Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Golf Mk4 - трудно включва скорости


FD GOD
 Сподели

Препоръчан отговор

Здравейте! Старата Golf 3-ка замина за вторични и миналата седмица си смъкнах една Golf 4-ка от автовоза(внесена от Италия и в доста добро състояние за парите си). Автомобилът е 98 година, а двигателя е 1.9 TDI с код на мотора AHF. Лека-полека започнах да я стягам, обаче има един много досаден проблем. Първа влиза доста трудно(трябва да върна леко лоста и да го бутна леко наляво),все едно нещо подпира лоста. От 5 пъти, един път да не влезе и да трябва да върна лоста назад. Задна включва след 4-5 опита(включвам задна и потегля напред). Втора скорост и тя влиза доста трудно. Нещата които съм направил досега:
- смяна на маслото в скоростната кутия / няма промяна/
- съединителят беше тръгнал и смених всичко с комплект на SACHS (притискател + феродов диск + аксиален лагер + демпферен маховик) /няма промяна/
- напомпване на съединителя при работещ двигател и опит да включа първа /никаква разлика и затова изключвам лагер помпите/

Скоростите не хъркат и не вият! Не намерих ремонтни комплекти с ''ябълка'' в интернет за този модел. Скоростите влизат трудно и при неработещ двигател, но при работещ такъв се усеща повече. На 3-ката имаше ремонтни комплекти с ''ябълка'' и системата беше лостова, а на сегашната ми четворка е с жила. Казват ми, че жилата трябва да се регулират, но си нямам идея как да го направя. Къде другаде да търся проблема?

Редактирано от FD GOD (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 6 минути, FD GOD написа:

Казват ми, че жилата трябва да се регулират, но си нямам идея как да го направя. 

Отиди в някой свестен сервиз и я дай най-малко за диагностика. (поне ще ти кажат къде е проблема и какво трябва да се направи)

Това е кола, сигурно и на 15+ години. Не се обиждай, но до сега нищо не знаеш за това, как е експлотирана и как е подържана. Отделно и е кола, отгоре на всичкото и стара - проблем можеш да очакваш отвсякъде.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Препоръчай ми читав сервиз в София, където могат да ми направят реглаж на жилата.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 часа, niki292002 написа:

Отиди в някой свестен сервиз и я дай най-малко за диагностика. (поне ще ти кажат къде е проблема и какво трябва да се направи)

Това е кола, сигурно и на 15+ години. Не се обиждай, но до сега нищо не знаеш за това, как е експлотирана и как е подържана. Отделно и е кола, отгоре на всичкото и стара - проблем можеш да очакваш отвсякъде.

Човека каза че е в доста добро състезание голфуто :D и се пише под"Д"ържана.

 

П.С Не съм от София, но дори и да я заведеш в читав сервиз има вероятност да те излъжат за цената. Ако имаш човек който разбира от автомобили по-добре я занеси при него.

Редактирано от Уолтър Уайт (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да се види тампонът на скоростната кутия, превключващият механизъм за луфтове. Освен това, MK4 имат сериозен проблем със скоростните кутии, най-вече с модификация 1.6.
С жила си, може да има нужда от реглаж.
Ето едно видео

 

Редактирано от Гост (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 14 минути, Уолтър Уайт написа:

Човека каза че е в доста добро състезание голфуто :D и се пише под"Д"ържана.

 

П.С Не съм от София, но дори и да я заведеш в читав сервиз има вероятност да те излъжат за цената. Ако имаш човек който разбира от автомобили по-добре я занеси при него.

Преди "че" има запетайка. ;) (също и състояние)

Точно за това казвам читав сервиз - щом е читав, се предполага, че си вършат работата като хората и имат клиенти. А щом има клиенти - няма нужда да ги лъжат за цената - оборота пак си върти.

 

П.П. "Първо погледни себе си, преди да критикуваш другите"

Редактирано от niki292002 (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 7 минути, niki292002 написа:

Преди "че" има запетайка. ;) (също и състояние)

Точно за това казвам читав сервиз - щом е читав, се предполага, че си вършат работата като хората и имат клиенти. А щом има клиенти - няма нужда да ги лъжат за цената - оборота пак си върти.

 

П.П. "Първо погледни себе си, преди да критикуваш другите"

Няма запетайка пред "че" ;) 

П.С: Аз съм се погледнал, но е срамно да не можеш да напишеш правилно една елементарна дума като по"Д"ържам,под"Д"ръжка!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 23 минути, simtech написа:

Трябва да се види тампонът на скоростната кутия, превключващият механизъм за луфтове. Освен това, MK4 имат сериозен проблем със скоростните кутии, най-вече с модификация 1.6.
С жила си, може да има нужда от реглаж.
Ето едно видео

 

Подкрепям Simtech. И дано това да е проблема, защото ако е скоростна кутия ремонта  ще си струва пари!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, Емил Костов написа:

Подкрепям Simtech. И дано това да е проблема, защото ако е скоростна кутия ремонта  ще си струва пари!

Може и тампонът на скоростите да е избягал. Аз Голф4 нямам и говоря малко наизуст.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 8 минути, simtech написа:

Може и тампонът на скоростите да е избягал. Аз Голф4 нямам и говоря малко наизуст.

Не говориш наизуст. На повечето модели скоростния лост се свърза със скоростната кутия посредством група от шпилки или лостове. Те или клеясват или се развалят( появява се луфт и това пречи на включването на скоростите). Просто се подменят и нещата си идват на мястото. Ако това е проблема добре, но ако е скоростната кутия ще си струва скъпо. Залагам на първия проблем, защото постващия казва, че скоростите не "хъркат" при включване. Това значи, че няма и проблемен синхронизатор.

Към постваящия: Закарай колата в сервиз да прегледат целия скоростен механизъм. Това е решението.

Редактирано от Емил Костов (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, Емил Костов написа:

 На повечето модели скоростния лост се свърза със скоростната кутия посредством група от шпилки или лостове.

Колата не е с лостове, а жила! Това й е особеното!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, simtech написа:

Колата не е с лостове, а жила! Това й е особеното!

Същото е. Те са с кожух, който с течение на времето се пробива и вътре влиза вода и кал. В един момент това пречи на работата. Варианта е да се посмени всичко и проблема е решен.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 часа, Емил Костов написа:

Варианта е да се посмени всичко и проблема е решен.

Да се подмени "всичко" в трансмисията на една 20 годишна кола може да струва повече от самата кола. Вариантът проба/грешка в квартални сервизи излиза тоста по-скъпо от скъпата но ефективна интервенция в специализиран сервиз за трансмисии.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 21 часа, zemonti написа:

Да се подмени "всичко" в трансмисията на една 20 годишна кола може да струва повече от самата кола. Вариантът проба/грешка в квартални сервизи излиза тоста по-скъпо от скъпата но ефективна интервенция в специализиран сервиз за трансмисии.

1. Ако се налага да се спомени ще се подмени и да на 20 годишна кола е доста скъпо.

2. Целта е да се отиде в качествен сервиз, а не я някоя бакалия дето има глупаци. Там ще се види точно за какво става на въпрос.

Постващия да каже от кой град е. Ако е от Плевен веднага го пращам при кадърен човек.

3. Варианта да се подменят жилата и кожуха въобще не е скъпа процедура. Стига проблема да е от тях. Ако е вече скоростна кутия това вече е проблем.

Редактирано от Емил Костов (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 37 минути, Емил Костов написа:

1. Ако се налага да се спомени ще се подмени и да на 20 годишна кола е доста скъпо.

2. Целта е да се отиде в качествен сервиз, а не я някоя бакалия дето има глупаци. Там ще се види точно за какво става на въпрос.

Постващия да каже от кой град е. Ако е от Плевен веднага го пращам при кадърен човек.

3. Варианта да се подменят жилата и кожуха въобще не е скъпа процедура. Стига проблема да е от тях. Ако е вече скоростна кутия това вече е проблем.

 

на 2/14/2017 в 20:58, FD GOD написа:

Препоръчай ми читав сервиз в София,

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 7 минути, niki292002 написа:

 

 

Не разбрах кое цитираш???

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Емил Костов - Иска да ти покаже от кой град съм. 

Днес си направих експеримент и установих следното: Натискам съединител, първа влиза много трудно. Докато държа съединителя, връщам лоста в неутрална позиция и пак опитвам да включа първа. Този път влиза без проблем и дори и 20 пъти да го повторя това нещо (първа - свободна, свободна - първа) включва от раз, но само докато държа съединителя. Ако отново пусна и натисна съединителя, първа пак влиза трудно (само първия път и след това няма проблем). Същото нещо се случва и с втора скорост. Тествах на място при работещ двигател. Резултата за мен е доста странен и все още не мога да открия от къде идва проблема.

Редактирано от FD GOD (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

За това си има сервизи ,може проблема да е в тампона на скоростната кутия ,съединителя или самата скоростна кутия .Ся тука гадаем ,закарай колата на сервиз и те ще ти кажат

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Затова написах да ми препоръчате сервиз в София...  А не да отида и да се почне - това е за смяна, онова е за смяна и накрая проблема си остава. Мисля да посетя Ники и Мишо в Герман - http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=13&t=7096 
Някой ходил ли е при тях?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 години по-късно...
на 17.02.2017 г. в 0:25, FD GOD написа:

Емил Костов - Иска да ти покаже от кой град съм. 

Днес си направих експеримент и установих следното: Натискам съединител, първа влиза много трудно. Докато държа съединителя, връщам лоста в неутрална позиция и пак опитвам да включа първа. Този път влиза без проблем и дори и 20 пъти да го повторя това нещо (първа - свободна, свободна - първа) включва от раз, но само докато държа съединителя. Ако отново пусна и натисна съединителя, първа пак влиза трудно (само първия път и след това няма проблем). Същото нещо се случва и с втора скорост. Тествах на място при работещ двигател. Резултата за мен е доста странен и все още не мога да открия от къде идва проблема.

Здравейте, аз имам абсолютно същият проблем. Виждам, че темата е от 2017 та успяхте ли да установите какъв е проблема и ако си спомняте как бихте ли споделили? Благодаря предварително!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Аз бях по същия начин и какво ли не смених докато установя от къде беше проблема... При голф 4 реглаж на жилата не се прави ;) Има си механизам който сам си се регулира, при голф 3 можеш да регулираш. Моя проблем се реши след смяна на долна помпа на съединителя и смяна на течноста в спирачна система(понеже беше 20 годишна и беше на вода)Долната и горната помпа и спирачките ползват една и съща течност. :) 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Сподели

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване