Премини към съдържанието

Препоръчан отговор


преди 3 часа, NoMeJodas написа:

 Как ще ми обясниш факта че има хора които обясняват, на внезапно постигнали просветление

Аз от няколко години очаквах този етап, т.е. етапът, когато „просветлените” ще разберат, че не са такива. Надцених ги, понеже считах, че ще го разберат в рамките на няколко месеца. Кармичните нагласи са много устойчиви и не се променят с прочитането на някоя сутра или с малко медитация в свободното време. Буда, както и никой друг, не е давал такъв пример. Първият ми учител казваше така: Защо мислите, че ако не може да се справяте на ежедневно ниво, то ще можете да постигнете просветление? Просветлението е най-трудното нещо. И т.н. :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, dagpo19 написа:

Аз от няколко години очаквах този етап, т.е. етапът, когато „просветлените” ще разберат, че не са такива. Надцених ги, понеже считах, че ще го разберат в рамките на няколко месеца. Кармичните нагласи са много устойчиви и не се променят с прочитането на някоя сутра или с малко медитация в свободното време. Буда, както и никой друг, не е давал такъв пример. Първият ми учител казваше така: Защо мислите, че ако не може да се справяте на ежедневно ниво, то ще можете да постигнете просветление? Просветлението е най-трудното нещо. И т.н. :)

Ще разберат "просветлените", които се мислят за просветлени, но не са. Този които е просветлен, няма какво да разбира. За да разбере човек "кармични нагласи" му трябва много осъзнат и буден Ум. А осъзнат Ум не се постига само с четене, трябва и практика. А каква е практиката в Будизма? 

Но ако обърна внимание на по преден пост, във който не случайно говорех, за "основна житейска зрялост". Което е много необходимо условие за всеки който тръгва да се занимава със това. Това значи да имаш вече развита интуиция, дисциплина, сериозност и да си стъпил здраво в живота. Да си овладял материята, или по скоро ума който копнее за нея. Няма как някой от пожарната, или друг от каютата да ми говорят че били просветени. Това е подигравка, гавра с Будизма. И по принцип със всичко което подобен, не зрял човек, се захване. 

Просветлението за много от мислещите будисти тук,  е концепция в която са се вкопчили. А то е състояние. А състоянието не може да си го измислиш или симулираш, трябва да го преживееш. А за това трябва да си се научил да изживяваш правилно. 

Сега големите разбирачи си седят самотни, сгънали чадърите, ръбат нокти. Какво стана е? Май се оказа че въпреки че уж голямата работа а накрая, пак мишок. Дхарма Перник.Хахаха :lol6:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Релакс, т.е. кво интересува какво прави някой, някъде? Ти не си му учител, той не ти е ученик. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 19 часа, NoMeJodas написа:

Това въобще в услуга ли е на Будизма?

Няма да коментирам останалото. Да, може да е вярно, но какво от това? Винаги ще има хора, които ще се надценяват. Просто една заблуда, наред с всички останали, които хората имат. Ако не се заблуждавахме, и аз включително, щяхме да сме наистина просветлени.

А това, което съм цитирал ми направи впечатление още вчера, но тогава в дискусията някои участници споманаваха Дарма. Обаче кое на кого трябва да служи? Човекът на Будизма или обратното?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Shiniasu написа:

Няма да коментирам останалото.

Моля??? И имаш даже и арогантността да ми направиш такъв фасон??? Нищо лично пич, не ме разбирай погрешно. Но ще ти кажа , какво е останалото което , не ти се коментира. 

Останалото е, че ти си точно толкова виновен, колкото всеки друг тук. Което също значи донякъде, че си на същия акъл, като някой. Щом се имаш за толкова сериозен и, над нещата. Защо сам не им каза че, такива хора няма как да са това за което се представят? И като толкова си сериозен, защо не ги порица и покажеш че, това не е правилно? И куп други неща, които може, да направиш. Но не направи. Защо? 

Аз ще ти кажа защо. Защото и на теб толкова ти е ясно, каквото трябва. колкото и на тях. И ти през цялото време даваш обратен, насрещен вятър, на техните фантазии, и помпиш глупостите им. Като им даваш материал, да си въодушевяват. Което те прави директен съучастник, и виновен за това. Колко години прекарахте в едни и същи приказки със Шунаята? Колко тонове от приказки, в които той те обвинява че си вярвал в неизменим Аз, а той те убеждава че всичко боло празнота? Около това ви се въртяха приказките години. А пригласянето на другия от каютата със, тук има тука няма. Направо изприказвахте цялото приказване, което мож да се изприказва по тази тема. Не остана нищо не изказано, независимо има ли смисъл или не. И пак нищо, накрая. Шунаята след над 10 г безсмислено приказване тук, каза най накрая, че си губел времето. До така степен се е помислил за голям вече, че толкова много знае и е разбрал. Че въобще тука никои не може да му се опре на малкия пръст. Смятай......!!!! 

