Премини към съдържанието

Препоръчан отговор


Здравейте за първи път пиша във форум но това е защото съм отчаян вече.Ауди А4 Б5 99г. 1.8 125 к. + Газ.уредба. Та проблема е следния водата загрява,имах съмнения че някъде по системата е запушено (колата е с пробит термостат и пак загрява когато е на обороти в движение се охлажда) мислих че е от водната помпа но не исках да я сменям,сложих препарат за почистване промих я и след няколко дни протече радиатора явно някой го е запушил с някаква химия.смених радиатора, също и водната помпа мислих,че вече всичко ще е ок и сложих нов термостат но уви колата пак загрява,върнах стария термостат,че трябваше да пътувам.и сега се чудя какво да правя.един приятел ми каза,че имало някакви малки дупки можело те да са запушени.ако някой има някакви идеи за проблема ще съм благодарен благодаря предварително.

Редактирано от ExaFlop (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

по какво съдиш че загрява? температура на табло, температура на датчици през компютър, или директно с термометър?

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

За гарнитурата провери ли? Нашата кола имаше подобен проблем, даже водата извираше, добре, че не се смеси с маслото. Оказа се, че гарнитурата е заминала. Провери да не е това

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Температура на таблото,датчика е нов.едвали е от гарнитурата защото не надува.

долния маркуч които влиза във радиатора е студен.мисле,че някъде е запушена системата и не прави хубав кръг,защото горния малък маркуч който влиза във казанчето на обороти не хвърля никаква вода като подам газ изхвърля съвсем малко.пак казвам,че термостата е с дупка,а снов термостат загрява още повече.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

може да те лъже както таблото, така и датчика.

вържи го на компютър и виж там какви температури ще покаже.


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, magare89 написа:

Температура на таблото,датчика е нов.едвали е от гарнитурата защото не надува.

долния маркуч които влиза във радиатора е студен.мисле,че някъде е запушена системата и не прави хубав кръг,защото горния малък маркуч който влиза във казанчето на обороти не хвърля никаква вода като подам газ изхвърля съвсем малко.пак казвам,че термостата е с дупка,а снов термостат загрява още повече.

Щом с пробит термостат не загрява, ще рече, че нямаш запушване по системата. Проблема идва от въздух в системата или в проблемен термостат. Почти във всеки форум за коли има подобни теми, като в почти всяка ще прочетеш, че термостатите са на 3 купени, един става за използване. Освен това, доста термостати имат възможност да се монтират на обратно. Така за да заработят ще трябва колата да загрее с едни 10 - 15 градуса над температурата в която отваря  термостата. Той се монтира със спиралата към топлата страна.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

С пробития термостат загрява когато е на обороти и със спряно парно като пусна парното си пада на деветдесет,и в движение пак си държи деветдесет 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Само да добавя,че колата е от една година в мен.като я купих веднага и сложих газово И от тогава вече 15 хиляде км е с този проблем.бях в чужбина с нея сега се прибирам и реших да оправя това,но така и не можем да намерим ппроблема.

Перката е механична със съединител така ми каза моят майстор.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

В казармата преди доста години запушвахме дупки по- радиатора със смлян червен пипер, който слагахме в гърлото на радиатора. След това двигателя е за основен ремонт. Не мога да се начудя как си навъртял 15 000 км с прегряващ двигател. Ако имаш пари за ремонт, то ходи в сервиз при добър майстор - поне да ти каже, каква е причината. Ако нямаш пари за ремонт и сервизи, то продай колата на друг.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

ще проверя всички маркучи кой къде отива,изпаритела ще погледна и него да се надяваме,че там се крие проблема.нещо или някъде спира циркулацията на вода.по мнение на моя майстор малкия кръг не циркулира добре и направо го няма (моя майстор е съседа разбира доста момчето но с едно на ум съм)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

най вероятно това са правели имало е някъде теч и са слагали химии.след като му вкарах един бардал (препарат за почистване на водната система) текна радиатора,бам нов радиатор,помпа (че можело да е от нея) термостат и колата пак загрява.сложих моя с дупката,че трябваше да пътувам,но със спряно парно и на обороти колата пак ЗАГРЯВА .

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, velislavvasilev написа:

Как да не циркулира малкия крък? Това е абсурдно! Малкият кръг е двигателят. Водата се върти вътре докато загрее. После се отваря с термостата големият кръг (през радиятора). Като водната помпа винаги върти и тя е в двигателя. Няма как да не циркулира вода в малкия кръг. А там ако няма вода, то двигателят ще прегрява за минути.

добре и със двата термостата колата загрява тоя с дупката може да се кара със здравия загрява много.и затова си мисля че не циркулира правилно.

преди 6 минути, velislavvasilev написа:

Ти виждадл ли си водна помпа за автомобил? На мен ако ми каже някой, че е за смяна, щото колата загрява, ще му се изсмея в очите и ще ида на друго място. Тази помпа няма как да не изпомпва вода при работещ двигател. Има, ако и се изсипат лагерите, ама тогава хем ще текне вода от нея, хем ще трака, хлопа и прочее. Водната помпа е един вал в единя край оребрен. И той се върти и завихря водата с оребрената част. Как ще стане да не изпомпва вода, няма да има клопане, тракане и прочее, че не се сещам? По-добре при тези "майстори" не ходи повече. А и върхана ли ти пари за помпата като колата пак загрява?

така и така не бях я сменял и реших да я сменя.казаха ми че след време перките на помпата се износвали превъртала и т.н. но се оказа че не беше от нея проблема за жалост.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, velislavvasilev написа:

При термостата означава, че той е пречка водата от малкия кръг да не иде в големия. А не че не циркулира в малкия. Що не пробваш без термостат? Ако не ме лъже паметта, на твоята кола той е една метална клапа, която се поставя в един пластмасов куплунг. Махни го и завинти куплунга без него. И виж дали пак ще загрява. Като, ако всичко е наред тогава, колата не само не трябва да загрява, а да е студена постоянно.

това си говорехме  днес да го махнем, а ако пак загрява къде да търся проблема

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, velislavvasilev написа:

Ето ти няколко класически случаи на загряващи авомобили.

1. Проблем с термостата. Често дори чисто нов е пълно менте. Той представлява клапа, която на 80 градуса се отваря, за да тръгне водата към радиятора. Ако е менте, може изобщо да не отваря или да отваря на по-високи градуси.

2. Проблем с перката. Водата циркулира и в двигателя, и в радиятора, но просто перката е на по-ниски обороти и не смогва да охлажда горещата вода.

3. Въздух в системата. Появява се след пипане по системата. По водните магистрали остава въздух, който пречи на водата да циркулира.

4. Прегряване на двигателя. Системата е изчислена да поема определена топлина за този тип и размер на двигателя. Като, при проблеми в гарнитурата на главата (тя е чисто и просто една много сложна изолация между блока и главата. Наподобява картон. Като между главата и блока има цилиндри с компресия, водни магистрали и маслени магистрали. Представи си един двигател разрязан на две. За да го зглобиш обратно, ти трябва гарнитура, щото метал в метал пропуска течностите и компресията). При проблем с гарнитурата от цилиндър с компресия към водна магистрала, се появява загряване и често и налягане (но не задължително). Зависи колко е голям пробивът в гарнитурата. Така от компресията в някой от цилиндрите се пробива до видна магистрала. Друг вариянт е гарнитурата да се скапе някъде, където водната магистрала е близо до масленна. Тогава почва да вкарва вода в масоло на двигателя.

5. Проблеми и други монтажи и инсталации на елементи към охлаждаата система. Например газов изпарител.

 

 

Ми, първо виж дали ти загрява радиаторът. Ако загрява, значи не е от него. Значи и големият кръг е отворен, и колата пак загрява. Тогава или перка, или проблем с гарнитурата.

"Като между главата и блока има цилиндри с компресия, водни магистрали и маслени магистрали".точно за тия магистрали си мислим че са запушени

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Има сервизи, има и форум на марката, както и специалицирани ас автомобилна насоченост.. Смени мястото.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Проверих маркучите не са запушени.Откачих изпарителя на газовата уредба,изолирах радиатора на парното,но от малкия маркуч горе,който влиза в казанчето с вода не циркулира водата.При подаване на газ изхвърля съвсем малко.Може би няма достатъчно налягане,защото като наклоним този маркуч на долу и отворим капачката на казанчето тече,а като затворим капачката и вдигнем до нивото на казанчето няма вода само при подаване на газ изхвърля малко.и стигнахме до извода че някъде се губи налягането.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, velislavvasilev написа:

 

Е, то там не трябва да има налягане. То отива към радиятора и двигателя (налягането). Там е нормално да има съвсем малко. От там водата отива в двигателя. И то, това казанче има ролята на .. как да кажа, на басейн. Там почти няма налягане и водата няма такава сила на циркулиране както при останалите елементи.

 

пробвахме на а3 и а6 и от там хвърля яко вода

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

добре според теб къде ще е проблема,на пръв поглед няма запушени маркучи,всички те маркучи са горещи.значи водата си циркулира навсякъде.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

радиатора е чисто нов.като купувах водната помпа в комплекта имаше два гумени пръстена (оплътнители) така и не им намерихме място не ги сложихме защото и на старата не видяхме такива.а пък за гарнитурата на главата и самата глава  едвали ще ше да издържи 15 хиляди км без да смесва....наи-малкото.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

благодаря ти все пак помогна поне с насоки и съвети,аз ще продължавам да търся проблема пък и ще видя какво ще кажат майсторите.

 

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост

Според мен имаш "тапа" в двигателя и оня майстор, дето ти е казал, че малкия кръг никакъв го няма, не е бил далеч от истината. Показателно е също, че като пуснеш парното нещата се нормализират- то се явява като байпас на тази тапа. Лошото е, че не се сещам нито как да я локализираш (щото тя не е неподвижна), нито как да я извадиш...

А може и да греша, разбира се.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Щом са слагани химии за запушване на течащ радиатор кой знае какво е ставало по водната магистрала на тази кола.Особено ако са ползвани прахообразни боклуци  напълно е възможно някъде да е запекло и запушило .Трябва да се промие ДВГ ,после да се види по специафикации точно колко охлаждаща течност събира,да се налее и обезвъздуши добре системата.Има добавки за промиване и почистване на ДВГ но с тях трябва да се работи внимателно !!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.