Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

За електромобилите и тяхното присъствие в градовете ни.


Препоръчан отговор


Трудна и тежка е работата с тези електормобили. Тук няма скоро да дойдат, а и поддръжката и въобще като цяло са вероятно 10 пъти по-скъпи от ДВГ.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
  • Отговори 150
  • Създадено
  • Последен отговор

Потребители с най-много отговори

Потребители с най-много отговори

Популярни публикации

Уточнявай се.   Въпреки всичко предимството на хибрида се състои и в това, че се оползотворява излишната енергия - при спиране или големи спускания, която в последствие се използва при уск

Те и на запад така като гледам са с ниски доходи и евтино мислене, щом 10 години почти не могат да ги накарат да си купуват електромобили, въпреки всякакви облегчения. Сега си представете какво става,

Ударно ще се строят зарядни станции с пари от еврофондове. Най-голямата ще е на Марешки.

преди 5 минути, язе написа:

A, за мен ли? Не, мерси... За мене бензинка на газ- падам си по класиката.  :)

Това на всички ни е ясно отдавна!Но още не става ясно защо не спря да пишеш пълни глупости и лъжи?!?!?!

преди 5 минути, Емил Костов написа:

 

Трудна и тежка е работата с тези електормобили. Тук няма скоро да дойдат, а и поддръжката и въобще като цяло са вероятно 10 пъти по-скъпи от ДВГ.

Пишеш наизуст.Точно поддръжката им е в пъти по-евтина!!!!!Само се замисли, колко по-рядко ще трябва да сменяш накладки да речем, няма да ти се налага да сменяш масло в двигателя, в скоростна кутия, нямаш и маслен филтър и пр. и пр.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Стига се информира от рекламни клипчета бе! То едно време имаше и една реклама по ТВ, на некъф Панасоник- " Всичко сам прави". Прави ама друг път! Та и ваща същата- гледал клипче, че теслата минала 90 000 км за година. Че то тва нормална кола да е, трябва да не слизаш от нея.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 минути, StoqnS написа:

Това на всички ни е ясно отдавна!Но още не става ясно защо не спря да пишеш пълни глупости и лъжи?!?!?!

Пишеш наизуст.Точно поддръжката им е в пъти по-евтина!!!!!Само се замисли, колко по-рядко ще трябва да сменяш накладки да речем, няма да ти се налага да сменяш масло в двигателя, в скоростна кутия, нямаш и маслен филтър и пр. и пр.

Аз ли пиша наизуст. Я да помислим малко?

1. Кратък пробег при презареждане.

2. Липса на електростанции за зареждане.

3. Дълго зареждане на батериите.

4. Скъпа смяна и поддръжка на батериите и на самия електромобил.

5. Скъпо струващо зареждане.

6. Скъпо струваш сервиз и поддръжка.

Масла и няма да сменяш но всичко друго сменяш и то в пъти по скъпо. Но ако толкоз се правиш на  отворен си вземи електромобил или отиди да говориш с такъв който има. Ще разбереш сам.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Да... и гумите ще се износват по- малко.:clap:


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, Емил Костов написа:

Аз ли пиша наизуст. Я да помислим малко?

1. Кратък пробег при презареждане.

2. Липса на електростанции за зареждане.

3. Дълго зареждане на батериите.

4. Скъпа смяна и поддръжка на батериите и на самия електромобил.

5. Скъпо струващо зареждане.

6. Скъпо струваш сервиз и поддръжка.

Масла и няма да сменяш но всичко друго сменяш и то в пъти по скъпо. Но ако толкоз се правиш на  отворен си вземи електромобил или отиди да говориш с такъв който има. Ще разбереш сам.

Май нищо съществено не написа за цената на поддръжката?Само потвърждаваш, че го караш наизуст!!!

Знаеш ли колко струва тока на месец за зареждане на ел. автомобил у дома - между 20 и 40 долара.На месец!!!!!Това ли ти е скъпото?Аз за бензин давам 150-160, а понякога(най-вече зимата) и повече!Кое точно му е по-скъпото да е на ток?Или да ти кажа на моя колежка с Шевролет Волт, колко струва годишно - бензин и ток общо?!Над 1 000 долара по-евтино, отколкото на мен само за бензин за година! Как ти се струва?

Знаеш ли на какъв интервал се прави сервизното обслужване на Тесла?Колко струват плановете им?Колко е гаранцията на батерията?Поне веднъж влязал ли си да се поинтересуваш, как се развива мрежата със зарядни станции???

Пишеш наизуст!!!

преди 26 минути, язе написа:

Стига се информира от рекламни клипчета бе! То едно време имаше и една реклама по ТВ, на некъф Панасоник- " Всичко сам прави". Прави ама друг път! Та и ваща същата- гледал клипче, че теслата минала 90 000 км за година. Че то тва нормална кола да е, трябва да не слизаш от нея.

Кое точно е рекламно клипче?Поне изгледа ли нещо от клипа?Този човек е съвсем обикновен собственик - нито е журналист, нито търсовски представител.Ако поне малко се беше напънал, щеше да видиш, че си казва всичко, което му харесва и което не му допада!

И, да, Тесла си е нормална кола!Поне може да се ползва като нормална, стига да искаш.И на всичкото отгоре не от Пловдив до Бургас можеш да стигнеш с нея, ами и от Видин до Кулата, ако щеш.7 500км месечно среден пробег много ли ти се вижда?Когато на човек му се пътува, може и повече да направи! Е, доста газчица ще отиде,а ;-)

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Знаеш ли колко струва тока на месец за зареждане на ел. автомобил у дома - между 20 и 40 долара.На месец - От тук нататък темата може да отиде в разделв за фантазии и измислици, но големи измислици. Я изкарай спецификацията на един такъв автомобил там си пише точно колко струва зареждането на батерията и поддръжката и. Ти да не зареждаш фенерче. Шегаджия. Или по добре дай ми точния модел, а аз сам ще ти покажа какви измислици пишеш.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 часа, язе написа:

Братле, ако искаш да си в час с нещата, в никакъв случай не черпиш инфо от журналисти! Щото после се оказва, че филма не е шведски а съветски, ама... папарака така чул. Споделих ти инфо от извора дет се вика, ти ми разправяш "не си прав" и постваш релламни статийки, които не си и прочел внимателно. Ма приятен път до Мюнхен с Шевролет Волт! Само да те предупредя, че тока няма да ти стигне и до София.  :)

Бах тоа генератор аз. Нали се сещаш, че само за да го мръднеш тоя автомобил, ти трябват няколко киловата минимум. Какво ще е това динамо, дето ще произведе толкова, че и да дава на електромотора- тва да не е лампа.

Знам ли какъв е тоя генератор. Ама, на всякъде пише едно и също. До колко е истина, само притежателите на такъв автомобил могат да кажат.

Spoiler
While driving, after the Volt battery has dropped to a predetermined threshold from full charge, a small naturally aspirated 1.4 L 4-cylinder gasoline fueled internal combustion engine (Opel's Family 0[69]) with approximately 80 hp (60 kW), powers a 55 kW generator to extend the Volt's range.
 
Оperating and driving modes

The Voltec drivetrain has three power converting elements:[75]

  • Primary traction electric motor/generator, provides good acceleration for driving at lower speeds and regeneration for braking, its maximum output of 111 kW setting the maximum output of the whole system.
  • Secondary electric motor/generator, works primarily as generator capable of producing 55 kW or when necessary acts as a motor assisting the primary electric motor.[76]
  • Internal combustion engine of 63 kW power,[77] engaged when the batteries reach the predetermined threshold.

These units are connected via a planetary gear and three electrically controlled hydraulic clutches to provide power output for propulsion in any of four programmed operating modes:[75]

  1. Single motor electric – The primary motor runs solely on battery power, maximum propulsion power is 111 kW.
  2. Dual motor electric – At higher vehicle speeds the secondary motor engages over the planetary gear such that it reduces the speed of the primary motor. This facilitates higher efficiency and better mileage for the combined system, without increasing the maximum power.
  3. Single motor extended – The battery reaches its minimum charge which triggers the combustion engine. The engine drives the secondary motor which now works as a generator, via the charging electronics, to keep the minimum battery charge level. The primary motor can still provide its 111 kW for short acceleration, albeit not sustained.
  4. Dual motor extended – The electric motors are used again in dual configuration with increased efficiency at higher speeds. Additionally the gasoline engine contributes propulsion power via the planetary gear. While power is drained from the battery the amount is less than in mode 2 for the same propulsion power, thus extending the range

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 часа, Емил Костов написа:

Знаеш ли колко струва тока на месец за зареждане на ел. автомобил у дома - между 20 и 40 долара.На месец - От тук нататък темата може да отиде в разделв за фантазии и измислици, но големи измислици. Я изкарай спецификацията на един такъв автомобил там си пише точно колко струва зареждането на батерията и поддръжката и. Ти да не зареждаш фенерче. Шегаджия. Или по добре дай ми точния модел, а аз сам ще ти покажа какви измислици пишеш.

Точно както си и предполагах.Нищичко не знаеш, а си пишеш наизуст.

 

Не знаеш ли подробности поне за един модел?Все за Тесла модел С си чувал...или поне за Нисан Лийф.Всичко на ЕЖК ли го караш???

Хайде смятай с 30 kWh батерия - това е капацитетът на батерията на Нисан-а. Ако не бъркам, тя е най-разпространена от електрическите коли, пък и цифрата е кръгла, та ще ти е по-лесно да го смяташ.

 

Aко искаш, после мога да ти покажа, колко средно излиза цената в някои от големите провинции на Канада?!Макар вече да ти написах, че е между 20 и 40 долара.

Редактирано от StoqnS (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 18 часа, язе написа:

Бая глупости изчетох, та да ви кажа- рекламите и фантазиите са едно, реалностите- съвсем друго! Мерси за вниманието.

Уточнявай се.

 

преди 18 часа, язе написа:

Щото хибрида е една смешна измишльотина, дето ако я караш по- спортничко, не само че не зареждаш батерията ами я източваш.

Въпреки всичко предимството на хибрида се състои и в това, че се оползотворява излишната енергия - при спиране или големи спускания, която в последствие се използва при ускорение или в частни случаи се запазва за други ситуации, например движение в града. Хибридът е най-смислената разработка откак е създаден автомобила. Подозирам, че повечето хора са против хибридите точно заради един хибриден автомобил - Тойота Приус. Той има два големи недостатъка - за повечето хора е грозноват или айде, нестандартен, а за тия дето карат, често ги дразни безстепенната автоматична трансмисия. Само че в света да не казвам голяма дума, ама сигурно има над 100 модела хибридни автомобили и голяма част от тях са направени добре. 

 

И сега малко за икономиите. Кога автомобилът с ДВГ изразходва най-голямо количество гориво и замърсява най-много? При ускорение и натиснат педал на газта.  Автомобилът без хибридна система е с оптимизиран въртящ момент и мощност за различни ситуации, като ускорението от ниски обороти е задължително. При един хибрид не е необходимо да се мисли за ускорение от ниски обороти, понеже тая работа се поема от електромотора. ДВГ при него може да се оптимизира с въртящ момент в по-високите обороти, а от там и да се получи икономия при чисто бензиново движение. Ползва се и цикъл на Аткинсъмн.  Ако се вземе нормален съвременен мотор с турбокомпресор и се кара с едва натиснат педал на газта, то икономията е много голяма. Ако се натисне обаче, поради спецификата на турбината и необходимостта от охлаждане на цилиндрите, се впръсква допълнително количество гориво, предназначено да охлади стените на цилиндрите. Това води и до повишен разход при отворена дроселова клапа. И точно тук се намесва меката хибридна система, която подпомага ускорението. При постоянно движение с висока скорост няма как електромоторът да е от полза, но с голяма скорост се кара извън градовете, където замърсяването не е толкова важно. Важно е в града автомобилът да не замърсява или в населени места, където се преминава със скорост под 80км/ч. Затова и съвременните хибриди имат доста сложни системи, които например имат връзка с навигационната система, като може да се предвиди движението на автомобила. Тоест, може да се направи така, че ако се знае, че се приближава населено място, енергиоята да се акумулира и да се ползва, когато се влезе в това населено място. 

Има и куп други хитринки,които всеки производител си решава да ползва или не. Важното е, че хибридът дава големи възможности, за разлика от обикновения ДВГ. Той също има възможности, но тия възможности всеки се сеща, че могат да се ползват и в съчетание с електромотор. Тоест, тук имаме един плюс към ДВГ, а не конкуренция. Все едно да сравняваме мотор без компресор( турбо, електрически, чист) и такъв с един, две, три, четири компресора. Ами добавката на компресори само подобрява ДВГ, както и добавката на електромотор. И още едно предимство на електромотора, което не е маловажно и за комфорта и за спорта - избягва се турбодупката, характерна за турбинираните мотори. С тая турбодупка съвременните двигатели се борят по различен начин - от малък електрически компресор за ниски обороти и още 2-3 за по-високи, до променлива геометрия на турбината, която вече се ползва и в новия 1.5 TSI на Фолксваген. Волво ползва друга интересна система - сгъстен въздух в балон, който при ускорение премахва турбодупката. Но като се замисли човек, това са допълнителни разходи - за допълнителни компресори, за системи за сгъстен въздух, за сложна турбина с променлива геометрия. Всичко това оскъпява и ДВГ в името на борбата с турбодупката, която ефективно може да се води и с хибридна система. Да не говорим, че доста често хибридите са с оптимизирани атмосферни мотори, а ако се наложи да има турбина, то тя е за високите обороти. 

Редактирано от sennheiser (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 часа, StoqnS написа:

Точно както си и предполагах.Нищичко не знаеш, а си пишеш наизуст.

 

Не знаеш ли подробности поне за един модел?Все за Тесла модел С си чувал...или поне за Нисан Лийф.Всичко на ЕЖК ли го караш???

Хайде смятай с 30 kWh батерия - това е капацитетът на батерията на Нисан-а. Ако не бъркам, тя е най-разпространена от електрическите коли, пък и цифрата е кръгла, та ще ти е по-лесно да го смяташ.

 

Aко искаш, после мога да ти покажа, колко средно излиза цената в някои от големите провинции на Канада?!Макар вече да ти написах, че е между 20 и 40 долара.

Пак ти казвам дай ми точния модел на колата и ще видим  за какви 20 долата говориш . Още повече, че в Канада времето е и по студено. Тези ниски или отрицателни темепратури са убийци на батерии и прочие. 

Ето ти и една статия може да се запознаеш с нея. Да не говорим ако се наложи нещо да се ремонтира, подменя и прочие. А за хибридните коли няма и да споменявам.

Редактирано от Емил Костов (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 часа, Емил Костов написа:

По точки:
1. Кратък пробег при презареждане.
2. Липса на електростанции за зареждане.
3. Дълго зареждане на батериите.
Колата ми е бензинова, нова, с 56л. резервоар при 1400кг ламарина с едно пълно зареждане изминава около 800км извънградско, 600 градско. Предполагам на електромобила пробега ще е наполовина (за Теслата говоря - при 3 e около 300-350км, а при S модела - 450-500км ). Ако има суперчарджър станция, каквито има не малко като брой вече в Европа, пълното зареждане отнема 75 минути, 30 минути зареждане е достатъчно за 270км пробег (по реклама). Ако тръгна с такава кола от Варна за София, при 5 часа шофиране със сигурност ще ми се наложи да спра малко по-рано за едно хапване, което би ми отнело от 30 до 60 минути (т.е. междувременно колата ми ще се зареди "до горе"). Не виждам проблем за ползването на такава кола из България и околностите, стига да има достатъчно на брой бързи зарядни станции. Не е лошо човек да спира малко да се поразтъпче и освежи при дълъг преход. Полезно е за поддържане на вниманието и безопасността на пътя.

4. Скъпа смяна и поддръжка на батериите и на самия електромобил.
От Тесла дават 8 години гаранция за батерията, без лимит на изминатите километри. Цялостната гаранция на автомобила е 4г или 80 000км. Едва ли човек би карал една кола повече от 5-6, максимум 7 години преди да я върне/продаде и да си вземе актуален модел автомобил. Клиентите на автомобили втора ръка от третия свят да му мислят.

5. Скъпо струващо зареждане.
Онзи ден говорих с едно момче, което до скоро се е занимавало с конвертиране на обикновени коли в електрически. Сподели ми, че разхода за ток при 100км пробег идвал на 1.20лв. В момента, за бензиновата ми кола плащам за смесен пробег 100км - около 18лв за гориво или с други думи - 15 пъти повече.

6. Скъпо струваш сервиз и поддръжка.
Едва ли по-скъп от на всеки друг нов автомобил.

Масла и няма да сменяш но всичко друго сменяш и то в пъти по скъпо. Но ако толкоз се правиш на  отворен си вземи електромобил или отиди да говориш с такъв който има. Ще разбереш сам.
Освен фреон, течност за чистачки, чистачки и крушки не знам какво друго би трябвало да се сменя като консуматив. Сигурно има.
При смяна на ролки, ремъци, масло, маслен, въздушен, поленов, горивен филтър за едно 3 годишно Рено, миналата година платих около 800лв. Което е по-малка сума от едно Каско за автомобил. Съмнява ме поддръжката на електромобила да е по-скъпа. Ако греша, моля, опиши какво подлежи на смяна често при електромобилите. Ще ми е интересно да се информирам.

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ето и още една статия. Да ви е честита евтината електрокола. Освен това да не забравяне ремонта и поддръжката.

А ето и една по-обща информация.

Редактирано от Емил Костов (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ами, нормално е да са такива цените на батериите - нова технология, това е едва ли не основният компонент в колата.
Проблемът е, че ние сме с ниски доходи и евтино мислене.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 минути, ExaFlop написа:

Ами, нормално е да са такива цените на батериите - нова технология, това е едва ли не основният компонент в колата.
Проблемът е, че ние сме с ниски доходи и евтино мислене.

Аз не казвам, че електромобилите са боклуци. Просто не съм съгнасен, че поддръжката както и цената им е в пъти по евтина отколкото обикновените автомобили с ДВГ. Дори и да не отделят вредни CO2 емисии околната среда се замърсява с производството на самите батерии, тяхното рециклиране или унищожаване.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Попаднах на едно предаване по кабеларките - от тия дето купуват вехти автомобили, преправят и продават птам някъде из америка. Та, гледах за един хибрид на Тойота. Механиците се видяха в чудо с него, пиперосваха и "възхваляваха" многократно конструктура му! Оказа се огромен двигателен блок- агрегат, тежък и неудобен за работа! Оделно бяха заигравките и закачките относно дизайна на автомобила!

Редактирано от Кумчо вълчооо (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Реално тя (околната среда) се замърсява и от производството на ток за зареждането. Но въпреки това най-вероятно са по-екологични от ДВГ

Редактирано от ExaFlop (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 33 минути, ExaFlop написа:

Ами, нормално е да са такива цените на батериите - нова технология, това е едва ли не основният компонент в колата.
Проблемът е, че ние сме с ниски доходи и евтино мислене.

Те и на запад така като гледам са с ниски доходи и евтино мислене, щом 10 години почти не могат да ги накарат да си купуват електромобили, въпреки всякакви облегчения. Сега си представете какво става, след като всички почнат да купуват електромобили. Ами данъчните и други облегчения ще изчезнат ;) Сега ги дават тия облегчения, щото и автомобилите като цяло са скъпи, инфраструктурата е никаква и мисленето както казваш е евтино, дори и на запад. От цялата работа обаче голяма вероятност има да си изпатятм страни като България, дето купуваме главно автомобили с отдавна изтекла гаранция. Представи си сега, че купуваш електромобил за 2000 лева и се налага да смениш батерии за 10-15000 лева. Колкото и да стане масов тоя продукт, то няма да го продадат за 1000 лева. Вземи за пример смартфони, компютри и така нататък. Нали се произвоеждат в стотици милиони бройки? Защо цената не пада, а се вдига? За да падне цената на електромобилите и батериите, трябва да има конкуренция. А след като се забранят ДВГ, тая конкуренция откъде ще се появи? Да не говорим, че сега искаме и атомни централи да забраняваме в световен мащаб. Тогава ще се появят нови монополисти, произвеждащи чиста енергия, които ще държат високи цени. С нефта нещата поне малко са уравновесени. Тук война, там война и цената пада или се вдига. Конкуренция колкото и да е, има. Ама с електричеството каква конкуренция ще има? Да не би да се появи второ Слънце, дето да дава по-евтина слънчева енергия :P

 

преди 21 минути, ExaFlop написа:

Реално тя (околната среда) се замърсява и от производството на ток за зареждането. Но въпреки това най-вероятно са по-екологични от ДВГ

Има си формула за изчисляване на вредните емисии, която се ползва и при циклите за определяне разхода на електромобили и плъгин хибриди. И точно там е проблема. Не е ясно кой произвежда тая енергия. Взема се някаква средна стойност за държавата, колко ТЕЦ, ВЕЦ, АЕЦ, ВЕИ влиза в производството на електроенергия. Ама ако я караме така, трябва да изчислим и колко вреда нанася производството на ВЕИ. Не е толкова просто да се изчисли.  Но тук като цяло предимството е в това, че в гъстонаселени райони няма да има замърсяване от автомобили. Замърсяването е изнесено извън градовете и това помага за опазване здравето на хората.

преди 22 минути, Кумчо вълчооо написа:

Попаднах на едно предаване по кабеларките - от тия дето купуват вехти автомобили, преправят и продават птам някъде из америка. Та, гледах за един хибрид на Тойота. Механиците се видяха в чудо с него, пиперосваха и "възхваляваха" многократно конструктура му! Оказа се огромен двигателен блок- агрегат, тежък и неудобен за работа! Оделно бяха заигравките и закачките относно дизайна на автомобила!

То днес така правят и обикновените автомобили с ДВГ. Не се надявай нещата да се оправят. Иначе ако погледнеш статистиката ще видиш, че точно Приус е сред най-надеждните автомобили, дори доста често на първо място по надеждност. Не е толкова зле положението. Зле е положението, ако ти се наложи да сменяш батерия на стар автомобил. Доста ще оскъпи покупката.

преди 53 минути, angelovarna написа:

5. Скъпо струващо зареждане.
Онзи ден говорих с едно момче, което до скоро се е занимавало с конвертиране на обикновени коли в електрически. Сподели ми, че разхода за ток при 100км пробег идвал на 1.20лв. В момента, за бензиновата ми кола плащам за смесен пробег 100км - около 18лв за гориво или с други думи - 15 пъти повече.

Преди около месец мисля, в едно автомобилно списание (мисля ауто мотор, ама да не объркам, че чета всички налични на пазара), се оплакваха как им се наложило по пътя да зареждат и по спомени им излязло около 17 лева на 100 км :) Това се оказа повече от бензиново Бентли или Ролс Ройс.  Винаги има и ще има хора, дето се възползват от слабостите. В случая търсиш зарядна станция и колкото пари ти искат, толкова даваш. Между другото, един електромобил изразходва от 15 до 25 kW( и повече на магистрала или зимата) на 100км. По наши цени това прави от 3 до 5-6 лева. Пак е по-малко от бензина, където разходите за малък бензинов модел са около 12-15 лева на 100 км при днешни цени на бензина, но имай предвид, че първо, ако искаш бързо зареждане, ще трябва да си купиш скъпа зарядна станция за в къщи, която струва няколко хилядарки. Разбий тия хилядарки на пробега си и ги прибави към разходите. 

Редактирано от sennheiser (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

И ние имаме провинции,не са само в Канада.
Ми то що не си вземеш един Приус и да си свиркаш?

Sent from my phone using Tapatalk
 

Опа, това трябваше да е цитат към някой, ама той ще се познае.

Редактирано от ostavime (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, sennheiser написа:

Те и на запад така като гледам са с ниски доходи и евтино мислене, щом 10 години почти не могат да ги накарат да си купуват електромобили, въпреки всякакви облегчения. Сега си представете какво става, след като всички почнат да купуват електромобили. Ами данъчните и други облегчения ще изчезнат ;) Сега ги дават тия облегчения, щото и автомобилите като цяло са скъпи, инфраструктурата е никаква и мисленето както казваш е евтино, дори и на запад. От цялата работа обаче голяма вероятност има да си изпатятм страни като България, дето купуваме главно автомобили с отдавна изтекла гаранция......

На запад нямат ниски доходи, но електромобила е неизгоден. Никой не може да си позволи да чака с часове зареждане и да има ограничен пробег. Освен това, колата трябва да е семейна или фирмена и да носи товар, а сам виждаш електричките какви са. Хибридите също се избягват, защото пък са сложни за поддръжка и колата няма място за багаж или нещо от този сорт.

Причини могат да се изброят още.

Редактирано от Емил Костов (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Аз пък бих си купил една електричка, стига да имам такава възможност. Пробег 200-300 км ми е напълно достатъчен в 99% от времето(и градско и извън градско).

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Тесла модел S в Испания започва от 80000€ за половината от тия пари мога да си взема супер автомобил и другата половина няма да мога да похарча до края на живота си за гориво.

И някои знае ли колко години след спирането на производството на тази Тесла от Тесла инс ще продължи да предлага батерии за нея?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, A.com написа:

Аз пък бих си купил една електричка, стига да имам такава възможност. Пробег 200-300 км ми е напълно достатъчен в 99% от времето(и градско и извън градско).

А в другия 1% като тръгнеш на почивка примерно или трябва да отидеш до някъде на 250 км. и след това веднага да се върнеш?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, ostavime написа:

А в другия 1% като тръгнеш на почивка примерно или трябва да отидеш до някъде на 250 км. и след това веднага да се върнеш?

За тази работа вече имам автомобил: 60 л бензин + 35 л газ и ~1000 км пробег са ми в кърпа вързани.

Но, поради описаната от теб причина залагам повече на хибриди като Шеви Волт - ДВГ, който да произвежда ток за електродвигателите. Снощи гледах, че в новия модел рекламират 1600 км пробег с едно зареждане на батериите и резервоара. И да послъгват пак е много.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване