Премини към съдържанието

Препоръчан отговор


преди 2 часа, sound написа:

ще го нарека - диктаторско модериране беше.

потвърждавам - така си беше. Но то няма и друг начин. Когато беше момента аз самия да определям посоката на един цял форум - видях каква пълна лудница е. И видях сам че само строга дисциплина, дори до крайности - защото лудите просто живеят подгонени от проекциите си за спасения и хилядите им роли и театро в това се оказаха сякаш безкрайни. И най-мотивирани, и те с "права" и що някой си не ги  бил зачитал... Та хитреци, та завъртулки - винаги да е на тяхното... ако ще и потоп да е след тях.

няма как да се играе на демокрация с луди хора... Просто не мога да ги мисля политиците в днешно време...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Темата е отключена.Пожелавам на всички участници приятни дискусии.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 7.06.2019 г. в 23:34, _ramus_ написа:

Просто не мога да ги мисля политиците в днешно време...

Аха, ясно...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
на 10.06.2019 г. в 21:19, badr написа:

Темата е отключена.Пожелавам на всички участници приятни дискусии.

Е, сега поне не можеш да кажеш че не си запознат със случая, тогава ти също си участник в дискусията когато е постнал това. Нямам спомен тогава да се възмути, и да затвориш нещо. Ама карай, то няма значение, важното е сега. Ех, друго си е като знае човек какъв е случая вече. Хахах 🙂 

 

Редактирано от badr (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 часа, NoMeJodas написа:

Е, сега поне не можеш да кажеш че не си запознат със случая, тогава ти също си участник в дискусията когато е постнал това.

Въобще нямам идея за какъв случай става въпрос, а и не  ме интересува особено.Аз също имам диаметрални различия с Шунята, но посоката на дискусията никога не е била личните му преживявания.В каква степен Шунята е будист е нещо, което няма как да изясняваме тук във форума.

Всички по нататъшни залитания на темата в тази посока ще ги трия.


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 16.06.2016 г. в 15:33, witness написа:

„ ...О, добри човече! Бхикшу Шунакшатра разговаряше с безброй същества и винаги казваше, че не произлизат никакви добри или лоши кармични резултати. Чрез това, той отсече напълно корените на доброто вечно, и не остана колкото косъмче добро [у него].

...

„О, добри човече! Развалата бива два вида. Единият е разрушението в настоящето, другият е който възпрепятства настоящето и бъдещето. Ичхантиката е съвършен в тези два вида развала. Ето защо казвам, че ичхантиката е отсечен от всички корени на доброто. О, добри човече! Например, някой се дави в нужника и само едно косъмче е останало непотопено. А това косъмче не може да бъде по-голямо от тялото. Същото е и с ичхантиката. Той може напълно да притежава възможността да натрупа добро в бъдеще, но това не може да го избави от болката на ада. Той може да бъде спасен в идните дни, но не сега. Ето защо казваме неспасяем. Причинните връзки на Буда-Природата ще [го] спасят. Буда-Природата не е от миналото, от бъдещето, или от настоящето. Така, тази Буда-Природа не може да бъде унищожена. Загнилото семе не може да покълне. Същата е и ситуацията с ичхантиката.”

„О, Най-Почитаеми! Ичхантиката не е отделен от Буда-Природата. Буда-Природата е това, което е добро. Как бихме могли да кажем, че цялото добро е отсечено?”

„О, добри човече! Ако същество притежава сега Буда-Природата, такава личност не е ичхантика. Това е като с природата на Аза. Буда-Природата е онова, което е Вечно. Тя не попада в категорията на Трите Времена. Ако беше в категорията на Трите Времена, тя би била не-вечна. Буда-Природата е което ще бъде видяно в бъдеще. По този начин можем да кажем, че съществата притежават Буда-Природата. Затова Бодхисатвата от десетте стадия може да вижда частично благодарение на факта, че е съвършено украсен.”

Бодхисатва Кашяпа каза: „О, Най-Почитаеми! Буда-Природата е Вечна; тя е подобна на пространство. Защо Татхагатата казва, че тя може да има бъдеще? Ти, Татхагата, казваш, че ичхантиката няма корен на доброто. Може ли ичхантиката да не обича своите приятели, учители, родители, сродници, жена и деца? Ако е така, не е ли това проява на нещо добро?

Буда каза: „Хубаво казано, хубаво казано, добри човече! Добре поставен въпрос. Буда-Природата е като пространство. Тя не е минало, не е бъдеще и не е настояще. Съществата могат да усъвършенстват чистото тяло в идните дни, да завършат себе си и да получат Буда-Природата. Ето защо казвам, че Буда-Природата е нещо от бъдещето. О, добри човече! Аз понякога, в интерес на съществата, говоря за причината и казвам, че тя е резултата; понякога говоря за резултата и казвам, че той е причината. Затова казвам в сутрите, че животът е храна и че материалната форма [“rupa] е докосване [“sparsa”]. Тялото от бъдещето ще бъде чисто. Оттук, Буда-Природата.”

„О, Най-Почитаеми! Ако нещата са както Буда казва, защо казваш: „Всички същества притежават Буда-Природата?”

„О, добри човече! Въпреки че няма наличност (настояще?) на Буда-Природата на съществата, не можем да кажем, че тя не съществува. Макар че, по природа, няма наличност на пространство, не можем да кажем, че няма [пространство]. В случая е така. Макар всички същества да са не-вечни, тази Буда-Природа е Вечна и не може да претърпява промяна. Ето защо аз казвам в тази сутра: „Буда-Природата на съществата не е вътре и не е вън; тя е като пространството, което е нито вътре, нито вън.” Ако имаше вътре и вън в пространството, не бихме могли да кажем, че пространството е едно и безкрайно; нито бихме могли да кажем, че то съществува навсякъде. Въпреки че пространството съществува нито вътре, нито вън, всички същества го притежават. Същият е случаят и с Буда-Природата на съществата. Ти казваш, че ичхантиката има причина на добро. Това не е така. Защо не е? Каквото и да върши с тялото, устата и ума, и каквото и да получава, търси, дава или схваща, е изцяло зло по природа. Защо? Защото тези не разчитат на закона за причина и следствие. О, добри човече! Татхагатата е съвършен в знанието и силата, отнасящи се до всички дхарми. Така, той добре познава разликите между висшите, средните и низшите качества на всички същества. Той действително знае че [т.е. дали] някой се обръща от ниското към средата, от средата към върха, от върха към средата, или от средата към ниското. На това основание знае, че не може да има някаква неизменност в качествата на съществата. Бидейки неустойчиво, доброто е изгубено; и когато е изгубено, личността го придобива отново. Но в случай, в който коренно качество на същество е било фиксирано, веднъж [щом доброто е било] изгубено, то никога не би могло да се върне. Също така, не трябва да казваме, че ичхантиката попада в ада и че животът в ада продължава една калпа. О, добри човече! Ето защо Татхагатата казва, че няма устойчиво състояние в съществуването.”

The Mahayana Mahaparinirvana Sutra, Chapter Forty: On Bodhisattva Kasyapa (a)

Напоследък препрочетох някои стари мнения в темата. Интересно е да си наблюдаваш глупостите, които си писал преди години. Особено тези отпреди 2010 сякаш ги е писал някой друг, а не аз.

Но покрай тази ретроспекция, горният откъс от Маха-паринирвана Сутра ми направи впечатление. Маркирал съм един откъс в синьо, който на пръв поглед противоречи на закона за причината и следствието. Как разбирате постоянството и неизменността на буда-природата? А това, че е извън минало, настояще и бъдеще? А това, че в подчертания от мен пасаж, както ми се струва, тя се явява едновременно причина и следствие?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ами тей - кога го прочетеш в някоя сутра, почваш да се замисляш; кога ти го каже някой простосмъртен подминаваш, като бърз влак селска гара. Какъв смисъл да ти се отговаря тогава?! Сега с текилата ще напишете поредните нелепици просто - какво сте чели не ви знам, ала и да сте чели, не се замисляте в/у прочетеното, ама грам. Да рече човек, че никога не сме обсъждали каузалността в темата, а то тъкмо обратното - дори снобите знаят, че що се отнася до будизма просветлението и буда природата са отвъд причина- следствие, а тука къде участвате от години, още сте в девета глуха. После що Кьонинг се държал еди как си - ами че то вятър ви вее на бял кон, баси и стопроцентовото невнимание. То сън, сън, ама някои сте направо в кома братче.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 51 минути, Shiniasu написа:

Напоследък препрочетох някои стари мнения в темата. Интересно е да си наблюдаваш глупостите, които си писал преди години. Особено тези отпреди 2010 сякаш ги е писал някой друг, а не аз.

Но покрай тази ретроспекция, горният откъс от Маха-паринирвана Сутра ми направи впечатление. Маркирал съм един откъс в синьо, който на пръв поглед противоречи на закона за причината и следствието. Как разбирате постоянството и неизменността на буда-природата? А това, че е извън минало, настояще и бъдеще? А това, че в подчертания от мен пасаж, както ми се струва, тя се явява едновременно причина и следствие?

Аз бих го отдал на превода. Главата обаче не е за това, ама изобщо, и смятам, че за всички би било много полезно да я прочетат изцяло. Ето я тук на английски език. Търси по "Chapter Forty:", за да се стигне до съответната глава.

Нека цитирам за всеки случай малко оттам за фалшивите архати например:

"Bhiksu Sunaksatra, on seeing this, said: "O World-Honoured One! If ever there was an arhat, this is the greatest. Why? Because he says that there is no cause and no return to actions performed." I said: "O blockhead! Have you never heard it said that an arhat does not drink, does not cause any harm to others, does not cheat, does not rob, and does not have any sexual intercourse? Such persons as this kill their parents and partake of liquor lees. How can one call such a man an arhat? This man will assuredly fall into Avichi Hell. An arhat is eternally segregated from the three unfortunate realms. How can you call such a man an arhat?"

За онези, които не знаят английски, ако някой пие, причинява вреда на другите (бой примерно?) и т.н. не е никакъв архат. Тоест всякакви приказки как "великите" просветлени могат правят какво си искат, т.е. да бият, пият и прелюбодйестват, са измама и лъжа.

А тук за причинно-следствените връзки и тяхното отричане:

"O good man! Bhiksu Sunaksatra spoke to innumerable beings and always said that there came about no good or evil karmic results. Through this, he cut off all the roots of good eternally, and there did not remain a hair's worth of good left [in him]."

Очевидно да се разправя, че няма карма и няма добри и лоши кармични резултати е изключително лоша идея.

А тук става дума за това (в началото на главата), че човекът е бил велик медитатор, за чието ниво (по медитация) можем само да мечтаем:

"After renunciation, he upheld, recited, discriminated and expounded the 12 types of sutra, destroyed the bonds of the world of desire and gained the four dhyanas [deep meditations]. Why is it that you the Tathagata should prophesy that Sunaksatra is one lower than the icchantika, one who lives long in hell, one irremediable?

и въпреки това заради неправилните си възгледи е ичхантика, т.е. въпросното медитативно ниво не му е помогнало особено за съжаление.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, sound написа:

Да рече човек, че никога не сме обсъждали каузалността в темата, а то тъкмо обратното - дори снобите знаят, че що се отнася до будизма просветлението и буда природата са отвъд причина- следствие, а тука къде участвате от години, още сте в девета глуха.

Да, всеки може да знае, че буда-природата е отвъд причина-следствие. Но как тогава благородния осморен път спомага за освобождение, след като буда-природата е отвъд причина-следствие? Защото не е въпросът да се прави нещо, а като се прави да се разбира защо. Разбирането естествено нараства постепенно с практиката, и самото то прави практиката продуктивна.

Много е лесно, когато прочетеш нещо в сутрите, което не разбираш, да го оставиш настрана. Така няма нужда да тормозиш ума си с разсъждения. Как при това обаче ще развиеш мисленето си така, че в един момент да започнеш да прозираш смисъла на написаното, не ми е ясно. Глуповото предположение е далеч по-добро от липсата на предположение. Разбира се трябва да не забравяме, че това е само предположение.

Последната тема, която отворих беше за целта. Но тук колко хора реално са си поставили просветлението за цел. Говоря за реално-достижима цел, а не такава свързана с някакво далечно и неопределено бъдеще. А без познание и без разбиране си мисля, че просветлението е невъзможно.

Колкото до сутрите, ако един текст е автентичен, то в него се съдържат няколко степени на разбиране. Също така разбирането на един автентичен текст в определена дълбочина, води до разбиране и на всички останали автентични текстове в същото дълбочина. Затова препоръчвам и четене на различни текстове и най-вече разсъждения върху написаното. Тук в разсъжденията включвам и медитация. Затова и поставям този откъс, за който се съмнявам, че някой тук има правилно разбиране, вкл. и аз, за обсъждане. За този пасаж, който съм подчертал си мисля, че все пак участващите в темата може да имат някакво разбиране. Виж за следващото го изречение се съмнявам, че някой може да представи смислен отговор, затова и не съм го подчертал.

преди 16 минути, Текила сънрайз написа:

Аз бих го отдал на превода. Главата обаче не е за това, ама изобщо, и смятам, че за всички би било много полезно да я прочетат изцяло. Ето я тук на английски език. Търси по "Chapter Forty:", за да се стигне до съответната глава.

Нека цитирам за всеки случай малко оттам за фалшивите архати например:

"Bhiksu Sunaksatra, on seeing this, said: "O World-Honoured One! If ever there was an arhat, this is the greatest. Why? Because he says that there is no cause and no return to actions performed." I said: "O blockhead! Have you never heard it said that an arhat does not drink, does not cause any harm to others, does not cheat, does not rob, and does not have any sexual intercourse? Such persons as this kill their parents and partake of liquor lees. How can one call such a man an arhat? This man will assuredly fall into Avichi Hell. An arhat is eternally segregated from the three unfortunate realms. How can you call such a man an arhat?"

За онези, които не знаят английски, ако някой пие, причинява вреда на другите (бой примерно?) и т.н. не е никакъв архат. Тоест всякакви приказки как "великите" просветлени могат правят какво си искат, т.е. да бият, пият и прелюбодйестват, са измама и лъжа.

А тук за причинно-следствените връзки и тяхното отричане:

"O good man! Bhiksu Sunaksatra spoke to innumerable beings and always said that there came about no good or evil karmic results. Through this, he cut off all the roots of good eternally, and there did not remain a hair's worth of good left [in him]."

Очевидно да се разправя, че няма карма и няма добри и лоши кармични резултати е изключително лоша идея.

А тук става дума за това (в началото на главата), че човекът е бил велик медитатор, за чието ниво (по медитация) можем само да мечтаем:

"After renunciation, he upheld, recited, discriminated and expounded the 12 types of sutra, destroyed the bonds of the world of desire and gained the four dhyanas [deep meditations]. Why is it that you the Tathagata should prophesy that Sunaksatra is one lower than the icchantika, one who lives long in hell, one irremediable?

и въпреки това заради неправилните си възгледи е ичхантика, т.е. въпросното медитативно ниво не му е помогнало особено за съжаление.

 

Моето мнение: Ичхатика е защото е прекъснал изцяло и окончателно връзката с буда-природата. Т.е. каквито и действия да предприеме след това, вече няма никакъв шанс за освобождение от самсара.

И затова всъщност намирам за важно да разберем поне отчасти буда-природата.

Като основа за прераждането обикновено се поставя невежеството, но къде е буда-природата в цялата картина?

Тя нещо отделно ли е от нас или нещо с което сме свързани? Или и двете?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Shiniasu написа:

 Но как тогава благородния осморен път спомага за освобождение, след като буда-природата е отвъд причина-следствие?

Осмичния път е 4-тата "благородна истина" - нали си ги чел? .... че има причина за страданието, да виждаш в тези 4-и истини, причина за просветлението или за буда природата. Повече от ясна е аналогията със здравето - здравето няма произход, причина има за болестта. Подобно на буда природата, така и здравето просто си Е, и както когато се лекуваме премахваме причините за болестта и ставаме отново здрави, така и осмократния път представлява дисциплината/ лечението, или ако искаш го наречи метода, чрез който пресичаме объркването и се разкрива буда природата.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

"Съществата могат да усъвършенстват чистото тяло в идните дни, да завършат себе си и да получат Буда-Природата." 

Какво означава "да завършат себе си" тогава? 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Според мен се има нещо съвсем конкретно предвид, но не знам какво точно - този израз "чистото тяло" преполагам, че има нещо общо с трикая, но в тази насока не съм ровил, щото поне аз не виждам как да стане без разясненията на компетентен учител. Инак в по- общ план, както съм подчертавал и друг път - една от изключителните характеристики на будизма е, че е път със край. Търсенето, обучението, медитирането и всичко, което се прави има финал, има завършек - един буда няма за какво повече да чете сутри или да изпълнява техники, ритуали, молитви, мантри, медитации, няма какво да следва, няма какво да търси, той е самата медитативност, един път просветлен, остава просветлен завинаги. Така че, който е просветлен може да напусне часа по будизъм - няма да му пишат отсъствие.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 13 часа, sound написа:

поред мен се има нещо съвсем конкретно предвид, но не знам какво точно - този израз "чистото тяло" преполагам, че има нещо общо с трикая, но в тази насока не съм ровил, щото поне аз не виждам как да стане без разясненията на компетентен учител.

Да, компетентен учител ще свърши работа, донякъде. Но той на нищо няма да те научи, ако нямаш желание да се научиш. Ако не започнеш сам, ако не положиш усилия сам в дадена посока.

Има шест парамити. Това не е нещо ново. В някои школи са десет. Самите парамити, както и разбиранията за всяка от тях също са различни в различните школи. Без разсъждения върху сутрите, без желание и без усилия да бъдат разбрани, праджна е недостижима. Всички тук практикуват медитация под някаква форма. Колко са смели, доколко могат да се отрекат от себе си, от своето и т.н. е въпрос, който тук също не може да се обсъжда. Доколко сме благородни, морални и щедри - също. Затова аз съвсем естествено тук във форума наблягам на праджна. Откъса от сутрата, който Witness беше превела преди три години е изключително широк като обхват и с множество нива на тълкуване. Разбира се никой тук не може да го разбере докрай. Но това не е причина да го подминаваме. А преди три години се случи именно това. Аз включително не съм го коментирал. Да, прочетох го и тогава, но бях зает с друга дискусия (по-скоро спор) в темата.

Изграждането на себе си е свързано с парамитите, според мен.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Будизмът дава ли някакво утешение, или по-скоро успокоение, от мисълта, че светът върви с бързи крачки към ядрена катастрофа?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Гретел написа:

Будизмът дава ли някакво утешение, или по-скоро успокоение, от мисълта, че светът върви с бързи крачки към ядрена катастрофа?

Будизмът дава силите, спокойствието, равновесието и увереността да преминеш през всички трудности. Будизмът няма да притъпи болката от човешкото невежество. Няма да спре вървящите против Дхарма, преди правилния час. Но ще излекува вече получените рани и ще защити от стрелите на омразата, илюзиите, привързаността и предателството. Ще очертае пътя за бъдещето. Будистите не бродят безцелно в пустинята. 

Малко се поувлякох май. Първите две изречения бяха достатъчни като отговор. 

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Shiniasu написа:

Будизмът дава силите, спокойствието, равновесието и увереността да преминеш през всички трудности. Будизмът няма да притъпи болката от човешкото невежество. Няма да спре вървящите против Дхарма, преди правилния час. Но ще излекува вече получените рани и ще защити от стрелите на омразата, илюзиите, привързаността и предателството. Ще очертае пътя за бъдещето. Будистите не бродят безцелно в пустинята. 

Малко се поувлякох май. Първите две изречения бяха достатъчни като отговор. 

 

Не може по никакъв начин да се “премине” през ядрен взрив.   :). Какво ще се случи с буда природата след ядрено опустошаване на земята?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 8 часа, Гретел написа:

Не може по никакъв начин да се “премине” през ядрен взрив.   :). Какво ще се случи с буда природата след ядрено опустошаване на земята?

Буда-природата може да премине през ядрен взрив, защото природата й и тази на ядрения взрив е една и съща. Ако планетата бъде опустошена напълно и стане негодна за живот - никой няма да "премине". Следователно, може да се работи в посока предотвратяване на ядрени взривове. Но буда-природата ще си остане същата, каквато е била преди "нашето" раждане, каквото ще остане и след "нашата" смърт. Просто няма да има кой да мисли за нея, няма да има кой да говори за нея, няма да има кой да се опитва да се "вкопчи" в нея за да "премине", няма да се обсъжда във форуми, да се вдига пара и тн. Буда-природата ще премине, но "личностите", "аз", "мое", "твое", "наше" и тн. - не.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 8 часа, Гретел написа:

Не може по никакъв начин да се “премине” през ядрен взрив.   :). Какво ще се случи с буда природата след ядрено опустошаване на земята?

Има други планети и сфери на съществуване. Но ще мине много време свързано с подходящите условия в които да продължим пътя си. Не сме само хората на земята. Зависими сме от средата, растенията, животните и други неща. Новите условия ще бъдат по-тежки от сегашните. Но възможности винаги ще бъдат намерени. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ядрените взривове се случват вследствие егоизма на хората, жаждата за още и още, омразата срещу тези които не са съгласни с "нашия" егоизъм; когато искреността отстъпи на заден план, а на нейно място се вкоренят заблуди, илюзии и лъжи. 

"Десетте хиляди същества присъстват в мен до едно. Обърни се към себе си, намери искреност - няма по-голяма радост от тази."

Мун-Дзъ

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, Śūnyatā написа:

Буда-природата може да премине през ядрен взрив, защото природата й и тази на ядрения взрив е една и съща. Ако планетата бъде опустошена напълно и стане негодна за живот - никой няма да "премине". Следователно, може да се работи в посока предотвратяване на ядрени взривове. Но буда-природата ще си остане същата, каквато е била преди "нашето" раждане, каквото ще остане и след "нашата" смърт. Просто няма да има кой да мисли за нея, няма да има кой да говори за нея, няма да има кой да се опитва да се "вкопчи" в нея за да "премине", няма да се обсъжда във форуми, да се вдига пара и тн. Буда-природата ще премине, но "личностите", "аз", "мое", "твое", "наше" и тн. - не.

Ами ако някой човек е просветлен и, така да се каже е “встъпил в буда-природата”, и той би трябвало да премине през ядрен взрив. Къде ще се озове?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, Гретел написа:

Ами ако някой човек е просветлен и, така да се каже е “встъпил в буда-природата”, и той би трябвало да премине през ядрен взрив. Къде ще се озове?

Никъде. Ще си остане на същото място, където е бил досега. Той няма желание да се озовава където и да е. Както казва великия български поет Атанас Далчев: Човек е искрен не по желание, а по природа.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Śūnyatā написа:

Ядрените взривове се случват вследствие егоизма на хората, жаждата за още и още, омразата срещу тези които не са съгласни с "нашия" егоизъм; когато искреността отстъпи на заден план, а на нейно място се вкоренят заблуди, илюзии и лъжи. 

"Десетте хиляди същества присъстват в мен до едно. Обърни се към себе си, намери ИСКРЕНОСТ - няма по-голяма радост от тази."

Мун-Дзъ

“Искреност”, според мен е неточната дума в превода. Коренът и’ е искра, но в български има единствено значение на “откровен”. Получава се безсмисленост. И този съвет в днешни времена е безполезен, както впрочем през всички времена. Значи и от Будизма няма полза, как ли се е появил? 

преди 1 час, Shiniasu написа:

Има други планети и сфери на съществуване. Но ще мине много време свързано с подходящите условия в които да продължим пътя си. Не сме само хората на земята. Зависими сме от средата, растенията, животните и други неща. Новите условия ще бъдат по-тежки от сегашните. Но възможности винаги ще бъдат намерени. 

“Има други сфери на съществуване”, е да, да се надяваме, че това е вярно. Впрочем, Будизмът не поддържа това твърдение и следователно не успокоява с него.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 16 минути, Гретел написа:

“Има други сфери на съществуване”, е да, да се надяваме, че това е вярно. Впрочем, Будизмът не поддържа това твърдение и следователно не успокоява с него.

Как да не го подържа? Невнятно ми е как изказвате категорични твърдения без да положите дори минимални усилия да се запознаете с дадена тема.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 17 минути, Гретел написа:

Впрочем, Будизмът не поддържа това твърдение и следователно не успокоява с него.

Има будизъм и будизъм, но ако говорим за Буда и Нагарджуна, не поддържат никакви крайни възгледи. 

преди 1 минута, dagpo19 написа:

Как да не го подържа? Невнятно ми е как изказвате категорични твърдения без да положите дори минимални усилия да се запознаете с дадена тема.

Така е, но като фон, приказка.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия.