Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

algor

Седем загинали и 29 ранени след взрив при влакова катастрофа

Препоръчан отговор


преди 19 часа, Филипов написа:

Така и не стана ясно какво точно са возили. Тая цистерна на нула време изтече толкова, че взриви половин село, после това още седмица не може да изтече.

Ако е пропан-бутан или друга подобна двукомпонентна смес това е напълно нормално.Пропана се изпарява при Т -42* и образува експлозивни смеси.Точно тази фракция е изтекла, изпарила се и образувала сместа, която се е взривила.Останалата част-бутана обаче се изпарява при Т 0* и то ако налягането е атмосферното,а ако налягането е по-високо, то по-висока е и температурата нужна за изпарение.Ако температурата е била към 5-6градуса, то изпарението протича бавно.Като добавим това, че в мястото на пробива, където става изпарението температурата пада вследствие именно на самото изпарение и ето че това  е 100% напълно реална картина.Бутана  е и доста по-тежък от въздуха  дори когато е изпарен.Той пада и се задържа в ниското.Това означава, че на мястото на аварията дори една искрица създава опасност от нови експлозии или пожар.Затова докато не е източена другата  половина на цистерната и вятъра не разнесе бутана до безопасна концентрация напълно правилно не бяха допускани хора, колкото и неудобно да е било.

Хората сме склонни да недооценяваме някои опасности, с които не сме се сблъсквали.Макар и да знам, че бутана е огнеопасен, на хладилните компресори има предупредителен знак, въпреки това, веднъж при смяна на компресор, при все че бях отрязъл зарядната тръба и чак половин час по-късно посегнах с горелката да отпоявам тръбите на стария компресор - бутана беше се събрал под хладилника и изведнъж лумна, като ме поопърли.От тогава никога повече не заварям хладилник на R600а вътре в сервизното помещение.Само навън за да може да се разнесе напълно.А един хладилник има 50-60-70 грама бутан.А там при тая цистерна наистина си е било опасно.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Появиха се кадри, от охранителна камера, която е заснела дерайлирането на влака и разнасянето на каквото там е изтекло от цистерната:

http://btvnovinite.bg/article/bulgaria/incidenti/ekskluzivni-kadri-zapechataha-kak-vlakat.html

Има го и на други места е нета.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Тези "новини" са просто закачка ония офшорните да си тиражират тяхната версия - на поръчаните и платени от тях "експерти". Снимката в предния ми пост е красноречива - въпреки двойната скорост стрелките са издържали и релсите не са се изкъртили, въпреки напъна на 2 локомотива по 80 тона и още вагони. Та чак трасето се е изместило на страни. Да вземат да кажат колко часа машинистите са на работа, колко са почивали между смените, по чие нареждане се претоварват влаковете и по чие нареждане се кара с превишена скорост.  При композирането имало ли е празни вагони през няколко, както е по наредба, особено при превозване на опасен товар.

Другият им "локум" - за незаключена стрелка просто няма как да стане - р-л движение не може да нареди такова трасе - има блокировка. А и на снимката личи че стрелката е наред. Явно искат да отклонят исковете от тях. Да не се окажа както в Калояновец че подвижния състав няма застраховка за движение, а само за престой в депо. Все едно да имаш ГО за автомобила и да важи само когато колата ти е в гаража, но не и при движение по пътищата.

Че две локомотивни бригади са спяли е факт. Че не са се съобразили с предупредителен И входен сигнал - също е ясно. Че не са се съобразили с ограничение за скорост 60, което е постоянно, заради ръчния режим на гарата  - пак е ясно. В топлата кабина лесно се заспива и дори машинално се натиска т. нар. "Тотман". Има доста случаи на спрени влакове от това. Но за да спят вероятно са преуморени и неотпочинали.

Цитат

Машинистите от тая фирма не обичат работещи тотмани май. Няколко дни след инцидента в Хитрино имаха случай да се задейства тотман и да им спре влака. Явно тогава са се сепнали от случая, но навика си е навик. Въпросът е защо органите отговарящи за безопасността не им правят проверки и не ги глобяват. Този въпрос е риторичен разбира се.

 

Редактирано от Филипов (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Може  и да греша, но от видеото като минава влака , въобще не ми прилича да фучи с 80 км/ч.

Като лгедам секундите в ъгъла ми прилич ана максимум 15 м/с което е около 50 км/ч

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, miro20 написа:

Може  и да греша, но от видеото като минава влака , въобще не ми прилича да фучи с 80 км/ч.

Като лгедам секундите в ъгъла ми прилич ана максимум 15 м/с което е около 50 км/ч

 

ами ето  има видео от него може да се засече  с каква реална скорост се е движил влака от средностатистическия образован зрител

и ако се окаже че влакът се е движил с нормална скорост конфискация  на имуществото в  полза на държавата на всички клеветници и разстрел


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Да бе, сигурно извънземните са преместили на страни целия железен път барабар със стрелките. 

Цитат

Фактите са, че скоростта е била 80 км/ч при вход в отклонение и максимална скорост по правата 60. Никъде никой не е казвал, че сигналите са били за нещо различно от отклонение.
Фактите са, че всички вагони са поели по един и същ отклонителен коловоз преди да дерайлират.
Фактите са, че в нито един момент няма екстрено задържане преди прекъсването на въздухопровода.

Проблемите в инфраструктурата ги има, но те не са причина, нито дори предпоставка, а само фактор. Все едно да обвиним фурната за хляб и кюмбето в близката къща, че точно тогава са били запалени.

Цитат

На нощна повезка риска от заспиване е голям, особено зимата, с пуснато отопление в кабината ...... без да разбереш се отпускаш и унасяш.Няма значение че има "устройство за бдителност", на жаргон "тотман", при издаване на звуков, съпроводено и със светлинен сигнал на пулта се натиска един бутон, иначе след определено време ако не се натисне бутона и се задейства автоматично спиране на влака.
Та с годините и практиката,този бутон се натиска почти механично, даже и да не си чул звуковата аларма.
Обаче е фатално да се пропусне показание на предупредителен сигнал, входен сигнал и ....събуждаш се при първото лашване в кривата на първата стрелка, че може да паднеш и от креслото .....

Та ония офшорните накрая ще го докарат че са се движили по правилата с 20 км/ч.  И бюджета ще плаща вместо тях, а те само ще лапат. И умрелите - кучета ги яли. И на момента, и след това, за които съм цитирал в мои предишни постове. И сринатите къщи на хората, и щетите - студена вода.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 20 минути, Филипов написа:

Та ония офшорните накрая ще го докарат

Не съм чел заключеията на застрахователите и т.н. но моите макар и субективни очи , гледайки видеото на което и секунди се въртят , епа не ми прилича  влака да галопира с 80 км/ч бре

Максимум им давам 50 км ч. 

Всъщност, може и да няма противоречие със снимката с изместения изцяло коловоз... ми той никога не е бил добре направен . Нали имаше видеота как се тресе в любителско видео преди инцидента.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ето го малоумника. Че и нагъл. Редовно си кара в отклонение с 80, друг път нищо не е ставало, сега обаче стомната се счупи. И си заминаха хора, както и къщите им.  Каквото и да кажа ще е малко.

https://www.vbox7.com/play:97920f8b6d

Цитат

Още една старица умря от стреса. Живееше точно срещу гарата.

В същност направо си е дебил и въобще не осъзнава престъпната си безотговорност..

Редактирано от Филипов (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Шефът на следствието: Стрелката в Хитрино е била напълно изправна

Цитат

При всяко едно такова произшествие се проверяват всички възможни версии. В случая в Хитрино версията терористичен акт и умишлено взривяване е напълно изключена.


До този момент са поръчани 35 експертизи, чакаме една комплексна, която трябва да даде още информация. Действително скоростта при влизането на влака е била 80 км/ч, коментира директорът на Национална следствена служба- Евгени Диков в ефира на БНТ. Водещият локомотив е докаран в София и подлежи на допълнителни огледи. Търсят се още причини за инцидента, но засега водещата теза е, че е станало заради високата скорост и неправилното управляване на машината, допълни Диков.

Стрелката е била напълно изправна, иначе още локомотивите щяха да дерайлират. Стрелката е била заключена, имаме видеозапис на това, категоричен бе  Диков.

 "До този момент нямаме информация да не са спазвани регламентираните почивки, които се полагат на машинистите, между курсовете. Влакът е пристигнал 15 минути по-рано, а от Бургас е тръгнал с 10 минути закъснение.От всяка една експертиза може да излезе нещо, от което да се повдигнат нови обвинения. Нямаме друг начин да разберем защо е влезнато с такава висока скорост, освен от самите машинисти", допълни той.

 

Накрая може и да излезе, че никой не е виновен, поради липса на доказателства.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Тоя дебил като е бързал - какво ли щеше да бъде ако беше по разписание и пътническият влак не е бил на още на предната гара Висока поляна. а на Хитрино? Направо още по-голямо мазало.

Другите неща, които следствието предъвква ги изяснихме още на предната страница. 

Цитат

Разследващите да се разровят в записвачките на локомотивите назад във времето и ако се установи че превишаване на скоростта е системно нарушение, да им отнемат лиценза на тия ....

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Хайде честито. Офшорните пУмияри нямат застраховка. Някаква тяхна по-горна компания имала застраховка за кой знае какво с лимит 100000 лв. Дори и гражданска за обикновено МПС покрива щета до 2000000 лв.  Така че държавата да им конфискува имуществото и да им взима лиценза. Тама не достигат локомотиви и вагони за БДЖПП.

А че машинистите на тая фирма си поспиват, така че чак "Тотман" да спре влака - справки бюлетини  за нередности в ЖП транспорта: .....
-----------------------------------------------------------------------------------------
"ВЛАК 30571 /БУЛМАРКЕТ/ 24 ВАГОНА 1458 ТОНА ЛОКОМОТИВ 87-703 С МАШИНИСТ
... И ПОМОЩЕН ЛОКОМОТИВ НАЧЕЛО 87-17 С МАШИНИСТ ..., ЗАЕ
МЕЖДУГАРИЕТО СТОЛНИК-САРАНЦИ ОТ 03:59 ДО 04:42 +29 МИН ПО ЗАДЕЙСТВАНЕ
УСТРОЙСТВОТО ЗА БДИТЕЛНОСТ НА ЛОКОМОТИВ 87-17."
-----------------------------------------------------------------------------------------
"ВЛАК 20571 /БУЛМАРКЕТ/ 29 ВАГОНА 1703 ТОНА ЛОКОМОТИВ 87-702 МАШИНИСТ
........ И ПОМОЩЕН ЛОКОМОТИВ НАЧЕЛО 87-009 МАШИНИСТ ........... ЗАЕ
МЕЖДУГАРИЕТО ИЛИЯНЦИ - КУРИЛО ПЪТ 1 ОТ 00:13 ДО 00:39 +17 МИН. ПО
ЗАДЕЙСТВАНО УСТРОЙСТВО ЗА БДИТЕЛНОСТ НА ЛОКОМОТИВ 87-702."

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Второ Хитрино се размина на косъм

Cisterna-400x247.jpg

Второ Хитрино се е разминало на косъм тази нощ. Влакова композиция от девет вагона и една цистерна с  пропан-бутан, която пътувала от Русе към Долно Езерово, е дерайлирала на 200 метра преди спирката на варненското село Боряна.

Това е станало в 1 часа през нощта, става ясно от разпратено съобщение от районната прокуратура в Провадия, която разследва инцидент с настъпили значителни вреди на релсовия път. За радост този път няма жертви.
„От релсовия път за кратко излязла цистерната. Двамата машинисти успели да я върнат върху релсите и да възстановят движението на композицията.

Отсечката от релсовия път – 200 метра преди село Боряна до 4 км преди село Комунари, е повредена от дерайлиралата цистерна. В Карнобат тя е отделена от композицията. В момента се извършва оглед на релсовия път, както и на цистерната. Останалите 9 вагона са продължили към Долно Езерово, за където е предназначен товарът им, а локомотивът е прикачен на друга композиция и е отпътувал за Пирдоп.

Извършват се процесуално-следствени действия по неотложност. Работата по жп инцидента продължава“, се казва още в съобщението.

monitor.bg

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Бах'ти и частните негодници. Изпотрошили са няколко километра линия и са натрошили траверсите. Всичко в името на печалбата. И тия ли нямат застраховка и бюджетът (НКЖИ) да плаща вместо тях?

И малко актуализация от Хитрино:

Цитат

Разбрали са се в София как да разпределят парите, влезли в Червения Кръст. Харчат по 40000 на месец за храна, с което според мене свикват хората да лентяйстват. Това до края на април. Смениха прозорци, дограми и врати. Изкъртиха се дори здрави такива, само и само да се усвоят средства. Гласувани са пари за обзавеждане и електроуреди според степента на щетата. Но това само срещу фактура, пари не се дават предварително. Аз какво да купя, като няма къде да го сложа? Предлагат ми на мястото на двете къщи и стопанските постройки да изградят само една, която едва ли ще е подходяща . . . . . . .

От щедро обявените 11 милиона от бюджета и 20 международни няма нищо. За изцепките на физкултурника и другите парламентарни идиоти - естествено както винаги опашати лъжи. Типично за всички политици.

Редактирано от Филипов (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Хората в Хитрино са получили едва 146 000 лв. от дарените над 2 милиона

Цитат

След като камерите си тръгнаха от Хитрино и дарителската кампания приключи, сега хората в селото се притесняват дали ще получат обещаната помощ.

От събраните в Националната дарителска кампания 2 076 495 лева в края на миналата година общината получи 160 000 лева за храна на хората от селото през зимата. Tези пари вече са отчетени пред Националния обществен съвет, който контролира как се харчат събраните средства.

Основната част от даренията - 1 804 500 лева - е заделена за текущи ремонти, електроуреди и мебели. Помощта е разпределена между 3 групи. В първата са 30 домакинства, които трябва да бъдат изградени от основи. За тях има по 2 900 лева за елeктроуреди и по 12 хиляди лева за обзавеждане. Тези пари ще бъдат преведени след като домовете бъдат построени.

За частично разрушените 70 къщи сумите за уреди и мебели са по-малки. От тези пари към момента са преведени само 25%, защото хората все още не са готови със строителните работи по домовете си, но и защото мобилните оператори все още не са превели всички пари от пратените sms-и. По договорите, подписани между БЧК и телекомите, това става в срок от 3 месеца и е така при всяка дарителска кампания.

Най-много са къщите в третата група - общо 200 домове с по-малки щети. Цялата сума от 450 хиляди лева за тях вече е преведена. Отделно за текущи ремонти, врати и остъкление са предоставени и 225 хиляди лева.

Кампанията за Хитрино приключи преди почти 3 месеца, а за мнозина от селото помощта все още е в бъдеще време.

Изплащането на парите става след представен документ и проверка от тричленна комисия. Тя проверява на място дали закупените вещи отговарят на документите. Чак тогава се пуска фактурата за плащане. Иначе няма как да се гарантира, че парите се ползват за каквото са дарени, казват от местния обществен съвет, който следи къде отиват даренията.

 

Хората имат основание да се притесняват, че ще получат обещаната помощ, знаейки какво става у нас в такива случаи - част от парите отиват незнайно къде.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

 не съм изненадан 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Цитат
Храната свърши, разбира се. Има някакви пакетирани хранителни продукти на склад, може би чакат да им изтече срока на годност и да ги изхвърлят (както се случва няколко пъти досега). Складът е в непосредствена близост до къщата, която обитавам и виждам всичко, или почти всичко.
Изгониха двама души от обществения съвет за присвояване на пари - говори се за немалката сума от 17000 лева.
Делото по колективен иск от пряко засегнатите физически и тези, които имат роднини-жертви, ще се води в Шумен, но кога - още не е ясно.
Колкото до мене - подписвах некви проекти за къща, но всичко засега остава на книга и в "обещателно наклонение"...
Яд ме е, че времето лети и близо 4 месеца от хубавото време се пропиляха ей тъй-на - багерите стоят като вкаменени, камионите ги изнесоха на друг обект и т.н. Много още мога да коментирам, но каква ли полза.
То народа хубаво го е казал: Дай на простия човек пари и му гледай сеира!

Колкото до днешните напъни на политици по тИВИлизора

Цитат

Имаше статисти - строители, които заедно с машините се ометоха веднага след като Бойко си тръгна.

Циркът е пълен, краденето продължава!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 19.05.2017 г. в 21:31, Филипов написа:

Циркът е пълен, краденето продължава!

Така се и очакваше, да крадат от нещастните хора. Ей затова не пратих и 1 лв. на пострадалите, колкото и да ме сърбеше лявата ръка.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...