Това са само два елементарни примера. И ти това го приемаш за нещо незначително? Незначително е за теб, че някои се гаври и подиграва с нещо , по този начин? Това не заслужава коментар от теб? Алооооо..........! Виждаш ли какво се получава, когато няма осъзнатост? Виждаш ли какво, когато се остави неосъзнат ум безконтролно да се изживява, без да има осъзнатост са самия себе си? Ма това теб не те интересува. Защото целта ти е същата като на тях, бла бла бла бла......! Нищо друго. Абсурд да кажете нещо което трябва да се каже, независимо че може да не отговаря на твоите или вашите разбирания! Само боричкане на егото, за доказване на собственото си право.  Ама това което трябва да се направи, в името на нещо друго, по голямо от собствения ви аз, абсурд. По това си личи къде ви е центъра но повечето от вас и нивото, на големите будисти тук. Центъра ви е точно по средата на вас самите, което се нарича, Егоцентриране. Което е против всичко на което учи Будизма. Ти нещо не редно в това , не виждаш ли? Че точно на мястото където не трябва да има такива неща. се превърна в точно това, ужасно място , пълно с неосъзнатост и прояви на всякакъв егоцентризъм? Сигурен съм че даже не си и помислил по този въпрос, осъзнатостта ти не ти е подсказала , че трябва още. Смятай, какво ти е нивото на осъзнатост, и на други подобни. Проблемът е много сериозен, въобще ако някои може да го асимилира. 

Просто ми се струва правилно, да се кажа и това тук. Защото резултатът се вижда. Утрепахте я темата със вашите, безбройни и безсмислени приказки. Бавно но славно. Така става и в живота. Същата ситуация. Защото принципите са едни и същи навсякъде, колкото и да са прави човек че не съществуват. Има само един начин на успех и той е, да се съобразява с принципите човек. 

преди 16 часа, dagpo19 написа:

Релакс, т.е. кво интересува какво прави някой, някъде? Ти не си му учител, той не ти е ученик. 

Става въпрос за генерални принципи. В това няма нищо неправилно. Това трябва да е основа на всеки, особено ако си има за Дарма практикуващ. Ако ги няма, за къде си тръгнал тогава. По пътя на сляпата неосъзнатост? Успех мога само да ти, ви пожелая. :lol6:


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 23 минути, NoMeJodas написа:

Останалото е, че ти си точно толкова виновен, колкото всеки друг тук. Което също значи донякъде, че си на същия акъл, като някой. Щом се имаш за толкова сериозен и, над нещата. Защо сам не им каза че, такива хора няма как да са това за което се представят? И като толкова си сериозен, защо не ги порица и покажеш че, това не е правилно? И куп други неща, които може, да направиш. Но не направи. Защо? 

Виновен за какво? Ако кажеш на лудия, че е луд, какво ще постигнеш. Но тук това масово се опитва. И аз съм го опитвал също, и едно от нещата, които научих е повече да не го правя. Научих също, че ако отсрещната страна не разбере нещо от втория-третия път, значи няма да го разбере и от двадесетия. Някои неща се учат бавно и просто е невъзможно да се усвояват бързо. Затова имаме толкова животи на разположение. Дори и да не пилеем голяма част от времето си за странични неща (а аз поне го правя), то пак е нужно много време. Може би ако хората разберат колко много всъщност им е нужно, ще се отчаят. Но нещата са такива, каквито са. 

Темата замря временно. Вероятно пак ще се раздвижи, ако се включат нови хора с нови въпроси за дискусия. Иначе се получава точно копие на самсара - повтаряне на едно и също, между едни и същи хора. Тук никой не е учител. Някой може да е по-наясно с нещата от останалите, но той не е много по-наясно. Т.е. позицията му не е много по-различна. Никой не е просветлен за да поучава другите как да достигнат просветление. Още повече пък да носи отговорност за това, че не успява.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 29 минути, Shiniasu написа:

Виновен за какво? Ако кажеш на лудия, че е луд, какво ще постигнеш. Но тук това масово се опитва. И аз съм го опитвал също, и едно от нещата, които научих е повече да не го правя. Научих също, че ако отсрещната страна не разбере нещо от втория-третия път, значи няма да го разбере и от двадесетия. Някои неща се учат бавно и просто е невъзможно да се усвояват бързо. Затова имаме толкова животи на разположение. Дори и да не пилеем голяма част от времето си за странични неща (а аз поне го правя), то пак е нужно много време. Може би ако хората разберат колко много всъщност им е нужно, ще се отчаят. Но нещата са такива, каквито са. 

