Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор


преди 47 минути, witness написа:

Честно казано, през цялото време избягвам да обсъждам подобни въпроси покрай теб точно защото ги възприемаш прекалено предубедено, като потвърждение за "нереалността" на всичко. Това е крайност. И даже напротив, повечето коментари говорят за реалност. За "опитване" на реалността.

Крайност спрямо какво? Има два вида "опитване" на реалността: едното е от гледна точка заблудата на егото, а другото... за да мислиш в него трябва напълно да умреш, само тогава е възможно непредубедено общуване в Будадхарма.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 16.03.2020 г. в 18:38, Śūnyatā написа:

Има два вида "опитване" на реалността: едното е от гледна точка заблудата на егото, а другото... за да мислиш в него трябва напълно да умреш, само тогава е възможно непредубедено общуване в Будадхарма.

Много отвисоко, пак много отвисоко, а хората обикновено не са склонни да мрат нито малко, нито напълно. Особено когато решенията се отнасят за децата им, или когато не им предоставят избор (като в Африка, засега)... а каква е реалността, на всички им е последна грижа. Така че, да живеят правата на човека -  и нали си любител на научния прогрес

1*b4A5OQapmJVXb0nRFM83Ug.png

ID2020 and partners launch program to provide digital ID with vaccines

Sep 20, 2019 

Quantum Dots Deliver Vaccines, Encode Vaccination History in the Skin

CAMBRIDGE, Mass., Jan. 7, 2020 https://www.photonics.com/Articles/Quantum_Dots_Deliver_Vaccines_Encode_Vaccination/a65443 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, witness написа:

а каква е реалността, на всички им е последна грижа

Така трябва да бъде, тъй като няма как да узнаем какво знаем за реалността. 

Но не е така. Живите хора имаме зор, да се изкараме 100 % реални, както и нея, че е 100 % реална.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 29.03.2020 г. в 10:46, witness написа:

... а каква е реалността, на всички им е последна грижа. Така че, да живеят правата на човека -  и нали си любител на научния прогрес

Правата на човека са на хартия. Хората субективно (чрез егото) се възприемат за център на вселената. Винаги е било така. Но какво е човек, ако се отнеме празното пространство между атомите, което поддържа илюзията му за обем - една миниатюрна песъчинка. Какъв е реалният обем на милиардите човеци - не повече от обема на една ябълка. Субективно, както пише и Реджеп, ние се възприемаме за 100% реални, обективно обаче - е точно обратното. Който бърка сурогата (илюзията за реалност) със самата реалност - да се готви за сериозни разочарования. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 30.03.2020 г. в 12:19, Śūnyatā написа:

Но какво е човек, ако се отнеме празното пространство между атомите, което поддържа илюзията му за обем - една миниатюрна песъчинка. (човека нито е пространство, нито за "човек" се спрягат атомите и молекулите му. От друга страна - илюзията за разсъждения включва ползване на въобразителни и фантастични построения, без възможност за различаването им)

Какъв е реалният обем на милиардите човеци - не повече от обема на една ябълка. ( е следващата част напълно фантастично-въображаемата приказка. Ей така - с фантазия и въображение някой си играе на "размишления"... сред някакъв театър. С измислици, за измисленото се говори за някакво си "реално" - което също е измислено. )

Субективно, както пише и Реджеп, ние се възприемаме за 100% реални, обективно обаче - е точно обратното. (обективно... обаче как - с фантастични приказки ли се постига "обратното" дето било "обективно", след като до него е невъзможно въобще да се стигне... някак си. Освен това - разказът кое е "обективно" и кое било "илюзията" накрая се превърна в нарицателно за това кое е обективно...)

Въобще идва отново поредната, сякаш вечна, порция от лично изживяване в търсене на мегдан за него.

Отново е хитрата игра на говоренето на Еговия, от името на Освободения от него. Само на театър...

Нуждата да се изживее като се имитира говоренето се подражава от книги и видеа, текстове и сайтове... Пък е една лична приказка, съставена от лични фантазии. Само дето приличали на будизъм... Но по какво - по думичките, които именно се ползват за подражаване. Но като липсва основното - думичките колко да подражават... Подражава се само на нивото на което е Подражателя и неговата представа. Това е и маркер по който се извежда лесно това ниво.

Повторителността е ясен знак за търсенето на изживяване. Едни и същи лични мантри са налични и преди няколко години, та досега. Търси се силата на илюзията и повторенията й - за изживяването че си ги надскочил. Моделът е взет именно от начина на възприятие на "будизъм"... Потъването в образ - вече толкова хора минали през темата го усетиха и дадоха знак за него. Всеки по своя начин, но това не мръдва с нищо Образния, защото изживяването от този му образ за него е основото и най-важното. Същия просто ползва тия отражателни знаци, като контекст сред който да отстоява образа и илюзията, който той поражда. Ако не е една тема - ще е друга. Ако не е тоя форум - ще е друг. В живота извън виртуала това е значително по-трудно, защото отраженията на контекста там е проблем да са "подходящото огледало". Затова е напора - да го видиш написано - в огледалото на монитора срещу очите си... Да го почувстваш - като поредната доза... И да тече разиграването на псевдобудисткият театър.

И повторенията си продължават... сякаш во век и веков. Но без "амин".


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Забелязвате ли, че в страните, където се изповядва Будизъм, случаите на заразени и починали от коронавируса, са съвсем малко, на фона на останалия свят?!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 55 минути, Aumi написа:

Забелязвате ли, че в страните, където се изповядва Будизъм, случаите на заразени и починали от коронавируса, са съвсем малко, на фона на останалия свят?!

Кои точно страни имаш предвид? В Китай се смята, че будисти са към 100млн.Но там, като че ли не са съвсем малко.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

В уикито ги дават "малко" повече. https://en.wikipedia.org/wiki/Buddhism_by_country

По-скоро си мисля обаче, че могат да се търси някакво влияние на особеностите на културата и държавното управление, отколкото на религиозната принадлежност.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Будисткият начин на живот за справяне с епидемия от коронавирус

Будисткият начин на живот за справяне с епидемия от коронавирус

 

 

 

Разбирането на учението на Буда помага да разберем света и истинския смисъл на живота. Той помага да промените възприятието положително. От друга страна, медитацията осигурява усещане за спокойствие, мир и балансирана среда, която е от полза както за вашето емоционално благополучие, така и за цялостното здраве. Освен това медитативната медитация има ползи за здравето и работата, включително подобрена имунна функция, понижено кръвно налягане и засилена когнитивна функция.

 

Учения на Буда, накратко

COVID-19

Буда се е ангажирал в продължение на четиридесет и пет години, разпространявайки мъдростта и ученията на Буда в Индия. По-късно неговият ученик разпространил учението в други близки страни. Тези учения са три универсални въпроса, четири благородни истини и благородният осемкратен път.

Три универсални истини обясняват, че всичко, което съществува на този свят, е непостоянно и променящо се, Непостоянството води до страдание, което прави живота несъвършен. Последната истина е, че няма такова нещо като аз.

Четири благородни истини обясняват, че светът е пълен със страдание, произходът на страданието е желание и привързаност, това желание и привързаност могат да бъдат преодолени и пътят за преодоляване е чрез практикуването на осемкратния път.

Благородният осемкратен път е осем поведенчески насоки за преодоляване на желанието и привързаността. Тези насоки са правилно виждане и разбиране, правилна мисъл или намерение, правилна реч, правилно действие, правилна работа или поминък, правилни усилия, правилна съзнателност и правилна концентрация. Тъй като тези насоки зависят един от друг, всички тези пътеки трябва да се следват, за да се преодолее страданието.

Практикувайки осемкратния път, човек може да разбере огнището на коронавирус и да предприеме правилни действия за минимизиране на разпространението на вируса. Те ще бъдат отговорни за поведението си и могат правилно да се концентрират върху предпазните мерки.

https://www.burmese-art.com/blog/the-buddhist-way-of-life-to-deal-with-an-epidemic-of-coronavirus

преди 1 час, badr написа:

Кои точно страни имаш предвид? В Китай се смята, че будисти са към 100млн.Но там, като че ли не са съвсем малко.

Трябва да намериш статистика, колко от будистите в Китай са били заразени и по-точно, колко следващи Правилния път, са били заразени или са умрели.

Намери статистика за държавите в които е разпространен Будизма, и по-точно колко е разпространен вируса в будистките общности.

=========================================================================================================

Как Коронавирусът ни помага да разберем будисткия възглед за нашата взаимозависимост

chris-ensey-16QrjudiZnE-unsplash-e1584470433179.jpg

От векове будизмът предлага учението, което се нарича „зависим произход“ или „взаимозависим произход“. Това означава, че нищо не съществува независимо в нашия свят. Всичко е взаимосвързано. Ние съществуваме в сложна мрежа от живота, която непрекъснато се променя.

Сега, вместо да се консултираме с будистки текстове, написани от психологически настроени майстори, ние ниско вирус ни учи за нашата взаимозависимост. Сега, с коронавируса, не можем да се преструваме, че съществуваме като независима единица, която не обръща внимание на света около нас. Не можем да летим в чужбина, да присъстваме на филм или дори да пазаруваме, без да се чудим дали ще се изложим на заразени други. Ние не живеем като отделно его, което е прекъснато и непроницаемо за случващото се около нас.

Психолози и изследователи като д-р Джон Готман ни казват от години, че нашите взаимоотношения могат да процъфтяват само когато станем наясно как влияем един на друг. Ако не сме в състояние да чуем чувствата и нуждите един на друг, отношенията ни страдат. Ние процъфтяваме до степен, че прегръщаме своята взаимозависимост.

COVID-19 ни кани да осъзнаем, че влияем един на друг по начини, които биха могли да означават живот или смърт (или сериозно заболяване). Виждаме по-ярко, че ние хората сме много по-уязвими, отколкото обичаме да мислим. Решенията, взети в Ухан, Китай, за разрешаване на продажбата на диви животни, при които се смята, че първо е настъпило вирусното предаване на хора, влияят върху това дали сезонът на американския баскетбол е спрян или не - или дали училището на детето ни се затваря и трябва да се борим за да разберем как да се грижим за тях, докато работим.

Имаме възможност да осъзнаем на по-дълбоко ниво, че сме част от много по-голяма мрежа от живота, отколкото нашите умове могат да разберат. Ако човек няма здравната застраховка, необходима да се консултира с лекар относно медицинското му състояние - или няма платен отпуск по болест и не може да си позволи да се отпусне от работа - може да зарази всички, с които се свърже. Бедността на един човек засяга цялото. Трудно е да обвиняваме хората, че отиват на работа болни, когато живеят от заплата до заплата.

Вирусът ни напомня за последиците от зависимия произход , който е основен принцип на будистката психология. Колкото повече признаваме необходимостта да предлагаме здравни грижи и сигурна мрежа за безопасност за хората, толкова повече всички сме защитени. Колкото повече държавите дават приоритет на сътрудничеството и състрадателните политики, които подобряват благосъстоянието на всички, толкова по-добре ще бъдем всички. 

Може да звучи банално, но все по-ясно виждаме, че сме един малък, взаимосвързан свят. Будисткото психологическо разбиране за взаимосвързаната природа на живота предполага, че грижата за себе си е тясно свързана с грижата един за друг и за нашата крехка планета. 

Тъй като става по-малко жизнеспособно да успокояваме или забавляваме себе си, излизайки навън, е подходящ момент да влезем вътре и да намерим други начини да се грижим за себе си. Видеоклипове, които ни учат на медитация, йога и други пътища за самолечение, изобилстват в интернет. Може да открием, че четенето на книга, която сме оставили настрана, воденето на журнали, обаждането на стар приятел, с когото сме изгубили връзка или по-честото свързване с настоящи приятели, е по-удовлетворяващо от гледането на телевизия или консумацията от по-малко подхранващи дейности. 

Време е да преоценим живота си. Какво е наистина важно? Кого обичаме? Спомняйки си, че всички сме заедно в това, можем да изплуваме с обновено чувство за общност - ставаме по-будни от нашата взаимосвързаност и взаимозависимост. 

https://psychcentral.com/blog/how-the-coronavirus-helps-us-understand-the-buddhist-view-of-our-interdependence/

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 13 минути, ,,Alex&Vanko, написа:

Не може ли да напишеш нещо от себе си та копи пействаш?

Ако напиша всичко това от себе си, дали ще го прочетеш?!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 1.04.2020 г. в 10:20, _ramus_ написа:

Отново е хитрата игра на говоренето на Еговия, от името на Освободения от него. Само на театър...

Има ли нужда отново да обяснявам на самовлюбените нарциси, утвърждаващи на база ограничения си опит, съществуването на физическия свят само в рамките на субективното въображение, защо са обикновени мошеници?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 13 часа, Śūnyatā написа:

Има ли нужда отново да обяснявам на самовлюбените нарциси, утвърждаващи на база ограничения си опит, съществуването на физическия свят само в рамките на субективното въображение, защо са обикновени мошеници?

"Същества, същества, Субхути, Татхагата говори за тях като за не същества. Затуй им се вика същества."

Нямаме критерий по който да различим обективно от субективно, живо от не живо

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 15 часа, Śūnyatā написа:

Има ли нужда отново да обяснявам

хаха, вече над пет години съм свидетел да обясняваш едно и също. Разбира се че е заради нуждата ти. Поредната порцийка се доставя така. Всеки с номера си - един с големи картинки и опити за впечатляващи заглавия... и естествените цитати. А друг - да обяснява едно и също години наред.

Проблемът по принцип не е в напора и опияняването от обясняването, то дори нищо не обяснява, като ефекта е от повторението му. А че това се прави сред сценка в която ти си на манежа, а останалите четящи са неграмотна и първосигнална маса. Така театъра включва теб като пастора на първа линия, в центъра на вниманието на голямата и жадна за неговите "сладкодумия" и сладкоумия, повторения на службата.

Камен споменаваше около 100 хил повторения на някои мантри. Ти изглежда си приел това предизвикателство във формата на писмен вид. А това означава мноооооого още години повторения. Тя и мантрата не е точно будистка, а си е твоя импровизация, дори и когато упорито си с идеята че я повтаряш чрез думите на други автори.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 18 часа, Реджеп Иведик написа:

"Същества, същества, Субхути, Татхагата говори за тях като за не същества. Затуй им се вика същества."

Нямаме критерий по който да различим обективно от субективно, живо от не живо

Съгласен съм с теб. Съгласен съм и с Рене Декарт:

Ако желаеш да си достоен изследовател на истината, трябва поне веднъж в живота си да се усъмниш в абсолютно всичко.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 часа, Śūnyatā написа:

трябва поне веднъж в живота си да се усъмниш в абсолютно всичко.

ти просто не знаеш с какво 'точно ' си съгласен. Това не си дръзнал никога да го вникнеш, още по-малко да го реализираш. Не само с тия чужди думички си така, но това ти е маниер и навичност.

Точно ти - да се усъмниш... във ВСИЧКО!!! каква ирония, ей! :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 часа, _ramus_ написа:

ти просто не знаеш с какво 'точно ' си съгласен. Това не си дръзнал никога да го вникнеш, още по-малко да го реализираш. Не само с тия чужди думички си така, но това ти е маниер и навичност.

Точно ти - да се усъмниш... във ВСИЧКО!!! каква ирония, ей! :)

Това "точно" е реторичен похват, с който си служиш, както вирусът си служи с клетката гостоприемник. Вирус е и езика, който използва егото за гостоприемник.

Нагарджуна успешно реализира деструкция на езиковите вируси, с цел излизане от илюзията за реалност (или единствен арбитър - солипсизъм) на егото в една непозната за масата "същества" сфера - тази на свобода от езика или тишината. Само тогава е възможно излизане от мрежите на страха и гнева.

Но дали си дорасъл за подобно осъзнаване или просто опонираш на който ти падне в мрежата?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, Śūnyatā написа:

Но дали си дорасъл за подобно осъзнаване или просто опонираш на който ти падне в мрежата

хвърляй ези-тура. Пък и как да знам аз - ти си експерта, ти си знаещия будист, ти си разбирача, ти си обяснителя и поучителя...

Глупостите които спрягаш - да се усъмниш във всичко... абсолютно всичко... ама не само да се усъмниш - това не е по силите на никой вярващ. Първото нещо, което отпада и се пуска - са нещата в които се вярва. Това е само началото. А веригата е безкрайна... защото на нея се крепи светът на живеещия. ТГова означава маймунката да реже клона на който стои. Да отреже ръцете си, за да не се вкопчи в друг клон, да отреже краката си - за да не се застои на същите... Не означава игри по форуми и актьорско майсторство. Но като опреш в безсилието - и дотам.

Ти - ТОЧНО... да говориш и да цитираш думички като тия... е именно иронията. Ти - с религиозно псевдофилософските си спрежения... Кой си ти ако я нямаше религиозната ти душа - та на нея това е основната й вибрация... да не кажа единствената. Всичко в живота ти е основано на нея...

Иначе - вече години играеш кръгова отбрана или умерени ходове... Без никакво его, разбира се - как его, ти... Пословичен си с това всяка тема в която не се стърпяваш да го излееш, защото то стои отвътре и няма как да не излезе - ти го дишаш, ядеш, поемаш, изживяваш... заради това са безкрайните повторения на едно и също - опит да излъжеш само себе си и да си докараш изживяването че го можеш, че си го направил, че вече усетил. Нищо не знаеш  за безкрайните механизми на изменчиви  съпротиви. Не смееш да се пуснеш и по пързалката надълбокото, дори и в будизма... а само на приказки по това или онова - защото именно с тях си доставяш дозите от които имаш нужда. Търсил си го навсякъде сред всяка религия, защото именно религиозната вселена е тая на твоята ти душица.

Не че това е лошо, нито че е някакво - живота е странен, разнообразен, разнолик и с това чудесен. Не преставам да се възхищавам на картината... дори със съмнението в нея. Тя илюзията затова е... някаква си. Едни играят че ги отвращавала, докато си нагласят своя версия в която да има "изход", решения... Аз й се възхищавам - красота и многообразие, в чудесно съзвучие, пълна със загадки и красота. Разбира се че това е моята илюзия и нямам проблем да се усъмня, защото не вярвам в картинки и изживяванията им. Това не им пречи да ги има. Не ми пречи на мен, нито на съмнението че картинка няма и че аз сам си я рисувам. Че се поражда само в мен, чрез отражението...  Това е пред моите очи, и зад тях...

И точно ТИ - религиозния... да спрягаш цитати на някого си, които говорят за "усъмняване във абсолютно всичко" - е иронията. Точно защото вярващия си избрал думички в които да привижда от това че 'виждал истината', щото се съмнявал... Това си е просто друга картинка - твоята версия. В нея съмнението е само на игра, игра в която  накрая идва ползата. Но не можеш да спреш картинката. Не можеш да разсеяш личната си версия на картинка - десетилетия наред още нареждаш картинката и си вкопчен в това с усилие и упоритост, както е при всеки "наркоман".

Същата ирония е и празното плямпане за егото, което си спрягаш и наричаш това "будизъм". Миксираш си каквото ти падне, отвсякъде откъдето си минал, пробвал, докарвал до себе си. Всичко е само в една посока... заради една основна потребност да живееш сред свой измислен свят, в който ти си онова, което без измисления образ няма как да има друго. И как тоя образ да се усъмни... в него си. Има си механизми за "пускането:" на образа, смяна на парадигми, на бази, на идента... - да не мислиш че това го пише в сутрите или при Берзин. То и да го пише - ти как ще го докараш до "твоя си образ", дето чете, като за него това означава самоубийство..

Та така - точно ТИ - това е иронията. И точно от заблудения - вървят най-много поучения, пояснения, обяснения, описания кое, как, защо било... Ето това е иронията... Ти не я виждаш, реагираш й защитно, без капчица възможност за самообръщане към себе си. И точно ти - съмнение във всичко. :) 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 39 минути, _ramus_ написа:

Че се поражда само в мен, чрез отражението...  Това е пред моите очи, и зад тях...

Ок, но това отражение прави безпочвени опитите ти да анализираш другите, само на база собствените си илюзии и призрачни отражения.

Очевидно бъркаш субективната си халюцинация с обективна, без дори да си анализирал в дълбочина някоя колективна халюцинация, каквито се явяват на междинно ниво духовните учения. Постните ти впечатления от будизма го потвърждават.

На моменти осъзнаваш, че показваш неща от задния слой на маската си и бързо замазваш положението (визирам частта от поста си която редактира), където ясно лъсва един особен вид его-оптимизъм, явяващ се отражение на липсата на осъзнаване на базови характеристки на това, което наричаме свят или реалност.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 2.04.2020 г. в 11:11, badr написа:

Кои точно страни имаш предвид? В Китай се смята, че будисти са към 100млн.Но там, като че ли не са съвсем малко.

Принципно не приемам клишета като "будистка държава", "христянска държава", "ислямска държава" и т.н., защото, според мен са лишени от смисъл. Това, че определен брой хора в дадена общност се самоопределят като "будисти", "христяни" или "мюсулмани" доказателство ли е, че те наистина са ангажирани със следването на тези духовни пътища? Между т.нар. "духовен път" и т.нар. "светски път" има огромна разлика. Затова и Далай Лама не препоръчва на хората да сменят своята религиозна ориентация без много сериозна причина. Защо? Защото повечето хора следват светски път, а не духовен, т.е. редовият будист, христянин или мюсулманин спазва определени традиции и посещава съответния храм по празници или когато го "закъса" и има проблем. И тогава се моли на Буда, Исус Христос или Алах за здраве, материален просперитет и т.н. Тези неща, обаче, нямат общо с духовните пътища на будизма, исляма или христянството. 

Така мисля.

на 3.04.2020 г. в 23:02, Реджеп Иведик написа:

"Същества, същества, Субхути, Татхагата говори за тях като за не същества. Затуй им се вика същества."

Нямаме критерий по който да различим обективно от субективно, живо от не живо

Смисълът е, че за Буда всяко същество има буда-природа, а не че Буда не прави разлика между камъка и мравката. Под "същества" се има предвид "чувстващи същества", което е синоним на непросветлени същества, т.е. същества, които имат дуално възприятие. 

на 2.04.2020 г. в 11:20, Shiniasu написа:

По-скоро си мисля обаче, че могат да се търси някакво влияние на особеностите на културата и държавното управление, отколкото на религиозната принадлежност.

Разбира се. И освен това, то тези особености са свързани повече с конфуцианството, отколкото с будизма. Визирам страни като Сингапур или Тайван напр.

Прочие, то една от основните идеи в будизма и върху това акцентират всички будистки учители в момента във връзка с т.нар. пандемия, е да се разбира и приема непостоянството на всички съставни феномени. Това е key point, a не да се гледа на Дхарма като на магическо хапче, което да ни защити от промяната. Последното е в пълно противоречие с базовите учение като Четирите печата или Четирите благородни истини.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 28 минути, dagpo19 написа:

Смисълът е, че за Буда всяко същество има буда-природа, а не че Буда не прави разлика между камъка и мравката. Под "същества" се има предвид "чувстващи същества", което е синоним на непросветлени същества, т.е. същества, които имат дуално възприятие. 

Нито е смисъла, че Буда не различава камък от мравка във всеки един контекст, нито е, това, което казваш. 

Смисъла е в зависимия произход. Там го търси. Жив и не жив възникват зависимо. Няма критерий по който да различим живо от неживо, в смисъл, няма краен критерий. Конвенционални критерии доксан докус

Същото е и с обективно и субективно, разглеждани като взаимни допълнения.

Не е патент на изтока. Нито нещо нечувано в логиката, включително и западната, ако решим да ги делим. Щото ако решим да ги делим пак попадаме в капана на зависимия произход, на който Буда и Нагарджуна ни учат.

преди 41 минути, dagpo19 написа:

върху това акцентират всички будистки учители в момента във връзка с т.нар. пандемия

"Така наречената" най и отива

Съжалявам, колкото и да съм просветлен, не можах да се сдържа. Или може би щото съм просветлен

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 часа, Реджеп Иведик написа:

Съжалявам, колкото и да съм просветлен, не можах да се сдържа. Или може би щото съм просветлен

Ти никога не можеш да се сдържиш, което е знак за нивото на просветлението ти. :D

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 5.04.2020 г. в 7:56, Śūnyatā написа:

Нагарджуна успешно реализира деструкция на езиковите вируси, с цел излизане от илюзията за реалност (или единствен арбитър - солипсизъм) на егото

Прави ли ти впечатление как с горното си правиш оценка на Нагарджуна като "успешен". Да оставим настрана, че не си в позицията да поставяш такава оценка, но и самите критерии за успешност, чии са? Не са ли твоите собствени? Освен това поставяш "цел", която също е твоя собствена и я пренасяш върху Нагарджуна - "излизане от илюзията за реалност на егото". Това да имаш своя цел и да я следваш е ок за мен, но трябва да можеш да заявиш идеята като "твоя". Поставям "твоя" в кавички, защото имаш пълното право да я наречеш така, доколкото си я разбрал и следваш. Иначе е ясно, че за принадлежност не може да се говори. В случая ти поставяш Нагарджуна на мястото на себе си. Един вид се криеш зад него. Заявяваш целта като негова, примесваш я с неговата успешност (пак повтарям според твоите критерии, защото разбиранията на Нагарджуна вероятно не съвпадат съвсем с твоите). 

Когато казваш, че нещо е илюзия, трябва да можеш да си обясниш механизма на тази илюзия. Иначе всеки може да каже всичко.

Думите също са илюзия по отношение на това, което се опитват да представят.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 5.04.2020 г. в 12:09, Śūnyatā написа:

безпочвени опитите ти да анализираш другите

Нямам претенции... но дали са опити... дали са 'безпочвени'... :)

Ти специално въобще не си никакво предизвикателство за анализ на профила. Нито си оригинален, нито си особен с нещо значимо. Улеснението идва най-вече от многогодишните повторения, тясната изразна специфика и насоки за представности.

Както и не съм оригинален с нещо, в темата. Всеки от други списващи, по свой начин показа достатъчно ясно. Ти си стоик, кво ти пука за някакви - духовния път, истината в твой вариант, непоклатимите ти убеждения... от които се оказва че някой си написал че "съмнението във всичко е най-важното"... :) Точно ти - да се усъмниш? Но дори и да се престрашиш (което е невъзможно) следва - съмнение в усъмненото... после пак... и пак.

Не само това - съмнението не е достатъчно. Съмнението е нищо - пускането от вкопчването е много по-съществената стъпка. Как да си намериш в какво си вкопчен, като си вярващ с истината - "кое е истината, кое е съмнение, в кое не може някой да се съмнява, защото... ".

Най-големия ти автогол сред темите беше това за "съмнението" щото го имало в нечии си думички. По-голяма нелепост не си писал досега никъде...

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Shiniasu написа:

Когато казваш, че нещо е илюзия, трябва да можеш да си обясниш механизма на тази илюзия. Иначе всеки може да каже всичко.

Механизмът е в пряка зависимост от Трите Характеристики или Четирите Печата (които спомена Дагпо).

Илюзия е защото всички познати и възможни светове са с преебана реалност.

Това обаче ни най-малко не бива да ни натъжава. Това, че действителността не подлежи на надежден контрол от страна на егото ни дава възможност да се отпуснем и да зарежем всички безсмислените опити, водещи да системно разочарование.

преди 3 минути, _ramus_ написа:

Ти си стоик, кво ти пука за някакви...

Явно не знаеш какво означава стоик...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, Śūnyatā написа:

Илюзия е защото всички познати и възможни светове са с преебана реалност.

Всяко нещо из вън тебе е една илюзия, а в коя ще повярваш ти решаваш!!!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...