Премини към съдържанието
enforceR

Каране градско за първи път

Препоръчан отговор


Записах курсове . След 15-тина дни ми предстои и практиката . Малко съм се шашнал от сега какво що , спазване на предимство , гледане в огледалата ,знаците тези неща се притеснявам , че няма да мога да следя всичко изцяло . Дайте някакви полезни съвети . Мисля да карам на голф 4/5:D 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Научи маршрутите и знаците. Не си мисли, че и шофьори с 20-30 годишен стаж не се шашкат  като карат в непознат град и гледат всички знаци. 

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 13 минути, enforceR написа:

Записах курсове . След 15-тина дни ми предстои и практиката . Малко съм се шашнал от сега какво що , спазване на предимство , гледане в огледалата ,знаците тези неща се притеснявам , че няма да мога да следя всичко изцяло . Дайте някакви полезни съвети . Мисля да карам на голф 4/5:D 

Е нали си с инструктор. Какъв ти е проблема?

  • Харесва ми 3

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 24 минути, bildera_ написа:

Научи маршрутите и знаците. Не си мисли, че и шофьори с 20-30 годишен стаж не се шашкат  като карат в непознат град и гледат всички знаци. 

Те знаците са за това да се гледат и да се изпълняват.
И...никой не се е родил научен. И важното е, докато караш учебно да не мислиш за странични работа - мислите за гаджето, шефа...остават от външната страна на колата!!!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Гледаш знаците и не само страничните огледала, но и средното. Няма нищо страшно. 2-3 пъти ще си шашнат после кеф майка. Ако си в голям град като Варна,Бургас още по-голям кеф, тъй като там се кара най-добре. 


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, ExaFlop написа:

Те знаците са за това да се гледат и да се изпълняват.
И...никой не се е родил научен. И важното е, докато караш учебно да не мислиш за странични работа - мислите за гаджето, шефа...остават от външната страна на колата!!!

Те знаците са за това, ама знаеш ли, снощи се прибирам пеша и виждам някакъв знак за автобусна лента за сефте , а всеки ден кажи речи минавам от там :PПросто в тоя трафик какво да гледаш - Автомобили в ляво и дясно, пешеходни пътеки и приближаващи пешеходци, Да се кьориш в сенките на дърветата и отблясъците по предното стъкло, приближаващи светофари или пътни знаци, скрити под дърветата?А ако си в непознат град, трябва да предвидиш и коя лента за какво е на светофара. Примерно като влизаш по магистралата във Варна и си в ляво, в един момент на светофарите се оказваш в най-лявата лента, от която не може да продължиш направо, а и престрояването трудно в трафика. Просто има недомислици. Не знам колко пъти вече като влизам във Варна, все попадам в лентите за наляво и завивам наляво. Хем го знам това.  Затова казах, че маршрутите трябва да се научат. Кога щях да ставам таксиметров шофьор, първо си взех карти на Варна и Русе, научих всички улици наизуст. После тръгнах пеша из града за да позная по коя улица се движа и да запомня какви знаци има. Сега по-лесно - има Google, интернет,  ама тогава само книжни карти.  Не знам от кой град е пусналия темата, но мисля, че винаги инструкторите си имат любими маршрути, освен ако не са променили нещо. В по-малките градове лесно ще се запомнят конфликтните точки, ама в по-големите има много варианти за маршрути. Но никой не е казал, че от първия път трябва да се мине перфектно. Нали затова има и инструктор. А един път минеш ли по маршрут, запомняш знаците. И да не ги запомниш, после мини пеша и виж кое как е. 

Редактирано от bildera_ (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 8 минути, bildera_ написа:

...В по-малките градове лесно ще се запомнят конфликтните точки, ама в по-големите има много варианти за маршрути...

Не идвай да караш в Русе - свят ще ти се извие от организацията на движение. За нея нерусенци казват, че няма такова животно...ма ние си караме и не ни пука...:D

Редактирано от ExaFlop (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, ExaFlop написа:

Не идвай да караш в Русе - свят ще ти се извие от организацията на движение. За нея нерусенци казват, че няма такова животно...ма ние си караме и не ни пука...:D

Е нали в Русе карам сега? Мен най ме е страх от паяци, че промениха някои неща напоследък с тия велоалеи. 

 

Иначе към пича, дето ще става шофьор. Отваряй Google map  и гледай знаци на воля. Сега поне имате тая възможност, не като мен да обикаляш като ахмак с дни градовете, за да научиш еднопосочните улици най-вече, че те са ми проблем. 

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 18 минути, bildera_ написа:

Е нали в Русе карам сега?

И? Кеф, нали? Особено движението в центъра.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Абе пич, то това е като да пуснеш тема че се притесняваш от първото е*не и търсиш съвети. Ами нали си плащаш за да имаш инструктор - какви са тея пъти теми кадето пускате ?

Редактирано от Viiipeer (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 45 минути, Viiipeer написа:

Абе пич, то това е като да пуснеш тема че се притесняваш от първото е*не и търсиш съвети. Ами нали си плащаш за да имаш инструктор - какви са тея пъти теми кадето пускате ?

Що да не пуска тема? Притеснява се човека и търси мнения. То си е за притеснение. 

И като има инструктор, да не е на автопилот? На инструктура целта му е да те вкара в ситуации, където няма да разбереш какво става и после да ти се ухили до уши. 

преди 1 час, ExaFlop написа:

И? Кеф, нали? Особено движението в центъра.

Какво му е? Сега малко ремонти, но по принцип не виждам нещо. В смисъл, че всичко ми е запаметено. Аз пък смятам, че в Русе се кара най-лесно, защото накъдето и да тръгнеш, все на международното ще излезеш. Пък там табели колкото искаш.  Някай като ме попита накъде да кара...ами накъдето искаш карай - направо дето вървят другите и си в София, Варна, Букурещ, Силистра. 

 

Гледай сега стрелкичките:

 

2017-08-08%2017%2051%2034.jpg

 

Накъдето и да караш от центъра на града, все на жълтичкото ще излезеш. няма как да се объркаш, като например ако съм в Пловдив и искам от Карлово да тръгна за Асеновград и Смолян. Десетки пъти съм минавал по тоя маршрут, но нито веднъж не успях да нацеля точните завъртулки.  Да не говорим, че в Русе няма светофар, дето като ти светне за на ляво, да чакаш тия отпред с предимство.  В Събота съм в Габрово, светва ми светофара за наляво, тръгвам по навик, че имам път, но отсреща ми друг завива надясно. Такова нещо в Русе няма, на който и светофар да отидеш. Поне аз не се сещам. А в Пловдив навремето нямаше изобщо зелено за на ляво и минаваха максимум две коли - първата на жълто и втората на червено. 

Редактирано от bildera_ (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Основно правило - докато караш да не бутнеш някой и теб да не бутнат. Гледаш за знаците, в огледалата(и трите), за пешеходци и идиоти зад волана. И нещо друго: като минеш курса, не се качвай на силна кола, а на слаба (около 100тина коня), защото имаш шанса да не удържиш колата на ускорението и да направиш беля. Първите 15 хил. км. за критинични, защото хората си мислят, че вече могат да карат.

Редактирано от Eclipse2G (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Eclipse2G написа:

Основно правило - докато караш да не бутнеш някой и теб да не бутнат. Гледаш за знаците, в огледалата(и трите), за пешеходци и идиоти зад волана. И нещо друго: като минеш курса, не се качвай на силна кола, а на слаба (около 100тина коня), защото имаш шанса да не удържиш колата на ускорението и да направиш беля. Първите 15 хил. км. за критинични, защото хората си мислят, че вече могат да карат.

За неопитен шофЕр и 100 коня му са прекалено много. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, Audi Power написа:

За неопитен шофЕр и 100 коня му са прекалено много. 

Примерно... аз бях на 1.6 кадет. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 минути, Eclipse2G написа:

Примерно... аз бях на 1.6 кадет. 

50-60hp са му предостатъчни

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Eclipse2G написа:

Основно правило - докато караш да не бутнеш някой и теб да не бутнат. Гледаш за знаците, в огледалата(и трите), за пешеходци и идиоти зад волана. И нещо друго: като минеш курса, не се качвай на силна кола, а на слаба (около 100тина коня), защото имаш шанса да не удържиш колата на ускорението и да направиш беля. Първите 15 хил. км. за критинични, защото хората си мислят, че вече могат да карат.

Стига с тея глупости от едно време на кола 100 коня, не бързата кола прави белята а задкормилното устройство, сиреч шофьора. Много по не-рисково е да имаш излишни коне, а не когато ти трябват при изпреварване на магистралата и да стане белята....

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, Viiipeer написа:

Стига с тея глупости от едно време на кола 100 коня, не бързата кола прави белята а задкормилното устройство, сиреч шофьора. Много по не-рисково е да имаш излишни коне, а не когато ти трябват при изпреварване на магистралата и да стане белята....

Като караш бавна кола няма да изпреварваш. Единствено бърза кола ти трябва за изпреварване и за състезание това е. Първия път като седнах зад волана на 90 коня 1.9 TDI направо фърчах.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

За пореден път ще напиша на постващия. Ще караш с ИНСТРУКТОР. На него това му е работата, да те научи да управляваш МПС и да внимава какво правиш. А ти естествено ще трябва да научиш правилника за движение.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Да, само че кола се купува в перспективен план, не сега да си взема трабант и да се чудя какво да го правя. Месец - два и автора ще се чувства уверен в себе си. Недейте подлъгва хората със стари разбирания. Значи автора ако има дълъг път и да забрави за изпреварване..... 90 коня са предостатъчно за изпреварване  освен ако не е атмосферен дизел.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 минути, Viiipeer написа:

Да, само че кола се купува в перспективен план, не сега да си взема трабант и да се чудя какво да го правя. Месец - два и автора ще се чувства уверен в себе си. Недейте подлъгва хората със стари разбирания. Значи автора ако има дълъг път и да забрави за изпреварване..... 90 коня са предостатъчно за изпреварване  освен ако не е атмосферен дизел.

Ако си вземеш трабант просто ще го караш. Той не се чупи. ;)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Е, ако е дъждовно има риск да му се намокри кашона.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Viiipeer написа:

Е, ако е дъждовно има риск да му се намокри кашона.

Кой те излъга, че разбираш от коли?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 18 часа, simtech написа:

Кой те излъга, че разбираш от коли?

Той сам се лъже... а лошото е, че си вярва.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.