Темата замря временно. Вероятно пак ще се раздвижи, ако се включат нови хора с нови въпроси за дискусия. Иначе се получава точно копие на самсара - повтаряне на едно и също, между едни и същи хора. Тук никой не е учител. Някой може да е по-наясно с нещата от останалите, но той не е много по-наясно. Т.е. позицията му не е много по-различна. Никой не е просветлен за да поучава другите как да достигнат просветление. Още повече пък да носи отговорност за това, че не успява.

Виновен че, със собствената си неосъзнатост, подклаждаш умове на други неосъзнати, Което води до прояви на елементарни емоции и на неосъзнато поведение. Което праща грешни сигнали, не каквито трябва. Много тънко пак се опитваш да се измъкнеш. След като не можеш да кажеш на лудия че е луд, можеш поне да не храниш неговата лудост? Не мислиш ли? А ти не само я храниш, ама така храниш и твоята нужда. Не зависимо какво са при теб причините, подозирам същите. Тук никои не говори някой да се прави на учител на другия. Но по собственото си отношение, може да даде пример, как е правилно по принцип да се отнася човек. И има винаги начини да се покаже. А ти, многократно си показал че, не даваш подобен пример. А напротив, все по голяма част от това си станал. 

Ти след като толкова много разбираш Будизма, кажи във Санга бил ли си? Принципа на Санга разбрал ли си? Ако наистина си, щеше да имаш съвсем друго отношение и поведение. 

И как така е замряла временно? Тя е мъртва отдавна. Даже и в клинична смърт не е. Я ми кажи, колко нови с любопитни хора с въпроси, дойдоха и стана участници? Колко? Николко!!!! И то от години. Въз основа на какво ми смятащ  сега, че щом досега никой не се появи, изведнъж ще се появи? Не на мен тия.

Това ви е Кармата която натрупахте, неосъзнато. Никои даже и не направи нещо да промени това развитие на нещата. Нали уж всичко било, причинно следствени връзки. Защо никой не помисли за тези връзки и причини? И т. и т. н....! 

И по най явното което показва, липсата на необходимото. На характера необходим за истинската практика. Бягането от поемане на отговорност. Това е най големия проблем и виден знак за нивото на осъзнатост. Щом не само поради неосъзнатос неразбрал, ами и не понася отговорност за това. Което е една самоизмама. А които все още се самозалъгва. Нищо не е разбрал от това което учи Будизма. 

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, NoMeJodas написа:

Виновен че, със собствената си неосъзнатост, подклаждаш умове на други неосъзнати, Което води до прояви на елементарни емоции и на неосъзнато поведение. Което праща грешни сигнали, не каквито трябва. Много тънко пак се опитваш да се измъкнеш. След като не можеш да кажеш на лудия че е луд, можеш поне да не храниш неговата лудост? Не мислиш ли? А ти не само я храниш, ама така храниш и твоята нужда. Не зависимо какво са при теб причините, подозирам същите. Тук никои не говори някой да се прави на учител на другия. Но по собственото си отношение, може да даде пример, как е правилно по принцип да се отнася човек. И има винаги начини да се покаже. А ти, многократно си показал че, не даваш подобен пример. А напротив, все по голяма част от това си станал. 

Ти след като толкова много разбираш Будизма, кажи във Санга бил ли си? Принципа на Санга разбрал ли си? Ако наистина си, щеше да имаш съвсем друго отношение и поведение. 

Всяка идея която споделям намирам за вярна. Или съм я намирал за такава към времето, когато съм я написал в темата. Повече не мисля, че имам какво да добавя за момента. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 31 минути, Shiniasu написа:

Всяка идея която споделям намирам за вярна. Или съм я намирал за такава към времето, когато съм я написал в темата. Повече не мисля, че имам какво да добавя за момента. 

Много ясно, ти иначе няма да я изкажеш. Тук е точно проблема. И както казах, всичко е само да се задоволи навика, от това да се пише. И да се поддържа имиджа на виртуалната ти фигура,  която толкова харесват и се оглеждат. Нищо друго, това прави и Шунята и подобни. Изразяване на собствено в което вярват, но не и в каквото е. Без даже да си задават въпрос, това правилно ли е? Ами ако така като правя, се отразява погрешно? Не това не ти и е минавало през ума. Нито на някой друг, особено на Шунаята. Защото насладата от уж извисени разговори, блазни повече, от разума. 

Ето ти го резултатът. Напълно мъртва тема. Изнасилена, употребена и захвърлена. Точно от тези които уж трябва да я поддържат жива. Не виждаш ли парадокс в това?

