Премини към съдържанието
A.com

Топ 10 на най-яките соц автомобили

Препоръчан отговор


 
Добър за едни и кофти за други, соцът е част от нашето минало. И като такова е добре да го уважаваме. И от време на време да си го припомняме. По времето на развития социализъм, повечето семейства имаха достъп до Вартбург от Кореком и Москвич от Мототехника, но само ако ти е дошъл редът. По-имотните си купуваха полски FIAT, а по-скромните залагаха на Трабантчета. Това беше автомобилният соц. В който връзките в СБА бяха с решаващо значение, а умението да разглобиш Москвича на път за морето беше ключово за пътешествие с автомобил.
 
10. Skoda Garde/Rapid

 

skoda-garde3.jpg
Соцът беше характерен с отсъствието на коли със сърце. Единствените спортни купета, които социалистическата автоиндустрия предлагаше бяха в лицето на Skoda Garde/Rapid. Първата беше базирана върху познатата Skoda 105 L, а втората върху наследникът 135. Но и те не бяха достъпни за всички. Срещите с Garde/Rapid по улиците бяха истинска рядкост, а възможностите им – относително скромни.
Въпреки това, със задно разположения двигател и задното предаване, двете шкоди бяха смятани за соц. версията на Porsche. Британското списание Auto Car and Motor дори обявява Garde и Rapid за Porsche-то на бедняците заради отличното й пътно поведение. С оригиналните алуминиеви джанти или в изключително рядката версия кабриолет, двете Шкоди започват да привличат колекционерите.
 
9. ЗАЗ 968 М

 

0_53a65_c7173db3_orig.jpg
Абревиатурата ЗАЗ да се чете като „Завод Автомобилных Зверы”, гласеше закачката от соца по адрес на тази кола. Нашенските зевзеци пък я разчитаха като „Заплаха за Автомобилите на Запад“. За нея се твърдеше, че е отмъщението на Хрушчов, без да се обяснява как и защо. Но пък в Съюза си я знаеха като Чебурашка. В чест на истината, ЗАЗ-ките от тези години бяха смислени, но много капризни машинки. Плагиатствани от NSU Prinz със задно разположен двигател с въздушно охлаждане, зазките бяха калени в много битки. Сред странностите й са 4 цилиндровия V образен мотор, с кофти охлаждане и вградената бензинова печка. Заради нея в студените дни разходът на гориво е бил огромен, а отдаваната от печката топлина не е подлежала на контрол. Или се печеш, или зъзнеш – по избор. 968 М вероятно е единственият автомобил в цялата вселена, който има дупка на пода, близо до скоростния лост. Твърди се, че е особено удачна за риболов върху замръзнало езеро.
 
8. ВАЗ 2101 – Жигули

 

2101r2.jpg
Най-рафинираният руски автомобил всъщност е италиански. Жигулата е лицензно копие на FIAT 124, Кола на годината за 1967-а. Малко известен факт е, че този FIAT е бил произведен в няколко бройки и у нас, но под името Пирин.
Първите жигули са били смятани за изключително сполучливи, тъй като двигателите им са били произведени в Италия и руският конструкторски гений не е пипал нищичко по тях. Това обаче не е точно така. Копейката, както е известна 2101 в СССР, е била с 800 промени, спрямо чертежите на FIAT. Сред тях е отпадането на дисковите спирачки отзад, увеличаването на просвета, усилени са окачването и каросерията. Освен с пословичната си простота и смислена надеждност, Жигулите са известни и с рекордните 22 секунди, за които са се ускорявали до 100 км. час. Все пак, 58 к.с. в началото на 70-те, не могат да правят чудеса. Грубо казано, ВАЗ 2101 е част от почти всяка Лада, произведена през втората половина от миналия век. Почти всички машини на Волжските автомобилни заводи, с изключение на моделното семейство Самара, носят елементи и технологии, вграждани в Жигулата.
 
7. Tatra 603

 

tatra-603-02.jpg
Произвеждана между `56 и `75 г., Tatra 603 е сред най-забележителните автомобили на социалистическия строй. Правена е в три серии и когато новата е излизала на пазара, старите автомобили са били връщани в завода за обновяване и реконструкция. Така често пъти се е стигало до замяна на части от стара серия с такива от по-нова. Поради което днес е изключително трудно да датираш с точност една Tatra 603. По-забележителното в нея обаче е двигателят – V8 скрит в багажника. Дори и Citroen нямат толкова … прекален дизайн. За близо двайсетгодишния цикъл на производство са сглобени 20 442 машини, повечето от тях на ръка. Днес са изключителна рядкост, защото по това време е можело да бъдат притежавани само от висшата партокрация, въпреки че няколко екземпляра са стигнали до частни клиенти в бившата ГДР.
 
6. Лада Нива

 

lada_niva_01.jpg
Ултимативният всъдеход на САЩ беше Jeep Wrangler, на Европа – Land Rover, а на Азия – Toyota Land Cruiser. Но всички страни отвъд Желязната завеса имаха Лада Нива. Която беше и все още е изключително добър всъдеход с гумите като тарелки, понижаващите предавки и блокаж на диференциала. Тя е толкова добра, че дори вечно киселият Джеръми Кларксън от Топ Гиър я харесва. Смята се за първото SUV, тъй като е с независимо окачване и самоносеща каросерия. Производството на Лада Нива започна през 1977 г., като с минимални промени продължава и до днес. И все още се продава с комплект инструменти, с които можеш да разглобиш и ремонтираш половината кола.

 

5. ГАЗ 21 Волга

 

gaz21-500x330-soviet-automobile-industry
Първата Волга е важна за руснаците, колкото и Citroen DS за французите. Първият голям, достъпен и относително разкошен автомобил на СССР е именно ГАЗ 21, който е първият модел с името Волга. Колата се е барала за истински масов лукс със падащите предни седалки, запалката за цигари и 3 бандовото радио. Била е произвеждана в различни версии, някои от тях с автоматична трансмисия, а други с V8 двигател. Те обаче са били продавани единствено на КГБ. Стандартния агрегат е 4 цилиндров с максимална мощност от 70 к.с. В добри дни.

 
4. ЗиЛ 114 и 117

 

zil111.jpg
Това бяха служебните автомобили на партийната върхушка. Задължително запердени, задължително черни и плашещо огромни. Като почти всеки по-засукан руски автомобил, този ЗиЛ е клонинг на щатския Chrysler Imperial от средата на 60-те години. Моделът 114 е с дължина от 6,30 м., а модификацията 117 е с около половин метър по-къса. Двигателят е V8 с работен обем от 6,9 литра с максимална мощност от 300 к.с., достатъчни за скорост от 190 км./час. Най-якото на тези ЗиЛ-ове са ел.стъклата, климатика, централното заключване и атермичните стъкла. Произведени са в по-малко от 200 бройки, което днес ги прави изключително ценни.

 
3. Melkus RS 1000

 

melkus-rs-1000-05.jpg
Немският автомобилен състезател Хайнц Мелкус е записал името си в автомобилната история с това, че е успял да организира производството на спортен автомобил в бившето ГДР. Между 1959 и 1986 г. са произведени бутиковите 101 бройки с марката Melkus. Те са използвали задвижването на Вартбург 353, най-вече три цилиндровия двутактов двигател с увеличена до 88 к.с. мощност. Тази модификация е вдигала внушителните 210 км./час, докато стандартното изпълнение със заводски двигател на Вартбург е предлагало Vmax от 165 км./час. Шасито е тръбна рама, а каросерията е от стъклопласти. В рамката на предното стъкло е бил вграден ролбар, както и зад водача. Част от магията на тази кола идва от вратите тип „пеперуда” – нечуван разкош за соцлагера. Преди година, германците от Melkus представиха възродената марка и наследникът на тази кола -моделът RS 2000. За разлика от първата машина, тя е с доста по-юнашки двигател.
 
2. Москвич 412

 

iz-412-moskvich.jpg
Москвичът влиза в непреходната класация на соц возилата на завидната втора позиция, благодарение на комплексната си история и безграничната аграрна любов, която събира. Известен с безконечна товароносимост, московецът печели точки в сърцето ни с два слабо известни факта. Моделното семейство 408/412 е било продавано с два двигателя – единият на BMW, а другият от Opel Kadett. Дефорсирания вариант е бил сред най-продаваните в България през 70-те години на миналия век.
Абревиатурата АЗЛК у нас се четеше като „Ах-Защо-Ли го-Купих”, но всъщност означава „Автомобильный завод имени Ленинского комсомола“. Никой не казва как се е чувствал ленинския комсомол, когато братушките са изнесли цялата производствена линия на Опел от Бранденбург в Москва след края на Втората световна война. Първият истински московец, всъщност е сглобен в СССР Kadett, наричан на шега от руснаците с нежното име „Опел Фиатович”.
 
1. ЗИЛ 112 С

 

zil-112.jpg
През 1962 г., когато се състои първият в историята групов полет на корабите Восток-3 и Восток-4, а Нобеловата награда за физика получава съветският учен Лев Давидович Ландау, на състезателните трасета се появява ЗиЛ-112 С. Както във всичко друго, СССР се старае да не изостава от останалия свят дори в пистовите състезания. 112 С е последният от цяла серия спортни автомобили на Завод имени Лихачова. Историята им започва още преди Втората световна война с легендарния ЗИС-Спорт. 
Съветското ферари  е екипирано с V8 цилиндров двигател от ЗИС 110, способен да постигне мощност от 230 к.с., благодарение на четирите си карбуратора.  Състезателният ЗИЛ е имал диференциал с ограничител на приплъзването, радиални гуми, един болт за закрепване на джантата, дискови спирачки навсякъде. Всичко това – за първи път в съветски автомобил. Изглежда почти като Ferrari 250, което винаги е приятно.
Максималната му скорост е била 260 км./час, а ускорението от 0 – 100 за около 9 секунди. Това е обяснимо, като се има предвид че кормилната уредба и окачването за този автомобил идват от Волга 21. С модификация на този автомобил, руснаците са правили опити за скоростен рекорд на солено езеро, но се провалили заради дъжд, който съсипал повърхността и гумите не са успели да понесат скорост над 230 км./час в подобни условия. Опитали са да поставят рекорд и за 24 часово поддържане на максимална скорост, но ЗИЛ 112 отново се оказал с кофти късмет. Над Димитровския полигон завалял сняг, който прекратил унищожил рекордьорските амбиции. И все пак легендарния ЗИЛ 112-С си остава най-успешият спортен автомобил на завода Лихачов.
 
Извън класацията, но в сърцата на всички соц авто-мото любители

 

b284_trabant_-_wei_.jpg 
Перманентен повод за кофти шеги на тема картон и пластмаса, Трабантите ще останат емблема на достъпната социалистическа моторизация. Двутактовите им двигателчета се мажат с изсипване на масло директно в резервоара. Ако не уцелиш пропорциите, Трабитата произвеждаха димна завеса след себе си, поради което носеха прякора „Пръдливия Ханс”. Въпреки комичния си външен вид, социалистическата практика доказа Трабантите като добри и надеждни автомобили. А картонените им каросерии не ръждясваха, за разлика от братята Москвичи.
 
Източник: www.gtmagazine.net

 

  • Харесва ми 5

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Знаете ли коя е най-дългата кола ? - Трабанчето. Защото когато тръгне, оставя 1 километър пушек след себе си.

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 14 часа, A.com написа:

Перманентен повод за кофти шеги на тема картон и пластмаса, Трабантите ще останат емблема на достъпната социалистическа моторизация.

Две бутала, малко мукава и един будала който си мисли че кара кола.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Е като се споменават ''най-яките'' соц возила защо не виждам ИЖ?

izh_2125_1.jpg

Имахме навремето такова чудо, само че червено. Товарено е с по 1 тон - ламарини, тухли  и какво ли не. Батко ми е събирал вътре по 7 овце :DВървяло е през къра, из дупки разни-само на луната дето не е каран. Мноу яка машина брадче :super:

Редактирано от skalata_73 (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, skalata_73 написа:

Имахме навремето такова чудо, само че червено. Товарено е с по 1 тон - ламарини, тухли  и какво ли не. Батко ми е събирал вътре по 7 овце :DВървяло е през къра, из дупки разни-само на луната дето не е каран. Мноу яка машина брадче :super:

Бая кражба е паднало с този ИЖ ...


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
преди 17 часа, A.com написа:

Абревиатурата ЗАЗ да се чете като „Завод Автомобилных Зверы”, гласеше закачката от соца по адрес на тази кола. Нашенските зевзеци пък я разчитаха като „Заплаха за Автомобилите на Запад“. За нея се твърдеше, че е отмъщението на Хрушчов, без да се обяснява как и защо. Но пък в Съюза си я знаеха като Чебурашка. В чест на истината, ЗАЗ-ките от тези години бяха смислени, но много капризни машинки. Плагиатствани от NSU Prinz със задно разположен двигател с въздушно охлаждане, зазките бяха калени в много битки. Сред странностите й са 4 цилиндровия V образен мотор, с кофти охлаждане и вградената бензинова печка. Заради нея в студените дни разходът на гориво е бил огромен, а отдаваната от печката топлина не е подлежала на контрол. Или се печеш, или зъзнеш – по избор. 968 М вероятно е единственият автомобил в цялата вселена, който има дупка на пода, близо до скоростния лост. Твърди се, че е особено удачна за риболов върху замръзнало езеро.

Пълни глупости. Първо, 4 цилиндровия V образен мотор е класика, каквато няма никъде на Запад или поне на мен не ми е известно.  Бензиновата печка се смяташе за най-доброто тогава. Такава има дори и във военните камиони, като моя ГаЗ 66   в казармата. Това нещо е независимо от мотора и гори под 2 литра на час. Което е съпоставимо с обикновено парно, никога не загряващо навреме. Дори и при съвременните западни автомобили парното почва да топли добре едва след 10-15 километра. А дотогава вече си стигнал до работа. Понякога при под -10 градуса дори и да си стигнал до работа, моторът се е преохладил, а парното ако е пуснато на по-висока степен, нито топли, нито позволява на мотора да загрее. Затова и като екстри в много съврерменни автомобили, особено дизелови и ванове, се предлагат допълнителни печки като тия на ЗаЗ. 

преди 17 часа, A.com написа:

Първите жигули са били смятани за изключително сполучливи, тъй като двигателите им са били произведени в Италия и руският конструкторски гений не е пипал нищичко по тях. Това обаче не е точно така. Копейката, както е известна 2101 в СССР, е била с 800 промени, спрямо чертежите на FIAT. Сред тях е отпадането на дисковите спирачки отзад, увеличаването на просвета, усилени са окачването и каросерията.

В статията пропускат, че архаичния долен разпределителен вал е заменен с горен, който и до днес се използва в почти всички автомобили с ДВГ. Отделно листовите ресори отзад са заменени от пружини, а както се каза, увеличения просвет помага на селянина и не само на него, да ходи по ниви и да качва бордюри. А се опитай с един FIAT 124  да качиш висок бордюр, да те питам ще псуваш ли италианците или ще се радваш на руснаците. 

Редактирано от bildera_ (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, BMW Маниак написа:

Бая кражба е паднало с този ИЖ ...

Баце, бъркаш ма с някой:hush: Тогава по соца всичко беше общо-викаха му ТКЗС. Ние само превозвахме от точка А до точка Б.

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
преди 10 часа, skalata_73 написа:

Е като се споменават ''най-яките'' соц возила защо не виждам ИЖ?

izh_2125_1.jpg

Имахме навремето такова чудо, само че червено. Товарено е с по 1 тон - ламарини, тухли  и какво ли не. Батко ми е събирал вътре по 7 овце :DВървяло е през къра, из дупки разни-само на луната дето не е каран. Мноу яка машина брадче :super:

Знам ли защо няма ИЖ. Може би, защото е трябвало да изберат само 10 автомобила. Кой по-напред да сложат.

7029778.jpg

 

Някой, така ориентировъчно, може ли да прецени колко тежат тези чували с картофи?

 

И нещо да се посмеете:

Пет принципа, които ще те превърнат в бог на пътя

Цитат

По родния асфалт все още се движат хора, които шофират, за да стигнат от точка А до точка Б. Те спазват закона за движение по пътищата, движат се според ограниченията на скоростта, дават мигач, когато променят посоката си на движение и извършват още куп подобни действия, които ги класифицират като прости хора без жажда за адреналин.

Вие обаче сте наясно, че правилата са за да бъдат нарушавани, че няма невъзможни неща, че човек трябва да живее на ръба и че автомобилът е нещо много повече от средство за придвижване.

Той е ориентир за финансовия ви статус, повод за гордост и... Най-важното: начин да разкриете себе си. А ако все още не се познавате в дълбочина, прочетете тези принципи, чието спазване ще ви помогне да откриете своята природа: а именно на хищник на пътя. Гррр.

1. Изпреварването е срам за майстора

Добрите шофьори никога не се оставят да бъдат задминати. Ако видите, че някой зад вас е дал ляв мигач и тръгва да ви изпреварва, бързо превключете на по-ниска предавка (ако не сте с автоматик), изчакайте наглеца да се изравни с вас и натиснете газта до ламарината.

Превърнете нефелния му опит да ви изпревари в сцена от „Бързи и яростни 12". Ако сте на двупосочен път и отсреща се задава ТИР, а пред и зад вас има други автомобили, не пускайте хомосексуалиста да си влезе обратно в дясната лента. Или поне изчакайте последния момент преди да го пуснете. Нека и той пусне малко, в гащите. Така ще знае следващия път да не изпреварва пичове.

2. Уринирайте на пътя с лице към преминаващите коли

И баба знае, че на белия свят няма по-внушителна гледка от едър, мъжки екземпляр, който уринира с лош поглед (освен ако не го прави седнал). И майка ви сто пъти ви е повтаряла, че ако стискате, ще ви заболят бъбреците.

Затова ако усетите повика на малката нужда по време на път, не чакайте да стигнете до бензиностанция. Отбийте на първото подходящо или неподходящо място за целта, свалете ципа и действайте. И недейте да се обръщате с гръб към преминаващите коли като някоя свенлива госпожица. Оставете целия свят да се стресне от „малкия Пешо". „Малкия" е образно казано, разбира се.

3. Набийте някоя овца на пътя

„Жена и с цвете не бива да се бие. Само със саксията." Хахахаха. А зад волана се напълни с нагли шОферки, които не само си мислят, че могат да карат като мъжете, а и имат нахалството понякога да ви се пречкат на пътя. Ако забележите, че някоя овца се е объркала и се мотае на кръстовище, или поради заблеяност вземе, че ви засече, бързо слезте от колата и я настигнете. Накарайте я да си отвори прозореца с блага усмивка, след което отривисто й шибнете два шамара. Пътят не е място за женки. А само за пичове, като вас.

4. НИКОГА не давайте мигач

Мигачът е за хора със слаби сърца и нерви лабави. Пичовете не изпитват страх. Ето, в Куба никой не ползва мигач. Защо да ползвате и вие? Сламомирайте агресивно от лента в лента, без никакъв светлинен пътепоказател, и псувайте на сръбски нещастниците, които са достатъчно арогантни, че да ви свирнат с клаксона. На извънградски път задминавайте другите рязко, без мигач, разбира се, и се смейте с широко отворена уста в лицата им, докато го правите. Съдбата обича смелите.

5. Говорете по телефона и карайте бавно в лява лента

„Ало, Краси, да. Не бе, мойче. Че дойдем с Марто довечера. Не бе, не бе, нема да се притесняваш. Че седнем на теферич малко да гледаме мача. Не бе, нема бе, нема да дойде тая свиня." Поддържайте такъв тип телефонни диалози с момчетата докато карате в лява лента на магистралата с 40км/ч.

Ако сте с голям и бърз автомобил, понякога не се налага да карате бързо. Нека околните видят, че карате нещо с минимум 400 коня, но го карате бавно, защото сте чили и сте пич. Поддържайте и бизнеса си по телефона, но в никакъв случай не ползвайте handsfree устройства, дори да са вградени в колата. Няма нищо по-пичовско от мъжага с надиплен врат и трайбъл татус на рамото, който говори по телефон с размер на касетофон Hitachi.

 

Редактирано от A.com (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Хубава класация ,интересна и за младите които не са виждали подобни автомобили . Руските автомобили бяха сравнително добри като ДВГ,окачване и ходова част .................обаче ...............тенекиите .............майко мила .На един кантар с гнусните изчадия на Опел .Нема такиви гнилочи .Гледаш я колата нито е удряна нито одраскана обаче ръждата избила навсякъде от вътре навън .

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Специално за Язе- Распутин, който твърдеше, че няма такава марка коли и никога не са произвеждани.

7. Tatra 603
tatra-603-02.jpg
Произвеждана между `56 и `75 г., Tatra 603 е сред най-забележителните автомобили на социалистическия строй. Правена е в три серии и когато новата е излизала на пазара, старите автомобили са били връщани в завода за обновяване и реконструкция. Така често пъти се е стигало до замяна на части от стара серия с такива от по-нова. Поради което днес е изключително трудно да датираш с точност една Tatra 603. По-забележителното в нея обаче е двигателят – V8 скрит в багажника. Дори и Citroen нямат толкова … прекален дизайн. За близо двайсетгодишния цикъл на производство са сглобени 20 442 машини, повечето от тях на ръка. Днес са изключителна рядкост, защото по това време е можело да бъдат притежавани само от висшата партокрация, въпреки че няколко екземпляра са стигнали до частни клиенти в бившата ГДР.
 
Според Вас на всека една соц. марка автомобил на колко хиляди километра се е правил основният ремонт. Патам главно за Шкода 120 GLS И Запорожец 968А или 966.
 
Друг е въпроса, че в Комунистическа България до 1990 год имаше много малко автомобили. Чакаше се 15 год за Жигула с 1500 лв подкуп- Бордеро- Вноска. Някой да разкаже как беше снабдяването с части за соц. колите в НРБ. Яки връзки.
 
И Друг е въпроса, че повечето марки в статията не бяха достъпни за Българина. Колко Българи имаха Шкода Рапид, Мелкус, Зил, Татра или чайка. Виждам, че и Варбурга е пропуснат. И Дачия. И Полски Фиат - 2 модела. И Полонез. И Варшава. И Сирена.
Калпави или добри бяха соц. автомобилите. Питам за Вартбург и Дачия.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост

Изгнили ама праят по 30 години и 2 - 3 млн км. А "пичка, мачка и елхичка" на такваз възраст и у музея нема.  :) Дет се вика- живеят бързо- умират млади...

Иначе...

ЗАЗ= Запорожки атомен звяр.

АЗЛК= Ах защо ли те купих

Шкода 1000 МБ= 1000 Малки Бели

Дачия ( и тогава имаше Дачия)= Неудачия

преди 6 минути, kalansuv написа:

Специално за Язе- Распутин, който твърдеше, че няма такава марка коли и никога не са произвеждани.

 

Я си прегледай архива! Ставаше въпрос за Шкода- Татра и такива наистина няма.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, язе написа:

Изгнили ама праят по 30 години и 2 - 3 млн км. А "пичка, мачка и елхичка" на такваз възраст и у музея нема.  :) Дет се вика- живеят бързо- умират млади...

Иначе...

ЗАЗ= Запорожки атомен звяр.

АЗЛК= Ах защо ли те купих

Шкода 1000 МБ= 1000 Малки Бели

Дачия ( и тогава имаше Дачия)= Неудачия

Кой Соц. автомобил е навъртял 2-3 милиона километра. Я кажи да чуеме.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост
преди 4 минути, kalansuv написа:

Кой Соц. автомобил е навъртял 2-3 милиона километра. Я кажи да чуеме.

Жигула. ВАЗ 2101.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, язе написа:

Жигула. ВАЗ 2101.

И това по- 150 000 км на година ли са в продължение на 20 год.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост
преди 4 минути, kalansuv написа:

И това по- 150 000 км на година ли са в продължение на 20 год.

На 30 години, 10 от тях- такси.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Жигулата вози, като каруца. Няма нищо общо със возията на съвременен западен автомобил. Коя жигула в НРБ е изминала 150 000 км за година. Да не послъгваш?

Сега излезе 300 000 км на година от жигула такси. Това е направо космически кораб.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост
преди 5 минути, kalansuv написа:

Жигулата вози, като каруца. Няма нищо общо със возията на съвременен западен автомобил. Коя жигула в НРБ е изминала 150 000 км за година. Да не послъгваш?

Ми тя няма общо и с возията на съвременен източен автомобил. Се пак е произвеждана в началото на 70- те. Дали послъгвам?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, язе написа:

 Дали послъгвам?

Знаеш ли, какво са 150 000-300 000 км на година за една жигула. Или по- точно същите километри за колко време се изминават от западен автомобил. Моля те кажи за двигателя на Шкода 120 и Варбург. Как са откъм двигател и гниене?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост
преди 5 минути, kalansuv написа:

Знаеш ли, какво са 150 000-300 000 км на година за една жигула. Или по- точно същите километри за колко време се изминават от западен автомобил. Моля те кажи за двигателя на Шкода 120 и Варбург. Как са откъм двигател и гниене?

Знам.  Трагични. Особено 120 Л

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Какво му е трагичното. Един съсед с когото се мразим преди 12 год искаше да продаде на родителите ми Шкода корекомска запазена за 160 лв. И сега след години се ядосвам, че не я купих. Какви са недостатъците на Шкодата?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост
публикувано (редактирано)

Този наистина ви е мразил.  :)  На шкодилака по- лесно да му изброим плюсовете:

1.   .... не се сещам.

Редактирано от язе (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ако я бях взел за 160 лв, какво щях да загубя. Би ли избройл малките болести на 120 GLS.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 17 минути, kalansuv написа:

И това по- 150 000 км на година ли са в продължение на 20 год.

тогава имаше добре уреден и евтин транспорт!качват ти колата на БДЖ, ти си взимаш спален вагон и сутринта си на морето и ти и колата!за какво да биеш километри?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Записването за влака за морето- Бургас ставаше най- малко два месеца предварително за спален вагон с 6 эчовека в купе- спално. БДЖ никога не е предлагало на Българи превоз на автомобил във вагон. И аз съм ходил на море.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост
преди 7 минути, kalansuv написа:

Ако я бях взел за 160 лв, какво щях да загубя. Би ли избройл малките болести на 120 GLS.

Не. Ще кажа само 2 неща- двигателя, все едно ти е монтиран в главата, а охлаждащата система се нуждае от 18 литра антифриз.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.