Премини към съдържанието
_HAKERA_

Предимствата при кръстовище с кръгово.

Препоръчан отговор


Здравейте,

Написах в google  кръгово съд решение и се зачетох по

различни решения из страната.

До колкото ги разбрах май има обвинени, че са били в кръгово, някой влиза от дясно и той става

с предимство.

И аз съм си говорел с приятели по темата.

Някой се изказват, че например имаме кръгово и всички входове са с "триъгълник" - пропусни движещите

се по пътя с предимство. Но виждаш ли ако този в кръговото те удари примерно към задната врата или

багажника, то ти си невинен, понеже вече и ти си влязъл.

Ако водач Х влиза в малко кръгово (на което дори няма очертани ленти) и отдясно навлезе

друг водач У и го ударим в предницата, то водач У е виновен. Но ако

водач У е навлязъл повече и водач Х го удари в задницата, то тогава водач У е изцяло "влязъл" в кръговото

и водач Х (които от преди него си "върти" в кръговото) става виновен.

Какво е Вашето тълкувание и не би следвало Закон, КАТ и съд да мислят по един и същ начин?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

 не съм експерт по темата щото нямам книжка но съм чувал

 че тези в кръговото са с  предимство освен ако няма знаци че другите са с предимство

и че  ако те ударят отзад не си виновен ти а другия .

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Реалността е, че гледаш дали има кой да те отнесе, кръстиш се и влизаш в кръгово.. така е в БГ.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Идеята беше ако ти вече си в кръговото и удариш отзад тъкмо влезлият в кръговото.

Говорим за стандартно кръгово, където вътре е път с предимство, а всички

влизащи са с "триъгълник"

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

няма тъкмо влязал всеки може да влезе по всяко време удариш ли го отзад гориш .... несъобразена скорост....

 нормалните хора спрат пък  дадът някои да влезе неуверен а не да се изпреварват кой  ще е пръв на кръговото 


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, _HAKERA_ написа:

Идеята беше ако ти вече си в кръговото и удариш отзад тъкмо влезлият в кръговото.

Говорим за стандартно кръгово, където вътре е път с предимство, а всички

влизащи са с "триъгълник"

Мисля, че по закон удариш ли някой отзад си винаги виновен, освен ако имаш връзки ...

Редактирано от vstoitsov (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

В много случаи е много удобно "несъобразена скорост" или "превишена" такава, спрямо, когато, което е удобно за случая да се изкара невинен имащият правилните познати (от опит).

Редактирано от vstoitsov (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

При удар от зад, винаги е виновен задния. Не спазена дистанция или несъобразена скорост.

Кръговото си има един закон и той е, в кръговото са с предимство и никога не можеш да влезеш в кръговото с предимство.

Има по-големи кръгови, които са двулентови. В такова кръгово, може да се движат две коли една до друга и тук става малко сложно, защото зависи на кой изход ще излиза и правилно ли се е престроил. Който има намерение да се престроява изчаква да се освободи платното. Тук няма предимство на дясно стоящ. От кръговото винаги се излиза с десен мигач.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Просто е. И двамата са виновни.

Този, който влиза в кръговото - за недаване на предимство:

Чл. 50. (1) На кръстовище, на което единият от пътищата е сигнализиран като път с предимство, водачите на пътни превозни средства от другите пътища са длъжни да пропуснат пътните превозни средства, които се движат по пътя с предимство.

Този, който се движи по кръговото - за несъобразена скорост:

Чл. 20. (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) (1) Водачите са длъжни да контролират непрекъснато пътните превозни средства, които управляват.

(2) (Изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Водачите на пътни превозни средства са длъжни при избиране скоростта на движението да се съобразяват с атмосферните условия, с релефа на местността, със състоянието на пътя и на превозното средство, с превозвания товар, с характера и интензивността на движението, с конкретните условия на видимост, за да бъдат в състояние да спрат пред всяко предвидимо препятствие. Водачите са длъжни да намалят скоростта и в случай на необходимост да спрат, когато възникне опасност за движението.

При нормални обстоятелства и двамата биха се разминали максимум с глоба. Но ако има ПТП - този, който е блъснал другия отзад, е допълнително виновен.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

То реално на малко кръгово няма как да го удариш точно отзад.

Не се ли води, че ако удариш някой "челно" отзад си виновен. Обаче

ако така да се каже го удариш в задният ръб - т.е леко странично, то

тогава предният е виновен?

Има в малките градове едни такива малки и недомислени

кръгови, на които централният кръг е с диаметър около 4м.

По принцип там може да премине водач с висока скорост само ще минава направо.

Ако ще "върти" то просто няма как да минеш с повече от 30-40, понеже става

като остър завой.

Иначе за връзките и стандартното "несъобразена скорост" е ясно.

Но също така ако стане ПТП с някой със скъпо возило нужно ли е при

обаждането на 112 да поискаш полицията да направи снимки, за да може

после в съда нагледно си докажеш правотата, понеже е много вероятно

насила да те изкарат виновен или вече по подразбиране са длъжни да правят снимки

при посещение на ПТП?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Е това вече трябва да попиташ в КАТ. 

Какво ти пречи на теб да направиш снимки? Не си носиш GSM  с камера ли?...

И между другото, монтирането в автомобила на видеорегистратор е много хубава идея, и няма да е зле това да стане по-масово и в България.

А относно "Обаче ако така да се каже го удариш в задният ръб - т.е леко странично, то тогава предният е виновен?" - това ми се е случвало. На кръстовище колата пред мен даде на аварийни, и понеже бяхме в най-лявата лента, тръгнах да се престроявам в средната. Но тъй като съм с голям бус с не много добра видимост, завивах бавно, да не го закача този пред мен. И едно такси се опита да ме изпревари отдясно, и да се промуши пред мен. Не го видях навреме, и му одрасках задния калник. Естествено, аз излязох виновен, въпреки че чисто логически той причини ПТП-то. Написаха ми акт, платих си го, след това се разправях със застрахователи ... Оттогава предпочитам в някои ситуации да отстъпя, но да ми се разминат една камара главоболия.

 

Редактирано от RudeBoy (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

 човек като влезе в кръговото обикновено си е направил сметка че  като настъпи  газта евентуално ще е преди преди следващия в кръговото

ако му отнеме предимство ще го удари отпред

а за да го удари отзат значи е проспал момента- несъобразена скорост и непреценено включване .....

 обаче ако те ударят отзат в кръговото като вече си влязал е виновен този който е зад теб

щото като караш трябва да спазваш такава дистанция че като натисне предния спирачки изведнъж  и ти да можеш да отреагираш и ти да натиснеш спирачки

а на кръговото трябва да имаш готовност за спирачки а не да се изпреварваш в се едно си от формула 1 изпреварване по завоите.....  изпреварва се на правите .

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.