И отново, просто си гледаш личното, и как да не поемеш някаква вина. Или да не те обвинят че си виновен за нещо. Всички които се спускаха въодушевени в духовни разговори тук, без да се съобразяват с никои, сте виновни.

И това не е нищо лично, нито към теб, нито Шунаята. Честно като личности и хора, не ме интересувате много. Особено, Шунаята, като го знам точно какъв е на живо. Не мерси, ама не е това въпроса. Просто генералното не съобразяване ме дразни, и злоупотребата за личностна облага и слава. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Съгласен съм че понякога нещата трябва да се казват и правят макар и само заради принципа. Но от личен опит знам че да се опитваш да убедиш някого че е крив е напразно усилие. Когато кажеш нещо най-общо, без да назоваваш имена и посочваш, хората които имат капацитета да видят грешките си и евентуално да ги поправят ще погледнат себе си да видят дали това което се казва важи за тях. Това е зрелият човешки, а и будистки подход. Ако човек не може да се вгледа в себе си и да види и разпознае грешките си, и с пръст да го посочиш и примери да дадеш е напълно безполезно. Примери в реалният живот за подобни ситуации бол. Не визирам никого тук (не съм следил темата чак толкова назад за да знам конкретно за какво точно вие двамата говорите), просто след казаното от NoMeJonas всеки който има капацитета да види грешките си ще го направи. Който няма просто няма да може.

В предният си пост се опитах из далече и с по-малко думи да напиша това което доста нашироко се написа в следващите 4-5 поста, но явно трябваше просто да го кажа така както си е.

Темата се нарича "Будизъм /за любопитните/". Не е "Будизъм за напреднали", "Будизъм за Бодхисатви", "Будизъм за осъзнати", "Будизъм - философия"..... Темата е за хора с малко/основно разбиране на будизма, или за такива без никакво които искат да научат някои основни концепции и принципи, тъй като на български е доста трудно да се намери надеждна информация, защото на много места информацията е точно като в тази тема - брътвежи и фантазии на хора които са си направили интернет страница/форум и страдат от мания за осъзнатост.  В тази тема страница след страница се редят спорове и колони от текст за най-различни изключително сложни и многостранни концепции на будизма, някои от които дори самият Буда не е обяснил с думи, тъй като те не могат да бъдат предадени концептуално, а само чрез личен опит. Дори за човек който има ОК разбиране на основни концепции и понятия ще му бъде трудно да следи както точно се казва, да не говорим за факта че няма как да прецени дали казаното е вярно или не (spoiler alert :tease2:). Някой който просто иска да научи малко за Будизма или да зададе въпрос за нещо просто ще удари хикса горе в дясно и до там. Или дори да се реши да попита нещо, ще бъде посрещнат не със нормален отговор който може да бъде разбран от всеки, а със запетляно обяснение, обяснение което няма никакъв смисъл или чисто и просто с насмешка и присмех когато каже нещо или попита за нормален отговор. Защото целта на темата не е да помогнеш на някого с информация, не е да обясниш нещо и да обогатиш хората които ще го прочетат, целта е да се докажеш колко си знаеш, колко си начетен, колко опит имаш или какво високо ниво на осъзнатост имаш. Да се покажеш колко си голям, а другите колко са глупави и просто и колко елементарно им е разбирането за Дхарма.

Темата не умира, нито е мъртва. Темата отдавна не съществува - отвлечена от хора които си чешат езиците, комплексите и егото и искат да се докажат колко знаят и могат.

Предполагам вина имат и модераторите, ако има такива в тоя ъгъл на калдата за това че не са си свършили работата. Защото истината е че от тема за хора които не знаят нищо за Будизма, или знаят малко, има голяма нужда както и полза. Дори да се абстрахираме от Будизма като религия, основите на Будизма които са общочовешки и които Будата е преподавал на хора които са следвали друго учение или религия са ужасно полезни. И това важи с десеторна сила за настоящият момент. Всеки вижда как хората все повече и повече се вкопчват в материалното, как човек за човека е вълк и всеки гледа да те прецака и изкяри от теб. Как с всяка изминала година  бездуховността расте и расте. Или факта как технологиите и факта че хората се отчуждават причиняват една камара психологически проблеми, за които Будизма може доста да помогне с различните си методи. Ползите са огромни, дори ако човек реши да си остане християнин или атеист или какъвто и да е, и приеми и пробва нещата които които както казах са общочовешки и универсални.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, NoMeJodas написа:

 

Ето ти го резултатът. Напълно мъртва тема. Изнасилена, употребена и захвърлена.

Не изтеряствай, моля. Основният знак дали практикуваме дарма е дали можем да работим с афектите, със смущаващите емоции. Държим се внимателно и осъзнато с тялото, речта и ума си. Не реагираме първосигнално на всяка реплика или външна провокация. Защо? Защото имаме увереност в целта, пътя и тези, които ни помагат да го изминем, т.е. Буда  Дхарма и благородната Санга. И т.н.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, N1kk написа:

Съгласен съм че понякога нещата трябва да се казват и правят макар и само заради принципа. Но от личен опит знам че да се опитваш да убедиш някого че е крив е напразно усилие. Когато кажеш нещо най-общо, без да назоваваш имена и посочваш, хората които имат капацитета да видят грешките си и евентуално да ги поправят ще погледнат себе си да видят дали това което се казва важи за тях. Това е зрелият човешки, а и будистки подход. Ако човек не може да се вгледа в себе си и да види и разпознае грешките си, и с пръст да го посочиш и примери да дадеш е напълно безполезно. Примери в реалният живот за подобни ситуации бол. Не визирам никого тук (не съм следил темата чак толкова назад за да знам конкретно за какво точно вие двамата говорите), просто след казаното от NoMeJonas всеки който има капацитета да види грешките си ще го направи. Който няма просто няма да може.

В предният си пост се опитах из далече и с по-малко думи да напиша това което доста нашироко се написа в следващите 4-5 поста, но явно трябваше просто да го кажа така както си е.

Темата се нарича "Будизъм /за любопитните/". Не е "Будизъм за напреднали", "Будизъм за Бодхисатви", "Будизъм за осъзнати", "Будизъм - философия"..... Темата е за хора с малко/основно разбиране на будизма, или за такива без никакво които искат да научат някои основни концепции и принципи, тъй като на български е доста трудно да се намери надеждна информация, защото на много места информацията е точно като в тази тема - брътвежи и фантазии на хора които са си направили интернет страница/форум и страдат от мания за осъзнатост.  В тази тема страница след страница се редят спорове и колони от текст за най-различни изключително сложни и многостранни концепции на будизма, някои от които дори самият Буда не е обяснил с думи, тъй като те не могат да бъдат предадени концептуално, а само чрез личен опит. Дори за човек който има ОК разбиране на основни концепции и понятия ще му бъде трудно да следи както точно се казва, да не говорим за факта че няма как да прецени дали казаното е вярно или не (spoiler alert :tease2:). Някой който просто иска да научи малко за Будизма или да зададе въпрос за нещо просто ще удари хикса горе в дясно и до там. Или дори да се реши да попита нещо, ще бъде посрещнат не със нормален отговор който може да бъде разбран от всеки, а със запетляно обяснение, обяснение което няма никакъв смисъл или чисто и просто с насмешка и присмех когато каже нещо или попита за нормален отговор. Защото целта на темата не е да помогнеш на някого с информация, не е да обясниш нещо и да обогатиш хората които ще го прочетат, целта е да се докажеш колко си знаеш, колко си начетен, колко опит имаш или какво високо ниво на осъзнатост имаш. Да се покажеш колко си голям, а другите колко са глупави и просто и колко елементарно им е разбирането за Дхарма.

Темата не умира, нито е мъртва. Темата отдавна не съществува - отвлечена от хора които си чешат езиците, комплексите и егото и искат да се докажат колко знаят и могат.

Предполагам вина имат и модераторите, ако има такива в тоя ъгъл на калдата за това че не са си свършили работата. Защото истината е че от тема за хора които не знаят нищо за Будизма, или знаят малко, има голяма нужда както и полза. Дори да се абстрахираме от Будизма като религия, основите на Будизма които са общочовешки и които Будата е преподавал на хора които са следвали друго учение или религия са ужасно полезни. И това важи с десеторна сила за настоящият момент. Всеки вижда как хората все повече и повече се вкопчват в материалното, как човек за човека е вълк и всеки гледа да те прецака и изкяри от теб. Как с всяка изминала година  бездуховността расте и расте. Или факта как технологиите и факта че хората се отчуждават причиняват една камара психологически проблеми, за които Будизма може доста да помогне с различните си методи. Ползите са огромни, дори ако човек реши да си остане християнин или атеист или какъвто и да е, и приеми и пробва нещата които които както казах са общочовешки и универсални.

 

Ха, да не повярваш. Колко точно се изказа. Поздравления. Знаеш ли че, това е може би един от малкото случаи в които се говори от разум. Случай в който се е помислило по въпроса. Където трезво и осъзнато е преценено. Можело значи. Което даже и Шини не можа да направи. 

Занимаването с Будизъм е цялостен процес. Не само да четеш текстове а и много друго. Иска се смелост и сам да си отдал значение и приоритет на някои неща, за теб самия. Не да го прави за някой и нещо друго, да изглеждаш интересен или правиш на велик например. А  поемането на отговорност, в тази отговорност влиза, и подходящото поведение. Това е най елементарния принцип който трябва да се научи първо, от и в Сангата. Там никои не трябва да се прави на други на учител, но трябва да се грижи за правилна атмосфера и отношение. А това се прави с правилно поведение и ментална дисциплина. Това е упражнение на Ума. Как може да ми се изказват за просветени и да не знаят и прилагат най основния и прост принцип? Даже не са разбрали защо има нужда от този принцип, и какви са ползите от него. В основата на този принцип е, научаването на теб самия да се съобразяваш. След като си разбрал и ползата от поставяне на норми, и внимание те да не се нарушават. Затова се дават и обети. След като човек, няма тази вътрешна будност, да наблюдава себе си и се контролира само емоционално. Не може да вярваш и очакваш че този човек, въобще знае за какво говори, когато говори за Будизъм. И не говоря за проява на гняв, или други подобни емоции само. Аз говоря за блазнещите емоции, в тях се вкопчва неосъзнатия. Това той намира и разбира под просветление. Самонасладата от самия себе си, опиянението от славата и вниманието. По това е най лесния начин да се разбере, на кой колко му е акъла. А това е просто елементарност, и неосъзнатост, за всеки който го допуска със себе си. От тук тръгва много, и това е основа на много от нещата в будизма. Защото първо те поставя там от където трябва да започнеш. от теб самия. 

Аз от кога говорех и на модераторите. Че това не е на добре, особено когато тук трайно се бяха нанесли хора като Рамус. Човек който е от 20 години по форумите. Заради него доста форума умряха. Даже имаше групи и форуми, за без участието на Рамус в тях. Такъв няма нищо какво да каже, самоизпушил и самопобъркал се човек. Но на модераторите им пука за съдържанието. Тях ги интересува, посещаемостта и активността. Които генерира много активност е добре дошъл. А не които говори истината. И най лесното което правят е да те банват с месеци и се надяват някак си да продължава всичко. Ама те нито имат капацитета нито осъзнаването да модерират, раздел за религии. И ето резултатът.

Същото положение и каквото се случва тук, се случва и в много групи и Санги в България. Масово са налазени от всякакви хора миш маш от всичко. Дъновисти, християни, всякакви езотерици, енергии, вибрации, хороскопи и много други неща, ама не и будизъм. А да не говорим че много болни душевно хора има, хукнаи да търсят някакво спасение от учители. Хаоса е пълен, повярвай ми, знам. 

Така че всъщност не е голяма изненада, това което се случва тук. Даже е закономерно, но това е което винаги ме е дразнело. Вместо да се опитат да не го правят тук, поне тук не, На едно място да си оставят азовете вън и да бъдат каквото е правилно. И такова място не оставиха, налазиха и изнасилиха всичко до гавра. Докато самите не се отвратиха от себе си. Вие представяте ли за какво става дума. 

 

преди 33 минути, dagpo19 написа:

Не изтеряствай, моля. Основният знак дали практикуваме дарма е дали можем да работим с афектите, със смущаващите емоции. Държим се внимателно и осъзнато с тялото, речта и ума си. Не реагираме първосигнално на всяка реплика или външна провокация. Защо? Защото имаме увереност в целта, пътя и тези, които ни помагат да го изминем, т.е. Буда  Дхарма и благородната Санга. И т.н.

Не изте...., или там каквото трябва да значи това. И не е това, което е целта на изучаването дарма. Работата с афектите и смущаващите емоции е страничния ефект практиката. Но не и нейната цел. Ако си започнал да се занимава само заради това човек, е обречен. 

Когато научиш за себе си, и то през собствен опит а не по думите на някой друг, тогава ще знаеш, какво трябва. Това е единствения начин. 

Може ли някой само да ми каже, кой е методът, начина с който може да направи човек това? Да наблюдаваш директно и да съзерцаваш, себе си? 

Всичко пич е натрупване на много неща, това сега е просто закономерно и заслужено отношение. Нищо лично, просто бизнес. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 52 минути, NoMeJodas написа:

 

Може ли някой само да ми каже, кой е метода

Относителната и крайната бодхичита, упая и прагня. Елементарно е, когато си точен и искрен.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 8 минути, dagpo19 написа:

Относителната и крайната бодхичита, упая и прагня. Елементарно е, когато си точен и искрен.

Приятелю, да ама на теория. Как се постига това на практика? Питам за МЕТОДЪТ, не за евентуалната цел? 

Направо се учудвам че трябва да задавам такъв въпрос в тема за будизъм. :no-no:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 18 часа, NoMeJodas написа:

Приятелю, да ама на теория. Как се постига това на практика? Питам за МЕТОДЪТ, не за евентуалната цел? 

Направо се учудвам че трябва да задавам такъв въпрос в тема за будизъм. :no-no:

Но ти знаеш отговора. С практика, която се състои от изучаване  размишление, медитация и интегриране в ежедневието, т.е. действие. Конкретната методика зависи от школата. Така се научава и всяко друго нещо. 

Или питаш друго?

Начинът на практикуване трябва да е съобразен с конкретния човек, с неговия капацитет, нагласи и условия. Напр. ако някой практикува като мирянин, работи, има семейство и т.н., то той не може да следва програма предназначена за монах или някой, който прави три-годишен ретрит.

Някой би казал, че идеалния вариант е да практикуваме като принц Сидхарта, но това е нереалистично понеже не сме Сидхарта и нямаме неговия капацитет. Ранната кагю традиция е добър пример. Счита се, че Тилопа получава учения директно от измерението на самбогакая, макар да има и нирманакая учители. Тилопа ги предава на Наропа, който е махапандит, т.е. нещо като академик от монашеския университет Наланда. Тилопа следва традицията на сидхите, Наропа зарязва кариерата си в Наланда и става негов ученик. Сърдечният ученик на Наропа е Марпа, който е тибетец, мирянин, има семейство и е земеделец. Той остава такъв, а неговия сърдечен ученик е Миларепа, който практикува в ретрит през втората половина от живота си. Той има двама сърдечни ученика  - Гампопа, който е монах и Ренчунгпа, който следва подхода на индийските махасидхи и на Миларепа. Т.е. всичко зависи от конкретиката, но всички изброени практикуват усърдно, качествено и искрено. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 14 минути, dagpo19 написа:

Но ти знаеш отговора. С практика, която се състои от изучаване  размишление, медитация и интегриране в ежедневието, т.е. действие. Конкретната методика зависи от школата. Така се научава и всяко друго нещо. 

Или питаш друго?

Начинът на практикуване трябва да е съобразен с конкретния човек, с неговия капацитет, нагласи и условия. Напр. ако някой практикува като мирянин, работи, има семейство и т.н., то той не може да следва програма предназначена за монах или някой, който прави три-годишен ретрит.

Това всичко което казваш е точно така, напълно съм съгласен. Но нека малко по детайлно обърна внимание на нещо. Така както си написал, размишление, медитация, интегриране и .т.н.

Основното от които е медитацията.  Повярвай ми, няма будизъм без медитация. Или по скоро има Будизъм, защото има медитация. Всичко се върти около медитативната практика, нейното усвояване и напредване.Това е и фундаменталната грешка на този форум и хората тук. Никои не споменава даже за медитация. А чуеш ли някой да говори за будизъм и да не е медитирал, те съветвам да бягаш на далеко. 

Има един основен и важен метод, за осъзнаване на собствената си същност. И това е медитация. След като си усвоил и преживял всичко медитативно, и сам по себе си разбрал за какво говорят ученията. Само тогава можеш да интегрираш правилно. Първо трябва тотално медитативно просветление. Чрез специални практики може да се достигне, директно и бързо до основата на Ума. Там където трябва да се установи и бъде човек. Само от тази позиция може да се види светът такъв какъвто е, без призма на собствените ни заблуди. 

Тези които ми постигнали просветление със мислене, прозрели празнотата, или  каквито и да било духовни постижения, са абсолютни измамници. Те мамят дори себе си, което е голямо престъпление срещу собствената личност, а пък да не говорим други. 

За да медитираш не ти трябва да бъдеш нито монах нито да живееш като отшелник. Медитацията всеки трябва да си я интегрира в живота такъв какъвто е. И просто да я упражнява. Резултатите идват от само себе си, без да са цел на медитацията. Ползите и позитивите от медитация са огромни и най големия подарък който може да си направи човек. Само така се работи със себе си и се успокоява умът. До състояние в което си тотално буден и осъзнат, в моментът тук и сега. Във този момент когато се установи човек, няма страх, няма напрежение, няма нищо.  В моментът тук и сега само, има абсолютно спокойствие. Само така се постига просветление, с ментални упражнения и практика,  дисциплина и огромна саможертва. За това никои не върви по този път, защото е труден. Всеки иска бързо просветление, моментално, докато минава покрай някой остров, например. 

И аз затова този форум от много време не взимам на сериозно, защото знам че тук никой не медитира, Ама никаква опитност даже, пък камоли за някакви постигнати качества от медитация. Така че пародията е още по пълна от колко изглежда. А тъжното е че никои не знае това. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, NoMeJodas написа:

Медитацията всеки трябва да си я интегрира в живота такъв какъвто е. И просто да я упражнява. Резултатите идват от само себе си, без да са цел 

Да. Интегрирането е важна тема. Напр.  в тибетската традиция цялата ло джонг практика или т.нар. тренировка на ума, се занимава с това. Това е ... как да го обясня? Напр., бягаш сто метра за рекордно време, но после отиваш на състезание и не можеш да го повториш. Или в залата по муай боран правиш отличен спаринг, но когато си на улицата се оказва, че не можеш да се справиш с адреналина. Или си се научил да установяваш вниманието си върху обект в течение на половин час, без да се разсейваш, т.е. шамата. После излизаш навън, качваш се в рейса, някой те настъпва и ти го настъпваш в отговор. Разбираш какво имам предвид.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 8 минути, dagpo19 написа:

Да. Интегрирането е важна тема. Напр.  в тибетската традиция цялата ло джонг практика или т.нар. тренировка на ума, се занимава с това. Това е ... как да го обясня? Напр., бягаш сто метра за рекордно време, но после отиваш на състезание и не можеш да го повториш. Или в залата по муай боран правиш отличен спаринг, но когато си на улицата се оказва, че не можеш да се справиш с адреналина. Или си се научил да установяваш вниманието си върху обект в течение на половин час, без да се разсейваш, т.е. шамата. После излизаш навън, качваш се в рейса, някой те настъпва и ти го настъпваш в отговор. Разбираш какво имам предвид.

Има нещо такова, въпреки че това е най малкото което трябва. Най важното е да се разбере важността на медитацията. От там нататък започва практиката по усвояване и стабилизиране на медитацията. Колкото повече време човек прекара в осъзнато състояние, правилно постигнато по строги препоръки на будистката медитативна практика, толкова по осъзнат става става неговия ум. Както казах, целта на медитацията не е успокояване. Целта на медитацията е пълно просветление. Ако практикуваш правилно и се отдадеш истински, резултатът е невероятен. Състояние на Ума, което никога не си подозирал че има. Това е като да си свалиш качулката от главата, след дълго време. Изведнъж имаш чувството че ти е просветнало, че ти се е изяснило. Нещо подобно. 

Проблемът е също, че около медитацията има много спекулации. За някой будисти тук, медитацията е разходка по ливадата, и от нея се ставало, зеленчук. Представи си. И е много трудно да се намери правилния път за усвояване на медитацията. Аз и за това предпочитам будизъм пред всички останали. Само и единствено защото са най точни, директни и без никакво баламосване практики. И все пак всеки си има вкус и стил, на друг може друга система да му помогне повече. Например Йога практики,  но за мен те са по трудни, не за практика, но за метод за прилагане

Няма друго начин или метод за директна работа със ума. Няма и никакви помощни средства, нещо с което можеш да си помогнеш, хапчета например. Няма нищо освен, сядането в медитация и упражняването и. То и за това е уникално това учение, защото никои не може да го имитира. Да се прави че го разбира. Защото ако не е медитирал веднага се разбира. А човек който не е разбрал ползата от медитацията, въобще още не е тръгнал да върви по духовна пътека даже. Колкото и да чете и да интегрира. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 53 минути, NoMeJodas написа:

 Колкото и да чете и да интегрира. 

Да де. Без медитация, няма какво да интегрираш, няма експириънс, с който да работиш.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Целия форум заприличал на блато, вие се вайкате за една тема - тука, като репортнеш троловете наказват тебе, та си е направо късмет, че въобще има и толкоз.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Като прочетох Декарт, така и не разбрах, на кое викат рационализъм. Чак сега разбрах, че това е мнението на Хусерл, а може би и на някои други, които не съм чел, за това, какво е написал Декарт.

Мнението на Хусерл за Декарт е неадекватно. Меко казано. Той разглежда творчеството на Декарт, като предварително приема за вярно, че същия е логически абсолютист, като него самия, което му пречи критически да осмисли прочетеното. Обаче счита Декарт за краен рационалист, а себе си за по умерен, което е смешно.

Къде се заблуждава. 

Не е способен да осмисли, че когато Декарт говори за опита, като за замърсяване, той говори в контекста на изследване на собственото си мислене, в контекста на съмнение в логиката и начина си на мислене, в контекста на изследването им и опита си да ги разбере. Декарт не абсолютизира никакви закони на логиката. Той се съмнява, изследва и достига до изводи за мисленето, които основно е написал в трактата "Правила за ръководство на ума". В никакъв случай не следва да се разбира, че Декарт е краен рационалист (най после разбрах, какво означава тази дума), и като такъв води едва ли не непримирима война срещу емпириците. Напротив, дори и през ума му не е минавало да води подобни битки, защото самия той не е логически абсолютист. Не е рационалист. Ама отникъде.

 

И не води война с опита и с емпириците, а говори за опита като за замърсяване единствено в опитите да се абстрахира от опита, което е нормално.

Няма война, има излагане на метод за абстракция

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване