Премини към съдържанието

Препоръчан отговор


Здравейте!

От скоро започна да ми пада акумулатора, като оставя колата да престои 24 часа да кажем. Не напълно, стига, за да запали от първия път. Батерията ли си отива или трябва да проверя за оттечка някъде? 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Без да се измери с уред напрежението в покой и при работа на двигателя нищо различно от врачуване не може да се каже.

Допълнителни въпроси:

Наскоро монтирана ли е нова свирка?

На колко години е акумулатора?

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Откачи плюса на акумулатора и на другия ден пробвай. Ако не запали - нов акумулатор.
Измери също и напрежението му в покой, напрежението при запален двигател като зарежда алтернатора.
Измери утечката - слагаш уреда на 20А при загасена кола с изваден ключ и поставяш едната сонда на плюса на акумулатора, другата сонда на плюсовата клема. Всичко над 40mA е повод за притеснение.
Слагано ли е скоро ново радио, усилвател, аларма?

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 56 минути, ImagineMe написа:

От скоро започна да ми пада акумулатора, като оставя колата да престои 24 часа

Признак,че батерията си отива или не е в ред зареждането.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Това по форума няма да се оправи. Един познат и той с такива симптоми и взел, че си купил нов акумулатор. На следващата сутрин проблема на лице. Оказа се стартер. След почистване и смяна на четки се оправи, но има два акумулатора.

Най добре е да идеш някъде дето продават акумулатори. Имат товарна вилка с която да замерят акумулатора. Ще разберат изтощен ли е или си заминава.


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

"свирката" тръгва при включване на контакт и гасне след изключването. Не е свързано директно към акумулатора. Няма централно, няма аларма, но има няква премигваща синя лампичка, където по принцип стои лампичката за аларма - не знам дали е fake. А това с откачането на клема и престой не съм го пробвал все още.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 13 минути, ImagineMe написа:

"свирката" тръгва при включване на контакт и гасне след изключването. Не е свързано директно към акумулатора. Няма централно, няма аларма, но има няква премигваща синя лампичка, където по принцип стои лампичката за аларма - не знам дали е fake. А това с откачането на клема и престой не съм го пробвал все още.

Мултимер имаш ли? Ако нямаш - време е да си купиш и да мериш!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 минути, ImagineMe написа:

Мултицет? Ако е същото като мултимер - от един прEател ще взема :D

 

Акумулатора просто си заминава. Това е нормално, той е консуматив. Ако ти е заминал генератора колата щеше да "умре" много бързо. Но все пак направи една проверка.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, ImagineMe написа:

Здравейте!

От скоро започна да ми пада акумулатора, като оставя колата да престои 24 часа да кажем. Не напълно, стига, за да запали от първия път. Батерията ли си отива или трябва да проверя за оттечка някъде? 

приятелю,не знам от къде си но ако си от София ще ти дам адрес,акумулатора ще се замери,ще се види какъв е проблема!абсолютно безпалатно!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост
преди 1 час, Питоня написа:

Откачи плюса на акумулатора и на другия ден пробвай. Ако не запали - нов акумулатор.
Измери също и напрежението му в покой, напрежението при запален двигател като зарежда алтернатора.
Измери утечката - слагаш уреда на 20А при загасена кола с изваден ключ и поставяш едната сонда на плюса на акумулатора, другата сонда на плюсовата клема. Всичко над 40mA е повод за притеснение.
Слагано ли е скоро ново радио, усилвател, аларма?

Забрави да кажеш, че първо трябва да откачи клемата. И че няма значение дали ще е плюса или минуса- важното е да се образува верига през уреда.  :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, Зайо написа:

Забрави да кажеш, че първо трябва да откачи клемата. И че няма значение дали ще е плюса или минуса- важното е да се образува верига през уреда. 

Аз не уча как се ползва амперметър.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

 Акумулаторите са едно много специално нещо. С мултимер не може да се измери състоянието им-и най-скапаният акумулатор , дето има само един амперчас вътре, показва 12волта. За да се види положението, трябва да се направи цикъл-разряд-заряд. При разряда се слага товарно съпротивление (може и крушка от фар), измерва се тока и се гледа след колко часа напрежението ще спадне до 10.8 волта, повече не бива, защото настъпват необратими промени. Токът , умножен по часовете, дава приблизително амперчасовете, които  е имало в него. След това се слага на заряд на изправител, за предпочитане еднопътен (пулсациите на тока разбиват сулфатизацията), и се следи при ток 1/10 от капацитета кога напрежението ще стигне 15.5 волта. Тогава се брои за зареден. Всичко това , ако се повтори още веднъж, ще е още по-добре. А колко време акумулаторът ще задържи заряда си зависи от това какъв е вътрешния му саморазряд, което пък зависи от електролита, гъстотата му, наличието на изпадала активна маса, околна температура. Ако автомобилът се кара малко, макар и всеки ден, се поражда дефицит на ток и свършването му е неизбежно, а държането незареден води до сулфатизация и загуба на капацитет. 

 Ако не можеш да направиш всичко това, иди в работилница, където могат.

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 16 часа, Филипов написа:

Без да се измери с уред напрежението в покой и при работа на двигателя нищо различно от врачуване не може да се каже.

Аз резултати от измерване не виждам, но за сметка на това има поне 10 врачуващи. Няма отговор и на простия въпрос:

преди 16 часа, Филипов написа:

На колко години е акумулатора?

Оставяме на страна други подробности като модел. както и на колата, както и цикъл на управление.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не знам колко е карал акумулатора, от близо месец имам колата, до преди това не ми е правила такива проблеми. А ако се долее вода, ще стане ли нещо или не? :D

Edit: ак. е Fairline, но етикетът е прекалено захабен, за да видя какви са пусковия ток и другите параметри. Току що го отворих и видях, че на две от клетките нивото на течността е малко под белега. Индикаторът си свети зелено (сега го зареждам, ще кажа като се изтощи дали става бял или черен), или не трябва да разчитам на индикатора? 

Редактирано от ImagineMe (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Оставих известно време акумулатора откачен от клемите на колата и при свързване пръщят искри, има си ток, пали от първия път без да се мъчи да върти или нещо такова. Така че, предполагам от някъде ми тегли. Ако някой може да обясни онзи метод, при който се махат един по един бушоните, ще съм много благодарен! :D

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 27 минути, ImagineMe написа:

Оставих известно време акумулатора откачен от клемите на колата и при свързване пръщят искри, има си ток, пали от първия път без да се мъчи да върти или нещо такова. Така че, предполагам от някъде ми тегли. Ако някой може да обясни онзи метод, при който се махат един по един бушоните, ще съм много благодарен! :D

Без да го приемаш лично но вярвай ми че си личи че не можете да локализирате причината. Разбира се има го и варианта ако сте голям инат и с много съвети от форума да се справите но тогава има и едни друг по възможен сценарии че може да направите и някоя поразия.
Идете при специализиран ел. техник да ви локализира проблема. Щом като до сега не сте се справили след съветите които са ви дали да замерите тока през веригата на акумулаторните клеми кога колата е в покой и би трябвало да има минимална консумация.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 9/10/2017 в 7:31, B3M2W0 написа:

... и се следи при ток 1/10 от капацитета кога напрежението ще стигне 15.5 волта. Тогава се брои за зареден.

Това не е верно. Един зареден акумулатор трябва да може да показва 12.6V. Ако е износен, често при заряд не може да стигне 12.6V, а примерно стои на 12.4V и след това почва да кипи, без да може да задържи 12.6V при откачане на зарядното.
15.5V на акумулатор - а ть дурак? Акумулатор не се зарежда с повече от 14.2-14.4V и е зареден при 12.7V.
1 клетка е номинално напрежение 2.15V По гъстотата на електрлита може да се съди за състоянието и по това дали при заряд някоя клетка кипи, докато другите не.

на 9/13/2017 в 12:53, ImagineMe написа:

Оставих известно време акумулатора откачен от клемите на колата и при свързване пръщят искри, има си ток, пали от първия път без да се мъчи да върти или нещо такова. Така че, предполагам от някъде ми тегли. Ако някой може да обясни онзи метод, при който се махат един по един бушоните, ще съм много благодарен!

Мисля, че изрично ти казах какво да провериш. Правиш се на много умен и не проверяваш. Какво очакваш тогава?
Има мултимери/мултицети - както искаш ги наричай..Полезни уредчета, мерят много работи.
Примерно дали нещо ти дърпа акумулатора в покой. Ама ти си по-умен от мен. Блъскай си главата тогава.
Методът с бушоните - откачаш плюса, свързваш мултицета на 20А в режим мерене на ток между клемите и гледаш за утечка.
Ако протича ток над 50мА, това означава проблем. Почваш да махаш бушони, докато почне да пада токът. На който бушон падне, консуматорът на него бушон е виновен. Основни заподозрени обикновено са аларми, усилватели или радиота, които често са слагани от неграмотници.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Питоня написа:

Акумулатор не се зарежда с повече от 14.2-14.4V и е зареден при 12.7V.

 Да беше заредил барем един акумулатор, та да видиш как стоят нещата в същност. 12.7 волта друг път! Това е напрежението на откачен акумулатор , когато е свързан с изправителя и се зарежда, напрежението е значително повече, вземи прочети някоя книжка "Млад техник", там пише за такива като тебе. А 14.5 волта е нормираното напрежение на генераторите, защото при поизчерпан акумулатор зарядният ток ще се вдигне много, напомняш ми на един друг многознайко ( рероне1) , дето е капак на всичко и всички.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Аз имам 2 зарядни за акумулатор, едното от които съм си правил сам. Многознайко не знам кой е.
С НАД 14.5V не се зарежда акумулатор. Води до електролиза на водата и отделяне на водород. Поврежда акумулатора.
Зареден акумулатор държи около 12.6-12.7V в покой.
 

преди 17 минути, B3M2W0 написа:

Това е напрежението на откачен акумулатор , когато е свързан с изправителя и се зарежда, напрежението е значително повече, вземи прочети някоя книжка "Млад техник", там пише за такива като тебе.

ИЗПРАВИТЕЛИ никой не ползва от 30 години. Има зарядни със стабилизирано напрежение и контрол на заряда, които изключват при зареден акумулатор. Това, че ти си ползвал изправител от трансформатор и диоден блок, където максималното напрежение е 1.4 пъти по-високо от номиналното и си мерил неграмотно, без да ползваш осцилоскоп с калпав уред от магазин за левчето е твой проблем!!!
Точно с изправител трябва да се внимава много да не кипне акумулатора, че като направиш така няколко пъти да не си купуваш нов!!!

Редактирано от Питоня (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

 Най-възможно тъпият вариант е да зареждаш от стабилизиран изправител. И какво си мислиш-твоите зарядни от къде се захранват-от соларни клетки ли или от добрия стар изправител. А моите уреди са професионални , за тях пак не позна!

 Добрите зарядни устройства формират специални импулси на зарядния ток , с амплитуди достигащи 10 (десет ) пъти номиналната стойност, с цел да разбият сулфатизацията, но това са извън курса "Млад техник". 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, Питоня написа:
Аз имам 2 зарядни за акумулатор, едното от които съм си правил сам.
 
Това, че ти си ползвал изправител от трансформатор и диоден блок, където максималното напрежение е 1.4 пъти по-високо от номиналното и си мерил неграмотно, без да ползваш осцилоскоп с калпав уред от магазин за левчето е твой проблем!!!


Може ли да ни покажеш зарядното което си направил ? Просто да се посмеем задружно на инженерската ти изработка.

Хич не мога да схвана простотията която си изписал!
Какво ще рече изправител от траф и диоден блок ?
От тук насетне какви осцилоскопи те гонят и какво 1.4 по високо напрежение инженерче ?
Аве ти някакъв инженер в селското стопанство ли си ?




Sent from my iPhone using Tapatalk

Редактирано от BMW Маниак (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, B3M2W0 написа:

 Добрите зарядни устройства формират специални импулси на зарядния ток , с амплитуди достигащи 10 (десет ) пъти номиналната стойност, с цел да разбият сулфатизацията, но това са извън курса "Млад техник". 

Моите зарядни са импулсни. Добре дошъл в 21 век.  Имат си зарядно напрежение, имат си режими, програми, десулфатизация, поддържащи и изключване при достигане на 100% заряд. 10 пъти номиналната стойност. Мда, няма проблем 12V акумулатор да го зареждаш със 120V пикове...Мамин златен... :*

преди 13 минути, BMW Маниак написа:

Хич не мога да схвана простотията която си изписал!

За глупаци не обяснявам втори път. Казах ти нещо. Направо баща ти какъв умничък те е направил акъла ми не го побира. Умничък като маче.

Редактирано от Питоня (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 8 минути, Питоня написа:

Моите зарядни са импулсни.

Дай да видим това което си го правил недей да увърташ. Ти не беше ли същото онова инженерче де ми обясняваше като видя че съм закупил зарядно от eBay защо съм нямал пари за нов акумулатор а ти самия си имал две !!!
Ти май нямаш пари за акумулатори.

преди 10 минути, Питоня написа:

За глупаци не обяснявам втори път. Казах ти нещо. Направо баща ти какъв умничък те е направил акъла ми не го побира. Умничък като маче.

Виждам че искаш да се измъкнеш от бисера който си ни поднесъл "инженере" ха ха.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

  • Разглеждащи това в момента   0 потребители

    Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.

  • Подобни теми

    • от nodrama5885
      Искам да направя мигащ светодиод за колата вместо да си сложа аларма. Самата схема как да свържа светодиода мога да я направя, но проблемът е че искам да се захранва от акумулатора. Как да свържа схемата към него, без после акумулаторът да създава проблеми.
    • от stoian32
      Извинявам се ако съм згрешил радела .Здравейте имам колонка с блутут , към нея свързвам преносяема батерия която е 12 волта и 3.5ah.Попринцип колонката работи на ток с адаптор 12 волта. Но исках да я пренасям и взех тази батерия.Но въпроса ми е мога ли да свържа колонката към акумолатор с + и - , дали ще стане и ако не стане какви биха могли да са последствията.Акумолатора е 12 волта също но е повече ah пречи ли. И ако може и има друг начин моля да ми обесните.
    • от xSilvia
      Здравейте, и на всички Честита Коледа ! Ето и моя проблем : имах мирис в купето на изгоряло, като че ли имаше връзка с пускането на парното. Може би като на изгоряла клечка кибрит. След като почистих листата, които се бяха събрали под предния капак, и бяха запушили предната решетчица за въздух миризмата изчезна, но колата е карана 30 минути за тест.
      Това което искам да помоля да ми каже някой, какъв е този ОКИС, (познат на окис го определи след като го пипна с пръсти и помириса). Това е нещо, което аз оприличавам като златист пясък, нещо е протекло и се е натрупало в ляво на акумулатора.
      Интересува ме ОПАСНО ли е така да карам колата, акумулатора ли е протекъл и дали е спешен за смяна, дали не е нещо друго  или какво е златистото, питах познати не могат да го определят, а аз не знам дали мога да карам така ?
      Колата е Опел Корса 2007, бензин. Ето и снимка на "явлението"


  • Дарение

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.