Премини към съдържанието
Mario Smilkov

Какво е "помпането" на спирачки и трябва ли (кога?) да се прави?

Препоръчан отговор


Трябва ли да се спира плавно чрез т. нар. "помпане"? Тоест, последователно да натискаш и отпускаш спирачката като спираш на светофар, стоп и т.н.
Защото съм чувал такива съвети от мои познати "стари" шофьори, а не съм го чувал от моя инструктор. Тук трябва да спомена, че колата, с която се обучавам е с ABS.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

При съвременните автомобили с ABS и асистенти при внезапно спиране не се налага "помпане". Помпането е приом за овладяване на автомобил при рязко спиране във времената преди АВS. Много важно обаче е усета над автомобила и педала т.е. колко и кога да натиснеш, кога да отпуснеш и пр! Това с опита!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ти да не караш ГАЗКА или МАЗ, че да помпаш спирачките. Не усещаш ли колата когато натиснеш спирачката. И без ABS колите имат сервоусилвател. Направо ме плашите понякога.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 37 минути, Mario Smilkov написа:

 

Трябва ли да се спира плавно чрез т. нар. "помпане"? Тоест, последователно да натискаш и отпускаш спирачката като спираш на светофар, стоп и т.н.
Защото съм чувал такива съвети от мои познати "стари" шофьори, а не съм го чувал от моя инструктор. Тук трябва да спомена, че колата, с която се обучавам е с ABS.

 

Натискаш-отпускаш се прави когато си по баир надолу. Като си с натисната спирачка винаги по баира надолу има вероятност накладките да са нагреят и да са разтопят и да откажат спирачките (така казаха на лекциите по курсове). 

А колкото до светофара ти сам преценяваш как. Щом инструктура не ти го е казал, значи не е грешно.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Цитат

трябва ли (кога?) да се прави?

Кога? Може би ако натиснеш спирачния педал и той "потъне"/"пропадне", тогава ще се наложи бързо да го отпуснеш и натиснеш пак. Дори и при този случай не е помпане. Да не говорим при нормално спиране....


  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Mario Smilkov написа:

 

Трябва ли да се спира плавно чрез т. нар. "помпане"? Тоест, последователно да натискаш и отпускаш спирачката като спираш на светофар, стоп и т.н.
Защото съм чувал такива съвети от мои познати "стари" шофьори, а не съм го чувал от моя инструктор. Тук трябва да спомена, че колата, с която се обучавам е с ABS.

Сам си си отговорил. Старите шофьори или опитните, прилагат този метод, когато карат кола без ABS. Това е валидно, особено при спиране на мокро, сняг, лед, пясък абе обще взето на всяка настилка, на което би се пързаляла колата. Целта на този метод с попане на спирачката, е да не блокират колелата. Ако блокират, колата става като шейна и е неуправляема.

Като нов шофьор, спирай внимателно. Спазвай дистанция и не се прави на Шумахер.

 

  • Харесва ми 4

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Mario Smilkov написа:

 

Трябва ли да се спира плавно чрез т. нар. "помпане"? Тоест, последователно да натискаш и отпускаш спирачката като спираш на светофар, стоп и т.н.
Защото съм чувал такива съвети от мои познати "стари" шофьори, а не съм го чувал от моя инструктор. Тук трябва да спомена, че колата, с която се обучавам е с ABS.

Аз лично не само спирането, но и всичко останало гледам да правя плавно.Резките неща не са добри по принцип - нито за колата, нито за шофьор и пътници.Едва ли ще ти е приятно да се лашкаш, ту напред, ту назад, ту наляво, ту надясно. Лично аз предпочитам да правя поне едно леко предварително спиране, особено при спускане, като по този начин проверяваш дали спирачките са наред.

Не те съветвам да се предоверяваш на АБС и останалите системи.Машина е и винаги може да се повреди нещо.Ако разчиташ само на едно по-рязко спиране за да намалиш скоростта, какво би се случило, ако ти откажат спирачките?Да не говорим, че зимата при сняг, рязкото спиране и включването на АБС удължава спирачния път!!!

 

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 41 минути, AntiAlGor написа:

Като нов шофьор, спирай внимателно. Спазвай дистанция и не се прави на Шумахер.

Също и да гледа знаците с ограниченията, понеже съществува мит, че за BMW-та, Audi-та и мерцедеси не важат.

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 42 минути, AntiAlGor написа:

Сам си си отговорил. Старите шофьори или опитните, прилагат този метод, когато карат кола без ABS. Това е валидно, особено при спиране на мокро, сняг, лед, пясък абе обще взето на всяка настилка, на което би се пързаляла колата. Целта на този метод с попане на спирачката, е да не блокират колелата. Ако блокират, колата става като шейна и е неуправляема.

