Премини към съдържанието
Тайфун Веиз

Въпрос за разликата между вид гънка (ГОФРА)

Препоръчан отговор


Здравейте :) искам да попитам каква е разликата м/у този вид гънка(ГОФРА) s-l300.jpg.13626515a92548ffc3078dc475039355.jpg и w-208.jpg.d1c376e809ce43bd198288f029e6f6c1.jpg съвсем нормална гънка

Редактирано от Тайфун Веиз (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, Nedelcho Nedelchev написа:

Втория говорител не е ли много лентов

Въпроса ми е, каква е разликата м/у гофрите , а не при честотите.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не може да делиш двете неща. Окачването на долния има линейни характеристики-съпротивлението, което оказва при движение, е пропорционално на хода ( в известни граници). На горния с тези скосявания явно в началото на хода върви по-леко, до като се изпънат, след което става като другия. По всяка вероятност конструкторът така се мъчи да повдигне характеристиката в областта на ниските честоти или да избегне някакъв резонанс в механиката. Всеки говорител има много характеристики, като честотна лента, изкривявания, вярност на възпроизвеждането- всички те са зависими от конструктивните особености.

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, B3M2W0 написа:

Не може да делиш двете неща. Окачването на долния има линейни характеристики-съпротивлението, което оказва при движение, е пропорционално на хода ( в известни граници). На горния с тези скосявания явно в началото на хода върви по-леко, до като се изпънат, след което става като другия. По всяка вероятност конструкторът така се мъчи да повдигне характеристиката в областта на ниските честоти или да избегне някакъв резонанс в механиката. Всеки говорител има много характеристики, като честотна лента, изкривявания, вярност на възпроизвеждането- всички те са зависими от конструктивните особености.

Много изписа и нищо не каза. 


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Първият е автоговорител, вторият не е широколентов/няма термин МНОГОЛЕНТОВ/....Автомобилния е конструиран така, щото се предполага думкане - голям ход на мембраната -  в някое БМВ без търсене на истински звук! Другия е български, но от новите китайски, на ишлеме...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 19 минути, nickolaycho написа:

Първият е автоговорител, вторият не е широколентов/няма термин МНОГОЛЕНТОВ/....Автомобилния е конструиран така, щото се предполага думкане - голям ход на мембраната -  в някое БМВ без търсене на истински звук! Другия е български, но от новите китайски, на ишлеме...

Питането ми бе само за формите на гофрите :) 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Разликата е ,че първата, е един стандартен Китайски Боклук, от гума с неизвестен състав-бързо стареещ, и с занижени качества.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Е и?Не са вечни, все ще остареят, и ще се скъсат едни ден, гънките.И може би ще е..........................по скоро отколкото си мислиш.

  • Еха 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, Крумов написа:

Е и?Не са вечни, все ще остареят, и ще се скъсат едни ден, гънките.И може би ще е..........................по скоро отколкото си мислиш.

Едните са кожени.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Вторият говорител е с подсилени средни честоти, като гофрата по мембраната разширява ъгъла на насоченост в областта на следните и високите честоти.

на 21.01.2018 г. в 18:51, Крумов написа:

Разликата е ,че първата, е един стандартен Китайски Боклук, от гума с неизвестен състав-бързо стареещ, и с занижени качества.

Първият е Сони и въобще не е боклук. Такива напречни бразди по гофрата предотвратяват пречупването и набръчкването което се получава при обикновената равна гофра,като това подобрява равномерността на хода на мембраната и подобрява допълнително характеристиката в областта на ниските честоти, както и удължава издръжливостта на гофрата. Не случайно първият говорител е за много ниски честоти и с полипропиленова мембрана. Самите руснаци също правеха говорители с такъв тип гофра, само че хартиена.

Освен това шпулата при първия говорител е много прецизно центрована и не позволява никакъв луфт встрани. Тя не е захваната както обикновените говорители, които имат голям луфт в страни, а е много по.-висока и мембраната е захваната към бобината на по-високо ниво от трептилката, а трептилката я придържа ниско долу. Така  бобината се центрова много добре по оста, като два лагера на един електро мотор които центрират ротора.

 

Редактирано от peppone1 (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Пъпеша, отново на бойният си пост, браво.Я кажи сега тука тука пред всички, защо те "изритаха от всички аудио форуми"?Това, са твои думи-, не може да го отречеш. , Не мога да не призная, че си упорит: другата дума ще я спестя, човек си все пак.Твърденията ти не са верни, изсмукани са от пръстите.Затова и в БГ сме на тоз хал-такива като го тебе го поддържат, стандарта.Нищо, дерзай, продължавай смело напред.

  • Харесва ми 3
  • Ха-ха 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Защото там писаха такива като теб. Затуй държавата ни е това дередже. Твърденията ми са баш верни, със цялата си вярност.

Чупките по мембраната както е на втория говорител разширяват ъгъла на насоченост, с цел да се получи голям високоговорител с широк честотен спектър. Вместо гофра по мембраната на някои широколентови говорители слагат фуния в центъра, която служи като втора мембрана, само за високите, а основната мембрана пък се заглушава от тази фуния и остава практически неизползваема. Затова някои производители прибягват до такова нагъване на мембраната, предимно на средно честотните високоговорители.

Редактирано от peppone1 (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.