Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

algor

Седем загинали и 29 ранени след взрив при влакова катастрофа

Препоръчан отговор


току-що, simtech написа:

Като смяташ, че има нещо такова, купи си гайгеров брояч. И го сравни с фоновите нива на радиация за региона.

400 лева не са малко. А аз казах това, защото прочетох статията на Лилов. Наистина последните няколко месеца си мисля, че има нещо отровно при нас. Не знам какво е, макар привидно всичко да е еднакво от години. Но последните седмици всички се разболяха и държат така по няколко седмици!!!! Ако за теб това е нищо, за мен е нещо ново!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост
преди 12 минути, Кико написа:

400 лева не са малко. А аз казах това, защото прочетох статията на Лилов. Наистина последните няколко месеца си мисля, че има нещо отровно при нас. Не знам какво е, макар привидно всичко да е еднакво от години. Но последните седмици всички се разболяха и държат така по няколко седмици!!!! Ако за теб това е нищо, за мен е нещо ново!

За теб 400лв не са много пари. Ти си патрон човек и караш нови коли. Ето ти за 150лв.
http://www.robotev.com/product_info.php?cPath=1_50&products_id=578

Помни ми думата, ако имаше радиация, радиоактивна прах щеше да се вдигне в региона на цялото населено място така, че в момента от някаква степен на лъчева болест да страда всеки един в региона, включително и пожарникарите, били на мястото.
Цялото околие щеше да бъде по болниците. Аз съм имал предмет радиационна и химическа защита във факултета. Не знам с каква цел, може би ни подготвяха за електронни специалисти в АЕЦ ли..
Учили сме и методи на обеззаразяване, деактивация, неутрализация и ликвидация на поражения.
Недейте спекулира с радиация, защото не знаете изглежда колко страшно е това. Следи за нея ще се намират на мястото с месеци, години, столетия или повече - в зависимост от периода на полуразпад на елементите. И един полуразпад от 10 дни не е достатъчен да маскира всичко до фонови нива на радиация.
Според мен, тази потайност е да покрият или некадърност и няко гаф или терористичен акт.
Пожарникарите щяха да се разкарват в костюми за радиационна защита. Те отпадъците от АЕЦ хич не са безвредни. Има причина да ги складират в бункери в оловни контейнери.

Редактирано от Гост (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 часа, Nikoilai Arnaydov написа:

 

лошото е че много им вярват на циркаджилъците

от мястото на събитието - а отзад блок... няма що

даже не си правят труда декорите да си сменят

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 11.12.2016 г. в 20:07, bdenkov написа:

ЗАЩО ФИКТИВНИЯ собственик на офшорката „Булмаркет”, Станко Станков, стара дружка на банкянския Мутраген, получател на МИСТЕРИОЗЕН заем, уреден от криСТАЛИНА ГЕОРГИЕВА за 20 милиона евро от СВЕТОВНА БАНКА и ЕВРОПЕЙСКАТА БАНКА за реконструкция и развитие, при непогасени ДЪЛГОВЕ за над 100 000 000 лева НЕ Е В СЛЕДСТВЕНИЯ ИЗОЛАТОР на Развигор ?
Кой ОТ туземната ЕВРО-ОКУПАЦИОННА администрация наета от Берлин и Брюксел прикрива полукриминалната дейност на „Булмаркет” и грубите нарушения от нейни служители, довели до гибелта на 7 невинни хора и осакатяването на десетки от тях ?

ЗАЩО "шефа на БДЖ, главният ревизор на НКЖИ Минчев, министърът на транспорта, зам.министъра отговарящ за БДЖ, и още поне 5-6 чиновникавсе още са на свобода.

ЗАЩО още не пусната международна заповед за задържане на мистериозния офшорник Георгиус Георгиу, уж истинския собственик на полукриминалния "Булмаркет" ?

ЗАЩО Мутрагенът не смее даже да поиска задържането им ?

Като се знае, че Кипър е Меката на руската мафия, а 60% от Булмаркет е собственост на кипърско юридическо лице, то е ясно, че мистериите около Булмаркет водят към Русия на злото! Проявите на Русия на злото се явяват именно с такива нещастия както в Хитрино!
За да няма такивва произшествия с фатален край, България трябва да намали драстично зависимостта си от Русия на злото и да се обърне с лице съм Америка и ЕС на доброто!

БУЛМАРКЕТ или Жертви сме на преход, режисиран от тайните служби на СССР и НРБ

Станко Станков нали беше кмет от БСП,
после ДС-БСП му даде карт-бланш да им движи бизнес особено след като умря бизнесменът червен Димитър Калчев, кмет на на Русе 2 мандата от БСП.

Ура, викайте да се свалят санкциите срещу кгб-олигарсите,

така работите и без това за БСП-Станковци -- Компанията редовно нарушава санкциите на ЕС срещу Русия, като нейни кораби акостират в пристанищата на Крим. От руските фирми ЮВАС и АЕГАЗ товарят газ за България.

Свободата даром не се дава, братя и сестри. Така е било на Шипка, така трябва да стане и сега. Да се организираме поне 10-15 хиляди души пред Олигархичното събрание и нещата ще се променят. С плюене по форумите и във фейса нищо няма да променим, трябват реални действия и то незабавни. Да действаме.

Е как защо??? Всички са свързани с политиците и с далаверите. Гарва на гарвана око не вади. Поради тази причина България е задушена от корупция.

на 16.12.2016 г. в 20:32, Кико написа:

Добре, не съм специалист по ЖП, но внимателно прочетох статията на Григор Лилов. Там се говори за радиоактивни материали с период на разпад 9.3 дена. Всъщност, последните дни се питам, какъв е тоя вирус при нас, работниците, дето не ни пуска седмици. Такова чудо не бях виждал от поне 30 години, когато за последно боледувах по тоя начин. А и не само аз. Както и да е. Лилов може и да се окаже прав, че тия се занимават с незаконни неща. Още повече, че и както споменах вчера, четох подобен доклад за територията на КТМ, където има напълно незаконни и нерегистрирани никъде химични заводи. И това е в доклад на екоинспекцията!!! Тоест, работи се незаконно, ползват се забранени химикали - мутагентни и канцерогенни, тия цехове не са регистрирани никъде! 

 

Както и да е. Това са мафиоти. Обаче за ебане са не толкова те, а тия, които трябва да контролират. При нас НИКОЙ НИКОГА НЕ Е НАЛАГАЛ НАКАЗАНИЕ СЛЕД КОНТРОЛ!!! А знаете ли колко ла**а се изхвърлят във въздуха и в Дунава? А как мирише, собено събота, неделя, при мъгла и дъжд? А знаете ли, че същите тия  ( дето са вързани с Булмаркет) изхвърляха нощем и в почивните дни ла**ата си директно в шахтите, отивайки в Дунав? Това мирише ужасно на километри! Сега уж направиха дълга тръба в Дунав, за да не дразнят хората наоколо с миризмите си :) Това го знам от бивш колега, който изхвърляше същите тия ла**а незаконно в Дунав.  Изобщо, нямате си на представа, какви идиотщини се вършат от тия мафиоти. Предполагам навсякъде в България е така, не само тук.  Тук имаме хиляди работещи и нито един от тях не е защитен и всеки от тях/нас замърсява на поразия. Екоинспекцията минава, разни други проверяващи минават и нищо! Няма и една пречиствателна станция на териотория от десетина квадратни километра!

Стига глупости, ти си умен младеж. 

1. Ако е имало ядрени отпадъци и се направи взрив получаваме така наречената "мръсна бомба". Ще изтрови цяла България. 

2. Няма радиоактивен материал с разпад 9,3 дена. 


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

погребенията на жертвите даваха ли ги по някоя телевизия - не нали

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, Емил Костов написа:

2. Няма радиоактивен материал с разпад 9,3 дена. 

Има радиоактивен материал с период на полуразпад от 9,4 дни. Ербии 169. Ето ти справка: https://en.wikipedia.org/wiki/Erbium

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 14 минути, A.com написа:

Има радиоактивен материал с период на полуразпад от 9,4 дни. Ербии 169. Ето ти справка: https://en.wikipedia.org/wiki/Erbium

 

Е ако това наистина е така и там никой не се е постарал да бъде защитен и да стерилизират средата тогава наистина сме най-олигофренската нация в цялата Вселена!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, Емил Костов написа:

Е ако това наистина е така и там никой не се е постарал да бъде защитен и да стерилизират средата тогава наистина сме най-олигофренската нация в цялата Вселена!

Не знам дали са превозвани радиоактивни материали. Ако е така, то нацията не е виновна. Виновни са едни точно определени индивиди, на които им пожелавам само най-хубави работи.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, A.com написа:

Не знам дали са превозвани радиоактивни материали. Ако е така, то нацията не е виновна. Виновни са едни точно определени индивиди, на които им пожелавам само най-хубави работи.

По скоро всичко се прави умишлено да се всява страх и ужас. Повечето от хората не мислят! Не си задават въпроси!  А тези индивиди за които ти говориш си правят каквото си искат защото българина така им разрешава.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Цитат

Евакуира се всичко в периметър от 5 километра. Да не им гледаме простотиите и некадърството.
Ако беше аварията в някой голям град или недай си Боже в селото на Бойко - Банкя - едва ли щяха да се бавят толкова много. Всички тука са на мнение, че тия "отряди" си правят учения на селска почва. То не бяха екипи на полицията от Варна, от Русе, от Шумен и т.н. И накрая числото на участвалите били 771 и няколко. Правилно, но това е чиста статистика. Още от първия ден жандарите се събират по 6-7 души да си лафят и да си утрепят времето. Никаква организация при "таксиджийството" от тяхна страна. Стараха се само пожарникарите и лекарските екипи.

Когато няма информация или по-точно е заменена с целенасочена дезиннформация избуяват всякакви теории, опитващи се да обяснят необяснимото. Имало е много по-големи аварии, но такова евакуиране и отцепване не е било никога. Някога да са изсипвали толкова пари? Днес даваха че в Перник за 5 години още не са се оправили. Та за 31 офоциални милиона колко селски къщи ще построят? 20 от тях да откраднат, за 10 ще са поне 100 къщи.
Простотии и некадърност виждаме всекидневно, с това отцепление и блокада на 5 километра крият нещо много повече. Вагони десетки тонове на спиращ влак със скорост до 40 не могат да се натръшкат и разхвърлят така както детски играчки. А ако са дерайлирали още от стрелките, примерно поради превишена скорост траверсите щяха да станат на подпалки. Виждал съм как се къса влаг - на гарата на мое село. С един локомотич при потегляне на 12 вагон. Това ми прилича на отказали спирачки - трябва да спират, но на вагоните не работят. И ако локомотивите са направили екстрено спиране, вагоните отзад са изхвърчали, понеже гарата е на завой. И тогава могат да се събеерат един в друг както на картинката.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 часа, A.com написа:

Има радиоактивен материал с период на полуразпад от 9,4 дни. Ербии 169.

тоя материал  струва повече от  цялото село

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Хитрино: корупцията убива

За всеки мълчащ инженер днес, в бъдеще в ЖП-транспорта ще загива поне по един пътник. Въпрос на избор.

По „Неделя 150” говори вицето-в-оставка Томислав Дончев: елитите си мислят, че знаят по-добре от хората; това не е така; затова ще правим мажоритарна система – хората я искат. И веднага след това: не-специалисти да не се изказват по казуса „Хитрино”.

Това е вече позната песничка. Ако не си ядрен физик – мълчи си за АЕЦ "Белене". Ако не си биолог – не си отваряй устата за ГМО. Ако не си юрист – трай си за антитерористичните закони и си налягай парцалите, да не те окошарим като терорист.

Не съм специалист по атомните бойлери, но знам, защо не ни е нужна АЕЦ "Белене". Не съм биолог, но знам, защо не трябва да допускаме ГМО у нас. Не съм юрист, но знам, че антитерористичните закони са елементарен номер за контрол над свободното мнение.

Не съм специалист и по подвижен ЖП състав, но знам, какво става в ЖП-то. И – този път – ще ви го съобщя.

От едно десетилетие всички български правителства бойкотират европейската стратегия за интегриран, стандартизиран и коопериран ЖП транспорт. Иде реч за прословутите влакове, движещи се с 240 км/ч – но не само. Става дума и за заетост, за навлизане на нови технологии, за обучение на местни специалисти, коопериране със световни фирми, за местни подизпълнители и за местно производство на компоненти. Освен другото, в тази работа има страшно много европейски пари за ползване.

Но нашите бойкотират и ситуацията е следната. От всички страни в Европа в България има най-много на брой международни ЖП коридори – пет. В другите страни се радват на по два-три. Ние, имайки най-много, можем да вземем най-много пари, технологии, ноу-хау, заетост и – разбира се - безопасност. Но само България, от всички страни в ЕС, не участва в европейската интегрирана ЖП система.

Защо?
Защото не става дума за релси, а – за изключително високо ниво на комуникационни технологии. Всяко ново ЖП строителство трябва да ги има, за да постигнем уеднаквяване на стандартите, водещо до бързи и безопасни влакове. Няма обаче у нас, фирми, способни да въвеждат тези технологии. Такива фирми има само в Европа.

Оттук: ако се включим в тази работа, ще трябва да пуснем тук големите европейски компании. Да, ама те идват с две неща:

а/ европейски пари, заедно с контрольорите си;

б/ собствени антикорупционни политики.

Разбрахте ли? Ако пуснем тук „европейците”, няма как нашите хубавци да крадат от ЖП-то. Затова отказват да участват в европейския ЖП транспорт, за разлика от румънците, поляците, унгарците и всички останали.

