Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор

Будист не е титла или етикет, а аспект на желанието за друго качество на живот, който е породен от чистата Буда - природа, която е замъглена от страсти и желания.

Тогава за каква психология говорим?Абстракция и загуба с реалния свят.Нещо трябва да е релевантно и значимо в реалния свят за да окаже нужното въздействие.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Аз съм на тази вълна и ми е много гот. :tongue2:

http://www.youtube.com/watch?v=6Pev6QXhmlk

Има грешка в изписаното под клипа... Това е мантрата на формата на Авалокитешвара с 1000 ръце, а не на Сандже Менла (Буда-Лечителя). Ако някога направиш Нюнгне примерно, то ще получиш приемственост за този аспект.

Редактирано от scepsis (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Кой знае защо на мен повече ми допада това , повече ме вдъхновява за живот , тук и сега :

https://www.youtube.com/watch?v=SUxnLQ7dxk8

Може да се каже , че е сътворено от индийски потомци......... :)

Редактирано от by_chechi (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Има грешка в изписаното под клипа... Това е мантрата на формата на Авалокитешвара с 1000 ръце, а не на Сандже Менла (Буда-Лечителя). Ако някога направиш Нюнгне примерно, то ще получиш приемственост за този аспект.

Благодаря!

Предполагах, че е така.

Това е любимата ми мантра.


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Не се "провокирам". Защо реши така? Само обяснявам.

 

- Така ми се стори.

 

 

Това не е истинско разбиране.

Инак, това е начина, по който разсъждава средностатистическият тибетец, примерно, и този начин е много разумен:

 

- Е, все пак е нещо...щом не е като на средностатичстическия българин.

 

 

–––––––––––––––––––––

 

Може да значи много работи... Според теб, какво значи, все пак?

 

Не според мен, а дори и Айнщайн преоткрива това което ста установили древните източни народи - че материята и енергията са проявления на една и съща субстанция. Това е първичната енергия или вибрация, от която е съставено всичко във Вселената.

Има хиляди звуци във Вселената, но един е Първоначалния звук, наречен на санскрит Ом, или Аум.Звукът АУМ е космическият творящ звук. Според древните, цялата Вселена е проявляние на този първичен звук

 

........

Свещенният слог ОМ (  АУМ,  СОХАМ ) означава неназваното име на Бога, Абсолют, Дао, съдържа в себе си смисълът на всички свещени писания, явява се първоначална вибрация на мирозданието.

Слогът Ом — това е първоначалният заук, творящ Вселената. Символ на безкрайността на духа, на Свещенното в света и в човека. Ознаменува победа над Хаоса. Помага да се установи връзка със нашата дълбочинна същност.

OM — свещен , "вечен слог", използван в индуизма и будизма по врем ена религиозни церемонии, при четене на молитви, в началото на текстове с религиозно съдържание.

 

OM се явява символ на най-голяма святост, Брахмана - Абсолюта на индийската философия и Бог на индуиската религия.

Символът ОМ има две форми на изразяване - комбинация от звукове и графичен знак.

Графическият символ  ૐ се състои от три букви (една буква на санскрит), над които е изобразен полумесец с точка на върха. По мнението на Шри Уиноба Бхаве, латинската дума  «Omne» и санскритската дума  «АУМ» са образувани от един корен, означаващ "всичко", и двете думи изразяват понятия всезнание, вездесъщност и всемогъщество.

Освен това слогът ОМ може да се преведе като "истинско", "да бъде така".

 

 

Думата "АУМ" произлиза от санскритския корен "ава", който има до 19 различни значения. Изследвайки тези значения в съвкупност, АУМ може да се изтълкува като символ на Сила, която:

 

- има универсално значение

- управлява цялата Вселена

- защитава от нещастията в живота

- осъществява желанията на вярващите и наказва неверниците

- дава просветление

 

Фактически ОМ включва в себе си три независими звука. Всяка от тях отделно има собствено значение.

 

Някои тълкувания :

 

Буква А символизира "начало", "раждане" (адиматва);

Буква У символизира "развитие", "трансформация", движение" ( уткарша );

Буква М — «разпадане», "гниене" (мити).

 

В единство олицетворяват енергия, управляваща процесите на творене, усъвършенстване и разпадане на Вселената, или на самия Бог.

 

Още тълкувания:

Трите букви символизират три рода - мъжки, женски и среден, а целият символ означава всички творения заедно с Бог.

Трите букви обозначават три времена - минало, настояще и бъдеще, а целият символ - Бог, превъзхождащ ограничението на времето.

Буквите  А, У и М обозначават трите степени на йога  — асана, пранаяма и пратяхара, а целият символ въплъщава  самадхи — целта, към която водят тези три степени на йога.

Трите букви представляват мантрата  «Тат твам аси» («Това си ти»), или осъзнаване на божествеността вътре в себе си. Целият символ въплъщава това осъзнаване, освобождаващо човешкия дух от ограничеността на тялото, ума, интелекта и егото.

Проявяване на  ОМ

 

Съгласно индийските духовни науки Бог отначало е създал звукът, и от тези звукови вибрации се е създал целият феноменален свят. Нашето съществуване се състои от тези първични звукове, които се управляват от мантрата. Самата материя произлязла от звука ОМ, който затова се смята за най-свещен от всички звукове.

Този слог предшествал Вселената и от него било създадено всичко, включително и боговете. ОМ - това е коренен слог, космическа вибрация, която свързва атомите на света и небето. Упанишадите казват, че АУМ - това е Бог във форма на звук. Затова ОМ винаги се явява първа част от всички най-важни мантри както в будизма, така и в индуизма, например Ом Мани Падме Хум.

Как майсторите на Йога и Ведантите обясняват значението на ОМ

 

Много мантри започват с ОМ. Мъдреците от древните времена провеждали продължителни изследвания, експериментирайки със звука ОМ и неговите вибрации, медитирали на ОМ дълго време и достигали висше нива на осъзнатост. Затова те дали на света ОМ  като символ на Висшия АЗ, който напълва със себе си цялата Вселена.

 

ОМ – това не е дума, той няма точно значение, затова не може да се преведе на нито един човешки език. ОМ се явява всепроникващ звук, който непрекъснато звучи във Вселената. В състояние на дълбока медитация ние можем да чуем този звук. Пеейки ОМ, ние навлизаме в хармония с Вселената и затова чувстваме покой и блаженство. Всички звукове произлизат от ОМ, ОМ - това е матрица на всички звукове.

Редовното и многократно пеене на ОМ е способно да разруши целия стрес, който се натрупва у нас през живота ни. Всички негативни вибрации, страхове, тревоги и безпокойства, напрежение и раздразнение си отиват, и ние се намираме в състояние на тишина и спокойствие. ОМ - е най-дълбоката вибрация. Подобно на това, както след интензивен смях или силен плач ние се отпускаме и чувстваме облекчение, то така и след пеенето на ОМ идва дълбоко умиротворение

 

източник : liveinternet.ru

Редактирано от Aumi (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Свещенният слог ОМ (  АУМ,  СОХАМ ) означава неназваното име на Бога, Абсолют, Дао, съдържа в себе си смисълът на всички свещени писания, явява се първоначална вибрация на мирозданието.

Дотук прочетох и спрях, че празни приказки не ми се четата. "ОМ", както казах, е редуцирана форма на "АУМ" и представлява просветлените тяло, реч и ум, т.е. трите каи. "СО ХА" или "СВА ХА", както го произнасят тибетците конотира "стабилност". Това в будизма. Във ведическите религии има други значения. Мантрите имат структура. Обикновено, започват с ОМ и завършват със СО ХА или ХУНГ. Между тях е името на съответния буда. Примерно, ОМ МАНИ ПАДМЕ (един от епитетите за Авалокитешвара) ХУНГ (конотира пречистването на тялото, речта и ума). Тази мантра има 6 срички, които пречистват 6-те сфери, 5-те скандхи, 5-те елемента, 5-те смущаващи емоции, пробуждат 5-те трансцендентални мъдрости и прочие. Значението и е необятно.

––––––––––––

Това е единствента мантра, която може да се рецитира без Лунг (устна приемственост, т.е. предаване чрез чуване). Затова пускам само нея. Другите може и да ви харесват, но няма да проработят само като ги слушате.

Редактирано от scepsis (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

"Ом" с тапи на ушите е интересно като вибрация, но пък е вредно за дишането.

Редактирано от ssb558 (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

"Ом" с тапи на ушите е интересно като вибрация, но пък е вредно за дишането.

Мда... То идеята не е да се "отнесеш", все едно си се напушил с нещо.

Пропуснах да кажа, че за да бъден получен истинския ефект на дадена мантра, то трябва да бъде произнесена известен брой пъти, който е между 10 и 100 хил. в зависимост от броя на сричките. С други думи, не е като по филмите за Хари Потър. :D

Редактирано от scepsis (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Дотук прочетох и спрях, че празни приказки не ми се четата. "ОМ", както казах, е редуцирана форма на "АУМ" и представлява просветлените тяло, реч и ум, т.е. трите каи. "СО ХА" или "СВА ХА", както го произнасят тибетците конотира "стабилност". Това в будизма. Във ведическите религии има други значения. Мантрите имат структура. Обикновено, започват с ОМ и завършват със СО ХА или ХУНГ. Между тях е името на съответния буда. Примерно, ОМ МАНИ ПАДМЕ (един от епитетите за Авалокитешвара) ХУНГ (конотира пречистването на тялото, речта и ума). Тази мантра има 6 срички, които пречистват 6-те сфери, 5-те скандхи, 5-те елемента, 5-те смущаващи емоции, пробуждат 5-те трансцендентални мъдрости и прочие. Значението и е необятно.

––––––––––––

Това е единствента мантра, която може да се рецитира без Лунг (устна приемственост, т.е. предаване чрез чуване). Затова пускам само нея. Другите може и да ви харесват, но няма да проработят само като ги слушате.

Според теб може да са празни приказки, но според другите източни религии, звукът Аум-Ом е вибрацията на Първоизточника, Всевишния, Дао. Бог. Всичко е произлязло от Него, всичко е Дао, всичко е Аум.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Според теб може да са празни приказки, но според другите източни религии, звукът Аум-Ом е вибрацията на Първоизточника, Всевишния, Дао. Бог. Всичко е произлязло от Него, всичко е Дао, всичко е Аум.

Toва, както си го написала, са имено празнословия, да прощаваш. Мантрите не са песнички някакви. Като формален ориентир, можеш да умножиш всяка сричка в дадена мантра по 10 хил. Ако изрецитираш мантрата приблизително толкова пъти, то би могла да започнеш да я "усещаш", т.е. тя би "заработила" за теб. Примерно, ако е от 100 срички, то следва да я кажеш поне 100 хил. пъти. По-горе, нали дадох примера с резонанса на струните на две китари? Нужно е време, за да се настроиш на тази честота, на която е дадена мантрата. Другото са празни приказки.

Редактирано от scepsis (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Мда... То идеята не е да се "отнесеш", все едно си се напушил с нещо.

Пропуснах да кажа, че за да бъден получен истинския ефект на дадена мантра, то трябва да бъде произнесена известен брой пъти, който е между 10 и 100 хил. в зависимост от броя на сричките. С други думи, не е като по филмите за Хари Потър. :D

Пробвай да кажеш 'ом' със запушен нос за 5 секунди! ;)Ефект от мантра може да има, ако дишаш правилно, а не защото мантрата или вибрацията имат някакво значение.

 

Може да си дишаш правилно, ако знаеш как де, или да си припяваш мантри, всеки сам избира.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Toва, както си го написала, са имено празнословия, да прощаваш. Мантрите не са песнички някакви. Като формален ориентир, можеш да умножиш всяка сричка в дадена мантра по 10 хил. Ако изрецитираш мантрата приблизително толкова пъти, то би могла да започнеш да я "усещаш", т.е. тя би "заработила" за теб. Примерно, ако е от 100 срички, то следва да я кажеш поне 100 хил. пъти. По-горе, нали дадох примера с резонанса на струните на две китари? Нужно е време, за да се настроиш на тази честота, на която е дадена мантрата. Другото са празни приказки.

Ако приемем , че изговарям по три срички на секунда :

3 х 60секунди х 60минути х 24 часа х 1000 дни = 10 800 000

100 срички х 100 000 пъти = 10 000 000 

Чиста аритметика !

1000 дни без сън , ядене и почивка само за да се настроя на определена честота.....и после какво?....

 

Сигурно е , че ще обезумея много по-рано....Направо в нирвана ! .....

`Ми то си е направо за филмите за Хари Потър....

А , бе ! Вие тук на ред ли сте?

До сега поне такива данни нямаше....

Редактирано от by_chechi (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Ако приемем , че изговарям по три срички на секунда :

3 х 60секунди х 60минути х 24 часа х 1000 дни = 10 800 000

100 срички х 100 000 пъти = 10 000 000 

Чиста аритметика !

1000 дни без сън , ядене и почивка само за да се настроя на определена честота.....

 

Без коментарррррррррррррррррррррр !  :)

Не знам какво смяташ, но при час-два рецитация на сто сричковата мантра на Ваджрасатва, то 100 хил. пъти се казват за около година и даже за по-малко. Т.е. за около 20-25 мин я казваш 100 пъти. За час, около 300. Умножаваш 300 по 300 дена и получаваш 90 хил. Минималното изискване е да се каже 100 хил. Следователно, за една година човек може да се справи, дори и да не отделя повече от час-два. Това е формален ориентир, т.е. ефектът се проявява постепено, а не че като стигнеш определена бройка и се случва някакво чудо. Знаците са описани дефинитивно.

Ефект от мантра може да има, ако дишаш правилно, а не защото мантрата или вибрацията имат някакво значение.

Това, от къде го измисли? Дишането е съвсем отделна тема, която тук даже не можем да наченем.

Редактирано от scepsis (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Без дишане няма мантра. Тръгваш от 'А' или викаш, може да прескочиш на 'М' и от там да вървиш.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Според йога тези енергии, за които си говорите, са самсарични, тъй като са материални. Това са енергии, които са свързани с грубите елементи, със сетивата, моторните органи и ума. Ом е обозначител на различни неща и идеята при повтарянето на тази сричка е пречистването с цел освобождение, а не получаване на разни неща - здраве, сила, благосъстояние и пр.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Без дишане няма мантра. Тръгваш от 'А' или викаш, може да прескочиш на 'М' и от там да вървиш.

Това ще остане в аналите на тантра. :D

Според йога тези енергии, за които си говорите, са самсарични, тъй като са материални.

Аз не знам вече кой за какво говори.

Аз казах, че мантрата е съкровеното проявление на даден буда на нивото на Самбогакая. Важен е възгледа и концентрацията, а не механичното припяване. Можеш да рецитираш мантрата като метод, който умиротворява ума (вид шамата) или като осъзнаваш, че "звукът е пустота, а пустотата – звук".

Редактирано от scepsis (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

 

Аз не знам вече кой за какво говори.

Аз казах, че мантрата е съкровеното проявление на даден буда на нивото на Самбогакая. Важен е възгледа и концентрацията, а не механичното припяване. Можеш да рецитираш мантрата като метод, който умиротворява ума (вид шамата) или като осъзнаваш, че "звукът е пустота, а пустотата – звук".

 

Да, аналогията е същата като във Веданта, където мантрите са съкровено проявление на дадено Божество, но както добре знаем, Боговете също са в самсара, както и Будите на ниво Самбогакая, тъй като се описват с определени качества -  висши добродетели - т.е.обусловени са. Но има много хора, за които този начин на живот в самсара е върховна цел, но това не е свободата от самсара.

 

Мантрите са само средство за пречистване, но често хората ги ползват с по-други, користни мотиви. Като например създаване на връзка /резонанс/ с едно или друго "по-висше" същество. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Да знаеш много не означава, че си разбрал нещо ;)

Имено. То бедата е, че даже и не знам "много". Имам съвсем повърхностни познания и разбиране. Толкова повърхностни, че няма накъде повече.

 Будите на ниво Самбогакая, тъй като се описват с определени качества -  висши добродетели - т.е.обусловени са.

Не. Бъркаш нещо. Трите каи са неделими, т.е. рупакаите (Нирмана и Самбхогакая) се раждат от Дхармакая, т.е. от осъзнаването на пустотата и стремежа да се облагодетелстват другите (относителната и крайната бодхичита). Те са производни от недуалното възприятие, а не от дуалното. Следователно, не може да се каже, че са "обусловени". Описват се така, щото няма как да бъдат обяснени инак на нашето ниво на възприятие. Това е интерпретация, която подпомага нашето разбиране, а не че наистина посочва нещо.

 

Мантрите са само средство за пречистване, но често хората ги ползват с по-други, користни мотиви. Като например създаване на връзка /резонанс/ с едно или друго "по-висше" същество. 

Това е друга тема. Няма как да "ползваш" по този начин будистки мантри, но има и други, които можеш да ползваш така.

Редактирано от scepsis (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

А, когато погледнеш отстрани познанията или мислите, предполагам разбираш, че си само страничен наблюдател.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

 

Не. Бъркаш нещо. Трите каи са неделими, т.е. рупакаите (Нирмана и Самбхогакая) се раждат от Дхармакая, т.е. от осънаването на пустотата и стремежа да се облагодетелстват другите. Те са производни на недуалното възприятие, а не на дуалното. Следователно, не може да се каже, че са "обусловени".

 

 

Трикая много напомня за Тринити и Тримутри. И трите са в самсара за мен. Мисля, че в Тибетския будизъм също има различни светове, които са построени на същата аналогия както локите във веданта. Но всички локи според веданта са самсарични светове.

Не държа да убеджавам някого в това, само споделям.

Редактирано от дакини (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Трикая много напомня за Тринити и Тримутри.

Тя и на Светата Троица напомня, както и на Тинтири-минтири. :D

Каите, всъщност, не са три, а четири, а според някои са пет.

А, когато погледнеш отстрани познанията или мислите, предполагам разбираш, че си само страничен наблюдател.

Няма наблюдател.

веданта.

Ако Шанкарачаря не беше попреписал от Нагарджуна, то нямаше изобщо ведантистите да стигнат до представата за "адвайта". Ма, карай. Не е важно, защото истината не е лична собственост на някого и не е толкова важно в каква форма се предава.

Редактирано от scepsis (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Да знаеш много не означава, че си разбрал нещо ;)

То разбирането става с практика.Тя е важна в будизма мисля. :wink12:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Тя и на Светата Троица напомня, както и на Тинтири-минтири. :D

Каите, всъщност, не са три, а четири, а според някои са пет.

Няма наблюдател.

Ако Шанкарачаря не беше попреписал от Нагарджуна, то нямаше изобщо ведантистите да стигнат до представата за "адвайта". Ма, карай. Не е важно, защото истината не е лична собственост на някого и не е толкова важно в каква форма се предава.

 

Тя и на Светата Троица напомня, както и на Тинтири-минтири. :D

Каите, всъщност, не са три, а четири, а според някои са пет.

Няма наблюдател.

Ако Шанкарачаря не беше попреписал от Нагарджуна, то нямаше изобщо ведантистите да стигнат до представата за "адвайта". Ма, карай. Не е важно, защото истината не е лична собственост на някого и не е толкова важно в каква форма се предава.

 

Хихи, как сам си противоречиш в темата за будизма. 50 страници по-напред пишеш съвсем други неща за влиянието на веданта над будизма.  :D

 

Знам, да си обективен е най-трудното нещо на света, затова разбирам затруднението ти. Все пак си мислиш, че водиш идеологическа война с мен. :ass:

Редактирано от дакини (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...