Като нов шофьор, спирай внимателно. Спазвай дистанция и не се прави на Шумахер.

 

Това са глупости. Противопоказно е на кола  да се помпи педала на спирачката многократно. Това се правеше при старите камиони, чийто спирачки се задействаха с въздух и имаше въздушен компресор, който поддържаше определено налягане. Престанете да ръсите простотии и глупости.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 13 минути, Емил Костов написа:

Това са глупости.

Глупости ,ма не са! Мен лично това ми е помагало на стар автомобил без разните му там асистенти и от опит казвам помагало е. При старите автомобили, че дори и инструкторите ни препоръчаха това!

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, Кумчо вълчооо написа:

Глупости ,ма не са! Мен лично това ми е помагало на стар автомобил без разните му там асистенти и от опит казвам помагало е. При старите автомобили, че дори и инструкторите ни препоръчаха това!

Ако на стар автомобил помпиш педала на спирачките значи в системата има въздух и те не работят. Ако работят и ти натиснеш педала на спирачката ще се лепнеш за предното стъкло, а ако има някой зад теб ще ти целуне бронята. Та затова казвам да не се говорят глупости. Карал съм автомобили от москвич, лада, до ауди, мерцедес и прочие. Карал съм камион и трактор и много добре знам за какво става на въпрос.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, Емил Костов написа:

Карал съм автомобили от москвич, лада, до ауди, мерцедес и прочие. Карал съм камион и трактор и много добре знам за какво става на въпрос.

Карал си на баба ми магарето!

Обаче " Много важно обаче е усета над автомобила и педала т.е. колко и кога да натиснеш, кога да отпуснеш и пр!"

Та, ако това се има предвид като помпане . т.е. отпускане и натискане в нужния момент, то това е доста полезно! Колкото и да е съвършен един автомобил, то "грешка на спирачната система" при екстремно спиране винаги може да настъпи т.е трябва човек да усети кога да натисне докрай, кога да отпусне и отново да натисне. Случвало се е ABS да сработи неправилно или много рано, та отпускането и новото натискане на педала връщат контрола! Имах и критичен момент. Висока скорост на непознат път и изведнъж завой! Колата  ABS  и въпреки това и поради изключително интензивното спиране усещах все пак как колата се опитва да губи контрол или да блокира колело! Неколкократното бързо отпускане и натискане на педала в  определените моменти рязко скъси спирачния път и дори изуми колегата ми с по - голям опит, който смяташе, че ще приключим в канавката!

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, Кумчо вълчооо написа:

Карал си на баба ми магарето!

Обаче " Много важно обаче е усета над автомобила и педала т.е. колко и кога да натиснеш, кога да отпуснеш и пр!"

Та, ако това се има предвид като помпане . т.е. отпускане и натискане в нужния момент, то това е доста полезно! Колкото и да е съвършен един автомобил, то "грешка на спирачната система" при екстремно спиране винаги може да настъпи т.е трябва човек да усети кога да натисне докрай, кога да отпусне и отново да натисне. Случвало се е ABS да сработи неправилно или много рано, та отпускането и новото натискане на педала връщат контрола! Имах и критичен момент. Висока скорост на непознат път и изведнъж завой! Колата  ABS  и въпреки това и поради изключително интензивното спиране усещах все пак как колата се опитва да губи контрол или да блокира колело! Неколкократното бързо отпускане и натискане на педала в  определените моменти рязко скъси спирачния път и дори изуми колегата ми с по - голям опит, който смяташе, че ще приключим в канавката!

Да, карал съм точно на баба ти магарето. Аз съм 76 набор. Отрасъл съм на село, живял съм през комунизма и съм карал социалистическите коли. Но ако толкоз се напъваш можем да направим наживо клипче. Просто ела и ще ти демонстрирам какво ще стане като напомпиш педала на кола без ABS.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не знам какви глупости ми приказвате, никога не съм помпил спирачки, карам кола без ABS и никога не съм имал проблеми. Престанете с тъпотиите.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, Емил Костов написа:

Това са глупости. Противопоказно е на кола  да се помпи педала на спирачката многократно. Това се правеше при старите камиони, чийто спирачки се задействаха с въздух и имаше въздушен компресор, който поддържаше определено налягане. Престанете да ръсите простотии и глупости.

Кое е глупост? Да натискаш спирачката до точката на блокиране, пускаш леко и пак натискаш? Това го правят и рали пилотите и тия от Формулата, ама при тях е в пъти по-ефективно. Ама ако мислиш за помпане, като крачна помпа, това си е глупост, така е. Аз и за това уточних, за сняг, лед и т.н. На такава настилка, да набиеш кучките, файда няма. Нито ще спреш, нито ще контролираш колата. Знаеш го, много добре това.  Мисля, че се разбрахме?

Редактирано от AntiAlGor (преглед на промените)
  • Харесва ми 5

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Тея ще те накарат и двойно амбрииране и междинна газ да упражняваш. Помпане се прави когато ремонтираш/обслужваш спирачна система и нямаш необходимото оборудване, или когато спираш в критични условия с античен автомобил без абс. Не би трябвало да спираш критично на светофар, тоест, да караш на ръба особено с античен автомобил. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

На лед и сняг АБС само пречи. Единствената полза е, че може да спираш и със завъртане на волана, но не е гаранция. Пак има недозавиване. Затова като се усети, че педала "рита", се отпуска педала бързо и пак се натиска плавно. При новите автомобили има една нова кофти система, която от 2 или 3 години е задължителна за ЕС. А именно BA  или спирачен асистент. По принцип това трябва да е полезна функция, но на сухо, когато при екстремна ситуация човек несъзнателно не натиска педала на спирачката до долу, а го задържапо-нагоре. Тогава тоя спирачен асистент се намесва  и подава максимално налягане на спирачните цилиндри, дори водачът да не е натиснал докрай педала в първия момент. По принцип спирачния път се разделя на две зони. Първата е времето за реакция на водача и втората самият спирачен път при натиснат педал. И точно там BA  помага, скъсявайки  част от времето за реакция. Ето какво казва и Уикипедиа:

 

2017-04-08_232345.jpg

Представете си сега зимата какво става. Малко по-рязко натискане на спирачката при някои автомобили и вече блокирали колела и задействан АБС. Много кофти функция, особено ако човек е с голям чепик и близко разположени педали, изпреварва на четвърта и иска да включи на пета докато изпреварва. Когато за сефте си взех такъв автомобил, то първата година докато привикна от руски коли и камиони на него, на няколко пъти ми се случи при изпреварване да докосвам леко спирачката, да се задейства BA  и...След това си наложих да не превключвам докато не изпреваря и така избегнах рискови ситуации. С годините човек свиква на колата си, но отначало не е така. 

 

Затова зимата на сняг и лед е добре да се натиска и отпуска педала, дори профилактично. Така човек веднага усеща, как спирачното ускорение е много по-голямо при неблокирали колела. АБС е една тъпа система, която действа като шофьор нервак. На сухо добре, щото запазва линията в завой и може да се заобиколи препятствие при спиране, но на сняг не е точно така. 

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 50 минути, AntiAlGor написа:

Кое е глупост? Да натискаш спирачката до точката на блокиране, пускаш леко и пак натискаш? Това го правят и рали пилотите и тия от Формулата, ама при тях е в пъти по-ефективно. Ама ако мислиш за помпане, като крачна помпа, това си е глупост, така е. Аз и за това уточних, за сняг, лед и т.н. На такава настилка, да набиеш кучките, файда няма. Нито ще спреш, нито ще контролираш колата. Знаеш го, много добре това.  Мисля, че се разбрахме?

Няма такова нещо. Пилотите на рали пък въобще им е забранена подобна процедура. Ще задам въпроса без да се заяждам вие някога карали ли сте автомобил?

Редактирано от Емил Костов (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, Емил Костов написа:

Пилотите на рали пък въобще им е забранена подобна процедура.

Извинявай, ама кой им е забранил подобна процедура? При положение, че гоялма част от автомобилите нямат и АБС, а друга част имат регулируем АБС, кой ще забрани на пилота да "помпа" като му блокират колелата? Особено пък на рали, дето спирачката е нещо относително в завой и се ползва не само за спиране, а и за насочване на автомобила. 

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Прегледайте това видео и обърнете внимание преди всичко, какво казва автора в частта между 2:12 и 3:01 от видеото.

Не се предоверявайте на разните му там системи за сигурност.Да, те помагат в много случаи, но от вас най-вече зависи да опознаете добре автомобила и поведението му!!!Рязките движения, рязкото тръгване и спиране - всичко това е предпоставка за проблем в даден момент.

  • Харесва ми 3

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 31 минути, sennheiser написа:

Извинявай, ама кой им е забранил подобна процедура? При положение, че гоялма част от автомобилите нямат и АБС, а друга част имат регулируем АБС, кой ще забрани на пилота да "помпа" като му блокират колелата? Особено пък на рали, дето спирачката е нещо относително в завой и се ползва не само за спиране, а и за насочване на автомобила. 

Защо продължавате да намесвате ABS??? Някой от вас карал ли е кола без ABS, защото като гледам коментарите не е. Отново спрете да пишете глупости. При автомобил дори и без сервоусилвател, само с обикновена спирачна система НЯМА припомпване на спирачките и ако някой от вас все още иска да ми говори глупости може да се хванем на бас по какво си пожелае. Лично ще му го демонстрирам с клипче.

Ако спирачките не държат и се налага да се натиска няколко пъти педала на спирачката значи, че в системата има ВЪЗДУХ и тя не РАБОТИ правилно.

Редактирано от Емил Костов (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост

Карал съм кола не без АБС, ами и без серво даже. Там спирачката е люта работа- трябва да се натиска мъжката, иначе не спира просто. Та в такъв автомобил, може би има резон в това "помпене", защото нямаш добър контрол върху усилието на натиск. Казвам "може би", защото аз никога не съм го правил и съм убеден, че ефекта няма да е много голям.  При съвременните автомобили със серво и АБС, спирачката не трябва да се помпа, а да се "гали"- тогава спират наистина добре. На лед, по- добре не разчитайте на спирачките. И никога не забравяйте, чевие НЕ СТЕ рали пилоти, не се намирате на писта и не карате рейс кар.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Емил Костов, някои от нас, подозирам доста, сме ти батковци!

И да отговоря на двата въпроса, ако е насочен и към мен - да, карал съм коли без АБС.

Колкото до самият АБС, целта е така да спираш, че да го накараш да не се включва изобщо!С други думи, да караш така, сякаш си без него.С плавно и поетапно(неколкократно) натискане на спирачката се получава перфектно.

 

 

  • Харесва ми 5

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 8 часа, Емил Костов написа:

Защо продължавате да намесвате ABS??? Някой от вас карал ли е кола без ABS, защото като гледам коментарите не е. Отново спрете да пишете глупости. При автомобил дори и без сервоусилвател, само с обикновена спирачна система НЯМА припомпване на спирачките и ако някой от вас все още иска да ми говори глупости може да се хванем на бас по какво си пожелае. Лично ще му го демонстрирам с клипче.

Ако спирачките не държат и се налага да се натиска няколко пъти педала на спирачката значи, че в системата има ВЪЗДУХ и тя не РАБОТИ правилно.

Говориш за съвсем различни неща. И да, книжка имам от 1990 година, карал съм автомобили, дето се помпи спирачния педал, но това е друга работа. Тук говорим за начин на спиране, който се ползва  още от когато не си бил роден. Нещо неадекватен ми се струва отговора ти. 

 

И да, предната ми нова кола бе без АБС - Форд Фиеста модел 2006. Просто в базовия модел за България все още не се предлагаше АБС, макар че срещу доплащане или в по-високо ниво на оборудване го имаше. С тая кола карах 5 зими. Преди нея имах друга руска кола, която също карах  доста зими и нямаше ни АБС, ни хидравлика на волана. Абе...карах ЗаЗ 968М. Това бе любимата ми кола, защото през ден бях под нея. Пък спирачки съм правил кажи речи всеки месец. Но ако сравня със сегашната си кола, дето има и АБС и ЕСП и TC, то тоя АБС помага в някои ситуации, когато се налага да заобиколя препятствие. Примерно преди месец на дъжд в 23 часа вечерта пред мен изскочи ТИР без предимство. С АБС няма проблеми да се промени траекторията и заобиколи препятствието. Без АБС има опасност при опит за промяна на траекторията колата да се завърти или в по-добрия случай( или лош, не знам) да продължи да се плъзга направо. Всичко зависи от баланса на колата. И като добавим тоя BA, работата може да стане опасна. Но опасности винаги има, с каквито и системи да караме. Дори автономните автомобили, които широко се рекламират напоследък, са причина за голям брой произшествия. Това е електроника, а с електрониката става всичко. 

преди 7 часа, StoqnS написа:

Емил Костов, някои от нас, подозирам доста, сме ти батковци!

И да отговоря на двата въпроса, ако е насочен и към мен - да, карал съм коли без АБС.

Колкото до самият АБС, целта е така да спираш, че да го накараш да не се включва изобщо!С други думи, да караш така, сякаш си без него.С плавно и поетапно(неколкократно) натискане на спирачката се получава перфектно.

 

 

Човека говори за това, как навремето влизаше въздух в спирачките и трябваше помпане. Сещам се през 1987-ма, когато тръгвахме за бригадирски лагер с един ПаЗ ( не питайте какво е това, има Google), се налагаше шофьора да помпи спирачките няколко пъти, преди да захапят. На първия светофар още се опита да спре, но докато напомнпи светна червено и минахме на червено. Емо за тия неща говори, а ние му говорим за друго - как се спира най-бързо. 

Редактирано от sennheiser (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 14 часа, Емил Костов написа:

Няма такова нещо. Пилотите на рали пък въобще им е забранена подобна процедура. Ще задам въпроса без да се заяждам вие някога карали ли сте автомобил?

Карам да. А ти? :D Ти приемаш буквално, термина 'помпане'. Казах, че това не е като крачната помпа. А леко отпускане на педала, ако усетиш, че блокира колело/а. Пак натискаш и ако трябва пак леко отпускаш. А не, да помпиш буквално. Така че да, термина 'помпане' не е точен и даже опасен. Сега разбра ли ме?

И без да се заяждам, да видя ти караш ли кола. На сняг/лед кое е по-добре, да натискаш спирачката и да блокират колелата и да почнеш да се пързаляш или да отпуснеш педала леко и пак да натиснеш? И ако е необходими, да повтаряш това. Точно това седи и зад идеята, за създаването на ABS системата, да знаеш. Ама тази система, прави това, много по-ефективно и много по-бързо, от колкото човек може. Е нормален човек де, не съзтезател. 

П.П Ето и как, професионален рали пилот, борави с педала на спирачката. Гледайте внимателно, как в определени моменти, 'припомпва' педала. Прави това дето казах, леко отпускане и пак натискане. Но го прави бързо. Това имат предвид, опитните шофьори.

 

Редактирано от AntiAlGor (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

  • Разглеждащи това в момента   0 потребители

    Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.

  • Горещи теми в момента

  • Подобни теми

    • от даниел павелов
      Здравейте! Имам един проблем. След много разговори с майка ми се отказах от рисуването и сега се чудя с какво да следвам след 12-и клас, аз сега съм 11 - и клас. Дайте ми съвет. Търся някоя специалност, след завършването, на която да имам реализация и добро заплащане....
      По български съм добре
      По история брилянтен
      По английски живот и здраве ще държа изпит този септември за c1, но като цяло не ми вървят езиците
      По география съм добре.....
    • от canko99
      Здравейте! Почнах да правя дървен модел на една лодка от дърво, няма да я пускам във вода само ще си я гледам. Та мисълта ми е бихте ли ми предложили материал, от който да го направя? Мисля сърцевината на кабината да я направя от фибран, да ви попитам има ли пяна по-твърда от фибрана, или тя е най-твърдата. После фибрана ще го покрия с епоксидна или полиестерна смола, коя от тези смоли е по - здрава и надеждна, т.е. няма да се напука и моделът ще издържи вовек и веков.  другият ми вариант е да облепя фибрановата кабина с глина и да я грундирам и после боядисам и   лакирам ще ползвам такава глина, ще се напука ли  кой от посочените начини е по-удачен с глината или с смолата? Благодаря ви предварително!

    • от fanatika.hr.at
      Здравейте разполагам с лаптоп ASUS K550vx вече почнах да си задавам въпроса дали при играене (а лаптопа се води бюджетен гейминг) е нормално да вдига 95градуса. Като всичко е на макс и клокнато.
      Пастата е сменена почистен е и всичко трябва да е наред. 
      Давайте съвети.

    • от canko99
      Добър ден! Сложил съм си в мазата, уж, за да майсторя разни работи фасунга с два контакта от практикера, но не стават за шуко, искам да питам ако си взема такъв разклонител за контакт, ще стане ли, че много искам да ползвам мазата като ателие. Има ли такива разклонители във вашите градове, че на нашите железарии-няма, а из интернет, ги има по разни сайтове, направих поръчка, и от 1 месец не са ми я пратили! Мерси предварително!

    • от 8bit
      Здравейте, накратко аз съм студент и пътувам доста (летя), до сега винаги съм ползвал тапи, за жалост евтини. Казаха ми, че на apple били доста добри, взех си ги но за жалост не са моят размер и пластмасата кара ушите ми да болят повече от търпимото (прекалено големи). Средно нося слушалки за не по-малко от 3 часа, понякога стигайки се до 6+. Може ли да ми препоръчате слушалки или тапи (не съм сигурен дали със слушалки ще ми е удобно да пътувам или евентуално да не ги прецакам без да искам въпреки, че си пазя техниката доста) до едно 100 лева (максимум 25 отгоре), като просто искам да са удобни за продължителна употреба (досега единствените, които са ми били неудобни са тези на apple, предполагам всички други са ми наред) и да имат бас (обичам си го, не мога без него) и качество на звука до колкото позволява този ценови клас. 
  • Дарение

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.