Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

  • ×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

      Разрешени са само 75 емотикони.

    ×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

    ×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Разглеждащи това в момента   0 потребители

    Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.

  • Подобни теми

    • от Анита Христова Трифонова
      Васил Левски не умира - клипове, стихове и моята песен за Апостола на свободата -музика, текст и изпълнение
      клипове и стихове А.Х.Т.sekirata cekupama

       
       
    • от Анита Христова Трифонова
      sekirata cekupama Анита Христова Трифонова изпълнява гръцка музика песента Опа опа

       
      Музиката като изкуство и културен елемент заема основно място в обществото на древна Гърция. Древните гърци са смятали музиката (свързвали я с Музите, божества на изкуството) за неразделно свързана с обучението и развитието на всеки човек – музиката развива духа, както физическото възпитание – тялото. Музиката не е била само един вид изкуство за самоизява, а основен камък при обучението, неразделно свързан с философията и добродетелите. Именно с това се обяснява и факта, че за добър музикант в Древна Гърция е считан не онзи, който е бил виртуоз при изпълнението на един инструмент, а онзи, който чрез музиката е можел да пресъздаде красотата, добродетелите и моралните ценности, които носи в себе си.
      Доказателство за голямото значение на музиката в древността е използването ѝ във всички обществени дейности. В свещеното прорицалищ Делфи е имало храм, посветен на Аполон, бог на музиката, където в древността са се провеждали общогръцки състезания по музика. Музиката заедно с другите изкуства – танц, театралното майсторство и поезията – е била неразделна част от гръцката драма .
      През Средновековието гръцката музика се развива в рамките на византийските  музикални традиции. След падането на Константинопол   и унищожаването на Византия, традициите на средновековната гръцка музика са съхранени само в черковната музика.
      По-късно, през 17 – 18 век, се развива личностно ориентираната народна музика, възпяваща най-вече хайдутите, като борци срещу османската власт.
      След освобождението (1830г.) и обявяването на независимостта на Гърция започва развитието на инструменталната музика. През 1865 г. Нико̀лаос Мандза̀рос написва музика къл поемата на Дионѝсиос Соломо̀с „Химн за прослава на свободата“, който става национален химн на страната. В последната четвърт на 19 и в началото на 20 век повечето гръцки музикални творци насочват усилията си към гръцкото народно творчество. На базата на народната песен е създаден нов за Гърция музикален жанр – идиличната музикална комедия. Основни представители на жанра са Коромила̀с и Ко̀кос.
      Десетилетието 1920 – 30 г. е белязано от появата на композитори, диригенти и музикални критици, завършили национални музикални училища (Скалко̀тас, Незерѝтис, Евангела̀тос и др.), които творят в областта на класическата музика.
      В областта на популярната музика след трийсетте години в Гърция се появява твърде специфичният музикален стил, познат каторебетика, който и до днес остава един от най-популярните видове за сред любителите на музика в страната. Също така, в следващите десетилетия Гърция се проявява като особено отворена към европейски и други стилове (rock, jazz, latin, electronica), които е наситила с гръцки елементи, печелейки много награди и извън границите на страната.
      Гръцката музика, която е на мода днес, се характеризира като смес от източни и европейски ритми. Комерсиализирането на средствата за комуникация и особено на радиото е допринесло и за комерсиализирането на музиката. Бузукито, творение на Василис Цицанис, което оневини в буржоазното съзнание Манолис Хиотис, продължава да бие в сърцето на гърка, но вече се забелязват опити за оползотворяне на традицията с влияние от Изтока (напр. групата на Рос Дейли, която през седемдесетте изпълняваше ролята на училище за избрани музиканти, прокарвайки пътища за звуци, които спомогнаха за смесването на традиционната музика с източните мелодии, „Силите на Егея“, които преработваха някои народни песни, така наречената „Солунска школа“, чиито представители използват ут, както и други източни инструменти).
      Гръцкият рок експериментира, заплашва и понякога разбива „отживелите“ ни представи за рок-звука. Групите, за които се смята, че са допринесли най-много за развитието през деветдесетте години са „Трипес“, „Ксилина спатя“ и „Стерео нова“. Днес гръцката рок-сцена е в период на разцвет, с много добри групи като „Анемос“, „Closer“, „Earthbound“, „Диафана крина“, „Енделехия“, „Пикс Лакс“, Теодосия Цацу, Манолис Фамелос.
      Групите от low bap сцената се появиха през последните десет години в България, с основен център „Active member“. Става дума предимно за групи, които са част от компанията от квартала Пѐрама, които черпят опит от културата на американския рап и според мнозина изнасят на плещите си превъплъщението на социалното отрицание („подкрепям с начина си на живот, това което пея в песните си“) и организират Low Bap фестивали и събития.
      Гръцката джаз сцена може също да се похвали с добри изпълнители, инструменталисти и цели групи, като Маркос Алексиу, Макис Аблянитис, Милтиадис Папастаму, Йоргос Полихронакос, както и групата „Mode Plagal“. Имена на гръцката поп музика като Манто;, Алексия, „Хахакес“и Сакис, Рувас,Ана Виси,Марина Скядареси бележат голям успех предимно сред младата аудитория в страната.
      Гръцката електронна музика (електроника, джаз) е представена от групи като пионерите за гръцките стандарти „Стерео Нова“, „Mikro“, „Oberon“, но и от множество диджеи, които експериментират с най-новите видове и често въвеждат гръцката публика в най-авангардните прояви на електронната музика.
      Гръцката музика като цяла се характеризира от една специфична динамика, тя е еклектична, комерсиална, но и достатъчно качествена, традиционна (с много внедрени етник елементи), „съпротивителна“ (с очевидни влияния от политическата песен от шейсетте и седемдесетте), диалогизира с електронната музика, кара предизвикателно публиката си да се тълпи на рок и денс фестивали, танцува чифтедели и зейбекика позволява на творците си да разчупят наложените музикални форми и смесва традицонното с модерното, изтъквайки многобройните проявления на звука, който успява да диша дори и под тежесттта на аритметиката на проджбите.
      В Гърция съществуват концертни зали и различни музикални организации, които упражняват решителна роля в развитието на гръцката музика, но и в контактите на гръцката публика с най-големите творци от световната музикална сцена. Функционират също така голям брой консерватории (98 държавни и 450 частни консерватории), които се ръководят от духа на постоянно усъвършенстване на музикалното образование в страната.


    • от Анита Христова Трифонова
      музика кавър по детска песничка автор А.Х.Т.sekirata cekupama Влакът за Брюксел текст мимо хумор
    • от Anita Hristova Trifonova
      ВАЛЕРИ СТАНКОВ И ПЕСЕНТА НА МИМО-Публикувано на 06.02.2020 / 13:13 ВЛАКЪТ НА ЛУДИЯ ГЕНЕРАЛ -Нямат срама! Взели са държавата под аренда и докато не ограбят държавата до проверка тояга няма да избягат! Преди 10 години в България горе-долу се живееше. Дойде Бойко и „опраска“ всичко. България се затрива от герберите и съучастниците им. Ние сме на дъното и сме на командно дишане. Очаквам до 10 год. сащ да ни изключат апарата за това дишане.
      http://afera.bg/влакът-на-лудия-генерал-2/
      … светът – за едного обител, за другиго е гнил бардак,
      глупак със генералски кител ни кара в българския влак,
      той ближе задници на Запад, и задник на Москва върти,
      а пътят все така е грапав! – навред пустинни пустоти,
      сегиз-тогиз сълзици рони, за своя мил народ скърби! –
      овчици в конските вагони – към Кайро и Абу Даби,
      тъй напоително си лафи със джендър-пичовете в ЕС,
      във родния ни наркотрафик омацан до уши с петмез,
      и кой да му забие шута? – народът спи, доволен шерп,
      с фалшиви гербери на скута ще си гласува пак за ГЕРБ,
      не знам защо роди ме мама? – безкраен български карък,
      оглеждам се – и изход няма! – от този омагьосан кръг,
      не искам родната ми стряха – България! – да тъне в кал,
      и нека – който ще, да маха след влак със луднал генерал.
      Валери Станков
      6 февруарий 2018 г.
      гр. Варна, 10, 00 ч.
       
      и песента на мимо
      по детската песничка - "С червените ботушки потропва Дядо Мраз"
      Стройте се в редичка, хайде в моя влак!
      С него ще ви возя до Брюксел чак!
      Тракат колелата, весели игриви.
      И народът возят. Колко сме щастливи!
      Пуф-паф, пуф-паф, през поля, тунели.
      Пуф-паф, пуф-паф, покрай къщи бели.
      Пуф-паф, деца, баби, татковци и лели.
      Пуф-паф, всички вече европейци цели.
      Влакът най-накрая в гарата навлиза.
      Вземайте багажа, трябва да се слиза!
      Слизаме в мъглата с нашия кормчия.
      Посреща ни в здрача: „Welcome to Sofia”.
      / по една детска песничка/
      Бяла Коледа- Коледна секира  - авторово музика текст изпълнение А.Х.Т. sekirata cekupama
       
       
    • от WhiteDevil 5
      Добър ден имам следният проблем - въпрос имам Активна аудио система 5.1 ,като включа субуфера който е активен и захранва тонколоните се чува постоянно  шумене без значение дали е намален субуфера или е усилен докрай.. само когато го цъкна на Mute   нищо не се чува ...шумът е от с субуфера изключвам колоните ,но си продължава шуменето от него. (жужене) не е от кабелите ... Сменени са всичките . Към какво да се насоча ,защото е супер дразнещоо това ...
  • Дарение

×
×
  • Добави ново...