Ама, ще кажете, нали непрестанно ни говорят за „рехабилитация на ЖП трасета”? Да, харчат се пари – но не за цялостната революция в ЖП транспорта (вкл. системите за сигнализация и предупреждение, липсващи в случая с Хитрино) на Европа, а за кърпеж на релси. И – не от високотехнологичните европейски лидери в бранша, а – от наши фирми, свикнали да правят асфалтови пътища. Тия фирми, както каза самият премиер Борисов неотдавна, са свързвани с Делян Пеевски.

Затова дерайлират влакове, включително – от така „рехабилитирани” участъци. Затова средната скорост на влаковете клони към 24 км/ч, а не – 240. И затова европейската ЖП система се готви да заобиколи България през Сърбия, която дори не е член на ЕС.

Помислете и ще разберете, кое убива в българското ЖП. Релсите ги сменя Пеевски. Собственикът на превозвача пък, замесен в Хитрино, е онзи, който се води собственик на основните фирми на Цеко Минев. И Пеевски, и Минев са под специалното покровителство на Бойко Борисов и на институциите на властта (му).

Съберете тези фактори заедно и ми кажете, защо нашите хубавци не допускат европейски експерти в разследването на катастрофата в Хитрино.

В случая, не скоростта убива. Корупцията убива.

Хайде сега подробностите да ги чуем от ЖП-специалистите. Ако им стиска. Ако ли не – за всеки мълчащ инженер, в бъдеще в ЖП-транспорта ще загива поне по един пътник. Въпрос на избор.

http://clubz.bg/48378-hitrino_korupciqta_ubiva

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Току-що новината от Нова ТВ - двамата машинисти са обвинени за трагедията.

Скоростта била 78 вместо 40.

И като дерайлирал влака и една от цистерните се спукала, от там изтекъл пропилен, обаче от удара се счупили стъкла на близка къща, и там имало горяща печка, и газа като влязъл през отворените прозорци и станала експлозията....

:no-no:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Цитат
Днес, вместо от 9 часа, както беше обещано, ни пуснаха чак в 10:30 и по най-бързия начин си нахранихме гадините.
След това имаше пресконференция, на която първо изгониха репортерските екипи навън, да си чуем приказката на главния комисар и на кмета за светлото бъдеще, което ни очаква. Попитах ги дали са мерили замърсеността на почвата, защото двете цистерни, които са останали, зяпат точно срещу моя дюкян. Отговорът клонеше в бъдеще време.
Питах също как ще настаняват доброволците, когато дойдат. Има много млади хора, които искат да се притекат на помощ при разчистването. Отговорът беше, че по-вероятно ще се назначат безработни от съседните села за целта. В това няма нищо лошо. Теоретически.

Това оттам.  Колкото до другото - от професионалния форум на работещите в железниците: http://www.bgrail.eu/forum/viewtopic.php?f=2&t=1226

На Хитрата гара не и е за пръв път да има разминавания между показания на семафора и стрелки.
На мен лично ми се е случвало да светят два изхода в едно направление(от първа и от четвърта).

Каквото и да е светел входния и предупредителния в гара Хтр се влиза с 60 защото е с РУКЗ(сигнализирано със съответните табели а и те едва ли са пълни новобранци за да си кажеш , че за първи път минават от там и не го знаят).Така , че версията за скъсването е напълно правдоподобна , първата част спира по-бързо втората я настига , бам и дерайлирането е готово , от там до пробива на цистерната и необходимата искра за старта не остава много. Машините са 86003 и 87025. Първият е с хартиен тахограф и показва 71, вторият е с електронен и показва 78. Разликата я обясняват с износени колелета. АЛС обаче няма. То пък на Калояновец като имаше въобще не е работила. 

Въпрос: защо 9-та главна линия е оставена в подобно състояние без АЛС, след като се знае, че по нея се превозват редовно опасни товари?
Въпрос: съгласно разпоредби на най-новата наредба за превоза на опасни товари, те са с транзитно предимство при транспортиране пред други видове товари, стоки, пътници, т.е. защо не е даден главен коловоз за транзитен преход през гара Хитрино на въпросната злополучна композиция с цистерни, а тя е отклонена за изчакване на някакъв си пътнически влак, който е можело да изчака и на гара Висока поляна например?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Експерт пред Фрог: Прокуратурата режисира причините за взрива в Хитрино

Експерт пред Фрог: Прокуратурата режисира причините за взрива в Хитрино

Цитат

Прокуратурата режисира доказателствата за взрива в Хитрино, заяви пред Фрог инж. Владимир Георгиев, бивш пожарникар, преподавател във факултет „Пожарна и аварийна безопасност”, а в момента противопожарен експерт. Според него целта е единствените виновни за трагедията да се окажат машинистите, за да се покрият истинските причини.
Ето какво сподели още инж. Георгиев:

Прокуратурата излага една теза, според която газ изтича от цистерната за 2 минути, по твърденията на единия от машинистите, че за това време е видял огнената  топка, и заема някакво помещение, след което следва експлозията. Възможно е газът да заеме съседният район около сградата, но как ще проникне до тази печка толкова бързо?!Твърдят, че при огледа в стаята, където е била тази печка на твърдо гориво, е намерен кратер. Аз питам как  могат да открият такава следа, защото ако наистина е имало такава експлозия, тя е щяла да унищожи цялата къща. Гледах кадри от дрон и на тях ясно се вижда, че голямата експлозия е била в зоната на самата гара. И ако се видят снимките от дрона става ясно, че зоната на експлозията е съвсем различно оцветена.

Така, че прокуратурата режисира причините за пожара, за да може тяхната версия да бъде правдоподобна. И да докажат, че машинистите са влезли с висока скорост в гарата.

Същото са казали и на министър Московски, за да го каже в Народното събрание. Според него цистерната е пробита от кука на теглич. Това е възможно теоретично, но не виждам как ще стане.

Куката е разположена между буферите на двете цистерни. Тя не е на високата част в зоната на цистерната и това е предвидено като защита при проектирането й. И не би трябвало да се възприеме като 100% истина. Но нека се произнесат жп експертите.

Мисля, че 2 минути са твърде кратко време, за да се образува взривоопасна експлозивна смес в една ниска зона на помещението на къщата.

Твърденията на прокуратурата са интересни, но трябва всеки един факт  да се разглежда отделно и да се свързва с две неща-възможен източник и възможна експлозивна смес.

От снимките от дроновете прави впечатление и друго, че цистерните са излезли почти на пътя. Но нито една от тях не е пробита по този начин. Пробита е една вътрешна цистерна, която се намира в района на гарата. Твърденията за образуване на взривоопасна смес не са точни. Представете си една течност  как изтича от цистерната.  За да се получи експлозивна смес, тя трябва да влезе в съприкосновение с атмосферата. Ако влезе в къщата, както се твърди, тя би следвало да влезе в течна фаза. Но да стигне като течна фаза от  това разстояние ми се струва невероятно.

Трябва да се отчете и фактът, че това населено място има някаква канализация, която да отведе тази опасна течност в канала, в най-ниската част. И в зависимост от температурата на околната среда тогава да започне изпарение.

Пропилена, ако действително е имало в цистерната пропилен, при тези ниски, минусови температури, към 5,45 ч. на 10 декември няма да се изпарява толкова интензивно, за да може в зоната да се образува експлозивна смес. Би следвало, ако се запали тази течност от печката в къщата, тя да върви като горяща река към цистерната. Но тогава взрив не би трябвало да има.

Пожарът ще обхване цистерната и зоната около нея и ако евентуално се нагрее от огъня да избухне. Но тази цистерна, която е предизвикала експлозията, би трябвало да е най-малкото разрушена от зоната на дъното, където се твърди, че има пробойна.

Доказателство, че течността не може да се изпари веднага е фактът, че вече колко дни след трагедията тя продължава да изтича. Не е логично и обосновано със законите на физиката и химията и термодинамиката на газовете.

За да се разкрие обективната  истина за Хитрино трябва да разследват независими експерти, а не подчинени на МВР и прокуратурата.

Смятам, че не само машинистите на влака са виновни за трагедията. Просто държавните органи извършват една манипулация и дезинформация за скриване на главните виновни.

 

 

Определено има нещо, което се опитват да прикрият.

И както винаги, вината ще понесат най-беззащитните.

 

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ясно е че е най-лесно машинистите да го отнесат. Точно както в Калояновец.

Там беше ясно - заради неработеща изходяща стрелка п-д движение трябва да спре влака и да попълва хартия. И за да му е по-лесно вместо на изходяща променя коловоза на входяща стрелка. Влакът е правил и екстрено спиране след предишната гара заради кола на прелеза. И е закъснял още малко. Така че каката с червената фуражка е променила по нерегламентиран начин входа да е в отклонение в коловоз, който насрещния влак вече е освободил. Тъпото е че става между предупредителен и входен и няма време за реакция. Съчетано с неработеща АЛС (която по книга работи) резултата е ясен.

Та и в Хитрино има същото - фатално стечение на няколко обстоятелства. Закъснял и бързащ да навакса влак. Преуморени машинисти, които карат по навик. Липса на АЛС. Гара в ръчен режим. Претоварени и експлоатирани до последно влакове с превишена скорост и вероятно износени реборди. Р-л движение вместо да му даде приоритет като превозващ опасен товар (както е по наредба) решава да го спре в отклонение, а директния коловоз да е за пътническия влак, защото само там има перон за пътниците. Вместо разминаването да стане на следващата гара Висока поляна. Ако машинистите не бяха карали с превишена скорост, а с 60, както е по табели заради ръчния режим на гарата вероятно нямаше да дерайлират. Стрелките са били с радиус 300, което предполага скорост 50. Стандартното 40 е направено за "по-криви" стрелки с радиус 190. Та вероятно има запас докъм 55-60. Но с над 70 няма как да стане. При това са 2 една след друга с обратни криви - късането е на втората. След като скъса, предната част дръпва напред и като ударят спирачките двата локомотива - останалата част се качва върху тях и картинката е налице. Какво ще изтече и какво ще гръмне са подробности.

На писанията на Григор Лилов не трябва да се обръща голямо внимание и трябва да се препроверяват. Помня че в предаването си за летище Сарафово беше вадил цитати от кеша на Google от този форум за да не изчезнело и беше изкарал свръхестествени способности на Мойра че е написала за нещата 5 часа преди да се случат. Ами не е съобразил че в кеша нещата са по американско време. Та локомотивът, който той е видял от дроновете е на БДЖ серия 07, който е издърпал обратно края на композицията.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Цитат

Решението е взето от Общинския съвет на селото

Премиерът в оставка Бойко Борисов беше обявен за почетен гражданин на Хитрино. Решението е взето от Общинския съвет на селото вчера.

ВИЖТЕ СНИМКИ НА ХИТРИНО - 10 ДНИ СЛЕД ЗЛОВЕЩИЯ ВЗРИВ

Във Facebook министър-председателя публикува документа на съвета на селото.

"Благодаря. За мен е чест", написа лидерът на ГЕРБ.

1482331481.jpg

От решението на Общинския съвет става ясно, че званието се присъжда на Борисов заради "изключителния му принос за преодоляване на щетите от бедствието" на 10 декември.

Премиерът в оставка е обявен за почетен гражданин и "заради личните му заслуги за помощта, която общината и жителите ще получат от държавата и ЕС за възстановяване на щетите".

Документът е подписан от председателя на Общинския съвет в Хитрино Мустафа Ахмед.

Припомняме, че влакова цистерна експлодира и разруши половината село. Жителите му бяха евакуирани докато не бъдат изтеглени авариралите цистерни. Едва вчера хората започнаха да се връщат по къщите си.

да го бяха питали по-добре колко пари от неговия джоб даде  на железницата .

  а за пожарникарите където гасиха   по анцузи нищо 

 добрече каза че от цистерната е текла пластмаса  та успокои населението .

преди 2 минути, Yvan Sergeev написа:

Припомняме, че влакова цистерна експлодира и разруши половината село.

New_Bitmap_Image_13.jpg

там ли беше или по надясно половината  село

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

 

Цитат

 

Да споделя още кокретни новини.
На мястото на парка насипаха чакъл и това ще бъде площадка за складиране на строителни материали. Сградата на общината е с приоритет и в момента се поправя какво ли не там. Доброволците също са насочени там.


Разпределението на помощите по линия на Червен Кръст се осъществява много хаотично и несправедливо. Видях хора дори от други села, които ровят в купищата дрехи и си избират това, което е най-ново или здраво. Явно контролът е занижен.
От централата на ДПС също раздадоха пакетирани храни независимо дали си християнин или мюсюлманин.
От няколко дена раздават и готвена храна. Вчера пуснаха водата, а от днес имам и интернет.

В понеделник се очаква общоселско събрание, да видим там как ще се изпокарат хората. Има много голямо напрежение помежду ни, което тепърва ще се разпука.
Един старец, голям арабия, може да е циганин, ама беше добър клиент, вече умря. От какво? - От стрес. Говорих с негов роднина днес и той ми обясни всичко.

 

 
Цитатът е директно от мястото на събитията, както и в предишните ми постове. Нещата, кото пиша обикновено ги няма из масмедиите.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове


Доброволци изненадаха Хитрино, отидоха да помагат

https://www.vbox7.com/play:27adff484c

Навръх Коледа хората в Хитрино получиха неочаквана изненада, след като в селото се яви цяла бригада доброволци от съседното село Никола Козлево.

 

Всички те са се явили в пострадалия район, за да помогнат на местните по-бързо да разчистят домовете си след трагедията с цистерната, която остави руини и жертви след себе си.

Решили са да работят по Коледа, за да могат жителите на Хитрино да посрещнат светлите празници по-лесно.

„Където е станало произшествието всички улици сме минали и сме изчистили. Където е необходимо и където ни кажат от община Хитрино, натам пренасочваме хората”, разказва пред NOVA доброволецът Илхан Хюсеин.

Той обясни, че решили да помогнат без да искат нищо в замяна:

 

„Няма да празнуваме. Да пренесем нещо на хората, които са пострадали. Съчувстваме им”.

Доброволците помагат за всичко – като се започне от разчистването на отломките от домовете на хората до почистването на улиците, които все още са покрити със сажди.

Част от бригадата помага и на тези, които получиха фургони, тъй като останаха без покрив.

Вижте къде ще прекарат зимата хората, останали без дом в Хитрино

Иначе - четири дни, след като доброволците бяха пуснати в селото са разчистени най-пострадалите улици.

Очаква се съвсем скоро местната администрация да заработи отново, след като сградата на общината е почти възстановена.

Почти възстановена е и сградата на общината и администрацията се връща на работните си места:

„Дори аз не съм мислил, че за четири дни, ще можем да дадем такъв вид на центъра”, казва кметът на село Хитрино Нуридин Исмаил.

vesti.bg

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

БЧК си купи 5 джипа BMW X5 с парите за Хитрино

5 чисто нови тузарски джипа BMW Х5 на обща стойност около 700 000 лева са закупени преди дни от БЧК, събощава в.Уикенд. 

3 от джиповете са регистрирани и брандирани като линейки и са освободени от данъци, макар да са със стандартно оборудване за намския автомобилен гигант. Джиповете се шофират от високопоставени началници в йерархията на БЧК, а две от возилата, които са са абсолютно всички екстри, се ползавт като служебни от шева на благотворителната организация - Христо Григоров.

"От БЧК си купиха джипове с парите за Хитрино", възмутено коментира източникът на Уикенд. Според думите му возилата са поръчвани няколко седмици преди опустошителния взрив на влаковата композиция с пропан-бутан, но джиповете, маскирани като линейки, не са платени кешово, а са на разсрочено плащане.

От СМС-и за Хитрино и от корпоративни дарения БЧК събра 1 500 000 лева и сега баровските джипове ще бъдат изплатени. 

"Всичко може и да е законно офермено според документите, защото БЧК ползва много автомобили за различните си дейсности, но ми се струва неморялно началниците да си купуват последен модел возила и да ги брандират като линейки. Все пак сме милосърдна и благотворителна организация, а не олигарси", разочарован е доскорошният доброволец на БЧК.

Друг  източник също подтвърди, че с очите си е виждал поне една от новите баровски "линейки" на БЧК, които всъщоност са служебни и удобни возила за висшия административен апарат на организацията.

Проверка ни установи, че БМВ предлага джипове, оборудване като линейки, но такива не са поръчвани в България.

Въпреки това е странно как джиповете на БЧК са регистрирани като линейки. 

Казусът с джиповете не е първият скандал свързан с БЧК. На 02. февруари 2006 г. шефът на най-голямата благотворителна структура в България Христо Григоров бе зрелищно арестуван от ГДБОП след заповед на тогавашния началник  Ваньо Танов. Григоров бе обвинен за фрапантни злоупотреби с дарения на БЧК, споменаваше се сумата за отклонени над 10 милиона лева. Едно от обвиненията срещу Григоров бе, че през 2002 и 2004 година е злоупотребил с лекарства за 1,6 милиона лева, които са били предназначени за Министерството на здравеопазването, но вместо да отидат за болниците, са постъпили в частната фармацевтична фирма на шефа на БЧК "Григоров и син". Освен това Христо Григоров продавал на частници постъпили хуманитарни помощи и захранвал почти целия базар "Илиянци" с одеяла, топли дрехи и чаршафи.

След като прекара 72 часа в единична килия в Следствения арест, Христо Григоров бе пуснат под гаранция, а в последствие даже не се стигна до обвинителен акт и Прокуратурата прекрати разследването.

И до ден днешен се говори, че Григоров е бил спасен от дело и присъда от тогавашния президент Георги Първанов, който даже се скарал с вътрешния министър Румен Петков заради ареста му.

В крайна сметка Христо Григоров се върна начело на БЧК и като се имат предвид политическите му, корпоративни, а и медийни контакти, по всичко личи, че ще векува на поста си.

А народът дарява левчета за Хитрино ....

Цялата статия може да прочетете във вестник "Уикенд", брой 51 / 2016 година

Редактирано от Филипов (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 30 минути, Филипов написа:

Егати грозното и лъжливо заглавие. Със същия успех можеш да добавиш и няколко административни сгради, защото както и джиповете, те са купувани ПРЕДИ трагедията в Хитрино. Нищо общо.

Не, че оправдавам лъжливите и крадливи управници, ама да не ставаме като тях!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Това не са джипове на БЧК и това, че имат надпис БЧК не означава, че са техни.

Само пет минути да си намеря в компютъра нещо и ще си допиша поста...

Едит:

IMG_0364.jpg

IMG_0365.jpg

 

Това са снимки, които собственоръчно съм заснел на 18.11.16г. пред хотел Хилтън в София.
Сами разбирате, че няма как да бъдат купени тези линейки с пари за Хитрино, след като знаете на коя дата се случи трагедията там.

И не само това: линейките са собстевност на частна фирма, която предоставя по различно време за известно време въпросните линейки и на БЧК и на болници и т.н.
Целта на частната фирма не е необходимо да се коментира тук и не за това е темата и затова смятам, че информацията е достатъчна за момента.

пп. Потърсете в интернет и ще видите тези линейки как се спрягат за купени от БЧК с парите, дарявани за бедстващите в Аспарухово преди доста време.
А бе важното е да се създава негативизъм и омраза в хората, а дали фактите са такива и са верни на кой му пука, а?!?!

 

Редактирано от algor (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове


Народният театър става дом на благотворителна изложба в помощ на Хитрино


3818_660_370.jpg.pagespeed.ce.trwALXI2j4

Народният театър „Иван Вазов” ще предостави пространство за провеждането на благотворителен аукцион в помощ на пострадалото миналия месец село Хитрино. Акцията се провежда съвместно със Съюза на българските художници, който ще организира аукциона.

В дните от 14 до 16 януари фоайето на Голяма сцена на театъра ще бъде дом на картини на именити български художници, които чрез СБХ ще предоставят всички приходи от продажбата на творбите за възстановяване дейността на читалище „Пробуда 1929” в Хитрино.

В благотворителната изложба Съюзът на българските художници ще представи произведения на художниците Ивайло Мирчев, Станислав Памукчиев, Елица Матеева, Николай Янакиев, Райна Стоймирова, Любен Генов, Мария Райчева, Ивайло Аврамов, Володя Казаков, Ива Владимирова, Иван Русев, Цветослав Христов – Цупи, Албена Щеньовска, Христофор Кръстев и др. В експозицията ще бъдат включени и творби от фонда на СБХ.

Изложбата ще бъде отворена за посещения всеки ден в дните от 14 до 16 януари включително, между 11:00 и 19:00 часа, както и за зрителите на представленията в Народния театър „Иван Вазов”.

Театърът се включи в кампанията на творци и културни институции в помощ на Хитрино, като ще има благотворително представление на „Хъшове” в събота, 14 януари. На няколко места в сградата и фоайетата на театъра вече са поставени кутии, в които всеки желаещ може да направи дарение.

На 15 януари, неделя, от 10:30 ч. комисия от театъра ще отвори кутиите и ще оповести в присъствието на медиите събраните средства, които ще бъдат дарени за възобновяване на културната дейност на читалището в Хитрино.

kanal3.bg

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

По стар български обичай работата върви към замитане.

Няма коментари за отговорността на собственика и застрахователите. Защо държавния бюджет трябва да плати за зулумите им. За редовното претоварване на влаковете от всички частници, масовото каране с превишена скорост, безогледната експлоатация на персонал и ж.п. състав.

Ето една снимка, която изяснява нещата:

c3edcf360fdet.jpg

Това е втората стрелка - след входната, между 3 и 4 коловоз. Локомотивите и всички вагони са преминали през правилния коловоз, не са се "разкрачили".  Но в следствие на високата скорост и центробежната сила целият железен път е изместен на страни може би към метър - личи къде са били траверсите.

Машинистите са карали по навик. От Каменяк към Хитрино е нагорнище и са дали тяга (газ) да наваксат закъснението. Все пак влакът е 1000 тона.  За нещастие точно този ден се сменя разписанието - трябвало е не да минат директно както преди, а да спрат в отклонение за да направят среща с пътническия влак. Еми проспали са предупредителния и входния светофор. На втория локомотив управлението е отляво и заради първия виждането на сигнализацията е затруднено. Събудили са се чак като ги е лашнало в отклонение. Но въобще няма и намек за екстрено задържане - това е станало чак като се е скъсал влакът и е излетял въздуха. И да са карали със 70 в междугарие, без да намалят тягата на равното са вдигнали към 80, и това вече е било фатално за дерайлирането.

Другото за театри и опери са допълнения - оня на офшорния да му слагат мярката. Бая яко лоби има за да евакуират всичко в радиус 5 км за над 10 дни. Така и не стана ясно какво точно са возили. Тая цистерна на нула време изтече толкова, че взриви половин село, после това още седмица не може да изтече.

Редактирано от Филипов (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...