Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

За електромобилите и тяхното присъствие в градовете ни.


Препоръчан отговор

  • Отговори 150
  • Създадено
  • Последен отговор

Потребители с най-много отговори

Потребители с най-много отговори

Популярни публикации

Уточнявай се.   Въпреки всичко предимството на хибрида се състои и в това, че се оползотворява излишната енергия - при спиране или големи спускания, която в последствие се използва при уск

Те и на запад така като гледам са с ниски доходи и евтино мислене, щом 10 години почти не могат да ги накарат да си купуват електромобили, въпреки всякакви облегчения. Сега си представете какво става,

Ударно ще се строят зарядни станции с пари от еврофондове. Най-голямата ще е на Марешки.

преди 4 минути, ostavime написа:

 

Купуваш ли го?

Sent from my phone using Tapatalk
 

Не разполагам с толкова пари за автомобил.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Офф.
Аз пък купих на лапетията една ел. количка подобна на картинг (1000W 48v) и съм много впечатлен как се изстрелва. Викам си още са малки за нещо с бензинов мотор ама като гледам как върви само на първа степен направо се плаша. Инак го зареждам през нощта а те си карат след училище по 2-3 часа. Безшумно и нямам проблеми с комшиите. А пък задна скорост е само едно копче щракаш :)
s-l500.jpg

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, BMW Маниак написа:

Офф.
Аз пък купих на лапетията една ел. количка подобна на картинг (1000W 48v) и съм много впечатлен как се изстрелва. Викам си още са малки за нещо с бензинов мотор ама като гледам как върви само на първа степен направо се плаша. Инак го зареждам през нощта а те си карат след училище по 2-3 часа. Безшумно и нямам проблеми с комшиите. А пък задна скорост е само едно копче щракаш :)
s-l500.jpg

Това е нещо съвсем друго. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, Емил Костов написа:

Това е нещо съвсем друго. 

И за пици ходят до близката пицария.


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 19 минути, A.com написа:

Не разполагам с толкова пари за автомобил.

Значи все пак си трябва две коли. Обезсмисля се цялата идея за икономия, еко, био, зелено, синьо и т.н. и т.н. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 26 минути, ostavime написа:

Значи все пак си трябва две коли. Обезсмисля се цялата идея за икономия, еко, био, зелено, синьо и т.н. и т.н. 

Какъв е проблема, след като единия автомобил ще почива докато другия е в движение? 

Аз също бих инвестирал в електричка тип градски автомобил. Но стига цената й да не надхвърля 20-25 000лв. и да имаше зарядни станции на всеки паркинг, по-голям магазин и т.н. Нека се зарежда докато съм на работа. Малките коли се паркират по-лесно, разхищават по-малко енергия, търкалят по-малки гуми. 

Българина, който си хвърля боклука от терасата се закъхарил, че тока за електромобила му щял да се генерира от ТЕЦ-а, та затова не си купувал. Наистина ли го вярвате това? :)

Въпрос на време е да се доразвие мрежата от зарядни станции и същите да бъдат усъвършенствани. Може да дойде момент, в който дори да не се налага да спираш да зареждаш. Нали тестват някакъв материал за магистрали, който генерира електроенергия от преминаващите през него превозни средства? Не помня в коя Европейска държава се случваше това. Имаме като технология и безжично зареждане на батерии (при смартфоните). 
За ТЕЦ-овете...наскоро не излезе ли статия как Шотландците от ветрогенератори скоро щели да успеят да си покриват 100% от енергийните нужди?

Технологиите прогресират, с това е нормално и нещата, с които сме свикнали да се променят. От нас, потребителите също зависи тези промени с какъв темп ще настъпват.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 часа, ExaFlop написа:

Ами, нормално е да са такива цените на батериите - нова технология, това е едва ли не основният компонент в колата.
Проблемът е, че ние сме с ниски доходи и евтино мислене.

Прогнозата обаче е, че батериите няма да поевтиняват, а ще поскъпват...

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 часа, Емил Костов написа:

Пак ти казвам дай ми точния модел на колата и ще видим  за какви 20 долата говориш . Още повече, че в Канада времето е и по студено. Тези ниски или отрицателни темепратури са убийци на батерии и прочие. 

Ето ти и една статия може да се запознаеш с нея. Да не говорим ако се наложи нещо да се ремонтира, подменя и прочие. А за хибридните коли няма и да споменявам.

Нисан Лийф е модела!И това ли не можа да вденеш?Написал съм ти и каква е мощността на батерията!

Ето ти интересни статии, които могат да ти послужат за ориентир, колко горе долу излиза тока ел. кола на месец:

http://vehiculeselectriques.gouv.qc.ca/english/particuliers/recharge-domicile.asp

http://www.hydroquebec.com/transportation-electrification/personal-transportation.html

http://www.autotrader.ca/newsfeatures/20170302/how-much-does-it-really-cost-to-charge-that-electric-vehicle/#HAqXexgYvkx2trfv.97

https://www.bchydro.com/powersmart/electric-vehicles.html

https://www.bchydro.com/powersmart/electric-vehicles/owning-an-electric-vehicle/costs.html

https://www.bchydro.com/powersmart/electric-vehicles/owning-an-electric-vehicle/ev-and-your-bill.html

Виж от последния линк три сценария съобразно пробега на година, колко струва да си зареждаш колата у дома.

Цитат
  • A 2016 Ford Focus EV driven 15,000 km for the year – that's over 40 km a day  – would see an average BC Hydro bill increase of $29 a month. That compares to $117 a month for fuel costs in a gas-powered compact car.
  • A 2016 Nissan Leaf SV/SL driven 10,000 km for the year  – that's 27 km a day  – would see an average BC Hydro bill increase of $14 a month. That compares to $62 a month for fuel costs in a gas-powered sub-compact car.
  •  A 2016 Tesla S (P85D) driven 20,000 km for the year - that's 55 km a day - would see an average BC Hydro bill increase of $35 a month. That compares to $138 a month for fuel costs in a gas-powered full-size car.

Това е за Британска Колумбия.

Аз съм в Квебек, а тук тока е най-евтин!!! Имал съм години с пробег от 8 000 за цялата година, както и години с пробег над 30 000 км.Средният пробег тук го дават 20 000, като малко оптимистично се твърди, че цената ще е 300 долара годишно.Според мен ще е по-скоро около и над 400 кинта на година при такъв пробег.Моята колежка с Шевролет Волт, който зарежда всяка вечер по 4,5 часа твърди, че месечната й фактура е с 20 кинта по-скъпа.Но това не е напълно електрически модел!!!7 месеца в годината, тя зарежда и бензин за 20-25 долара на всеки 2 седмици, което е около 320 кинта.Като добавиш и цената на тока, то разликата с моята кола е повече от хилядарка за една година.А годишният ни пробег не се различава много.

 

преди 6 часа, ostavime написа:

И ние имаме провинции,не са само в Канада.
Ми то що не си вземеш един Приус и да си свиркаш?

Sent from my phone using Tapatalk
 

Опа, това трябваше да е цитат към някой, ама той ще се познае.

Щото седмичният ми пробег напоследък е между 350 и 400 км(до работата ми дневно изминавам 60 км общо, а електричеството едва ли ще ми стигне за повече от 10-20 км), като 70-75% от времето карам със 100км/ч.

Този Приус, първо е Тойота, марка която не ми допада изобщо, второ е страшно грозен(лично мнение) и трето, но не последно по важност, ще ми даде разход от 6-6,5 литра на 100км лятото и около 8-8,5 зимата!Сега разходът ми е между 7,8-8,4л/100км (лятото) и 9,7-10,5 зимата!

Как мислиш?Струва ли си да карам грозна кола(повечето японски и особенно Нисан и Тойота ги намирам за такива), на марка която не харесвам, за 2 литра икономии на всеки 100 км?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Кметицата на Габрово предстои да пусне в града електроавтобуси.

Редактирано от ExaFlop (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, язе написа:

Слухове разни. ;)

Питам, т.к. цената на Нисан Лийф преди няколко години я смъкнаха с над 6 бона в зелено!Не ще да е било, заради поскъпващи батерии.Ако следиш цените и на другите производители на ел. автомобили - цените стават все по-достъпни.Дори Тесла изкарват достъпен модел.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 44 минути, язе написа:

Доколкото разбирам, той е със същата батерия. Откъде са смъкнали цената, не знам. Може да са им зациклили продажбите...

