Премини към съдържанието
Емил44

Да си поговорим за нашите пътища и грижата за автомобила.

Препоръчан отговор


Както всеки казва, България си е България!   Как се грижете за ходовата част на автомобила си и колко време трае без да посещавате сервиз?    Във нашия град  (Русе) пътищата са просто бетер от селски, дупки по една педя, а на места са и по зле. Избягването е 90 % невъзможно, от единия тротоар до другия, и разпространени от началото до края на улицата, така че и да я заобиколиш падаш в друга. Бях си купил Пежо  2004 година, перфектна ходова част, уви след три месеца посетих сервиза, след това минах на фиат, лично сменях амортисьори носачи биалетки, здрав заден мост, но след около 6-7 месеца пак стягах ходова част, сега минах на мазда, да видим японското колко е издръжливо.  А ни задължават да купуваме винетки, сериозно ли?   Станах луд да правя снимки във квартала със по 30 см дупки и да пращам в общината.   Вие как сте, споделете

Простете ако съм пуснал темата на грешно място.

Редактирано от ExaFlop (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

преди 16 минути, Емил44 написа:

Избягването е 90 % невъзможно, от единия тротоар до другия, и разпространени от началото до края на улицата, така че и да я заобиколиш падаш в друга

Няма да минаваш от там има лесно :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 17 минути, The-Walk!nG-Dead написа:

Няма да минаваш от там има лесно :)

Те съседните пътища не са много различни.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ами в София, в квартала е зле, иначе по главните улици е що годе добре.

7 месеца си карам Поло, 2001 година без проблем в ходовата част.

Майката му е съобразената скорост и познавато на пътищата(сиреч къде има/няма дупки :D) Така по-дълго ще караш без да посещаваш сервиз.... 

За винетките и всичко останало няма какво да коментирам. Купувам винетка само, ако ми се налага пътуване изън София, а не ми се случвало до сега често поради обективни причини,

Но догидина си взимам годишна и тва е. Мисля да попътувам. :D

Редактирано от aMoPe (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 23 минути, Емил44 написа:

Те съседните пътища не са много различни.

Навсякъде е така минаваш по бавно друг начин няма


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

За града винетки не са задължителни, само за повечето междуградски пътища. Мрънкайте на кмета. Има и някои улици, които са част от републиканската мрежа и грижа на АПИ. Обаче обикновено те са в по-добри състояние от общинските.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, Емил44 написа:

Както всеки казва, България си е България!   Как се грижете за ходовата част на автомобила си и колко време трае без да посещавате сервиз?    Във нашия град  (Русе) пътищата са просто бетер от селски, дупки по една педя, а на места са и по зле. Избягването е 90 % невъзможно, от единия тротоар до другия, и разпространени от началото до края на улицата, така че и да я заобиколиш падаш в друга. Бях си купил Пежо  2004 година, перфектна ходова част, уви след три месеца посетих сервиза, след това минах на фиат, лично сменях амортисьори носачи биалетки, здрав заден мост, но след около 6-7 месеца пак стягах ходова част, сега минах на мазда, да видим японското колко е издръжливо.  А ни задължават да купуваме винетки, сериозно ли?   Станах луд да правя снимки във квартала със по 30 см дупки и да пращам в общината.   Вие как сте, споделете

Простете ако съм пуснал темата на грешно място.

Като гледам сериозно плащаш скъпи винетки и данъци и караш по 90% от лошите БГ пътища. Това го прави целия български народ.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 32 минути, Емил Костов написа:

Като гледам сериозно плащаш скъпи винетки и данъци и караш по 90% от лошите БГ пътища. Това го прави целия български народ.

Карам без винетка, жалко че не мога да си избирам пътищата.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ще видите скоро как тънко ще пуснат винетка + тол ;) Най-веротно ще сме първата държава (поне такава в която аз съм бил) с такива комплексни "сексуални" услуги.

Първо ни успокояваха, че няма да има ТОЛ никога, после лека полека щяло да има само за лошите тежкотоварни, че те износват повече пътната настилка (което си е факт), накрая ще ни го плъзнат и на нас и ще се въртим като в небрано лозе.

Аз да питам, как ще сложат ТОЛ такси на пътища построени с европейски пари и през чужди фондове... То барем да бяха дали на частник, да построи магистрала от точка А то Б (както е почти навсякъде в цивилизацията) и после частника вложил собствени пари, му отдават пътя на концесия за 20-30-нам си колко години и той си събира ТОЛ-а, в Гърция е така дори в момента кипят строежи на магистрални отсечки. НО тук винаги е било абсурдистан и ще си остане така!

Карам докато започна да чувам несвойствени шумове (тропане, виене, биене, кльоцане и прочее епитети) майстор и така до следващият път не ги следя на какъв интервал ми се случва, сравнително рядко впрочем де (поне за сега), че колата е сравнително нова.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

От една страна пътищата не са добри ,от друга в България се карат бюджетни малолитражки ,на които е щипано от каквото е възможно с цел да станат по-леки и икономични. Друго ,че се правят от рециклирани материали с ниско качество. Всичко това е напълно изгодно за авто производителите ,защото заработват колосални суми от продажба на резервни части. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Aз пък мога да ви кажа, че карам много в цялата страна и в по-голямата си част основните междуградски пътища са си в доста добро състояние. 

  • Харесва ми 3

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 17 минути, ostavime написа:

Aз пък мога да ви кажа, че карам много в цялата страна и в по-голямата си част основните междуградски пътища са си в доста добро състояние. 

Единствения хубав път се сещам за магистралата покрай град Ямбол.

преди 1 час, icekiller написа:

Ще видите скоро как тънко ще пуснат винетка + тол ;) Най-веротно ще сме първата държава (поне такава в която аз съм бил) с такива комплексни "сексуални" услуги.

Първо ни успокояваха, че няма да има ТОЛ никога, после лека полека щяло да има само за лошите тежкотоварни, че те износват повече пътната настилка (което си е факт), накрая ще ни го плъзнат и на нас и ще се въртим като в небрано лозе.

Аз да питам, как ще сложат ТОЛ такси на пътища построени с европейски пари и през чужди фондове... То барем да бяха дали на частник, да построи магистрала от точка А то Б (както е почти навсякъде в цивилизацията) и после частника вложил собствени пари, му отдават пътя на концесия за 20-30-нам си колко години и той си събира ТОЛ-а, в Гърция е така дори в момента кипят строежи на магистрални отсечки. НО тук винаги е било абсурдистан и ще си остане така!

Карам докато започна да чувам несвойствени шумове (тропане, виене, биене, кльоцане и прочее епитети) майстор и така до следващият път не ги следя на какъв интервал ми се случва, сравнително рядко впрочем де (поне за сега), че колата е сравнително нова.

Те винаги ще намерят начин, само и само да дърпат пари.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, Емил44 написа:

Единствения хубав път се сещам за магистралата покрай град Ямбол.

Те винаги ще намерят начин, само и само да дърпат пари.

 

Докато българина си трае така ще правят.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
току-що, Емил Костов написа:

Докато българина си трае така ще правят.

Аз за това събирам хора, правим снимки на даден път из града където минаваме всеки ден и правим оплакване, не че има резултат, но все трябва да се започне от някъде.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

И аз пътувам доста често и мога да кажа ,че градските и междуградски пътища са в окаяно състояние! Тук там все още нещо останало читаво, но и към края на експлоатационният си период! Правят се някакви полвинчати опити за рехабилитация и това е! Третокласни и четвъртокласни пътища приннципно няма! Там има остатъци от асфалти и гори от храсталаци и трева! По тия пътища също пътуват хора , а не маймуни, тъй както по първокласните пътища и магистралите също пътуват хора! Те, и магистралите едни магистрали, та дума нямам! Не случайно мрем по "пътищата" 

Общо казано - безобразно е състоянието!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 часа, Емил44 написа:

Както всеки казва, България си е България!   Как се грижете за ходовата част на автомобила си и колко време трае без да посещавате сервиз?    Във нашия град  (Русе) пътищата са просто бетер от селски, дупки по една педя, а на места са и по зле. Избягването е 90 % невъзможно, от единия тротоар до другия, и разпространени от началото до края на улицата, така че и да я заобиколиш падаш в друга. Бях си купил Пежо  2004 година, перфектна ходова част, уви след три месеца посетих сервиза, след това минах на фиат, лично сменях амортисьори носачи биалетки, здрав заден мост, но след около 6-7 месеца пак стягах ходова част, сега минах на мазда, да видим японското колко е издръжливо.  А ни задължават да купуваме винетки, сериозно ли?   Станах луд да правя снимки във квартала със по 30 см дупки и да пращам в общината.   Вие как сте, споделете

Простете ако съм пуснал темата на грешно място.

И аз съм от Русе. 2006-та си взех една Фиеста чисто нова, карах я 5 години, продадох я на братовчедка си и те още я карат. Значи вече 11-та година. Досега са сменили един лагер на задно колело, но в сервиза се е оказало, че това е производствен дефект. Тоест, не е от нашите пътища. Колата е мисля на 130 000 км вече и братовчеда не се е оплаквал от ходова част. Лично аз с нея по бул. България в един дъжд влязох в една малка, отсечена дупка, окривих джанта и излезе балон на гумата. Оправих джантта, сложих резервната гума и така карах още 2-3 години, докато не купих чисто нови гуми, с които продадох колата.  От 2011-та съм също с Фиеста, но модел 2011 естествено. За 5 години и половина, няма нито луфтове в кормилното управление, нито ми бяга колата, нито тропа из дупките...абе нищо! А карам само в града тия над 5 години. Всяка година ходя най-много до Варна 1-2 пъти и някой път до Балкана. Това ми е извънградското. Не карам колата само в събота или неделя, когато почивам и когато естествено нямам друга работа с колата. В останалото време градско. В дупки съм влизал рядко, колкото и да ти е странно. Просто знам всички дупки по маршрутите си. А и да не ги знам, окачването на Форда е яко. Това го доказва и статистиката, примерно в DEKRA, където германците водят такава за всички над 1000 автомобила, минали прегледи при тях. Тоест, извадката е доста представителна при положение, че там годишно минават 10-12 милиона автомобила на технически прегледи, колкото и пред TuV, само дето на DEKRA  статистиката е малко по-различна  - не според годините, а според изминатите километри и разделена в няколко категории - окачване и управление, светлини, спирачки, каросерия, двигател. Следващия път просто погледни тая статистика и виж кои модели имат издръжливи окачвания. Френските в никакъв случай не са от тях, още повече старите. Ей сега се прибирам и гледам , вероятно някой комшия, с едно Пежо 306. Нов номер, току що регистрирано. Съжалих го човека и се запитах...защо точно Пежо и то 306! Това е кола сигурно на 20 години. И то френска! И то за нашите дупки!

 

Иначе пак казвам. Фиестите са с много идиотоустойчиви окачвания. Личен опит от почти 11 години с Фиести, без ни един дефект по ходова и кормилна част!

 

Вярваш или не, Фиестата е с летни гуми 195/50 R15  и със зимни на стоманени джанти 175/65 R14. Летните джанти плачат за баланс вече, че не съм ги балансирал откак е станала кола през май 2011 година. Зимните и те не бяха балансирани от 2011 година, когато купих 4 чисто нови джанти, но тая зима реших да ги балансирам. Дори над 150  km/ч няма никакви вибрации във волана, колата държи права линия, а воланът на Фиеста е доста чувствителен към всякакви вибрации, та винаги ще се усети, ако нещо не е наред с окачването. И аз не вярвах, че толкова нископрофилни гуми, при които джантата е почти на пътя, ще ме изкарат толкова време, но ето, изкараха ме без повредена гума или окривена джанта. Е, вероятно имат лека кривина или гумите леки вътрешни разкъсвания, но мисля да карам и следващото лято, а 2018-та да купя 4 чисто нови гуми, най-вероятно Continental TS860. 

Редактирано от Кико (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, Емил44 написа:

Аз за това събирам хора, правим снимки на даден път из града където минаваме всеки ден и правим оплакване, не че има резултат, но все трябва да се започне от някъде.

,,,,,,,,,,,,,,, Не че има резултат................ - по нататък няма да коментирам.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

  Като бях на работа в северна Африка, на онези условия , с адски горещини, лоши пътища, прах от Сахара във въздуха, никаква поддръжка, издържаха само Пежо. Нямаше по-жалък вид на разни фиати, фордчета , опел и пр. 

Колкото до нашите пътища, с тези пари -толкова.

Редактирано от B3M2W0 (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, B3M2W0 написа:

  Като бях на работа в северна Африка, на онези условия , с адски горещини, лоши пътища, прах от Сахара във въздуха, никаква поддръжка, издържаха само Пежо. Нямаше по-жалък вид на разни фиати, фордчета , опел и пр. 

Колкото до нашите пътища, с тези пари -толкова.

Те тия не правиха ли нещо от сорта на 305 и 505?  А и те там си ги правят колите, няма смисъл да ги сравняваме с родните "нов внос", защото никой не внася от Южна Африка.  Тук евентуално да изтрае някое Пежо от Иран, дето не се продават в Европа.

И не бяха ли с десен волан?

Редактирано от Кико (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, Кико написа:

Те тия не правиха ли нещо от сорта на 305 и 505?  А и те там си ги правят колите, няма смисъл да ги сравняваме с родните "нов внос", защото никой не внася от Южна Африка.  Тук евентуално да изтрае някое Пежо от Иран, дето не се продават в Европа.

И не бяха ли с десен волан?

Нищо не позна. Става дума за северна Африка (Алжир). Там няма никакви заводи, още повече за автомобили, всичко е внос директно от Франция. Движението е като тук- от дясно. Правила не се спазват, трябваше много да внимаваме. По голямите пътни артерии имаше много трафик на камиони от всякакъв вид, главно за превоз на петролни продукти до морето  Пълно беше с пежа от много видове, самите араби твърдяха, че са много "стабил". Имаше и рено, но не много.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 23 минути, B3M2W0 написа:

Нищо не позна. Става дума за северна Африка (Алжир). Там няма никакви заводи, още повече за автомобили, всичко е внос директно от Франция. Движението е като тук- от дясно. Правила не се спазват, трябваше много да внимаваме. По голямите пътни артерии имаше много трафик на камиони от всякакъв вид, главно за превоз на петролни продукти до морето  Пълно беше с пежа от много видове, самите араби твърдяха, че са много "стабил". Имаше и рено, но не много.

е кво беше Пежото, дето изтрая? Щото в Африка си правят автомобили за Африка, особено Пежо. В Мароко има доста заводи. Там правят дори Дачия, която всички мислите за румънска. Както и да е, даваш грешния съвет за Пежо. няма френска кола, дето да държи на натоварвания. Отвори DEKRA  статистиката и ще се убедиш. Все пак ние не внасяме от Африка или Франция, а главно от Германия и Италия. А автомобилите за там не са тия, дето са за Африка. И това, че Алжир е близо до Франция и е бивша колония не означава, че не се правят специални автомобили за тоя пазар. 

 

Ето вземам на посоки статистиката от едно Peugeot 307  в DEKRA:

 

2016-12-13_152558.jpg

 

2016-12-13_152715.jpg

2016-12-13_152739.jpg

 

Минуси от всякъде и във всички категории - 0-50 000км, 50-100 000 км, 100-150000 км. Не ми се мисли какво е над 150 000 км. 

 

Новите модели са по-добри, най-малкото, защото макара да са минали повечко километри, те са с по-близка година на производство. Затова почти винаги за предпочитане е нов модел  на много километри и малко години пред стар модел на малко километри и много години. Годинките си оказват влияние навсякъде, особено зимите и големите флуктоации в темепратурите. Километри могат да се навъртят само на магистрала, а това означава, почти никакво износване на голяма част от компонентите, освен на консумативи като гуми. 

 

Ето и статистиката за колата, която карам при изминати 100-150 000 км;

 

2016-12-13_153526.jpg

Новото си е ново, дори на 150 000 км. Все пак това е автомобил от 2008 година и догидина излиза наследника. 

 

ПП: Към колегата, пуснал темата. Мазда си е подобрен Форд допреди 3-4 години ;) Така, че не си сбъркал с Мазда. Тя е по-издръжливия Форд ;)

 

 

 

Редактирано от Кико (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, icekiller написа:

Аз да питам, как ще сложат ТОЛ такси на пътища построени с европейски пари и през чужди фондове...

Обзалагам се, че нито една от големите медии, няма да зададе този въпрос на управляващите, когато ни нахендрят тол таксите.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 часа, aMoPe написа:

 Купувам винетка само, ако ми се налага пътуване изън София, а не ми се случвало до сега често поради обективни причини,

След като е така, не виждам какво коментираш за пътищата и дори говориш за "съобразена скорост". Ние, простаците в Провинцията, ууу-ааа, селянииииииии всичко ни е на далече. Ежедневно изминавам по 100км и представи си - извънградско! Като платиш една винетка от 100лв и още пари за скъсани гуми и криви джанти, платиш за окачване - ще те питам! В тъмна вечер как се избягват всички дупки!
Можеш да имаш пофьорски стаж 6 месеца, аз имам мнооооого повече.

преди 3 часа, Soviet Soldier написа:

От една страна пътищата не са добри ,от друга в България се карат бюджетни малолитражки ,на които е щипано от каквото е възможно с цел да станат по-леки и икономични.

Не заработват само производителите, не се карат само бюджетни малолитражки и те задължително не са най-лошите автомобили. Аз карам стар уж "премиум" клас VW.

преди 3 часа, icekiller написа:

Ще видите скоро как тънко ще пуснат винетка + тол  Най-веротно ще сме първата държава (поне такава в която аз съм бил) с такива комплексни "сексуални" услуги.
Карам докато започна да чувам несвойствени шумове (тропане, виене, биене, кльоцане и прочее епитети) майстор и така до следващият път не ги следя на какъв интервал ми се случва, сравнително рядко впрочем де (поне за сега), че колата е сравнително нова.

Докато стоите и само много ви знае устата по форумите - така е. Има ли тол такси за леки автомобили, аз излизам на протест.
Относно второто - отиването на произволен майстор ще ти съсипе докрай окачването и всичко останали по колата. Толкова некадърници има и съм страдал от такива, че всех да си правя каквото мога - сам!

преди 3 часа, ostavime написа:

Aз пък мога да ви кажа, че карам много в цялата страна и в по-голямата си част основните междуградски пътища са си в доста добро състояние. 

Междуградските пътища са леш, освен ако за теб междуградски път не е само магистралата от София до Бургас.

преди 26 минути, A.com написа:

Обзалагам се, че нито една от големите медии, няма да зададе този въпрос на управляващите, когато ни нахендрят тол таксите.

Ами задай го ти!!!!!!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 часа, simtech написа:

След като е така, не виждам какво коментираш за пътищата и дори говориш за "съобразена скорост". Ние, простаците в Провинцията, ууу-ааа, селянииииииии всичко ни е на далече. Ежедневно изминавам по 100км и представи си - извънградско! Като платиш една винетка от 100лв и още пари за скъсани гуми и криви джанти, платиш за окачване - ще те питам! В тъмна вечер как се избягват всички дупки!
Можеш да имаш пофьорски стаж 6 месеца, аз имам мнооооого повече.

Виждам, че много добре ме познаваш :)

Първо карам от 8 години, личната ми кола е от 7 месеца, понеже съм майка с дете не ми се налага извънградско шофиране за момента.

Второ ежедневно ми е случвало да минавам 380 км (Девин-Пазарджик-София  и обратно), да не говорим за дефилето покрай Велинград. Много добре знам как стоят нещата с пътищата. 

А когато е тъмно и не познавш пътя - така се случва, както го описваш - трошиш автомобила.

Не знам каква кола караш и с каква скорост, за да я чупиш така лошо но - Съобразената скорост винаги е за предпочитане когато караш извънградско, където пътищата са под всякаква критика.

И на старата кола(Ван и то френско Рено) не сме чупили никога окачвания, джанти не са изкривявани, и сме плащали данъчци,винетки и т.н - нито като съм я карала аз, нито баща ми, нито който и да е било. А всеки минавал за София през Пазарджик може да ти каже за какво иде реч пътища........ Да не говорим отсечката Кричим - Девин.

 

 

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.