Премини към съдържанието

Препоръчан отговор


Има пешеходна пътека зебра през която преминавам всеки ден и тъй като всички дори децата в детската градина знаят че на зебра пешеходеца има пълни и безусловни права си преминавам с намерението дори когато има кола която идва към пътеката да спре.Това обаче не се случва и набиват спирачки на на 5 метра от зебрата след това ми бибиткат, викат или задават идиотски въпроси като :  не виждаш ли че идва кола ?Потърсих в интернет и се оказа че в абсурдистан е имало случай в който млада жена е била блъсната през 2011 и ВКС е излязъл със становище че е съпричинител на катастрофата(тоест тя се е блъснала в колата му) и тоя мутрен мамин син дето я е помел е взел минимална присъда.От тогава по някое време са решили че джипа на пътека не спира и затова в разрез с разума на зебрите са сложили идиотните надписи погледни на някоя страна.През 2017 от кумова срама пък и щото трябва да се вдига рейтинга парламентото е приел следното " Герберите внесоха предложение в чл. 113, с което правят промяна като заличават текста, че пешеходецът трябва да съобразява и да измерва скоростта на автомобила. Решението, че ако убиеш човек на пешеходна пътека, той също е виновен за това, че е пресякъл, е нелогично със законите на живота, коментира преди време Петрова. "Това обаче не въздейства на българския селски катил и той си кара както му е удобно.Какъв според е начина да се справим с "Войната по пътищата" ако хващате диария от този медйен "слоган" ме извинете , но все пак предложете какво да се прави в тези неизбежни ситуации.
Благодаря

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

преди 21 минути, plamen_petrov_80 написа:

Проблема се решава генерално като се въведе закона на джунглата.

Да го разбирам ли така: Аз съм на пешеходна пътека и към мен лети возило. Обръщам се, стрелям в шофьора и леко се отдръпвам. Невинен съм, нали?

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 24 минути, plamen_petrov_80 написа:

Разбира се.

Той си е виновен, че е тръгнал на война с не подготвен автомобил (брониран).

То и сега е така просто вината после зависи от от логика и справедливост, а от височината.

Зависи...от дебелината на портафеля/връзките.

Редактирано от ExaFlop (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Нищо не пречат надписите. Има ги и в UK , вярно че да обърнат внимание на чужденците накъде да гледат (обратно движение). Все пак младите тъпи овце с тапи в ушите да си вдигнат погледа от земята и да видят че не са на пешеходна зона, а на път с автомобили. Защото в училище не ги учат за прости закони като за инерцията и кой за колко спира. Подсказка - дори и в съседна Сърбия за говорене по телефон, докато пешеходецът пресича улицата има глоба 50 евро. Ако тук им щипнат поне 5 лв ще са доста по-внимателни следващия път.

Масова случка е възрастни пешеходци да стоят на края, да не минават и да ти махат с ръка че те пускат. Питайте КАТ няма ли да те рендосат по пълна програма. Ще седиш и чакаш докато се накани да мине. И другото, не знаят че трябва да стъпят на пътеката за да спират автомобилите. А те си седят на тротоара и чакат да цифнат налъмите.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Автомобилите по закон са длъжни да намалят преди пешеходна пътека, без значение дали има или няма човек на нея, точно за да могат да слязат възрастните хора, които чакат отстрани дупка в трафика. Блъскането на човек на пешеходна трябва да се наказва с поне 5 години затвор при строги условия. На ВСЯКО кръстовище трябва да се сложат камери, които да са свързани с интелигентна система, която автоматично да глобява за ВСЯКО нарушение. Дали минаване на червено, завой от грешна лента, отнемане на предимство и т.н. - всяко нарушение трябва да се глобява автоматично. Съответно глобите ако не се плащат в тримесечен срок, да се взимат от осигуровките на глобените или от данъците им. Ако глобите надвишават бюджета на осигуровките, се почва стандартна процедура  за длъжници - съдия изпълнител, запориране на имущество и сметки, забрана за излизане от страната. Гаранция за под половин година системата ще се е изплатила и трафикът ще е цивилизован.

  • Харесва ми 3

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Така е защото такъв е законът в България.В Испания ги учат още по време на курсовете на обучение,че е задължително да спрат на пешеходна пътека,ако има хора на тротоара,независимо дали ще пресичат или си стоят.Често се случва да спре кола и пешеходеца да даде знак да продължи,защото няма да пресича.Пешеходците не са длъжни да се оглеждат,а направо си пресичат и да му мисли шофьора,защото той ще е виновен при всички случаи.На мен ми беше трудно в началото да свикна с това правило и си продължавах когато пешеходеца е по-далече от пътя.От друга страна пък когато бях пеша,се кефих как бият спирачки за да мина.

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Докато живеех а САЩ правилника беше лесен и се спазваше от всички. Там правилото, че има ли крак поставен на пешеходната пътека, то трябва да спреш. Стой си на тротоара, колите летят покрай теб. Слагаш крак, което е всъщност намерението, че ще пресичаш и колите спират. Глоба 200$ за нарушение и всичко е точно. Няма хък, няма мък. У нас всеки е терикат. Аз винаги като пресичам гледам какво се случва с колите, че иначе нямам вяра на това, че някой ще спре. Може да се е разсеял за секунда и приключвам курса. По-добре да се внимава и от двете страни, защото понякога и пешеходците са крайно нагли. 

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Мен в Русе на пешеходна пътка са ме заобикаляли сс 80-100

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Така както учеха и  в  курсове за шофьори е че автомобила е длъжен да спре при стоящ в близост или пред пешеходна пътека обърнат към нея с намерение да пресече.Тоест водача на превозното средство се оглежда за преминаващи на всяка пешеходна пътека и дава абсолютно право на пешеходеца , ако тя е зебра; наскоро учебната кола спря на зебра за да премина а бях още в обратното платно(редовните шофьори не го правят и спазват).КАТ от своя страна трябва да прави зебри при всички натоварени участаци   особено там където няма светофари , а в по-голямата част от българия такива няма и зебри няма , правят се след смъртен или много такива случаи, един от последните беше в Атия бургаско където загина 16-годишно дете след пресичане на всеизвестно опасен участък.Тогава всеки се опитва да обърше дупето с първото листо което хване и четем подобни неща из медийте :

"Реакцията на институциите по традиция е след дъжд качулка. Освен смъртта на 16-годишния младеж, на същото място са загинали поне още 15 души през последните години, разказаха местните хора. Кметът на Атия Ренета Стоева разказа, че е писала множество писма до различни институции, но без особена полза."

Също така е всеизвестно лесния и корпоративен начин по който случай за птп-та се решават стигайки до съд и честата задкулисна практика на договорки между прокурори и съдии без знанието на ищеца.Така че на съд ако е български не може да се разчита.
Та по скоро нещата опират до предложението на потребил plamen_petrov_80.Българина е доказал своя имунитет към риторични напътствия , а който не разбира от дума може да разбере само от бой.Или трябва сами да се бием по пътищата(както и правим) или полицията да бие по-често както беше преди 89.Да забаламосваме себе си и останалите че българина може да се цивилизова някога означава да наливаме още масло на в огъня на малкото благородни българи.

ПП.Надписа да  погледнеш на където и да е при маркировка зебра е същото като да видиш на стената надпис тоалетна хартия, без да има таква, след дефекация.Напълно обезсмисля самия смисъл на пътна маркировка и дава на водача на превозното средство още едно извинение да гази хора , което селския човек само и чака.

Редактирано от Milkydead (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, ExaFlop написа:

Мен в Русе на пешеходна пътка са ме заобикаляли сс 80-100

А преди 15+ години в Русе караха изключително културно и спирането за пешеходци беше задължително. Но и те прихванаха от липсата на закони по софийските улици.

преди 1 час, Milkydead написа:

...което селския човек само и чака.

Каквито са 99% от българите.

Впрочем в правилника всяко продължение на тротоарите се брои за пешеходна пътека, дори да няма обозначение.

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, Филипов написа:

Но не тип "зебра".

Според закона пешеходните пътеки тип "зебра", пешеходните пътеки при кръстовища със светофар и пешеходните пътеки, които са продължение на тротоарите, са с еднакви правила. Т.е. няма никакво значение къде пресича пешеходеца, щом пресича на пътека.

Редактирано от badsector (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Цитат

Пешеходецът има предимство на пътека само ако я е заел правомерно


http://legalworld.bg/55839.peshehodecyt-ima-predimstvo-na-pyteka-samo-ako-ia-e-zael-pravomerno.html

уДжасТ

Редактирано от ExaFlop (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Всичките ни закони са такива - при нарушение, може да се отсъди и така, и инак: няма ли поне една "задна вратичка", значи сън не ги лови деба и мискините му.

Тотален нонсенс е да претрепеш пешеходец на пешеходна пътека и да ти се размине - за какъв чеп е тогава тази пътека ...... за да е в услуга на адвокати и прокурори, че са им малки доходите.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Мисля, че в този форум четох, преди години, за следния случай. Българин живеещ в Канада останал озадачен как канадците пресичат пътното платно. Тръгват без да се оглеждат има ли автомобили наоколо или няма. Попитал свой познат защо първо не се оглеждат, а след това да пресичат. Отговорът бил, че шофьорът е длъжен да спре. Ако не спре има солена глоба и т.н. Затова не се оглеждат. Нашият човек попитал познатия си какво ще стане ако шофьорът не спре? Онзи аха да отговори, че има глоби, наказания и т.н, и се сетил, че ще глобяват живия, а него ще го транспортират или към болницата или към моргата. Не знам колко истина има в описаната случка. но изводът е валиден за всеки и навсякъде - оглеждайте се.

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Оглеждането си е оглеждане - това се научава още в детска възраст. Темата е за правата, а не да си напомняме, като лелки от детската градина, че трябвало да се оглеждаме - както се спомена по- горе, пък и всеки го знае от личен опит: има рацери, дето префучават със над сто през пешеходна пътека, едно на страна, че такава скорост в града е безумие и забранена със закон, при сто километра в час, сто метра се изминават под пет секунди, ходи се оглеждай, да погледнеш един път наляво, един път надясно и да прецениш трафика ти отнема минимум две, че и три секунди. Ами ще си пресичат безгрижно хората в Канада - ще пресичат, защото най- напред никой не си позволява такива скорости в града и нещо повече, НЕ МОЖЕ ДА СИ ГИ ПОЗВОЛИ, защото изгаря още на минутата. На това му се казва закон, а не на нашите вицове тука "ко ши прайм ся" - разказа, колко достоверен, колко не, но е показателен за драстичната разлика в мисленето, отношението и ЗАКОНА. Ние вече не знаем какво е закон - през комунизма поне чат- пат бяхме наясно, сега разпасана работа навсякъде, шуро- бадженашка балканска диващина, понеже ченгетата крадат бензин, ще уволним служителите от бензиностанцията.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 8 часа, A.com написа:

Българин живеещ в Канада останал озадачен как канадците пресичат пътното платно. Тръгват без да се оглеждат има ли автомобили наоколо или няма.

Така е точно и в Испания.Не само че тръгват.без да се оглеждат,а даже пресичат бързо пред теб,все едно искат да ги блъснеш нарочно.Виждал съм бабички,които се обръщат в противоположната посока,за да не виждат дали идва кола.Ако някой шофьор блъсне пешеходец,не се разминава само с глоба.Има съд за него,след което плаща лечението на пешеходеца,плюс доста солено обезщетение за причинените му щети.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Каквито са пешеходците, такива са и шофьорите и велосипедистите и мотористите!

Казано с други думи "лош материал" или "80% дебили" по избор.

Когато пешеходците пресичат над подлеза или на 20 метра от пешеходна пътека или на червен светофар са с предимство.

Когато мотористите се състезават в центъра на София - и те са с предимство.

Когато велосипедистите се правят на пешеходци минавайки по пешеходна пътека, без да слизат от велосипеда са с предимство.

За шофьорите няма да ми стигне цял ден да изреждам.

Поздрави на всички дебили като мен!

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Като пешеходец винаги се оглеждам и преценям дали шофьора има възможност да спре. В тъмните часове, дъждовно, зимно и мъгливо време съм особенно внимателен. Според мен е задължително особенно за деца и възрастни хора дрехите да са светло отразителни.

Като шофьор всекидневно виждам абсулютно безотговорни пешеходци и колоездачи.

В града в който живея има няколко много опасни пешеходни пътеки.

Редовно попадам на Шматки с качулки, слушалки забили нос в телефона.Черни/тъмни дрехи хукват да пресичат зад автубуса, между паркираните коли и т.н

Бусове за доставка спрели на платното, широко отворени врати и някой натоварен с кашони бърза да пресече.

Най обичам тарикатите дето решават да изпреварят точно на пешеходната пътека.

Същия тип шофьори много обичат като видят потеглящ от автубусна спирка автубус да дадът газ зада го изпреварят.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 часа, П.е.т.ъ.р написа:

Като пешеходец винаги се оглеждам и преценям дали шофьора има възможност да спре. В тъмните часове, дъждовно, зимно и мъгливо време съм особенно внимателен. Според мен е задължително особенно за деца и възрастни хора дрехите да са светло отразителни. - Проблемът със спирането трябва да е на шофьора, а не на пешеходеца. Всеки шофьор трябва да кара съобразно с пътните условия по такъв начин, че да може да спре на пешеходната пътека. Хората затова пишат, че в цивилизованите страни шофьорите започват да спират още преди пешеходецът да е стъпил на платното. Шофьорът е този, който управлява оръжието.

"Най обичам тарикатите дето решават да изпреварят точно на пешеходната пътека.

Същия тип шофьори много обичат като видят потеглящ от автубусна спирка автубус да дадът газ зада го изпреварят."

Точно заради такива трябва да има камери с интелигентна система за глобяване на всяко кръстовище.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

То, че на всяко кръстовище е непосилна задача е ясно, но поне онези, които са в близост до училища и детски градини отдавна трябваше да има.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

О не, технически въобще не е непосилна задача. Виждаме го изпълнено в много по-големи градове от София. Всичко е въпрос на желание.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.