Точно попадение.

Aко обаче следиш ел.моделите на всички марки, ще забележиш, че излизат все по-достъпни и по-достъпни като цени модели.Изобщо в бъдеще цените на ел. автомобилите ще спадат все повече, докато не стигнат нормални нива!

Провери какви са били цените на Лийф през 2012 и какви са сега!Ще се изненадаш ;-) А, и батерията сега е с по-голям капацитет....

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, ExaFlop написа:

Кметицата на Габрово предстои да пусне в града електроавтобуси.

Чул съм ,че и за Пловдив нещо подобне се обмисля! В моя град вече трета година се пускат тестови такива, че дори единия тестов "изгърмя" при катастрофа миналата година! До къде и тази идея ще стигне не зная, но за сега си оставаме само с тестовете и нищо друго!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 48 минути, Sandocan написа:

Масовото производство ще намали още цената, но няма да е много.

Освен ако не се появят технологично нови батерии - нанотехнологии и неоткроти още.. - по-плътни за единица енергия и други такива...

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 часа, Емил Костов написа:

На запад нямат ниски доходи, но електромобила е неизгоден. Никой не може да си позволи да чака с часове зареждане и да има ограничен пробег. Освен това, колата трябва да е семейна или фирмена и да носи товар, а сам виждаш електричките какви са. Хибридите също се избягват, защото пък са сложни за поддръжка и колата няма място за багаж или нещо от този сорт.

Причини могат да се изброят още.

Донякъде си прав, но светът не спи, прогресира. И място за багаж се намира, когато се ползва специално създадена платформа за електромобил и бързо зареждане за 20 минути до 80% от капацитета на батерията има. Не е като да чакаш 8 часа или повече в домашния контакт.  Но всичко пари струва. Една зарядна станция да си сложиш в гаража, се води опция и искат пари.  А за това колко са сложни хибридите не знам. Имай предвид, че често стартерът и генераторът са комбинирани в едно с електромотора. Тоест нищо сложно. При мекия хибрид се ползва малък акумулатор, който не се зарежда от контакта. Тоест, зарежда си се само в движение, подпомагайки ДВГ  при ускорение. При plug-in  хибрида има и опция за зареждане от контакта и там обикновено електрическия пробег не е в рамкита на 1-2 километра, а на 30-50км. Напълно достатъчно днес да отидеш до работа и се върнеш на ток. Лично аз минавам точно 28 километра, а понякога 30 до работа и обратно. Ако имам хибрид, всяка нощ мога да си зареждам батерията от контакта. При хибридите батериите са с по-малък капацитет и се зареждат доста бързо, дори от обикновен контакт. Вече електромобилите са с голям капацитет акумулатори и там трябва повече време за зареждане или по-мощна станция за зареждане.  Тойота Приус с годините доказа, че е един от най-надеждните хибриди дори след 10 години експлоатация. Подозирам, че който не може да прави надеждни автомобили с ДВГ, няма да може да прави и надеждни хибриди. Това обаче си е проблем на самите компании. 

преди 1 час, Кумчо вълчооо написа:

Чул съм ,че и за Пловдив нещо подобне се обмисля! В моя град вече трета година се пускат тестови такива, че дори единия тестов "изгърмя" при катастрофа миналата година! До къде и тази идея ще стигне не зная, но за сега си оставаме само с тестовете и нищо друго!

Абе вие си махнахте жиците на тролеите, сега електроавтобуси ще пускате :P Слагайте пак жиците и не му мислете. При нас има тролеи, дето като няма ток, си карат пак незнайно как. Градски транспорт ползвам веднъж в годината, когато оставя колата за обслужване, та не съм много наясно как се движат тия тролеи без тиранти. 

 

Редактирано от sennheiser (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, sennheiser написа:

Донякъде си прав, но светът не спи, прогресира. И място за багаж се намира, когато се ползва специално създадена платформа за електромобил и бързо зареждане за 20 минути до 80% от капацитета на батерията има. Не е като да чакаш 8 часа или повече в домашния контакт.  Но всичко пари струва. Една зарядна станция да си сложиш в гаража, се води опция и искат пари.  А за това колко са сложни хибридите не знам. Имай предвид, че често стартерът и генераторът са комбинирани в едно с електромотора. Тоест нищо сложно. При мекия хибрид се ползва малък акумулатор, който не се зарежда от контакта. Тоест, зарежда си се само в движение, подпомагайки ДВГ  при ускорение. При plug-in  хибрида има и опция за зареждане от контакта и там обикновено електрическия пробег не е в рамкита на 1-2 километра, а на 30-50км. Напълно достатъчно днес да отидеш до работа и се върнеш на ток. Лично аз минавам точно 28 километра, а понякога 30 до работа и обратно. Ако имам хибрид, всяка нощ мога да си зареждам батерията от контакта. При хибридите батериите са с по-малък капацитет и се зареждат доста бързо, дори от обикновен контакт. Вече електромобилите са с голям капацитет акумулатори и там трябва повече време за зареждане или по-мощна станция за зареждане.  Тойота Приус с годините доказа, че е един от най-надеждните хибриди дори след 10 години експлоатация. Подозирам, че който не може да прави надеждни автомобили с ДВГ, няма да може да прави и надеждни хибриди. Това обаче си е проблем на самите компании. 

Абе вие си махнахте жиците на тролеите, сега електроавтобуси ще пускате :P Слагайте пак жиците и не му мислете. При нас има тролеи, дето като няма ток, си карат пак незнайно как. Градски транспорт ползвам веднъж в годината, когато оставя колата за обслужване, та не съм много наясно как се движат тия тролеи без тиранти. 

 

По въпросът с багажа, не е зле тези които пишат наизуст(не визирам sennheiser) просто да се поинтересуват.Пуснете си видеото направо от 19:35 до 20:10 и след това на 24:50

2 Харесва ми

Колко СЮВ-та от същия клас могат да съберат такова количество багаж с вдигнат 3-ти ред седалки? Колко СЮВ-та имат по 2 багажника?

Колко автомобила от класа на модел С имат по 2 багажника?Колко от тях могат да съберат същото количество багаж?Да не говорим, че тесла модел С е с възможност за 7 места, а при добро желание и 8(последното е в кръга на шегата разбира се):

Ама някои обичат да си пишат наизуст!

 

Що касае Приус и изобщо колите с батерии, аз, както и много други, бях скептично ностроен преди време, и то най-вече по отношението на живота на батериите.Както се вижда, всичко си е наред с тях, при все че Приус е на пазара от доста време вече!Да, батериите си губят част от капацитета през годините, но не е толкова зле, колкото се мислеше, че ще бъде.Апокалиптичната картина така и не се състоя.

Редактирано от StoqnS (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, StoqnS написа:

Що касае Приус и изобщо колите с батерии, аз, както и много други, бях скептично ностроен преди време, и то най-вече по отношението на живота на батериите.

Малко извън темата...но моите батерии на телефоните ми са едната на 9 години, другата на 8. Тая дето е на 9 години все още си държи десетина дни, както и първите дни като взех телефона си с нея. А тая на 8 години  си държи 3-4 дни, колкото и в началото.В интерес на истината имах и батерии, които издържаха два пъти по-малко. Явно и тук нещата не са толкова прости. 

 

Аз също бях скептичен към хибридите и то главно заради Тойота Приус, неугледанта и форма и безстепенната трансмисия. Обаче освен Приус има стотици други модели. Все пак не бих си взел електромобил. Мек хибрид може, та да не се занимавам със зареждане, но пък да си имам икономията в града. Преди години пуснаха една Тойота Ярис хибрид, която ми се стори доста добро решение. Струваше около 30 000 лева. Почти колкото конкурентите си в тоя клас с бензинови и дизелови мотори. Но модели много. 

 

Що се отнася до Теслата, то тая марка никога не ме е кефила, няма и да ме кефи така като гледам какво предлагат. Не че гроздето е кисело, а просто дизайна ми е отврат. Не знам какво му харесват. А пък тия крилатите врати...нямам думи. Вътре един таблет...абе аз кола ли ще карам или на компютър ще си играя? Като искам да играя, сядам на настолния и играя. И ето едно клипче за теслЪта:

 

 

Аз на такова нещо вяра няма - навлиза в насрещната лента и не може да взема завои. И това ми било бъдещето. Направо автопилота е като пияна жена зад волана. 

Редактирано от sennheiser (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, sennheiser написа:

Малко извън темата...но моите батерии на телефоните ми са едната на 9 години, другата на 8. Тая дето е на 9 години все още си държи десетина дни, както и първите дни като взех телефона си с нея. А тая на 8 години  си държи 3-4 дни, колкото и в началото.В интерес на истината имах и батерии, които издържаха два пъти по-малко. Явно и тук нещата не са толкова прости. 

 

Аз също бях скептичен към хибридите и то главно заради Тойота Приус, неугледанта и форма и безстепенната трансмисия. Обаче освен Приус има стотици други модели. Все пак не бих си взел електромобил. Мек хибрид може, та да не се занимавам със зареждане, но пък да си имам икономията в града. Преди години пуснаха една Тойота Ярис хибрид, която ми се стори доста добро решение. Струваше около 30 000 лева. Почти колкото конкурентите си в тоя клас с бензинови и дизелови мотори. Но модели много. 

 

Що се отнася до Теслата, то тая марка никога не ме е кефила, няма и да ме кефи така като гледам какво предлагат. Не че гроздето е кисело, а просто дизайна ми е отврат. Не знам какво му харесват. А пък тия крилатите врати...нямам думи. Вътре един таблет...абе аз кола ли ще карам или на компютър ще си играя? Като искам да играя, сядам на настолния и играя. И ето едно клипче за теслЪта:

 

 

Аз на такова нещо вяра няма - навлиза в насрещната лента и не може да взема завои. И това ми било бъдещето. Направо автопилота е като пияна жена зад волана. 

По отношение на батериите на телефоните, съобразно опита ми през годините съм забелязал, че колкото по-често зареждам даден телефон( с литиево-йонна батерия), толкова по-голяма част от капацитета на батерията се губи, а също и в по-кратки срокове.

 

Колкото до автопилотите, автомобилите на бъдещето без шофьори и пр. аз съм скептично настроен.Доста гафове има из интернет, този клип е един от многото , които го доказват!От Тесла се оправдават, че автопилота им все още бил само за автомагистрала, но и там имат гафове.

Аз лично обичам да държа волана в ръцете се и не ми се иска кефа от шофирането да ми го отнеме компютъра.

 

Колкото до външният вид на Тесла...ами сравнени с останалите ел. автомобили на пазара, лично според мен, те са категорично най-добре изглеждащите. Големите им недостатъци са, че са американски, че са на доста солени цени, както и че само може да си мечтаят да са премиум автомобили, макар да се бутат в този сегмент.Имат разбира се и други недостатъци, както и много големи предимства.

Другите ел. коли, които хващат окото са Е - Гоуф, електрическият Форд Факъс и в известна степен Шевролет Болт/Опел Ампера - Е.

 

Хибридът за мен не е вариант. Нещо което има ДВГ не може да е опция, що касае бъдещето. Лично мнение.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ето още малко интересни факти за тези, които се интересуват електромобили, развитие на чиста електроенергия и пр.

https://cleantechnica.com/2016/08/17/10-solar-energy-facts-charts-everyone-know/

http://www.autobild-bulgaria.com/tesla-стартира-с-поръчките-за-соларни-покр/

https://www.greentechmedia.com/articles/read/the-economics-of-teslas-solar-roof

http://www.consumerreports.org/energy-saving/solar-power-projects-from-homeowners/

И специално за вярващият на слухове язе

http://www.ev-volumes.com/country/total-world-plug-in-vehicle-volumes/

Цитат

Battery cost have come down by 50 % in the last 3 years.

Тук пък можете да видите, каква е бройката на зарядните станции в САЩ:

http://www.afdc.energy.gov/fuels/electricity_locations.html

Тенденции, тенденции:

http://www.autoblog.com/2016/08/29/number-of-ev-charging-stations-continues-to-grow-while-gas-stat/

http://gizmodo.com/how-many-electric-car-charging-stations-are-actually-ou-1453078235

Тук можете да видите къде, какви и колко има по света, вкл. и за България

https://www.plugshare.com/

 

За тези, които се притесняват, колко много щели да замърсяват ТЕЦ-те, колко ще се замърсява околната среда от производството и рециклиране на батерии, нека се замислят над някои от следните неща:

- колко реално ще се увеличи консумацията на електричество (сравнено с нивата към момента), ако всички МПС-та са на батерии?

- какъв % от тази консумация ще се пада на ТЕЦ-те?

- колко допълнително ще се замърсява околната среда от производството и рециклиране на батерии за ел. МПС–та?

- с наличието на само електрически МПС, добивът на петрол ще намалее драстично, съответно замърсяването от това също ще намалее.

- ще намалее в сериозна степен преработката на петрол и петролни продукти, което ще доведе до съответния спад в замърсяването.

- с наличието на само електрически МПС, в огромна степен или изцяло ще отпадне нуждата от производство на масла за МПС - двигателни, трансмисионни и т.н., като съответно замърсяването на ок. среда от тези производства ще намалее и дори изчезне напълно.

- ще намалее или отпадне нуждата от маслени филтри, съответно замърсяването от това ще намалее/изчезне

- токът консумиран за добивът на петрол, преработката му в петролни рафинерии ще намалее значително.

- същото ще се случи и с токът използван за производството на малса и филтри.

- все повече се развива добивът на електроенегия от Слънцето и вятъра.

- делът на електричеството произведено от ТЕЦ ще спада.

 

Това са само една малка част от нещата над които трябва да се замислят хората, държащи на екология и поддръжници на ДВГ. Най-важното обаче над което трябва да се замислите са нивата на шум, на стресът, който той предизвиква, както и директното замърсяване от изпаренията, които дишаме всеки ден в градовете и болестите, които се причиняват от тях!!!

 

В заключение ще кажа, че началото на краят на автомобилите с ДВГ ще дойде, когато на пазара излезе автомобил от класа на Тесла модел С, има пробег поне на топ версията на батерията им (500+ км), екстериор и интериор да речем като на Е-Голф или електрически Форд Фокус към момента( не се различава много от техните еквиваленти с ДВГ) , а не смахнатите екстериори на Нисан Лийф или БМВ и3, както и още по-смахнатите и бедни интериори на Лийф и Тесла модел С например.

Или с други думи човек да може за 35-40 000 долара/евро/паунда да си купи да речем Пасат, Мондео, Акорд или кой да е друг модел от същият клас.

А когато след 3,5 или 8 години на пазара масово навлезнат автомобили с пробег 800-1000 км ще е безпредметно закупуването на автомобили с ДВГ и само най-запалените ентусиасти и върли техни фенове ще си купуват такива.

 

На скептиците ще кажа, че технологиите се развиват непрекъснато.Батериите ще стават с по-голям капацитет, теглото на автомобилите ще намалява, а пробега ще се увеличава

И още няколко неща:

http://muzeiko.com/blog/учени-откриват-нова-батерия-която-се-з/

https://www.24chasa.bg/novini/article/5117588

http://www.dnes.bg/technology/2016/11/24/syzdadoha-super-bateriia-zarejda-gsm-za-sekundi.323357

 

Сега всички бихме погледнали скептично на това, но да си спомним какви например бяха хардисковете преди години, какъв капацитет имаха, а сега къде са? Спомням си преди години, когато повечето дискове имаха капацитет от няколко десетки ГБ, а сега са ТБ.Или пък флашките преди 10-15 години.2005-а година трябваше да купувам 128 МБ флашка.Сега за същите пари бих си взел поне 64 ГБ.

Всичко се развива и никой не чака.В бъдеще се говори, че телефоните ще се зареждат безжично.Сега ни се струва невъзможно, но един ден....В момента има автомобили, които спират сами в случай на опасност(поне в повечето случаи).Колко от нас преди 10-15 години са си мислели, че това е възможно....

 

 

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Бурното развитие ( да не кажа революцията) на електрониката, напълно е замъглило доста мозъци... на които им предстои среща от не особено приятен тип, със законите на механиката и физиката.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване