблем със мотора, по точна със гарнитура на глава както каза по горе?

Редактирано от Емил44 (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, Емил44 написа:

Имам парно, загрява по бавно от обичайното, преди загряваше по бързо, иначе като загрее което след около 30 минути духа горещо, даже си поддържа температурата,но загрява по бавно от обичайното. Как  мога да разбера дали има проблем със мотора, по точна със гарнитура на глава както каза по горе?

Не се втелявай. Радиатор мръсен или термостат.
Ако беше гарнитура, щеше да ти пада нивото на охладителната течност, щеше да работи неравномерно, да пуши бяло отзад и да държи по-високо от обичайното налягане в охладителната система. Ще го познаеш по съскаща капачка и гърмящи водни връзки, както и бял облак пушек зад теб.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, simtech написа:

Не се втелявай. Радиатор мръсен или термостат.
Ако беше гарнитура, щеше да ти пада нивото на охладителната течност, щеше да работи неравномерно, да пуши бяло отзад и да държи по-високо от обичайното налягане в охладителната система. Ще го познаеш по съскаща капачка и гърмящи водни връзки, както и бял облак пушек зад теб.

Благодаря, утре ще я огледам по подробно.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост
преди 23 часа, simtech написа:

Не се втелявай. Радиатор мръсен или термостат.
Ако беше гарнитура, щеше да ти пада нивото на охладителната течност, щеше да работи неравномерно, да пуши бяло отзад и да държи по-високо от обичайното налягане в охладителната система. Ще го познаеш по съскаща капачка и гърмящи водни връзки, както и бял облак пушек зад теб.

Такова внезапно запушване на радиатор, не е много вероятно. Виж, блокирал в отворено положение термостат- да. Разбира се има и други възможности,но ако автора на темата не ни информира дали само парното загрява бавно или цялата охладителна система, ще е по- сигурно да хвърлим боб.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
току-що, язе написа:

Такова внезапно запушване на радиатор, не е много вероятно. Виж, блокирал в отворено положение термостат- да.

Вероятно е, ако в охладителната система плуват парцали, защото е карано с вода или някой се е престарал с добавката за спиране на течове. В такъв случай и отворите в блока, където минава антифриза може да се запушат и да прегрее двигателя дори.
Но е по-малко вероятно от термостат.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост

За да се запуши блока или 16мм (минимум) към парното, си треат ебати парцалите! Това бих го оставил на последно място като възможност. А радиатор се запушва постепенно. Но дори и това да стане внезапно, той няма да загрее изобщо.

При така описаната от автора ситуация,първата ми мисъл е термостат. А вероятността за повреда в двигателя си е направо нищожна...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

И аз съм за термостата....че на повечето коли радиатора им е.........на макя си у..........Тря разглобиш половината кола.Иначе радиаторчето се запушва от котлен камък........с годините се утаява.Особено ако се ползва вода от чешмата :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Като всяко нещо и тази система иска внимание! Повечете само доливат вода / антифриз и там всякакви гуджули. Вътре става мазало от плуващи утайки, ръжди и химически съединения на парцали. Всичко това в повечето случаи никога не се източва или промива, а след това проблем имало - ще има, я! Та, промивка + нов термостат и готово. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.